Είναι χαρακτηριστική η εικόνα στα παλιά σχολικά βιβλία από τα Μετέωρα, όπου απεικονιζόταν το ανέβασμα με δίχτυ, που λειτουργούσε με τροχαλία, μοναχών και αγαθών στις μονές.

Μια μέρα πριν την "Σοφία" θυμάστε πως απολαύσαμε μια εκπληκτική ηλιόλουστη μέρα. Την εκμεταλλεύτηκα για να επισκεφθώ τον ιδιαίτερο αυτό χώρο γεωλογικού, αρχιτεκτονικού, ιστορικού, τουριστικού αλλά και θρησκευτικού ενδιαφέροντος.

Πριν σας δώσω ένα φωτο-μπουκέτο από τις λήψεις που έκανα θεώρησα αναγκαίο να σας παρουσιάσω μια σύντομη ιστορική περιγραφή αλλά και πληροφορίες για τα μοναστήρια που λειτουργούν και είναι επισκέψιμα σήμερα.


Γεωλογικά στοιχεία

Το μέσο υψόμετρο του όγκου των Μετεώρων είναι 313 μέτρα.

Μελέτες δείχνουν ότι οι βράχοι σχηματίσθηκαν περίπου πριν από 65 εκατομμύρια χρόνια κατά την Παλαιογενή Περίοδο. Η αποσάθρωση, η διάβρωση και οι σεισμοί στη συνέχεια τους έδωσαν το σημερινό τους σχήμα.

Η δημιουργία του γεωλογικού τοπίου, αν και έχει κατά καιρούς απασχολήσει πολλούς Έλληνες και ξένους γεωλόγους, δεν έχει ακόμη ξεκάθαρα ερμηνευθεί. Είναι ενδιαφέρον το ότι ούτε η Ελληνική Μυθολογία ούτε οι αρχαίοι Έλληνες αλλά και ούτε ξένος ιστορικός έχει αναφερθεί στον χώρο αυτό.

Σύμφωνα με τη θεωρία του Γερμανού γεωλόγου Αλεξάντερ Φίλιπσον, που επισκέφτηκε την Ελλάδα στα τέλη του 19ου αιώνα, η δημιουργία αυτών των τεράστιων ογκολίθων οφείλεται σ΄ ένα δελτοειδή κώνο από ποταμίσιους ογκόλιθους και ασβεστολιθικά πετρώματα που για εκατομμύρια χρόνια χύνονταν σε θαλάσσια έκταση που κάλυπτε τότε τη Θεσσαλία. Οι γεωλογικές μεταβολές των αιώνων ανύψωσαν και αποσφήνωσαν το τμήμα αυτό, όταν αποτραβήχτηκαν τα νερά στο Αιγαίο. Έτσι, αργότερα κατά την τριτογενή περίοδο που διαμορφώθηκαν οι αλπικές πτυχώσεις της οροσειράς της Πίνδου, αποκόπηκε αυτός ο κώνος από τη συμπαγή μορφή του, δημιουργώντας επιμέρους μικρότερους, αυτοί που υφίστανται σήμερα, και ανάμεσά τους τη κοιλάδα του Πηνειού ποταμού.


Η ίδρυση των μονών - Ιστορικά στοιχεία

Το άγριο και απροσπέλαστο τοπίο αποτέλεσε πρόσφορο χώρο για τους χριστιανούς ασκητές που εγκαταστάθηκαν στην περιοχή σε χρονολογία που δεν είναι ακριβώς γνωστή.

Σύμφωνα με διάφορες γνώμες βυζαντινολόγων υποστηρίζεται ότι ξεκίνησε πριν από το 11ο αιώνα. Άλλες ιστορικές όμως πληροφορίες αναφέρουν ως πρώτο ασκητή οικιστή κάποιον Βαρνάβα που το 950-970 ίδρυσε την πολύ παλιά Σκήτη του Αγίου Πνεύματος. Ακολούθησαν η ίδρυση της Μεταμόρφωσης (1020) από κάποιον Κρητικό μοναχό Ανδρόνικο και το 1160 ιδρύεται η Σκήτη Σταγών ή Δούπιανη. Μετά από 200 χρόνια ο ασκητής Βαρλαάμ ιδρύει το Μοναστήρι των Τριών Ιεραρχών και των Αγίων Πάντων και αργότερα άγνωστοι ιερωμένοι δημιούργησαν τα Μοναστήρια Αγίας Τριάδος, του Αγίου Στεφάνου, της Υπαπαντής, του Ρουσάνου ή Αρσάνου, του Αγίου Γεωργίου του Μανδηλά, του Αγίου Νικολάου του Αναπαυσά, της Παναγίας της Μήκανης, των Αγίων Θεοδώρων, του Αγίου Νικολάου του Μπάντοβα, των Αγίων Αποστόλων, του Αγίου Γρηγορίου, του Αγίου Αντωνίου, του Παντοκράτορα, της Αγίας Μονής, του Προδρόμου, της Μονής Υψηλωτέρας, ή Καλλιγράφων, του Μοδέστου, της Αλύσεως, του Αποστόλου Πέτρου, του Αγίου Δημητρίου, του Καλλιστράτου, του Ταξιαρχών και του Ιωάννου του Μπουνήλα.


Το όνομα Μετέωρα αποδίδεται στον κτήτορα της μονής Μεγάλου Μετεώρου, τον Άγιο Αθανάσιο τον Μετεωρίτη, ο οποίος ονόμασε «Μετέωρο» τον Πλατύ Λίθο στον οποίο ανέβηκε πρώτη φορά το 1344. Γενικά η μοναστική ζωή στα Μετέωρα σημείωσε ύφεση στα χρόνια της παρακμής και της πτώσης της βυζαντινής αυτοκρατορίας και της συνακόλουθης οθωμανικής κατάκτησης της Θεσσαλίας το 1393. Ωστόσο, από τα τέλη του 15ου αιώνα και κυρίως το 16ο αιώνα τα Μετέωρα γνωρίζουν τη μεγαλύτερή τους ακμή, καθώς ιδρύονται νέες μονές, καθολικά και μοναστηριακά κτίσματα, τα οποία κοσμούνται με απαράμιλλης τέχνης αγιογραφίες.

Με την πάροδο του χρόνου η μοναστηριακή αυτή πολιτεία άρχισε να ενισχύεται με μοναχούς για να φθάσει στο απόγειο της ακμής της γύρω στο 17ο αιώνα. Όμως, από την εποχή αυτή αρχίζει και η παρακμή με αποτέλεσμα σήμερα να λειτουργούν μόνο τα μοναστήρια της Μεταμόρφωσης, του Βαρλαάμ, του Αγίου Νικολάου του Αναπαυσά, του Ρουσάνου, της Αγίας Τριάδος και του Αγίου Στεφάνου, καθώς και κάποια τμήματα ορισμένων άλλων, ενώ τα υπόλοιπα έχουν εξαφανισθεί.

Τα Μετέωρα, λόγω και της μορφολογίας τους, πρόσφεραν στη διάρκεια της Τουρκοκρατίας ιδανικό καταφύγιο για το μοναχισμό και διέσωσαν μνημεία του πολιτισμού και έργα της μεταβυζαντινής τέχνης. Στις αρχές του 19ου αιώνα πολλά μοναστήρια λεηλατήθηκαν από το στρατό του Αλή Πασά.

Στη δεκαετία του 1920 λαξεύτηκαν κλίμακες και σήραγγες στους βράχους καθιστώντας τις μονές προσβάσιμες από το γειτονικό οροπέδιο κι έτσι η παραδοσιακή μέθοδος επικοινωνίας και ανεφοδιασμού τον μονών με ανεμόσκαλες, σκοινιά, τροχαλίες και καλάθια, σταδιακά εγκαταλείφθηκε.





Επισκέψιμες Μονές


Σήμερα έξι μονές είναι επισκέψιμες και συγκεκριμένα:






* Πληροφορίες από τη wikipedia




Την ώρα που θεόρατοι ουρανοξύστες, φουτουριστικά μουσεία, ευφάνταστα ξενοδοχεία και μοναδικής αισθητικής κτίρια κλέβουν συνήθως τα φώτα της αρχιτεκτονικής δημοσιότητας, για το 2018 όλα τα φλας στράφηκαν σε κάτι ολότελα διαφορετικό.
Κάτι που ολοκληρώθηκε μέσα στη χρονιά που πέρασε και ανανέωσε δραστικά τον σχεδιασμό και τη φιλοσοφία μιας κτιριακής ομάδας που έμοιαζε να έχει αφεθεί στην πεπατημένη δεκαετιών.
Κι όμως, ακόμα κι αυτά μπορούν να διαδραματίσουν σημαίνοντα αισθητικό ρόλο στην πόλη, συμβάλλοντας στην ξεχωριστή ταυτότητά της. Φτάνει να θέλουν να τολμήσουν και να καινοτομήσουν, αλλά και να ενταχθούν αρμονικά μέσα στον αστικό ιστό, εκεί που άλλοτε εξοβελίζονταν στις παρυφές των πόλεων και ακόμα πιο μακριά.
Κάτι που θα φέρνει αναγκαστικά στη Δανία, μια χώρα γνωστή για πολλά πράγματα, αλλά όχι και το σκι της. Η Δανία υποδέχτηκε λοιπόν φέτος ένα σωστό αρχιτεκτονικό στολίδι που δεν είναι πύργος, μουσείο, ξενοδοχείο ή εστιατόριο. Τι είναι; Ένα εργοστάσιο παραγωγής ενέργειας! Ή, σωστότερα, το εργοστάσιο παραγωγής ενέργειας.
Το οποίο φιλοξενεί στη στέγη του και τη μεγαλύτερη τεχνητή πίστα σκι της Δανίας, φέρνοντας το σπορ στην καρδιά της πρωτεύουσας, που όσο να πεις έχει κι αυτό τη σημασία του. Αν και δεν περιορίζεται εκεί κατά κανέναν τρόπο.
Γιατί αυτό που κάνει εξόχως μοναδική τη μονάδα ηλεκτροπαραγωγής Amager Bakke είναι ο απίστευτος σχεδιασμός της, απόλυτα ταιριαστός για ένα «πράσινο» εργοστάσιο που με τεχνολογία αιχμής μετατρέπει τα απόβλητα σε καθαρή ενέργεια, συντελώντας στο όραμα της Κοπεγχάγης να γίνει η πρώτη πόλη του κόσμου με μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα ως το 2025.
Κι αυτό είναι το πλέον γενναίο βήμα προς αυτή την κατεύθυνση, κάνοντας ταυτοχρόνως και ένα δεύτερο -και εξίσου σημαντικό- άλμα: την εγκατάλειψη των μονολιθικών βιομηχανικών αντιλήψεων και τη μετατροπή μιας δημόσιας κτιριακής δομής σε τουριστική ατραξιόν. Και, γιατί όχι, σύμβολο μιας πόλης…
Ένα εργοστάσιο τελείως διαφορετικό από τα άλλα
Αν δεν ήταν μονάδα παραγωγής ενέργειας, θα ήταν μια υπέροχη τεχνητή πίστα σκι 440 μέτρων σε μια σχετικά επίπεδη χώρα που το χιόνι που πέφτει δεν απολαμβάνεται από τους σκιέρ. Μια πίστα που σκαρφαλώνει σε ύψος 86 μέτρων, διαθέτει τέσσερα επίπεδα δυσκολίας (από αρχάριους μέχρι και δεινούς σκιέρ) και η πρόσβαση γίνεται με ανελκυστήρες μέσα από το εσωτερικό του κτιρίου που ευελπιστεί να φέρει σε επαφή τους Δανούς με το σκι. Οι οποίοι πετάγονται συνήθως στη Σουηδία για να κατεβαίνουν τις πλαγιές με τα παγοπέδιλα. Τώρα όμως δεν θα χρειάζεται, καθώς έχουν στην πρωτεύουσά τους μια από τις μεγαλύτερες τεχνητές πίστες σκι του κόσμου!
Η πλαγιά ήταν μια ιδέα του γνωστού δανού αρχιτέκτονα με διεθνή παρουσία Bjarke Ingels και του δημιουργικού του γραφείου Bjarke Ingels Group (BIG), ο οποίος οραματίστηκε κι αυτά τα «κυκλάκια» του φουγάρου, τους δακτυλίους καπνού που συμβολίζουν τη μετατροπή των σκουπιδιών σε καθαρή ενέργεια. Ένα όραμα που αποκτά σάρκα και οστά με τη βοήθεια του Thomas Heatherwick, του ανθρώπου που έδωσε το κατιτίς παραπάνω στον σχεδιασμό των Ολυμπιακών του Λονδίνου το 2012.
Η τεχνολογία πίσω από τους δακτυλίους καπνού δεν έχει ωστόσο ολοκληρωθεί ακόμα, καθώς όπως παρατηρεί ο Patrik Gustavsson, ο άνθρωπος που εξουσιοδοτήθηκε να φέρει το σκι στην Κοπεγχάγη: «Η BIG δουλεύει ακόμα τα δαχτυλίδια καπνού. Δεν είναι σαφές για την ώρα αν είναι τελικά μια εφαρμόσιμη λύση ή όχι, αλλά ελπίζουμε ειλικρινά να είναι».
Όλα αυτά δεν μπορούν βέβαια να κλέψουν τη μαγεία από την κατεξοχήν λειτουργία του εντυπωσιακού κτιρίου…
Τι κάνει το κέντρο παραγωγής ενέργειας
Απλά-απλά, καίει 400.000 τόνους σκουπιδιών και αποβλήτων ετησίως για να τροφοδοτεί περισσότερα από 62.500 σπίτια με ρεύμα και άλλα 160.000 με θέρμανση. Κάπου 500.000-700.000 κάτοικοι έχουν πλέον ηλεκτρικό και θέρμανση από το Amager Bakke, αλλά και τουλάχιστον 46.000 επιχειρήσεις, καθώς το εργοστάσιο είναι διπλάσια αποδοτικό από την προηγούμενη μονάδα.
Όσο για το αποτύπωμά του στο περιβάλλον, το ARC (όπως το λένε, από το Amager Resource Center) απελευθερώνει καθαρό νεράκι, 100 εκατ. λίτρα νερού τον χρόνο! Αλλά και 10.000 τόνους μετάλλων ετησίως, τους οποίους συλλέγει από τα σκουπίδια. Την ίδια ώρα που προσφέρει και άφθονη διασκέδαση φυσικά, μιας και η στέγη του είναι ένα σωστό βουνό με πραγματικά δέντρα.
Η μονάδα ηλεκτροπαραγωγής είναι μια από τις καθαρότερες και αποδοτικότερες του κόσμου στον κλάδο της αποτέφρωσης αποβλήτων και σίγουρα η μόνη που έχει κάνει τον δικό της χαμό στα κοινωνικά μέσα. Δεν συναντάς και κάθε μέρα εργοστάσια ενέργειας με πίστες σκι, μονοπάτια πεζοπορίας και τοίχους αναρρίχησης στις σκεπές τους, ούτε και ντυμένα με ό,τι πιο προχωρημένο σχεδιαστικά έχει να επιδείξει η σύγχρονη αρχιτεκτονική! Αφήνοντας κατά μέρος το καφέ με τη μαγευτική θέα στην πόλη.
Και δεν είναι μόνο τα απόβλητα που μετατρέπει σε ενέργεια, αλλά και το νερό της βροχής, το ηλιακό φως, ακόμα και τις ροές του αέρα. Όλα αυτά είναι που το κάνουν «οικονομικά, περιβαλλοντικά και κοινωνικά επωφελές», κατά τον Ingels, αποτελώντας ένα εξαίσιο παράδειγμα αυτού που αποκαλεί «ηδονιστική βιωσιμότητα».

Όσο για τον σχεδιασμό του, είναι το απόγειο ίσως της δημιουργικής μεγαλοφυΐας του 43χρονου Ingels, αποδεικνύοντας στην πράξη πώς ένα προχωρημένο τεχνολογικά εργοστάσιο μπορεί να είναι και φιλικό στο περιβάλλον και καινοτόμο σχεδιαστικά. Ντυμένο με αλουμίνιο, θέτει νέα ορόσημα όχι μόνο στον περιβαλλοντικά ευαισθητοποιημένο σχεδιασμό, αλλά και στην αποδοτικότητα σε επίπεδο ενέργειας και αποτυπώματος άνθρακα. Πρωτοποριακή τεχνολογία και αρχιτεκτονική ακολουθούν εδώ τις ίδιες καινοτόμες γραμμές, δημιουργώντας ένα κτίριο του μέλλοντος στο εδώ και τώρα.
Ένα χάδι για τα μάτια δηλαδή που απολαμβάνει ήδη καθολική συναίνεση στη Δανία. Το Amager Bakke το διαχειρίζεται η Amager Ressource Center (ARC), μια δημόσια εταιρία που ελέγχεται από πέντε δήμους της χώρας, αντικαθιστώντας την παλιά μονάδα παραγωγής ενέργειας που είχε φτιαχτεί πριν από 45 χρόνια.
«Είναι ένα πολυχρηστικό εργοστάσιο που επαινείται από όλο τον κόσμο, εξαιτίας της απήχησής του στο κοινό. Το εργοστάσιο παρέχει ενέργεια και διαχείριση αποβλήτων και είναι ήδη αρχιτεκτονικό ορόσημο και χώρος αναψυχής», λέει χαρακτηριστικά ο Ole Hedegaard Madsen, διευθυντής της Babcock & Wilcox Vølund που συνεργάστηκε στον εξοπλισμό της μονάδας.
Και είναι το γεγονός ότι δεν το έχτισαν κάπου μακριά από την πόλη, αλλά στην ίδια την καρδιά της Κοπεγχάγης, θέλοντάς το ένα έργο για όλους τους πολίτες. Αφού για τους πολίτες προορίζεται δηλαδή: «Είναι εγκατεστημένο κοντά στο αεροδρόμιο και μόλις 5 χιλιόμετρα από την Πλατεία Δημαρχείου της Κοπεγχάγης, οπότε δεν μιλάμε απλώς για μια βιομηχανική μονάδα, αλλά για έναν σταθμό της δανέζικης πρωτεύουσας», συνεχίζει ο Madsen.
Έτσι μεταμορφώνεις ένα υπεραποδοτικό και υπερσύγχρονο εργοστάσιο παραγωγής ενέργειας σε έμβλημα μιας πόλης, υλοποιώντας το μεγαλόπνοο όραμα της ανθρωπότητας για πόλεις φιλικές στο περιβάλλον και τον ίδιο τον άνθρωπο…


πηγή



Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου

Του Rainer Mausfeld, Ζero Hedge

[ Γραμμένο με το νυστέρι πεπειραμένου οξυδερκούς χειρούργου, αν και από καθηγητή άλλης ειδικότητας, το σπάνιας κοινωνικής σημασίας κατωτέρω άρθρο, η μυστική διεθνής σπείρα με το ψευδώνυμο «Ακεραιότητα» και άλλες ανάλογες μυστικές υπηρεσίες, δεν θα μπορέσουν –όσο και αν λαχταρούν- να το στιγματίσουν ως Fake Story, ψευδή είδηση, φτιαχτή από τους καταχθόνιους εχθρούς στον Βορρά. Ο συντάκτης του είναι καθηγητής Emeritus της Ψυχολογίας στο γερμανικό πανεπιστήμιο του Κιέλου και προβαίνει με αυτό σε μιαν εξονυχιστική ανατομική ανάλυση των πολιτικών μηχανισμών και των ψυχοτεχνικών μεθόδων παραγωγής του νεωτερικού ανθρωπίνου τύπου, τελείως στερημένου δυνατότητας επιλογής αλλά και προσωπικής κρίσης και βούλησης για  δημοκρατία και ελευθερία, του οποίου ο κοινωνικός βίος  απορροφάται πλήρως από τον ρόλο του πολιτικά αδιάφορου καταναλωτή. 
Τα αποτελέσματα, αυτής της μακράς και πεισματικής αναμορφωτικής διαδικασίας,  τα υφιστάμεθα και τα βλέπουμε καθημερινά, οι ευτυχείς πολίτες της  Δυτικής «δημοκρατίας», αλλά μόνον ως υποκείμενα, θεατές ή ανύποπτοι κομπάρσοι, αυτού του μακάβριου θεάτρου. Ο Rainer Mausfeld, με αυτό το άρθρο του,  μας εισάγει και μας ξεναγεί στις σκοτεινές στοές, με τα μεφιστοφελικά εργαστήρια, όπου εκπονούνται  οι  οργανωτικές μορφές εξουσίας και οι ψυχοτεχνικές χειραγώγησης της νοητικής λειτουργίας του πολίτη, για  την υποταγή της στην υπηρεσία  των στόχων του αθέατου σκηνοθέτη του Θεάτρου Δημοκρατίας. Προσφέρει έτσι γνώση πολύτιμη, « απαραίτητη για την ανάπτυξη μιας στρατηγικής αποτελεσματικής αντίστασης,σε μιαν ισχύουσα τάξη που στηρίζεται στην δύναμη και στην βία».]

Παρουσίαση: Μιχαήλ Στυλιανού

Οι πολίτες έχουν απογυμνωθεί από τα πολιτικά δικαιώματά τους και έχουν υποβληθεί σε ψυχολογικό εθισμό  μείωσής τους σε υπόσταση απαθών καταναλωτών. Στις τελευταίες δεκαετίες η δημοκρατία έχει αντικατασταθεί από την ψευδαίσθηση της Δημοκρατίας. Νέες μορφές οργάνωσης της εξουσίας και ψυχολογικές μέθοδοι χειραγώγησης του υποσυνειδήτου μας προστατεύουν τους ισχυρούς από τους κινδύνους της δημοκρατικής ενδυνάμωσης και ενισχύουν την θέση τους.

Δημοκρατία και ελευθερία. Δυο λέξεις που είναι φορτισμένες με ανήκουστες κοινωνικές υποσχέσεις και που μπορούν να ελευθερώσουν τεράστιες δυνάμεις ενέργειας για την αλλαγή και την πραγματοποίηση τους. Τι συνέβη, όμως; Ποτέ στο παρελθόν δυο λέξεις,  που είχαν ταυτιστεί με τόσο φλογερές ελπίδες, δεν είχαν αδειαστεί από την αρχική τους έννοια  σε τόσο δραματική έκταση. ΄Εχουν παραποιηθεί, βιαστεί, διαστρεβλωθεί και έχουν αντιστραφεί εναντίον εκείνων των οποίων οι σκέψεις και οι πράξεις εμπνέονται από αυτές.
Η Δημοκρατία σήμερα σημαίνει στην πραγματικότητα μιαν εκλεγμένη  ολιγαρχία πολιτικών και οικονομικών  Ελίτ («επιλέκτων»), στην οποία κεντρικοί τομείς της κοινωνίας - και ιδιαίτερα η οικονομία- έχουν αφαιρεθεί από οποιονδήποτε δημοκρατικό έλεγχο και υποχρέωση λογοδοσίας. Ταυτόχρονα, μεγάλα μέρη της κοινωνικής οργάνωσης της ζωής μας βρίσκονται εκτός του χώρου της δημοκρατίας.                                                                             Και  ελευθερία σήμερα σημαίνει προπάντων την ελευθερία των οικονομικά ισχυρών.

Με αυτήν την Οργουελιανή  παρερμήνευση, οι δύο αυτές λέξεις έχουν  καταλάβει τώρα ξεχωριστή θέση στο απέραντο λεξικό των πλαστογραφημένων λέξεων στην διαδρομή της ιστορίας. Με την τοξίνωση αυτών των δύο λέξεων, οι ελπίδες μας για μιαν πιο ανθρώπινη κοινωνία και τον περιορισμό των μεθόδων βίας στην λύση προβλημάτων, περιπίπτουν σε σύγχυση, θολώνουν, θρυμματίζονται και έχουν σχεδόν σαρωθεί έξω από την συλλογική μνήμη μας. Η απώλεια των ονείρων πολιτισμού που συνδέονται με τις δυο αυτές έννοιες καθιστά δύσκολο για εμάς σήμερα να προτείνουμε ένα ελκυστικό, σωστό εναλλακτικό πολιτικό σύστημα, αντί του σημερινού των σχέσεων ισχύος -και ακόμη χειρότερο, έστω και να σκεφτούμε κάποιο.
Η Δημοκρατία, που αρχικά συνδεόταν με μεγάλες προσδοκίες για πολιτική αυτοδιάθεση και προστασία της εσωτερικής και της εξωτερικής ειρήνης, έχει μείνει μόνο σαν ένα εθιμοτυπικό κέλυφος στην πραγματική δομή της κοινωνίας.

 Η Δημοκρατία έχει υποβιβαστεί σε ένα σκηνοθετημένο θέατρο περιοδικών εκλογών, όπου ο πληθυσμός μπορεί να  διαλέξει από ένα  δειγματολόγιο εμπίστων της «ελίτ». Η πραγματική  Δημοκρατία έχει αντικατασταθεί από μια ψευδαίσθηση δημοκρατίας και η ελεύθερη δημόσια συζήτηση αντικαταστάθηκε από την κατευθυνόμενη «γνώμη» και την σκηνοθετημένη               «εκρηκτική αγανάκτηση». Η καθοδηγούσα αρχή συνείδησης του υπεύθυνου πολίτη αντικαταστάθηκε από το νεοφιλελεύθερο ιδεώδες του  πολιτικά απαθούς καταναλωτή.
Από τις ελπίδες που συνδέονται με τις έννοιες της Δημοκρατίας και της Ελευθερίας, μόνο οι άδειες λέξεις των ψεύτικων υποσχέσεων έχουν διατηρηθεί από τους ολιγάρχες. Με αυτές τις λέξεις είναι δυνατό να χειραγωγήσεις τις συνειδήσεις της υποταγμένης πλειονότητας.
 Το Διεθνές Δίκαιο έχει σήμερα επίσης σε μεγάλο βαθμό εξελιχτεί  σε ένα  όργανο απροσποίητης  πολιτικής της ισχύος. Η  αυτόκλητη «Δυτική Κοινότητα των Αξιών» έχει απροκάλυπτα επιστρέψει στην σχεδόν θρησκευτική πίστη της στην αποτελεσματικότητα της βίας, την ωφελιμότητα των βομβών και της καταστροφής, των σκοτωμών με ιπτάμενα ρομπότ και των βασανιστηρίων, την υποστήριξη τρομοκρατικών οργανώσεων, τον οικονομικό στραγγαλισμό και άλλες μορφές βίας που εξυπηρετούν τους σκοπούς της. Αυτή είναι η πολιτική αγιοποίηση της βίας, της οποίας τα αποτελέσματα είναι εμφανή οπουδήποτε στον κόσμο.

Σχεδόν τίποτα,  εκτός από μιαν ιστορική ανάμνηση, δεν μένει από τις μεγάλες ελπίδες που κάποτε συνδέονταν με την δημοκρατία και το διεθνές δίκαιο, και συγκεκριμένα τις ελπίδες ότι ο πολιτισμός θα μπορούσε να περιορίσει την δύναμη και την βία. Τα λαϊκά πλήθη  πειθαναγκάζονται να δεχτούν την πολιτική ρητορεία περί δημοκρατίας και διεθνούς δικαίου, με την οποία οι οικονομικά ή στρατιωτικά ισχυροί επιζητούν να εξασφαλίσουν την ανοχή του πληθυσμού για την πραγματική επίδοσή τους στην ρεάλ-πολιτίκ της βίας. Στην «πραγματιστική πολιτική» της εποχής μας, έχει προ πολλού γίνει αποδεκτό το «Δίκαιο του Ισχυροτέρου».

Διακόσια χρόνια μετά τον Διαφωτισμό, τον οποίο τόσο εξυμνούμε στην πολιτική ρητορεία μας, ζούμε σε μια περίοδο                                αντί-διαφωτισμού. Ταυτόχρονα όμως,, όταν εξυπηρετεί τα συμφέροντα ισχύος τους, οι κρατούντες αρέσκονται να αναφέρονται στον διαφωτισμό , προκειμένου να πείσουν για την πνευματική υπεροχή τους έναντι εκείνων που θεωρούν εχθρούς τους.

Μια (ελιτιστική) Δημοκρατία των Επιλέκτων είναι ένα σχήμα οξύμωρο. Ενώ περιλαμβάνει εθιμοτυπικά αναμνηστικά δημοκρατίας, αυτά  περιορίζονται διαθρωτικά στο ελάχιστο.  Αλλά παρά την ελαχιστοποιημένη αυτή δημοκρατία, τα εναπομένοντα  ακόμη στοιχεία της δεν είναι -κατά την άποψη των οικονομικών και πολιτικών κέντρων εξουσίας-  τόσο ακίνδυνα όσο θα ήθελαν.
Έτσι, οι σημερινές ισχυρές ομάδες «επιλέκτων», για να θωρακίσουν την εξουσιαστική θέση τους,  φροντίζουν να εξασφαλιστούν από την απειλή των δημοκρατικών διεκδικήσεων.

Το αδύνατο σημείο είναι πλέον ο χώρος της δημόσιας συζήτησης, που –ειδικώτερα στις περιοδικές εκλογές- μπορεί να καταστεί επικίνδυνος για την σταθερότητα. Πως μπορεί  να ελεγχθεί αυτό σε μιαν δημοκρατία των επιλέκτων; Πως μπορεί ο κίνδυνος που δυνητικά εγείρει η δημοκρατία να κρατηθεί στο χαμηλότερο δυνατό επίπεδο; Εάν τα εναπομένοντα  δείγματα στοιχείων δημοκρατίας αφαιρούνταν δεν θα ήταν πια δυνατό να συνεχιστεί η  χρήσιμη για την αποφυγή επανάστασης δημοκρατική ρητορική, αφού η δημόσια συζήτηση και οι περιοδικές εκλογές είναι απαραίτητες  ακόμη και για την απλή ψευδαίσθηση της δημοκρατίας. ΄Ετσι, τα πραγματικά κέντρα εξουσίας θέλουν να διατηρήσουν αυτούς τους τύπους, αλλά  χρειάζονται  περίτεχνους τρόπους εξασφάλισης της σταθερότητας ,που να καθιστούν την δημοκρατία ακίνδυνη γι’ αυτούς.

Κατά τις τελευταίες δεκαετίες , οι ολιγάρχες κατέβαλαν μεγάλες προσπάθειες για να αναπτύξουν νέους τρόπους εξασφάλισης αυτής της σταθερότητας, προκειμένου να προστατεύσουν τα εναπομένοντα κατάλοιπα στοιχεία στην ελιτιστική «δημοκρατία των προκρίτων» , από τους κινδύνους της δημοκρατικής χειραφέτησης.
Αυτοί ειδικώτερα περιλαμβάνουν νέες δομικές μορφές οργάνωσης της εξουσίας, όσο και ψυχολογικές μεθόδους χειραγώγησης της συνείδησής μας. Φυσικά οι ρίζες αυτών των εξελίξεων πηγαίνουν πολύ πίσω, αλλά αυτές οι τελειοποιήσεις έχουν πολύ επιταχυνθεί και στερεωθεί θεσμικά στις τελευταίες δεκαετίες. Η διαδικασία της κοινωνικής μεταμόρφωσης που συνδέεται με αυτά έχει παρόμοια αποτελέσματα με «μιας επανάστασης εκ των άνω», δηλαδή μιας επανάστασης που αντιπροσωπεύει  ένα σχέδιο των οικονομικών μεγιστάνων (ελίτ) και αποβλέπει στην επέκταση και στερέωση των συμφερόντων τους.

Ο πρώτος πυλώνας αυτής της διαδικασίας μεταμόρφωσης  συνίσταται στο ότι οι οργανωτικές μορφές εξουσίας είναι σχεδιασμένες περισσότερο αφηρημένα και με μιαν εσκεμμένη διάχυση της κοινωνικής ευθύνης, έτσι ώστε η δυσφορία, η οργή και η αγανάκτηση των κυβερνωμένων να μη μπορεί να εντοπίσει συγκεκριμένους, δηλαδή πολιτικά αποτελεσματικούς στόχους. ΄Ετσι η βούληση για αλλαγή του πληθυσμού δεν μπορεί πια να  εστιασθεί μεταξύ αυτών που παίρνουν τις αποφάσεις.
Αυτή η διαδικασία μεταμόρφωσης αποτελείται από μιαν υφέρπουσα –και όσο το δυνατόν αθέατη από τον λαό- δημιουργία κατάλληλων θεσμικών και συνταγματικών δομών. Με αυτές τις δομές οι σχέσεις ισχύος μπορούν να σταθεροποιηθούν και οι διαδικασίες ανακατανομής να αφαιρεθούν μόνιμα από την δημοκρατική πρόσβαση και να καταστούν έτσι πρακτικά μη ανατρέψιμες. Γι’ αυτό, οι δημοκρατικές δομές, που ιστορικά κερδήθηκαν μετά από σκληρούς αγώνες, πρέπει να εξαλειφθούν ή να διαβρωθούν, έτσι που να εξουδετερωθεί η αποτελεσματικότητά τους.
Επιπλέον το εσωτερικό και το διεθνές δίκαιο πρέπει να «εξελιχθεί» κατά τέτοιον τρόπο ώστε τα κέντρα οικονομικής και πολιτικής εξουσίας να μπορούν νόμιμα να επιβάλλουν αξιωματικά τα συμφέροντά τους στο έτσι δημιουργημένο νομικό πλαίσιο. Ειδικώτερα, πρέπει να δημιουργηθεί ένα νομικό πλαίσιο που να καθιστά δυνατή την μεταμόρφωση της οικονομικής εξουσίας σε πολιτική εξουσία και να προσφέρει ένα νομικό πλαίσιο για τους επιθυμητούς ή εγκατεστημένους ήδη μηχανισμούς ανακατανομής προς τα  άνω, ώστε οι ελάχιστες εναπομένουσες δημοκρατικές δυνατότητες να μη μπορούν να τους ανατρέψουν.
Το οργανωμένο έγκλημα της τάξης των μεγάλων περιουσιών δεν προστατεύεται απλώς από μια τέτοια νομοθεσία, αλλά εξασφαλίζεται και για το μέλλον και σφραγίζεται εναντίον πιθανών δημοκρατικών επεμβάσεων.

O δεύτερος πυλώνας είναι η ανάπτυξη επιτηδευμένων και υψηλής αποτελεσματικότητας τεχνικών που μπορούν στοχευμένα να χειραγωγούν τις συνειδήσεις των κυβερνωμένων. Ιδανικά οι πολίτες δεν θα πρέπει ούτε να υποπτεύονται ότι υπάρχουν κέντρα υπερεξουσίας, πίσω από την πολιτική πρόσοψη της δήθεν δημοκρατικά ελεγχόμενης εξουσίας που παρουσιάζουν τα ΜΜΕ. Ο σημαντικότερος στόχος είναι η εξουδετέρωση κάθε επιθυμίας του πληθυσμού για αλλαγή, ή η στροφή της προσοχής του σε πολιτικά ασήμαντες επιδιώξεις.
Για να επιτύχουν αυτόν τον στόχο, κατά τον πιο αποφασιστικό και σταθερό τρόπο, οι τεχνικές της χειραγώγησης αποβλέπουν σε πολύ περισσότερα από τον έλεγχο της πολιτικής γνώμης. Στοχεύουν, μπορούμε να πούμε, στην δημιουργία ενός «νέου ανθρώπινου όντος», του οποίου ο κοινωνικός βίος  απορροφάται  πλήρως από τον ρόλο του πολιτικά αδιάφορου καταναλωτή.

Υπό αυτή την έννοια (τα αθέατα αυτά κέντρα πραγματικής εξουσίας) είναι ολοκληρωτικά και ο μεγάλος θεωρητικός της Δημοκρατίας Sheldon Wolin έχει δίκιο όταν μιλά για έναν «διεστραμμένο ολοκληρωτισμό», μια νέα μορφή ολοκληρωτισμού που δεν εμφανίζεται στον πληθυσμό ως τοιούτος. Οι τεχνικές γι’ αυτό άρχισαν και  εξελίσσονται  εδώ και εκατό χρόνια, με μεγάλο κόστος και ουσιαστική ανάμειξη των κοινωνικών επιστημών, των οποίων η κοινωνική σημασία συνδέεται στενά με την προσφορά  μεθόδων κοινωνικού ελέγχου.

΄Ένα κεντρικό στοιχείο αυτών των τεχνικών για τον έλεγχο της συνειδήσεως των λαών είναι η δημιουργία των κατάλληλων ιδεολογιών, που είναι σε μεγάλο βαθμό αθέατες από τον κόσμο ως ιδεολογίες και έτσι παράγουν ένα μη αμφισβητήσιμο πλαίσιο που προσδίδει νόημα σε όλες τις κοινωνικές εμπειρίες του ατόμου.

Ο πυρήνας αυτών των ιδεολογιών, που κορυφώθηκε στην νέο-φιλελεύθερη ιδεολογία κατά τις τελευταίες δεκαετίες, είναι η ιδεολογία μιας «δημοκρατίας της εμπειροκρατικής καπιταλιστικής ελίτ», στην οποία ικανές και αφοσιωμένες ελίτ θα πρέπει να διαχειρίζονται την μοίρα της κοινωνίας κατά τον πιο αποτελεσματικό κατά το δυνατόν τρόπο.
Και οι δυο εξελίξεις χρησιμεύουν στο να καταστήσουν την εξουσία απροσδιόριστη και επομένως αθέατη, προκειμένου να υπονομεύσουν τους φυσικούς μας πνευματικούς αμυντικούς μηχανισμούς εναντίον της υποτέλειας σε άλλους. Και οι δυο αποτελούν χαρακτηριστικά των νεωτερικών μορφών σύγχρονων «δημοκρατιών» της καπιταλιστικής εμπειροκρατικής «ελίτ».

Θα μπορέσουμε να αναπτύξουμε αποτελεσματικές στρατηγικές αντίστασης στην ισχύουσα τάξη, που στηρίζεται στην δύναμη και στην βία, μόνο αν κατανοήσουμε πλήρως αυτές τις νέες οργανωτικές μορφές της εξουσίας. Το ίδιο ισχύει για τις τεχνικές της χειραγώγησης, με τις οποίες ορισμένες ιδιότητες του εγκεφάλου μας  μπορούν να υποταχθούν στην εξυπηρέτηση  πολιτικών σχεδίων.



Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου


Κραυγή αγωνίας από οικογένεια που ταλαιπωρήθηκε, όπως κι αρκετές άλλες από την κακοκαιρία της Σοφίας και τις επιπτώσεις από την πολύωρη διακοπή ρεύματος και τον αποκλεισμό, σήμερα στον Τρίλοφο. Φοβόμαστε πως παρόμοιες καταστάσεις έζησαν και σε άλλους οικισμούς της ανατολικής Θεσσαλονίκης. 
Ας ελπίσουμε σε καλύτερες μέρες.... 

"Χρήστο καλησπέρα! Πώς είστε; Εμείς πάλι δεινοπαθήσαμε. Χωρίς ρεύμα όλος ο Τρίλοφος. Μαθαινω και για την Επανομή. Κατασταση απελπισίας. Ουτε ενας να βγει να πει ενα συγνωμη. Να αισθανθουμε ότι ειμαστε άνθρωποι. Αλλοι εκαναν καφε με βαμβακι και οινοπνευμα. Καταναλώσαμε οτι κονσερβα ειχαμε. Ξεθαψαμε τα κερια της Αναστασης. ψαχναμε για ξυλα να αναψουμε τζακια. Ουτε τα σταθερα τηλεφωνα λειτουργουσαν λόγω χρησης της νεας υπηρεσίας. Βγηκαμε στους δρομους και στα μπαλκονια και αρχίσαμε τις φωνές ¨Κερασία πόυ είσαι; Τί γίνεται με το ρεύμα;" Ιστορίες με αγρίους. Ειδήσεις καθολου ή με το σταγονόμετρο. Ο 'αντρας μου έφυγε πέντε και μιση το πρωι με αλυσίδες για δουλεια και εφτασε στο χωρο εργασίας που απέχει μόλις 15 χιλιομετρα μετα από μια ωρα και δεκαπέντε λεπτά. Τυλιχθηκαμε με κουβερτες και παπλωματα για να διωξουμε την παγωνια. Εξω ήταν πιο ζεστα. Οι μόνοι άνθρωποι βγηκαν στους δρόμους για παρηγορια μπας και ανταλλαξουν καμια κουβεντα. Ετσι υπήρχε κοσμος εκει στα πεζοδρόμια που ειχαν τουλάχιστον είκοσι εκατοστα χιονι. Καποιοι μαζευτηκαν σε σπίτια για να προστατευτουν. Κυριαρχουσε πανικος και εντονη ανησυχία. Οσο για οχηματα του Δημου; Εμφανιστηκαν στη γειτονια μας που βλέπει σε κεντρικο δρόμο μετα την έλευση του ρευματος, δηλαδή μετα τις δύο το μεσημερι του Σαββατου. Λεωφορεία μάλλον άγνωστη λέξη. Κλειστοι δρόμοι, καραμπόλες αυτοκινήτων και γλύστρες αυτοκινητων με ατυχηματα παντού. Πλήρης σύγχιση και  απογοήτευση. Και τωρα περιμενουμε νεο κυμα κακοκαιρίας. Βοηθεια μας ..
Να το ανεβάσεις στον Ακτιβιστή. Το σπίτι είναι μέσα στον Τρίλοφο στην είσοδο από το μηδέν, πολύ κοντά στο σπίτι του Ντίνου. Είναι ταλαιπωρία όλων των πολιτών της ευρύτερης περιοχής και ταυτόχρονα διαμαρτυρία. Σε ευχαριστω για την προθυμία να μας συντρεξεις. Λάθος μου που δεν ειδοποιησα νωρίτερα. Σιγουρα θα ειχες τη δυνατοτητα να κινησεις τα νηματα. Δυστυχως δεν ειχαμε ουτε σταθερό. Δεν λειτουργουσε. Το κινητό μου με ελάχιστη μπαταρία. Εξαντληθηκε μεχρι το μεσημερι. Πραγματικά νιωθεις πλήρως αβοηθητος χωρις ρευμα σε τετοια κακοκαιρία". 

Η προσπάθεια για τη διάνοιξη του οδικού δικτύου, μετά την πυκνή νυχτερινή χιονόπτωση, που απέκλεισε πολλές περιοχές, ειδικά ορεινές, του Δήμου Θερμαϊκού συνεχίζεται αμείωτη.
Ήδη 20 μισθωμένα διαβολάκια (JCB) εργάζονται για τον καθαρισμό των δρόμων.
Έχει ανοίξει ο κεντρικός δρόμος Περαία Μηχανιώνας και τώρα εργάζονται για τον καθαρισμό των κάθετων οδών και του δικτύου στην Άνω Περαία, στους Ν. Επιβάτες, στην Αγία Τριάδα και στη Μηχανιώνα.
Με 4χ4 αυτοκίνητα καλύφθηκαν ανάγκες συμπολιτών μας σε φάρμακα (ημερήσια χορήγηση ινσουλίνης σε διαβητικούς) όπως και μετακίνησε νεφροπαθών προς τα κέντα αιμοκάθαρσης.
Εκτός από τις δυνάμεις του δήμου Θερμαϊκού και τέσσερις εθελοντικές ομάδες βρίσκονται επί ποδός και παρέχουν τη συνδρομή τους σε συνδημότες μας που χρειάζονται βοήθεια. (ΕΘΟΠΑΚ, ΕΘΟΠΑΚΕ, ΟΦΚΑΘ και Κυνηγητικός Σύλλογος Επανομής).
Να σημειωθεί πως μέχρι αυτή τη στιγμή δεν κυκλοφορούν λεωφορεία του ΟΑΣΘ και στην ιστοσελίδα του ο Οργανισμός δεν έχει ανακοινώσει τίποτα σχετικά με τις προθέσεις επαναλειτουργίας του.
Τα αυτοκίνητα κινούνται αλλά απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή και επιβάλλεται η τοποθέτηση αλυσίδων ή χιονολάστιχων σε απομακρυσμένες αλλά και σε ορισμένες κεντρικές περιοχές που δεν έχουν ακόμα καθαριστεί.

Μέχρι πριν λίγο είχαμε ασθενή χιονόπτωση ενώ οι προβλέψεις δεν αποκλείουν και νέα ισχυρή.



Από τον ΟΦΚΑΘ


Η προσπάθεια συνεχίζεται 5/1/2018..και θα συνεχίζεται για όλη την διάρκεια τις ημέρας στον Δήμο Θερμαϊκού άλλα και στην ευρύτερη περιοχή τις ανατολικής Θεσσαλονίκης η ομάδα είναι σε ετοιμότητα από νωρίς το πρωί.!! Όποιος συμπολίτης μας έχει πρόβλημα ας καλέσει στα τηλέφωνα ...2392039443 και 6936806227 Έχουμε διαθέσιμα 2 τζιπ 4χ4 και 10 εθελοντές διασώστες!












* Οι φωτο είναι από την "αλπική" Αγία Τριάδα

Υπάρχει σχετική εντολή από την γενική γραμματεία πολιτικής προστασίας μέχρι και τις 2 το μεσημέρι να μην κυκλοφορήσουν λεωφορεία, δήλωσε στο ΡΘ η διευθύντρια κίνησης του ΟΑΣΘ Κατερίνα Σίσκου. Όπως ανέφερε ακόμα και στο κέντρο της Θεσσαλονίκης υπάρχουν δρόμοι με χιόνι και πάγο. Παράλληλα ανέφερε ότι ο ΟΑΣΘ περιμένει ενημέρωση από το αεροδρόμιο, αν χρειάζεται να βάλει αλυσίδες σε κάποια αστικά για να εξυπηρετήσουν τον κόσμο από και προς αεροδρόμιο.

πηγή

Συναγερμός έχει σημάνει στην πυροσβεστική υπηρέσια ολόκληρης της Κεντρικής Μακεδονίας έπειτα από επικοινωνία που υπήρξε πριν από λίγο, με 8 εγκλωβισμένους στα χιόνια

Οι εγκλωβισμένοι , ηλικίας 20 εώς 25 ετών βρίσκονται μέσα στα δύο τους ιχ καθώς είχαν ανέβει στον Χορτιάτη ως παρέα , πέρασαν τις κεραίες και όπως κινούνταν λίγο μετά το καταφύγιο κόλλησαν στα χιόνια

Στο σημείο σπέυδουν ερπυστριοφόρα οχήματα και ισχυρές δυνάμεις της Πυροσβεστικής.

Στην περιοχή επικρατούν πολύ δύσκολες καιρικές συνθήκες με πυκνή χιονόπτωση και πολύ χαμηλές θερμοκρασίες.

Σε επικοινωνία που είχαν οι ίδιοι εγκλωβισμένοι με την Πυροσβεστική ανέφεραν ότι παραμένουν μέσα στα οχήματα με ανμμένες μηχανές και με τα ρεζερβουάρ των αυτοκινήτων τους γεμάτα μέχρι την μέση. Οι πυροσβέστες θα επιχειρήσουν να τους προσεγγίσουν από δύο σήμεια
πηγή

* φωτο αρχείου

Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου

Στους Ν. Επιβάτες σταμάτησε λόγω του παγωμένου οδοστρώματος η συγκοινωνία του ΟΑΣΘ από τις 11.30 το βράδυ.
Οι επιβάτες αναγκάζονταν να συνεχίσουν πεζή ή να εξυπηρετηθούν από φίλους οδηγούς που είχαν στα αυτοκίνητά τους αλυσίδες.
Η κακοκαιρία από τις 7 και μετά δείχνει να επιδεινώνεται με πυκνές χιονοπτώσεις.
Παρά τις επίπονες και συνεχείς δράσεις συνεργείων από τον δήμο και τις εθελοντικές ομάδες και παρά τους τόνους αλατιού που διενεμήθηκε η πρόβλεψη για τις πρωινές ώρες είναι κακή.
Η "Σοφία" δεν λέει να υποχωρήσει.
Καλό θα ήταν να μην επιχειρήσουν να απομακρυνθούν από τα σπίτια τους όσοι δεν είναι αναγκασμένοι να το κάνουν.
Ειδικά οι ηλικιωμένοι θα πρέπει να παραμείνουν μέσα. Να αποφύγουν μετακινήσεις που λόγω του παγετού και του γλιστερού οδοστρώματος, μπορεί να προκαλέσουν πτώσεις και κατάγματα.


* Η φωτο από την κεντρική είσοδο της Περαίας, είναι της Μαρουτσέλλας Βασιλειάδου 

Λόγω των έντονων καιρικών φαινομένων και στο Δήμο Θέρμης, με τις ισχυρές χιονοπτώσεις και τις πολύ χαμηλές θερμοκρασίες, παρακαλούμε τους συνδημότες μας να επικοινωνούν:
– Με το τηλέφωνο του Εργοταξίου Θέρμης, τηλ.: 2310 467110, από σήμερα σε όποιες περιπτώσεις αντιμετωπίζουν προβλήματα στο οδικό δίκτυο του δήμο μας, λόγω χιονόπτωσης ή παγετού.
– Με τα τηλέφωνο 6985 753957 & 6981304515, σε όποιες περιπτώσεις κρίνουν ότι χρειάζεται η συνδρομή του Δήμου (στέγαση, θερμαινόμενοι χώροι κλπ.). Για όσους συμπολίτες μας αναζητούν ένα ζεστό χώρο φιλοξενίας μπορούν να πηγαίνουν στα ΚΑΠΗ που λειτουργούν σε όλες τις Δημοτικές και Τοπικές Κοινότητες του Δήμου Θέρμης, κατά το ωράριο λειτουργίας τους.
Το Κέντρο Υγείας Θέρμης θα δέχεται εξάλλου όσους έχουν ανάγκη φιλοξενίας κατά τη διάρκεια της νύχτας μετά από συνεννόηση στο τηλέφωνο 2313 310800.



Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου


Παρότι είναι η πρώτη φορά που διαπιστώνεται τόσο εκτεταμένη και σημαντική παρέμβαση των υπηρεσιών του δήμου, με επικεφαλής τον Αντιδήμαρχο πολιτικής Προστασίας και Καθημερινότητας κ. Γιώργο Φεστερίδη αλλά και τις εθελοντικές ομάδες με μπροστάρη τον ΟΦΚΑΘ, για να παραμείνουν όλοι οι δρόμοι ανοιχτοί, δεν λείπουν τα παράπονα για ορισμένες περιοχές και σε συγκεκριμένες περιπτώσεις.

Οι κύριες οδικές αρτηρίες παραμένουν μέχρι αυτή την ώρα ανοιχτές μετά την ρίψη αλατιού που είχε γίνει προληπτικά από χθες. Ακόμη και σε μικρότερες οδούς στα ορεινά των οικισμών δεν παρατηρήθηκαν κατά την διάρκεια της μέρας πολλά προβλήματα.

Από προσωπική εμπειρία να πω πως για πρώτη φορά "έπεσε" αλάτι στην επικίνδυνη στροφή προς τον οικισμό Πεύκων, στα ορεινά της Αγίας Τριάδας. Αν έπεφτε και σε περισσότερα σημεία πιστεύουμε πως δεν θα ήταν σπατάλη ...


Από φίλο στην Άνω Περαία έχουμε  σοβαρά παράπονα, όπως μας λέει:

"Πάνω από 4 αμάξια είδα με τα μάτια μου στην άνω Περαία να γληστρανε και να τρακερνουν με αλλα αμάξια και το ένα παρέσυρε και καδους
Άνω Περαία δεν έχει έρθει ούτε ένα αμάξι του δήμου για αλάτι
Τουλάχιστον στον δρόμο της Μεταμόρφωσεως που είναι και κεντρικός έγινε επικίνδυνος"


Ο ΟΦΚΑΘ σε δράση ....

Η προσπάθεια συνεχίζετε ..και θα συνεχίζετε για όλη την διάρκεια τις νύχτας στον Δήμο Θερμαϊκού η ομαδα είναι σε ετοιμότητα από νωρίς το πρωί.!!
Όποιος συμπολίτης μας έχει πρόβλημα ας καλέσει στα τηλέφωνα ...2392039443 και 6936806227
Έχουμε διαθέσιμα 2 τζιπ 4χ4 και 10 εθελοντές διασώστες!


Ανοιχτός ο ακτιβιστής για διαμαρτυρίες, παράπονα ή και υποδείξεις προς τους αρμόδιους.