Κατατέθηκαν σήμερα οι προσφυγές, κατοίκων και μελών της Ανεξάρτητης Πρωτοβουλίας Πολιτών Θερμαϊκού, στην Περιφέρεια Αποκεντρωμένης Διοίκησης, κατά της υπ' αριθμ. 64/2013 απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου Δήμου Θερμαϊκού  (με ψήφους 19 υπέρ, 10 κατά και 1 λευκό) που αφορά στην «Τροποποίηση και τοπική επέκταση σχεδίου στο ΟΤ1 του Ρυμοτομικού Σχεδίου Αγίας Τριάδας – Ν.Επιβατών, Δήμου Θερμαϊκού».

Σύμφωνα με πληροφορίες μας, προσφυγή κατέθεσε και ο επικεφαλής της αντιπολίτευσης κ. Γιάννης Μαυρομάτης.
Οι παραπάνω προσφυγές υποβλήθηκαν στην Περιφέρεια αν και δεν έχει ακόμη αναρτηθεί η απόφαση και οι σχετικοί πίνακες. Σύμφωνα με τον Αντιδήμαρχο Τεχνικών Έργων κ. Αθανασιάδη η καθυστέρηση αυτή οφείλεται στο ότι δεν έχουν ακόμη ταυτοποιηθεί οι συμπεριλαμβανόμενες, στην υπό τροποποίηση περιοχή, ιδιοκτησίες. Αυτό πρόκειται να γίνει τις επόμενες μέρες. Γεγονός που ενδεχομένως θα οδηγήσει και σε νέες προσφυγές.

Λόγοι που επικαλούνται οι κάτοικοι, για να γίνει δεκτή η προσφυγή και να ακυρωθεί η προαναφερόμενη απόφαση με την παράλληλη τήρηση των νόμιμων διαδικασιών, είναι:

   1α .Παραβιάζεται ξεκάθαρα ο ν 4067/2012 άρθρο 8 ειδικές περιπτώσεις  τον οποίο επικαλείται η απόφαση . Το άρθρο   8 ΤΟΥ Ν 4067/2012 ορίζει ξεκάθαρα ότι ,< Αν η οδός που αποτελεί το ακραίο όριο εγκεκριμένου μέχρι τη δημοσίευση του παρόντος σχεδίου πόλης τέμνει ιδιοκτησίες ,και δεν έχουν καταβληθεί οι οφειλόμενες αποζημιώσεις για την εφαρμογή του σχεδίου  ως προς την οδό αυτή μπορεί να τροποποιείται και επεκτείνεται το σχέδιο με την μετατόπιση της οριακής αυτής οδού προς την εκτός σχεδίου περιοχή χωρίς πάντως να τέμνονται άλλες ιδιοκτησίες> .   Η παραβίαση ορίζεται στο ότι ο δρόμος για τον οποίο γίνεται αναφορά είναι ο παραλιακός δρόμος του Δήμου Θερμαϊκού ,και συγκεκριμένα η οδός Κουντουριώτη .Στο παραλιακό μέτωπο του Δ Θερμαϊκού  έχει οριοθετηθεί ο αιγιαλός και ο δρόμος εφάπτεται της οριοθέτησης αυτής και κατά συνέπεια προτείνεται η λειτουργία δρόμου ΕΠΙ του αιγιαλού .  
  1β .Στον ίδιο νόμο και άρθρο ορίζεται ότι  ,<η μετατόπιση  αυτή επιτρέπεται μόνον εφόσον εναρμονίζεται με τις κυκλοφοριακές και τις εν γένει πολεοδομικές συνθήκες και ανάγκες της περιοχής >  .Είναι ξεκάθαρο ότι σε καμιά μέχρι τώρα μελέτη δεν προκύπτει κάτι τέτοιο, καθώς το πλάτος που προτείνεται είναι μόλις 6 μέτρα .Αντίθετα ο χαρακτήρας του δρόμου,(παραλιακό μέτωπο-ένωση δυο δημοτικών διαμερισμάτων-αυξημένη δόμηση στην περιοχή)δεν συνηγορεί υπέρ αυτής της άποψης. Επιπλέον όλες οι μελέτες που έχουν γίνει μέχρι σήμερα(ΓΠΣ, Μελέτη ανάπλασης παραλιακού μετώπου)παίρνουν σαν δεδομένη τη διαπλάτυνση και διάνοιξη της οδού στο πλάτος των 20 μέτρων .Αξίζει να τονίσουμε  ιδιαίτερα, ότι με την απόφαση αυτή καταστρατηγείται κάθε σκέψη για τον ενιαίο χαρακτήρα του παραλιακού μετώπου και τον  ενιαίο τρόπο ανάπτυξης και μπαίνει ταφόπλακα στην διάνοιξη του παραλιακού μετώπου

  2 .Η εφαρμογή του Ν 4014 /2011 είναι αδύνατη ,επειδή η πισίνα και τμήμα της ιδιοκτησίας ,βρίσκονται εντος κοινοχρήστου χώρου. Το ξενοδοχείο που αναφέρεται στην απόφαση έχει κτιστεί κατά παράβαση των αδειών του και το εάν εμπίπτει στο Ν4014/11 εξαρτάται από το εάν τέμνεται από την οικοδομική η την ρυμοτομική γραμμή .Ένα θέμα που πρέπει να απασχολήσει τις υπηρεσίες του δήμου είναι η συνολικότερη αντιμετώπιση του προβλήματος του παραλιακού  μετώπου.

   3. Η εφαρμογή αυτής της απόφασης θα δημιουργήσει δεδικασμένα για το σύνολο  του παραλιακού μετώπου στο Δήμο Θερμαϊκού. Θα υπάρξει κύμα διεκδικήσεων  με αποτέλεσμα την καταστρατήγηση του ενιαίου σχεδιασμού, και  την ακύρωση πολλών τεχνικών έργων. Τα φαινόμενα της<< μπουκάλας>> θαναι πάρα πολλά  .Με τον τρόπο αυτό ακυρώνεται αυτό που το άρθρο 1 παρ 1,3 του ΝΔ  17-7-23 ορίζει, δηλαδή ότι κάθε τροποποίηση εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου πρέπει να κατευθύνεται από πολεοδομικά κριτήρια , και να αποβλέπει στη θεραπεία πολεοδομικών αναγκών ,υγιεινής συγκοινωνίας και ασφάλειας ,οικονομίας και αισθητικής, τις οποίες εμφανίζει η οικιστική ανάπτυξη και διαμόρφωση της πόλης στην εξέλιξη της .

  4 .Η απόφαση αυτή τροποποιεί το γενικό πολεοδομικό σχέδιο  και στο κομμάτι των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων και στις χρήσεις  .Συγκεκριμένα προτείνεται η απομείωση του πλάτους της οδού Λαμπράκη από 20 σε 14 μέτρα. Η αλλαγή αυτή γίνεται χωρίς την απαραίτητη αιτιολογία και μελέτη. Επιβάλλεται να τονίσουμε ότι η οδός Λαμπράκη στο ΓΠΣ αναφέρεται ως συλλεκτηρια οδός που καταλήγει σε κόμβο και μέσω της οποίας αποφορτίζεται κυκλοφοριακά όλη η περιοχή  άρα πρέπει να βρίσκεται σε αντιστοιχία με την οδό στην οποία καταλήγει. Παράλληλα δεν υπάρχει μέριμνα για την αντικατάσταση της με άλλη οδό. 
  

Ακτιβιστής

Axact

Ακτιβιστής

Μπορείτε να επικοινωνήσετε σχετικά με το παρόν άρθρο ή οτιδήποτε σχετίζεται με την ιστοσελίδα του "ακτιβιστή" ή ακόμη και για άρθρα ή απόψεις σας που επιθυμείτε να δημοσιεύσουμε στο email: chrivanovits@gmail.com

Προσθέσετε το σχόλιό σας:

0 comments:

Παρακαλώ αφήστε το μήνυμά σας. Προσπαθήστε να σχολιάζετε χωρίς προσβλητικούς και συκοφαντικούς χαρακτηρισμούς. Σχόλια που θα θεωρηθούν συκοφαντικά ή θα περιέχουν βωμολοχίες θα απορρίπτονται.