Τα περισσότερα «δικαιώματα» του καταναλωτή είναι κενό γράμμα

- Προστασία υγείας και ασφάλειαςΗ αγορά έχει κατακλυστεί από προϊόντα κακής ποιότητας πολλά από τα οποία είναι μη ασφαλή και επικίνδυνα για την υγεία. Οι προληπτικοί έλεγχοι είναι ανύπαρκτοι και μόνο μετά από καταγγελίες καταναλωτών ανακαλούνται κάποια από αυτά.
- Προστασία των οικονομικών συμφερόντωνΟι απάτες στο διαδίκτυο, οι αθέμιτες και καταχρηστικές εμπορικές πρακτικές, τα ψιλά γράμματα στις συμβάσεις κ.α. αποτελούν καθημερινές πρακτικές.
- Πρόσβαση στην πληροφόρησηΟι παραπλανητικές διαφημίσεις αποτελούν κανόνα κι όχι εξαίρεση. Προβάλουν ανύπαρκτες και φανταστικές ιδιότητες, ισχυρισμούς υγείας κ.α. Η διαφήμιση φαρμάκων οργιάζει.
- Δικαίωμα εκπαίδευσηςΗ ενημέρωση και η εκπαίδευση των καταναλωτών επαφίεται στον εθελοντισμό των Ενώσεων Καταναλωτών ενώ η καταναλωτική αγωγή στα σχολεία είναι ανύπαρκτη.
- Δικαίωμα εκπροσώπησηςΟι Ενώσεις Καταναλωτών, χωρίς καμία στήριξη από τη Πολιτεία, προσπαθούν εθελοντικά να εκπροσωπούν τους καταναλωτές και να μεσολαβούν για την επίλυση των προβλημάτων τους.
- Πρόσβαση στην δικαιοσύνη
Οι διαδικασίες απονομής δικαιοσύνης είναι δαπανηρές, γραφειοκρατικές και ως εκ τούτου απαγορευτικές για τους θιγόμενους καταναλωτές.
- Πρόσβαση στην αειφόρο κατανάλωσηΗ αφύσικη διατροφή, η υπερκατανάλωση, η εξάντληση των φυσικών πόρων και η ρύπανση του περιβάλλοντος, υπονομεύουν την κάλυψη των βασικών αναγκών των μελλοντικών γενιών.


Οι καταναλωτές έχουμε δικαίωμα:

στην ορθή ενημέρωση πριν την αγοράγια τα χαρακτηριστικά του προϊόντος ή της υπηρεσίας, την τιμή, τους όρους πληρωμής και παράδοσης, τη διάρκεια και τους όρους της σύμβασης
- στην παροχή εγγύησης. Τα καινούργια προϊόντα μακράς διάρκειας συνοδεύονται υποχρεωτικά από γραπτή εγγύηση τουλάχιστον 2 ετών στην Ελληνική γλώσσα
- στην αντικατάσταση, επιδιόρθωση, μείωση του τιμήματος ή υπαναχώρηση για ελαττωματικά προϊόντα, από το κατάστημα πώλησης.
- στην αναιτιολόγητη υπαναχώρηση (ακύρωση της αγοράς), εντός 14 ημερολογιακών ημερών για αγορές από απόσταση (τηλεφωνικά και μέσω διαδικτύου) ή εκτός εμπορικού καταστήματος
- στην παροχή τεχνικής υποστήριξης και ανταλλακτικών για όλη τη πιθανή διάρκεια ζωής του προϊόντος
- σε αποζημίωση αν εξαιτίας ελαττωματικού προϊόντος προκληθεί ζημία ή σωματική βλάβη
- στη διαφύλαξη των προσωπικών δεδομένων.


Γνωρίζουμε και διεκδικούμε τα δικαιώματα μας στις υπηρεσίες και στις αγορές προϊόντων. Καταγγέλλουμε και αντιδρούμε δυναμικά σε κάθε περίπτωση που τα καταπατούν. Συμμετέχουμε και στηρίζουμε τκαταναλωτικό κίνημα.

ΕΝΩΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΒΟΛΟΥ & ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
Axact

Ακτιβιστής

Μπορείτε να επικοινωνήσετε σχετικά με το παρόν άρθρο ή οτιδήποτε σχετίζεται με την ιστοσελίδα του "ακτιβιστή" ή ακόμη και για άρθρα ή απόψεις σας που επιθυμείτε να δημοσιεύσουμε στο email: chrivanovits@gmail.com

Προσθέσετε το σχόλιό σας:

0 comments:

Παρακαλώ αφήστε το μήνυμά σας. Προσπαθήστε να σχολιάζετε χωρίς προσβλητικούς και συκοφαντικούς χαρακτηρισμούς. Σχόλια που θα θεωρηθούν συκοφαντικά ή θα περιέχουν βωμολοχίες θα απορρίπτονται.