Ως πρόκληση απέναντι στους κατοίκους του πολεοδομικού συγκροτήματος της Θεσσαλονίκης και το επιβατικό κοινό, θεωρείται η κοινή υπουργική απόφαση που υπέγραψαν ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας και ου υφυπουργός Υποδομών, Μιχάλης Παπαδόπουλος, με την οποία αυξάνονται έως και 30%, από την 1η Οκτωβρίου 2014 τα εισιτήρια των συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη. Κι αυτό, την ώρα που το επιχειρηματικό κέρδος του ΟΑΣΘ παραμένει αμετάβλητο, ενώ το κόστος λειτουργίας μειώνεται, που σημαίνει λιγότερα δρομολόγια με ακόμη πιο παμπάλαια λεωφορεία.
Με την ίδια απόφαση, καταργείται το ημερήσιο εισιτήριο των 4 ευρώ, και οι γραμμές προς τους δήμους της επαρχίας Λαγκαδά θα χρεώνουν 2 ευρώ.
Την ίδια στιγμή, σε συνέχεια της διαπραγμάτευσης μεταξύ Δημοσίου και ΟΑΣΘ, εκδόθηκε η υπουργική απόφαση με την οποία τα υπουργεία Υποδομών και Οικονομικών αποδέχονται να καταβάλουν 319 εκατ. ευρώ στον οργανισμό ως και το 2017.
Σύμφωνα με κοινή υπουργική απόφαση τα νέα κόμιστρα διαμορφώνονται ως εξής:

-Το απλό εισιτήριο μονής μετακίνησης αυξάνεται από 0,80 ευρώ σε 1 ευρώ (το μειωμένο αυξάνεται από 0,40 σε 0,50 ευρώ), ακριβαίνει δηλαδή κατά 20%.
-Το εισιτήριο των δύο μετακινήσεων αυξάνεται από 0,90 ευρώ σε 1,20 ευρώ (το μειωμένο από 0,50 ευρώ σε 0,60 ευρώ), ενώ η χρονική του διάρκεια μειώνεται από 90 σε 70 λεπτά της ώρας.
-Καταργείται το ημερήσιο εισιτήριο των 4 ευρώ.
-Θεσπίζεται εισιτήριο τριών μετακινήσεων, ύψους 1,5 ευρώ (0,80 το μειωμένο), ισχύος 90 λεπτών της ώρας.
-Ορίζεται κόμιστρο τεσσάρων μετακινήσεων, αξίας 2,00 ευρώ (1 ευρώ το μειωμένο), ισχύος 120 λεπτών της ώρας.
-Οι γραμμές των εννέα δήμων του Επαρχείου Λαγκαδά θα έχουν εισιτήριο 2 ευρώ (1 ευρώ το μειωμένο).
-Η μηνιαία κάρτα παραμένει σταθερή στα 30 ευρώ (15 ευρώ η μειωμένη).
-Η τριμηνιαία κάρτα ορίζεται στα 84 ευρώ (αντί 86 σήμερα) και η μειωμένη στα 42 ευρώ (αντί 43).
-Θεσπίζεται εξαμηνιαία κάρτα αξίας 150 ευρώ (75 ευρώ η μειωμένη).
-Μειώνεται η ετήσια από τα 320 ευρώ στα 270 ευρώ (και από 165 στα 135 η μειωμένη).
-Το εισιτήριο του αεροδρομίου ορίζεται στα 2 ευρώ (1 ευρώ το μειωμένο).
Επίσης, παρέχεται το δικαίωμα στον ΟΑΣΘ να διαπραγματεύεται με οργανισμούς, φορείς και εταιρείες τη μαζική πώληση εισιτηρίων και καρτών, με έκπτωση που φτάνει το 20%.
Παράλληλα, με άλλη απόφαση οι δύο υπουργοί αποφασίζουν τη μεταβίβαση στον ΟΑΣΘ πρόσθετων αποζημιώσεων ύψους 175 εκατ. ευρώ για την περίοδο 2009-2014, κατ' εφαρμογήν διαιτητικών αποφάσεων, τις οποίες κέρδισε ο Οργανισμός.
Μάλιστα, το επιχειρηματικό κέρδος του ΟΑΣΘ παραμένει αμετάβλητο, ενώ το κόστος λειτουργίας μειώνεται «συμβολικά».

Axact

Ακτιβιστής

Μπορείτε να επικοινωνήσετε σχετικά με το παρόν άρθρο ή οτιδήποτε σχετίζεται με την ιστοσελίδα του "ακτιβιστή" ή ακόμη και για άρθρα ή απόψεις σας που επιθυμείτε να δημοσιεύσουμε στο email: chrivanovits@gmail.com

Προσθέσετε το σχόλιό σας:

0 comments:

Παρακαλώ αφήστε το μήνυμά σας. Προσπαθήστε να σχολιάζετε χωρίς προσβλητικούς και συκοφαντικούς χαρακτηρισμούς. Σχόλια που θα θεωρηθούν συκοφαντικά ή θα περιέχουν βωμολοχίες θα απορρίπτονται.