Articles by "Καρυστιανού"
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Καρυστιανού. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Επιτυχία σημείωσε η χθεσινή 2η συνάντηση στον Δήμο Θερμαϊκού, φίλων και υποστηρικτών της ΕΛΠΙΔΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ - ΜΑΡΙΑ ΚΑΡΥΣΤΙΑΝΟΥ που έγινε στην Περαία.
Η μεγάλη προσέλευση καθώς και η ενθουσιώδης ενεργητική συμμετοχή πιστοποίησαν την τεράστια αποδοχή που συγκεντρώνει το κίνημα των Ανεξάρτητων Πολιτών της Μαρίας Καρυστιανού.
Παραβρέθηκαν και χαιρέτισαν μέλη του Συντονιστικού Κεντρικής Μακεδονίας, Θεσσαλονίκης και Β' Θεσσαλονίκης.
Μίλησαν πολλοί από τους παρισταμένους, από όλες τις περιοχές του Θερμαϊκού.
Η συνάντηση εξουσιοδότησε τη Συντονιστική Επιτροπή του πυρήνα να εκδώσει ψήφισμα για τη σχεδιαζόμενη αμμοληψία 6 εκατομμυρίων κυβικών από το Φανάρι της Επανομής που το Υπουργείο Περιβάλλοντος ενέκρινε για την κατασκευή του 6ου Προβλήτα του ΟΛΘ. Και μάλιστα χωρίς να έχει προηγηθεί πλήρης Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για την επιβάρυνση σε μια προστατευόμενη περιοχή από το δίκτυο Natura 2000.
Για «ολοκλήρωση ενός τεράστιου ενεργειακού εγκλήματος» σε βάρος της Δυτικής Μακεδονίας και της χώρας κάνει λόγο το Ανεξάρτητο Κίνημα Πολιτών «ΕΛΠΙΔΑ για τη Δημοκρατία» της Μαρίας Καρυστιανού, με αφορμή τη δρομολόγηση κατεδαφίσεων εγκαταστάσεων στον Ατμοηλεκτρικό Σταθμό Αγίου Δημητρίου.
Σε ανακοίνωσή του, το Κίνημα αναφέρει ότι βρίσκεται σε εξέλιξη διαγωνισμός «με τον χαρακτήρα του κατεπείγοντος» για την κατεδάφιση καμινάδων, πύργων ψύξης και άλλων δομικών στοιχείων της λιγνιτικής μονάδας «ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ 5», η οποία έπαυσε να λειτουργεί στις 15 Μαΐου 2026.
Παράλληλα, υπενθυμίζει ότι τον Δεκέμβριο του 2025 είχε προηγηθεί η παύση λειτουργίας της μονάδας «ΜΕΛΙΤΗ 1», ενώ εκφράζει την αντίθεσή του και στην προγραμματισμένη για τον Σεπτέμβριο του 2026 διακοπή λειτουργίας της μονάδας «ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑ 5».
Αναλυτικά η ανακοίνωση
Τούτες τις μέρες γινόμαστε μάρτυρες της ολοκλήρωσης ενός τεράστιου ενεργειακού εγκλήματος σε βάρος της Δυτικής Μακεδονίας και της χώρας μας συνολικά.
Διεξάγεται διαγωνισμός με τον χαρακτήρα του κατεπείγοντος για την κατεδάφιση καμινάδων, πύργων ψύξης και λοιπών δομικών στοιχείων της ατμοηλεκτρικής μονάδας παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας με καύσιμο λιγνίτη ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ 5. Προηγήθηκε πολύ πρόσφατα, στις 15/05/2026, η παύση λειτουργίας της μονάδας. Λίγους μήνες νωρίτερα, τον Δεκέμβριο του 2025, είχε οδηγηθεί σε παύση λειτουργίας η μονάδα ΜΕΛΙΤΗ 1, ενώ πρόσφατα ανακοινώθηκε επίσης η επικείμενη, τον Σεπτέμβριο του 2026, παύση λειτουργίας της υπερσύγχρονης μονάδας με καύσιμο λιγνίτη ηλικίας μόλις τριών ετών ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑ 5.
Στο όνομα δήθεν της «ενεργειακής μετάβασης» (έως το 2050, όταν κατά τον προγραμματισμό της Ευρωπαϊκής Ένωσης πρέπει να έχουν μηδενισθεί οι ρύποι από καύση ορυκτών καυσίμων) ενταφιάζεται εντελώς από τώρα ο μαύρος χρυσός της Δυτικής Μακεδονίας, της Μεγαλόπολης και ολόκληρης της Ελλάδας, που επί 80 χρόνια έδωσε απασχόληση σε πολλές χιλιάδες εργαζομένων και ηλεκτροδότησε όλη τη χώρα με άφθονη και την φθηνότερη σε όλη την Ευρώπη ηλεκτρική ενέργεια, βοηθώντας στην συγκράτηση των τιμών και την ανάπτυξη της εθνικής οικονομίας.
Κατ’ αυτόν τον τρόπο για τα επόμενα χρόνια της «ενεργειακής μετάβασης», η παρούσα κυβέρνηση αφαιρεί όλο αυτό το όφελος από τη χώρα και τους πολίτες και επιλέγει ως καύσιμο μόνο το πλήρως εισαγόμενο φυσικό αέριο, με την αέρια ή υγροποιημένη μορφή του (LNG).
Σε πλήρη αναντιστοιχία με την ελληνική κυβέρνηση, οι λοιπές ευρωπαϊκές χώρες που παράγουν ηλεκτρική ενέργεια με καύσιμο λιγνίτη, προτάσσοντας το καλό της χώρας τους, για λόγους εθνικού συμφέροντος και ασφάλειας εφοδιασμού, ζήτησαν εξαίρεση και διατήρησαν τον λιγνίτη κατά το διάστημα της «ενεργειακής μετάβασης», όπως η Γερμανία μέχρι το 2038 και η Πολωνία μέχρι το 2049. Η Ελλάδα δεν έκανε χρήση αυτού του δικαιώματός της με αποτέλεσμα τη συμβολή στην εκτίναξη των τιμών στην ενέργεια.
Αποκορύφωμα αυτής της αντίθετης προς τα εθνικά συμφέροντα τακτικής είναι η σπουδή της κυβέρνησης να κλείσει άμεσα (τον Σεπτέμβριο του 2026) και την ολοκαίνουρια εκσυγχρονισμένη μονάδα ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑ 5, η οποία εξαρχής δεν αντίκειται στην ενεργειακή μετάβαση, αφού έχει χαμηλότερη εκπομπή CO2 ακόμη και από μια μονάδα φυσικού αερίου ανοικτού κύκλου, ενώ έχει και χαμηλότερο κόστος παραγωγής, όταν η τιμή του αερίου ξεπερνά τα 40 € ανά θερμική μεγαβατώρα. Ταυτόχρονα, η μονάδα ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑ 5 ενισχύει την ασφάλεια εφοδιασμού της χώρας και αντικαθιστά εισαγόμενη ενέργεια και εισαγόμενο φυσικό αέριο. Μάλιστα κόστισε 1,5 δισεκατομμύριο ευρώ στον ελληνικό λαό και δεν έχει ούτε καν στοιχειωδώς αποσβεσθεί.
Επιπλέον, τεράστια προβλήματα δημιουργούνται ήδη από την απώλεια χιλιάδων θέσεων εργασίας στην περιοχή, ενώ οι υποσχέσεις αρμοδίων για δήθεν δημιουργία άλλων θέσεων σε άλλους τομείς παραμένουν χωρίς το παραμικρό αντίκρισμα μέχρι σήμερα. Ανησυχία προκαλεί και το ζήτημα της τηλεθέρμανσης για τους 45.000 καταναλωτές σε Κοζάνη, Πτολεμαΐδα και Αμύνταιο, όπου πλέον συζητείται «προσωρινά» η χρήση πετρελαίου, με αποτέλεσμα να γίνονται βήματα προς τα πίσω, που αναιρούν την «ενεργειακή μετάβαση».
Πληροφορούμαστε ότι η Περιφερειακή Ένωση Δήμων (ΠΕΔ) Δυτικής Μακεδονίας, έχει υποβάλει στον Πρωθυπουργό υπόμνημα με προτάσεις για αντιμετώπιση των τεράστιων προβλημάτων, συμπεριλαμβάνοντας το αίτημα της παράτασης της λειτουργίας σταθμών, τουλάχιστον της ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑΣ 5.
Καλούμε την κυβέρνηση να προτάξει το συμφέρον της χώρας και των πολιτών, να προβεί σε ουσιαστικό διάλογο με τους τοπικούς φορείς και να αναθεωρήσει αυτές τις ανεξήγητες με την κοινή λογική και αντιβαίνουσες προς το κοινό καλό αποφάσεις της.
Στο μεταξύ, πρέπει άμεσα να σταματήσει η κυβέρνηση να συμπεριφέρεται ωσάν η χώρα να της ανήκει και να δημιουργεί τετελεσμένα, που αποκλείουν σε κάθε περίπτωση την επιστροφή σε προτέρα κατάσταση. Για παράδειγμα, η τυχόν χωροθέτηση της σχεδιαζόμενης νέας μονάδας φυσικού αερίου στην «αυλή» της ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑΣ 5, ώστε αυτή να μην μπορέσει ποτέ να επαναλειτουργήσει, συνιστά για το Κίνημά μας απιστία σε βάρος των συμφερόντων του Δημοσίου και καταστροφή δημόσιας περιουσίας, την οποία και θα καταγγείλουμε, αναζητώντας ποινικές και αστικές ευθύνες από τους υπεύθυνους πολιτικούς και υπηρεσιακούς παράγοντες.
του Παντελή Σαββίδη
Η ακύρωση της εκδήλωσης της Μαρίας Καρυστιανού στον Δικηγορικό Σύλλογο Αθηνών δεν είναι ένα απλό επεισόδιο διαχείρισης μιας αίθουσας. Είναι πολιτικό γεγονός. Και μάλιστα γεγονός αποκαλυπτικό. Διότι φωτίζει, με τρόπο σχεδόν ωμό, τη βαθύτερη μετάλλαξη ενός μέρους του πολιτικού συστήματος: από φορέα κοινωνικής εκπροσώπησης σε μηχανισμό αυτοπροστασίας.
Η ακύρωση της εκδήλωσης της Μαρίας Καρυστιανού στον Δικηγορικό Σύλλογο Αθηνών δεν είναι ένα απλό επεισόδιο διαχείρισης μιας αίθουσας. Είναι πολιτικό γεγονός. Και μάλιστα γεγονός αποκαλυπτικό. Διότι φωτίζει, με τρόπο σχεδόν ωμό, τη βαθύτερη μετάλλαξη ενός μέρους του πολιτικού συστήματος: από φορέα κοινωνικής εκπροσώπησης σε μηχανισμό αυτοπροστασίας.
Ο ΔΣΑ υποστηρίζει ότι η αίθουσα είχε παραχωρηθεί για μια επιστημονική εκδήλωση με θέμα τη Δικαιοσύνη και το Κράτος Δικαίου και ότι η παραχώρηση ανακλήθηκε όταν η εκδήλωση εμφανίστηκε ως πολιτική εκδήλωση κόμματος. Αν αυτός είναι ο κανόνας, τότε οφείλει να ισχύει για όλους. Όχι επιλεκτικά. Όχι κατά περίσταση. Όχι όταν ο πολιτικός φορέας είναι ανεπιθύμητος στο κατεστημένο. Όχι όταν το πρόσωπο που μιλά δεν ανήκει στις γνώριμες διαδρομές της εξουσίας.
Διότι το αρχείο των δημόσιων εκδηλώσεων δείχνει ότι ο Δικηγορικός Σύλλογος Αθηνών δεν υπήρξε ποτέ ένας αποστειρωμένος χώρος όπου απαγορεύεται ο πολιτικός λόγος. Στους χώρους του έχουν φιλοξενηθεί εκδηλώσεις με πολιτικά πρόσωπα, κομματικούς εκπροσώπους, πρώην υπουργούς, βουλευτές και αρχηγούς ή στελέχη κομμάτων. Έχουν συζητηθεί οι θέσεις πολιτικών κομμάτων για τη Δικηγορία και τη Δικαιοσύνη. Έχουν γίνει εκδηλώσεις για τη συνταγματική αναθεώρηση, για φορολογικά ζητήματα, για εθνικά θέματα, για το κράτος δικαίου. Και σωστά έγιναν. Διότι η Δικαιοσύνη δεν είναι τεχνικό ζήτημα. Είναι θεσμικό, κοινωνικό και βαθύτατα πολιτικό ζήτημα.
Άρα το ερώτημα δεν είναι αν ο ΔΣΑ μπορεί να φιλοξενεί πολιτικές συζητήσεις. Το έχει κάνει. Το ερώτημα είναι γιατί στην περίπτωση της Καρυστιανού ενεργοποιήθηκε ξαφνικά μια αυστηρότητα που δεν φάνηκε με την ίδια ένταση σε άλλες περιπτώσεις.
Εδώ αρχίζει το πρόβλημα. Διότι όταν ένας θεσμός εφαρμόζει τον κανόνα όχι ως αρχή αλλά ως εργαλείο αποκλεισμού, τότε ο κανόνας παύει να είναι θεσμικός και γίνεται καθεστωτικός. Και καθεστωτισμός δεν είναι μόνο η αυθαιρεσία της κυβέρνησης. Είναι και η νοοτροπία των ενδιάμεσων μηχανισμών εξουσίας που αισθάνονται ότι έχουν δικαίωμα να αποφασίζουν ποιος θα μιλήσει, ποιος θα ακουστεί και ποιος θα μείνει έξω από τον δημόσιο χώρο.
Εδώ αρχίζει το πρόβλημα. Διότι όταν ένας θεσμός εφαρμόζει τον κανόνα όχι ως αρχή αλλά ως εργαλείο αποκλεισμού, τότε ο κανόνας παύει να είναι θεσμικός και γίνεται καθεστωτικός. Και καθεστωτισμός δεν είναι μόνο η αυθαιρεσία της κυβέρνησης. Είναι και η νοοτροπία των ενδιάμεσων μηχανισμών εξουσίας που αισθάνονται ότι έχουν δικαίωμα να αποφασίζουν ποιος θα μιλήσει, ποιος θα ακουστεί και ποιος θα μείνει έξω από τον δημόσιο χώρο.
Από τη Νέα Δημοκρατία μια τέτοια συμπεριφορά δεν εκπλήσσει. Είναι κόμμα εξουσίας με βαθιά οργανική σχέση με το κράτος, με τους μηχανισμούς και με τις θεσμικές ισορροπίες που το ευνοούν.
Εκείνο που προκαλεί πολιτική απογοήτευση είναι η καταγγελλόμενη συμμετοχή ή σύμπλευση στελεχών που πρόσκεινται στο ΠΑΣΟΚ. Διότι το ΠΑΣΟΚ δεν γεννήθηκε ως κόμμα διαχείρισης του φόβου. Γεννήθηκε ως δύναμη ρήξης με το μετεμφυλιακό κατεστημένο, ως φορέας κοινωνικής ανόδου, ως πολιτική στέγη στρωμάτων που ζητούσαν θέση στην Ιστορία.
Το ΠΑΣΟΚ του Ανδρέα Παπανδρέου δεν ήταν απλώς ένα κόμμα. Ήταν κοινωνικό ρεύμα. Εξέφρασε ανθρώπους που μέχρι τότε ένιωθαν αποκλεισμένοι από τους μηχανισμούς ισχύος. Έβαλε στο προσκήνιο στρώματα που το προηγούμενο σύστημα κρατούσε στην περιφέρεια. Έδωσε γλώσσα, αυτοπεποίθηση και πολιτική ορατότητα σε κοινωνικές δυνάμεις που ζητούσαν αναγνώριση.
Αυτό το ΠΑΣΟΚ, όμως, μέσα στη μακρά μεταπολιτευτική του διαδρομή, αστικοποιήθηκε με την ταξική έννοια του όρου. Έγινε κόμμα συστήματος. Τα ριζοσπαστικά του αντανακλαστικά αντικαταστάθηκαν από τεχνικές διαχείρισης. Η κοινωνική του ένταση μετατράπηκε σε θεσμική αυτοπροστασία. Η κάποτε αντισυστημική του ενέργεια ενσωματώθηκε σε έναν μηχανισμό που πλέον φοβάται ό,τι γεννιέται έξω από αυτόν.
Το ΠΑΣΟΚ του Ανδρέα Παπανδρέου δεν ήταν απλώς ένα κόμμα. Ήταν κοινωνικό ρεύμα. Εξέφρασε ανθρώπους που μέχρι τότε ένιωθαν αποκλεισμένοι από τους μηχανισμούς ισχύος. Έβαλε στο προσκήνιο στρώματα που το προηγούμενο σύστημα κρατούσε στην περιφέρεια. Έδωσε γλώσσα, αυτοπεποίθηση και πολιτική ορατότητα σε κοινωνικές δυνάμεις που ζητούσαν αναγνώριση.
Αυτό το ΠΑΣΟΚ, όμως, μέσα στη μακρά μεταπολιτευτική του διαδρομή, αστικοποιήθηκε με την ταξική έννοια του όρου. Έγινε κόμμα συστήματος. Τα ριζοσπαστικά του αντανακλαστικά αντικαταστάθηκαν από τεχνικές διαχείρισης. Η κοινωνική του ένταση μετατράπηκε σε θεσμική αυτοπροστασία. Η κάποτε αντισυστημική του ενέργεια ενσωματώθηκε σε έναν μηχανισμό που πλέον φοβάται ό,τι γεννιέται έξω από αυτόν.
Η περίπτωση Καρυστιανού είναι ακριβώς αυτό που δεν αντέχει το σημερινό σύστημα. Μια γυναίκα που δεν προέκυψε από κομματικό σωλήνα, δεν αναδείχθηκε από μηχανισμό, δεν οφείλει την παρουσία της σε εσωκομματικές ισορροπίες. Προέκυψε από μια εθνική τραγωδία, από την οδύνη, από την απαίτηση για Δικαιοσύνη. Και, κυρίως, εξέφρασε κάτι που το πολιτικό σύστημα δεν θέλει να ακούσει: ότι η κρίση Δικαιοσύνης, η ατιμωρησία, η συγκάλυψη, η περιφρόνηση των πολιτών είναι παθολογίες ενός συστήματος που έχει μάθει να αυτοσυντηρείται.
Γι’ αυτό η αντίδραση απέναντί της είναι δυσανάλογη. Δεν φοβούνται απλώς μια εκδήλωση. Φοβούνται το σύμβολο. Φοβούνται ότι γύρω από το αίτημα της Δικαιοσύνης μπορεί να συγκροτηθεί μια νέα κοινωνική εκπροσώπηση. Φοβούνται ότι στρώματα πολιτικά, κοινωνικά και οικονομικά περιθωριοποιημένα θα βρουν φωνή έξω από τα υπάρχοντα κανάλια. Φοβούνται ότι η οργή για τις παθογένειες του συστήματος μπορεί να αποκτήσει πολιτική μορφή.
Γι’ αυτό η αντίδραση απέναντί της είναι δυσανάλογη. Δεν φοβούνται απλώς μια εκδήλωση. Φοβούνται το σύμβολο. Φοβούνται ότι γύρω από το αίτημα της Δικαιοσύνης μπορεί να συγκροτηθεί μια νέα κοινωνική εκπροσώπηση. Φοβούνται ότι στρώματα πολιτικά, κοινωνικά και οικονομικά περιθωριοποιημένα θα βρουν φωνή έξω από τα υπάρχοντα κανάλια. Φοβούνται ότι η οργή για τις παθογένειες του συστήματος μπορεί να αποκτήσει πολιτική μορφή.
Και εδώ βρίσκεται η ιστορική ειρωνεία για το ΠΑΣΟΚ. Αυτό που έκανε το ΠΑΣΟΚ το 1974 —να μετατρέψει την κοινωνική περιφέρεια σε πολιτικό υποκείμενο— σήμερα το φοβάται όταν επιχειρεί να το κάνει κάποιος άλλος. Αντί να αναγνωρίσει το φαινόμενο, το αντιμετωπίζει ως απειλή. Αντί να ακούσει τα κοινωνικά ρεύματα που αναδύονται, τα βλέπει ως ανταγωνιστές.
Αντί να διορθώσει τις παρενέργειες του συστήματος, μοιάζει να τις υπερασπίζεται.
Αυτός ο καθεστωτισμός είναι που κρατά το ΠΑΣΟΚ καθηλωμένο. Δεν είναι μόνο θέμα αρχηγού. Δεν είναι μόνο θέμα επικοινωνίας. Δεν είναι μόνο θέμα τακτικής. Είναι θέμα πολιτικής αύρας. Όποιος κι αν βρισκόταν στην ηγεσία του, όταν το κόμμα αποπνέει φόβο απέναντι σε κάθε αυθεντική κοινωνική κινητοποίηση, δεν μπορεί να γίνει πλειοψηφικό ρεύμα. Μπορεί να γίνει εφεδρεία. Μπορεί να γίνει συμπλήρωμα. Μπορεί να γίνει διαπραγματευτής καρέκλας. Δεν μπορεί, όμως, να γίνει φορέας αλλαγής.
Η καταγγελλόμενη σύμπραξη στελεχών ή παραγόντων που πρόσκεινται σε ΠΑΣΟΚ και ΝΔ στο ζήτημα της ακύρωσης δείχνει και κάτι ακόμα: ότι πίσω από τις φραστικές αντιπαραθέσεις υπάρχει μια βαθύτερη συγγένεια καθεστωτικής νοοτροπίας. Όταν απειλείται ο κλειστός κύκλος της εξουσίας, οι παλιές διαχωριστικές γραμμές ξεθωριάζουν. Η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ μπορούν να συγκρούονται ρητορικά, αλλά να συναντώνται πρακτικά όταν το διακύβευμα είναι η προστασία του υπάρχοντος πολιτικού οικοσυστήματος.
Αν ο ΔΣΑ θέλει να αποκλείει κομματικές εκδηλώσεις, ας τις αποκλείει όλες. Με σαφή, δημόσιο, γραπτό και ομοιόμορφο κανόνα. Αν όμως επιτρέπει πολιτικές συζητήσεις, παρουσιάσεις κομματικών θέσεων, παρεμβάσεις βουλευτών και εκδηλώσεις πολιτικών φορέων, τότε δεν μπορεί να κλείνει την πόρτα μόνο όταν εμφανίζεται η Καρυστιανού. Αυτό δεν είναι θεσμική ουδετερότητα. Είναι επικίνδυνη απόκλιση από τη δημοκρατική ισονομία.
Και ο Δικηγορικός Σύλλογος Αθηνών έχει ιδιαίτερη ευθύνη. Δεν είναι μια οποιαδήποτε αίθουσα. Είναι θεσμός που συνδέεται με το δικηγορικό σώμα, με την υπεράσπιση δικαιωμάτων, με τη δημόσια συζήτηση για τη Δικαιοσύνη. Σε μια χώρα όπου η εμπιστοσύνη στους θεσμούς δοκιμάζεται, όπου η Δικαιοσύνη βρίσκεται στο κέντρο της κοινωνικής αμφισβήτησης, ο ΔΣΑ δεν μπορεί να λειτουργεί ως θυρωρός του κατεστημένου. Οφείλει να λειτουργεί ως χώρος ελεύθερου θεσμικού διαλόγου.
Η υπόθεση Καρυστιανού δεν είναι απλώς υπόθεση μιας εκδήλωσης που ακυρώθηκε. Είναι καθρέφτης. Δείχνει ποιοι φοβούνται τον δημόσιο λόγο όταν δεν τον ελέγχουν. Δείχνει ποιοι επικαλούνται τους θεσμούς για να περιορίσουν τη δημοκρατική έκφραση. Δείχνει ποιοι, ενώ μιλούν για ανανέωση, αντιδρούν με αντανακλαστικά παλαιού καθεστώτος.
Και κυρίως δείχνει κάτι που αφορά το ΠΑΣΟΚ: ότι δεν μπορείς να διεκδικείς την κληρονομιά του Ανδρέα Παπανδρέου και ταυτόχρονα να στέκεσαι απέναντι σε ένα νέο κοινωνικό αίτημα Δικαιοσύνης. Δεν μπορείς να επικαλείσαι τη δημοκρατική παράδοση και να συναινείς στον αποκλεισμό μιας φωνής επειδή ενοχλεί. Δεν μπορείς να λες ότι θέλεις να εκφράσεις την κοινωνία και να φοβάσαι τη στιγμή που η κοινωνία βρίσκει μόνη της φωνή.
Αν οι πολιτικές εκδηλώσεις αποκλείονται, να αποκλείονται για όλους. Αν επιτρέπονται, να επιτρέπονται και στην Καρυστιανού. Οτιδήποτε άλλο δεν είναι κανόνας. Είναι επιλεκτική φίμωση. Και η επιλεκτική φίμωση, όταν γίνεται στο όνομα της θεσμικότητας, είναι η πιο επικίνδυνη μορφή καθεστωτισμού.
Προκλητική απόρριψη της προγραμματισμένης για σήμερα εκδήλωσης της ΕΛΠΙΔΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ στη αίθουσα του Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών, από τους εκπροσώπους της Νέας Δημοκρατίας, του ΠΑΣΟΚ και του Τσίπρα που σαφώς ακολούθησαν οδηγίες των κομμάτων του συστήματος.
Λίγη ώρα πριν την εκδήλωση, αρνήθηκαν την παραχώρηση της αίθουσας με την ψευδή δικαιολόγηση πως αυτή δεν δίδεται για κομματικές εκληλώσεις.
Τα γεγονότα και η ιστορία όμως τους διαψεύει οικτρά, όπως αναφέρει το δελτίο τύπου του κινήματος που ανήρτησε πριν λίγο η Μαρία Καρυστιανού.
Πανικός έχει καταλάβει τα δύο συστημικά κόμματα που έτσι αποκαλύπτουν φοβικό σύνδρομο για την επιρροή της Ελπίδας για τη Δημοκρατία στην Ελληνική κοινωνία.
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΚΙΝΗΜΑ «ΕΛΠΙΔΑ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ»
Κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή, λίγες ώρες πριν από την αποψινή εκδήλωση για τη Δικαιοσύνη με ομιλητές και συντονιστή τέσσερις έγκριτους δικηγόρους και χαιρετισμό της Προέδρου του Κινήματος «ΕΛΠΙΔΑ για τη Δημοκρατία», Μαρίας Καρυστιανού, η Διοίκηση του Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών μετά από νυχτερινή συνεδρίαση του Δ.Σ. δια περιφοράς, απαγόρευσε ουσιαστικά έναν ανοιχτό διάλογο για το Κράτος Δικαίου.
Tα μέλη του Δ.Σ. του ΔΣΑ τράβηξαν έτσι το χαλί κάτω από τα πόδια των συναδέλφων τους και διέψευσαν την εμπιστοσύνη των ανθρώπων που ήρθαν από μακριά για να παρακολουθήσουν τις ομιλίες, ανακαλώντας την άδεια για παραχώρηση της αίθουσας του Συλλόγου για την εκδήλωση με τίτλο «ΕΛΠΙΔΑ για τη Δικαιοσύνη».
Συγκεκριμένα, όπως ενημερωθήκαμε άτυπα και αναμένοντας βέβαια την έγγραφη εξήγηση του ΔΣΑ, μετά από παρεμβάσεις συμβούλων προσκείμενων στο ΠΑΣΟΚ και τη ΝΔ, αλλά και τη σύμφωνη γνώμη υποστηρικτών του Α. Τσίπρα, το Δ.Σ. του ΔΣΑ πήρε πίσω την άδεια παραχώρησης της αίθουσάς του σε δικηγόρους, μέλη, στελέχη και φίλους της «ΕΛΠΙΔΑΣ για τη Δημοκρατία», που θα μιλούσαν και θα συζητούσαν για τις αρχές του κράτους δικαίου και την ανεξαρτησία της δικαιοσύνης, δηλαδή για θέματα αμιγώς νομικά, τα οποία ο ΔΣΑ έχει και δική του αυτοτελή υποχρέωση να υπερασπίζεται με βάση το άρθρο 90 του Κώδικα περί Δικηγόρων.
Κατ’ αυτόν τον τρόπο, αντί της υπεράσπισης επήλθε η αποτροπή και η φίμωση του διαλόγου. Και ακόμη χειρότερα, καταγράφηκε μία σαφής αντιδημοκρατική διακριτική μεταχείριση με παλαιοκομματικά κριτήρια. Διότι παρά την απαγόρευση που επέβαλε σήμερα, ο ΔΣΑ στο παρελθόν έχει επανειλημμένα παραχωρήσει την αίθουσά του, και ορθώς, για εκδηλώσεις νομικού χαρακτήρα, που διοργάνωσαν ή στις οποίες συμμετείχαν κόμματα, ακόμη και με ομιλίες πολιτικών στελεχών τους.
Ο παρασκηνιακός πόλεμος εναντίον της «ΕΛΠΙΔΑΣ για τη Δημοκρατία» είναι λυσσαλέος, διότι το πολιτικό σύστημα κλυδωνίζεται και φαίνεται να κάνει τα πάντα ώστε οι φωνές που το απειλούν να σβήσουν και να φιμωθούν. Δεν θα τα καταφέρουν, διότι οι πολίτες συνειδητοποιούν τι συμβαίνει και το βασικότερο δεν ξεχνούν. Η εκδήλωση «ΕΛΠΙΔΑ για τη Δικαιοσύνη» αναβάλλεται, αλλά δεν ακυρώνεται, διότι η αλήθεια δεν τιθασεύεται. Ο νέος χρόνος και τόπος διεξαγωγής της θα ανακοινωθούν προσεχώς.
του ακτιβιστή
Ο οχετός της "καθεστηκυίας τάξης" των κομμάτων δεν άργησε ούτε μέρα προκειμένου να υποδεχθεί με εμέσματα την διαυγή απλή και ξεκάθαρη Διακήρυξη Αρχών της ΕΛΠΙΔΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ της Μαρίας Καρυστιανού.
Σε διατεταγμένη υπηρεσία όλες οι φυλλάδες και οι ιστοσελίδες του συστήματος, Νεοδημοκρατικές, κεντρώες του κοιμισμένου, "αριστερές" της πλάκας, με δημοσιογράφους ενταγμένους στα διάφορα payrools του Μαξίμου κύρια αλλά και του rebranding εξαφανισμένου μέχρι πρόσφατα κολοτούμπα πολιτικού.
Δεν θέλουμε να επεκταθούμε στους λόγους για τους οποίους τα απανταχού λαμόγια και αρδάκια απέκτησαν προσφιλή στόχο την Μαρία και το κίνημα πολιτών. Είναι κατανοητό πιστεύουμε σε όλους πως ΦΟΒΟΥΝΤΑΙ.
Δείτε τα ξεράσματα που εκτόξευσαν το Σαββατοκύριακο από τα διάφορα κίτρινα εφαλτήρια και κρίνετε την διαπλοκή και τη διαφθορά που αντιπροσωπεύουν:
Κόμματα σαν αυτό της κ. Καρυστιανού κάνουν λόγο για «αποκατάσταση της δημοκρατίας» και για «καταπολέμηση των καρτέλ», λες και ζούμε σε κάποια λατινοαμερικανική μπανανία της δεκαετίας του 1970· υπόσχονται δημοψηφίσματα σε μια εποχή όπου μόνο οι πολιτικά αναλφάβητοι εξισώνουν τα δημοψηφίσματα με τη διεύρυνση της δημοκρατίας. Στην πραγματικότητα, το κόμμα «Ελπίδα για τη Δημοκρατία» είναι προϊόν εκμετάλλευσης: μια μητέρα που έχασε το παιδί της σε δυστύχημα, οφειλόμενο σε κρατική, επιχειρηματική και ατομική αμέλεια, ενδύεται, ως θύμα του Συστήματος, με ηθικό πλεονέκτημα και εκπροσωπεί τους εξοργισμένους, πολλοί εκ των οποίων έχουν εξοργιστεί για αιτίες που ελάχιστα σχετίζονται με την πολιτική. Αλλά, εδώ και δεκαετίες, έχει επικρατήσει η ιδέα ότι όλα είναι πολιτική· κι ότι όλα μας τα προβλήματα θα τα λύσει η «σωστή πολιτική».
Το νέο κόμμα δεν παρουσιάζει κανένα ενδιαφέρον. Δεν έχει προσελκύσει στελέχη με πολιτική πείρα, δεν έχει καμιά φρεσκάδα· είναι η θλιβερή εξέλιξη ενός προσωπικού πένθους. Δεν έχει καν το προσόν που διαφημίζεται ως «καθαρότητα»· ούτε κάποια ιδέα για τη διακυβέρνηση, για τη διπλωματία, για τις διεθνείς σχέσεις. Η πολιτική δεν ασκείται με περιστέρια που φτεροκοπάνε, ούτε με μαύρα τριαντάφυλλα γνωστών designers, ούτε με αναφορές στο «Έγκλημα και τιμωρία» του Ντοστογέφσκι —το οποίο δεν έχει καμία, μα καμία, αντιστοιχία με την πολιτική διαφθορά και την αρμόζουσα τιμωρία της.
Με λίγα λόγια, η εμφάνιση του εν λόγω νέου κόμματος, μετά τη συγκέντρωση οπαδών και φιλοθεάμονος κοινού στη Θεσσαλονίκη, μαρτυρεί περισσότερο αναπαλαίωση παρά ανανέωση: οπισθοδρομικό ιδίωμα μαζί με απλοϊκές αναλύσεις που μπορούν να ικανοποιήσουν αναρχικούς, θρησκευομένους, εθνικιστές, πουριτανούς και γενικότερα όποιους μουντζώνουν, ως μέρος της παραδοσιακής ελληνικής συμπεριφοράς, όλους τους κυβερνώντες, τους πολιτικούς και τους ειρωνικά οριζόμενους ως «πολιτικολογούντες»
Η επιλογή του γνωστού υμνητή του Πούτιν Θανάση Αυγερινού σε ρόλο παρουσιαστή και συντονιστή της ιδρυτικής εκδήλωσης, καθώς και η σύμπραξη προσώπων που έλκουν την καταγωγή τους από τα υπολείμματα του κάποτε αντιμνημονιακού χώρου, δεν αποτελούν μια απλή διακοσμητική επιλογή. Προσδίδουν στο εγχείρημα έναν σαφή πολιτικό προσανατολισμό, ο οποίος διαπνέεται από έναν έντονο αντιευρωπαϊσμό.

Σε αυτό το εκρηκτικό περιβάλλον, η θέση της Ελλάδας απειλείται άμεσα. Επειδή η στρατηγική συμμαχία της χώρας μας με το Ισραήλ αποτελεί ανάχωμα στον νέο-οθωμανικό αναθεωρητισμό, οποιαδήποτε αρνητική εξέλιξη, όπως στο Ιράν, δίνει αμέσως το δικαίωμα στην Τουρκία να επανέλθει επιθετικά, οξύνοντας τη στρατηγική της στο Αιγαίο με νέα casus belli και αναζητώντας νέες συμμαχίες με χώρες όπως η Σαουδική Αραβία και η Αίγυπτος. Καθόλου τυχαία δεν είναι άλλωστε η χρονική συγκυρία που η Τουρκία επιλέγει τη δρομολόγηση του εσωτερικου νόμου για τη Γαλάζια πατρίδα.
Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, ο φιλορωσικός απομονωτισμός και το φλερτ με τον φιλοευρασιατισμό στερούνται κάθε ίχνους ρεαλισμού. Η θεωρία ότι η Ελλάδα μπορεί να επιβιώσει αποκομμένη από τους ευρωπαϊκούς θεσμούς και τους συμμάχους της, τη στιγμή που η Τουρκία καραδοκεί, αποτελεί τουλαχιστον γεωπολιτική αφέλεια με ολέθρια επακόλουθα για την πατρίδα μας, για να μη τη χαρακτηρίσουμε υποβολιμαία.
Η Μαρία Καρυστιανού βρίσκεται ακόμα στην αφετηρία και η πολιτική πορεία της παραμένει γρίφος. Από τη διαδρομή του Μπέπε Γκρίλο έχει να πάρει πολλά, δεν θα ήθελε όμως να έχει και την πολιτική κατάληξή του, καθώς ο ιδρυτής του Κινήματος των Πέντε Αστέρων εξαφανίστηκε, έτσι όπως εντυπωσιακά εμφανίστηκε…
Σαν πολιτικός κομήτης…
Ισως έχει αξία η αναφορά στην εκδήλωση που διοργάνωσε ο Ν. Φαραντούρης με καλεσμένη την κ. Καρυστιανού και συμμετοχή του Χρήστου Ράμμου, πρώην προέδρου της ΑΔΑΕ, τον οποίο κάποιοι έφταναν να προτείνουν ακόμα και για ΠτΔ. Λίγο αργότερα, ο κ. Φαραντούρης διεγράφη από τον ΣΥΡΙΖΑ, εν συνεχεία συζήτησε με το κόμμα Καρυστιανού, ώσπου εν τέλει ο Νίκος Ανδρουλάκης τον υποδέχτηκε στο ΠΑΣΟΚ.
Και κάπως έτσι, παρά την κυβερνητική κόπωση και τόσες ανοιχτές υποθέσεις, η ΝΔ προηγείται ύστερα από 7 χρόνια διακυβέρνηση με 15 μονάδες.
Στη συνέχεια μια ιδιαίτερα "ευφυής" δημοσιογράφος του Σκάι, σε "πόνημά" της αναφέρθηκε στην ομιλία της Μαρίας Καρυστιανού και είπε ότι «της έμοιαζε σαν να την έγραψε το ChatGPT, αν μπεις στο ChatGPT να ζητήσεις μια ομιλία αντισυστημική, να ξεσηκώνει τα πλήθη, δεν είχε κάτι παραπάνω».
Άλλο σαΐνι της αρδίτικης δημοσιογραφίας κατέληξε στο βαρύγδουπο συμπέρασμα πως η Καρυστιανού "έκλεισε το θέμα Τέμπη":
Η οποία εκμεταλλεύθηκε στο έπακρο την τραγωδία των Τεμπών και την προσωπική της τραγωδία, για να μπει στην πολιτική κονίστρα και και να ανατρέψει το «διεφθαρμένο σύστημα».
Το πρώτο αποτέλεσμα αυτής της εξέλιξης είναι: «Τέμπη τέλος». Όπως είχαμε πει πολύ έγκαιρα, αν η κυβέρνηση Μητσοτάκη «μπάζωσε» τα Τέμπη, η Καρυστιανού τα αποτέλειωσε.
Ήρθε και η ώρα να γράψουν και οι ρωσόφοβοι που κατατάσσουν το κίνημα στην Ακροδεξιά, ακροαριστερά, στους ρώσους, στα ψέκια και δεν συμμαζεύεται:
Μπορεί η Καρυστιανού και οι συμβουλάτορές της να νομίζουν ότι με φληναφήματα του τύπου «ούτε δεξιά ούτε αριστερά» θα γκρεμίσουν το «διεφθαρμένο σύστημα», αλλά σύντομα θα φανεί ότι τέτοια μορφώματα δεν απειλούν κανένα σύστημα. Η «λύση» που προσφέρουν είναι απατηλή. Ο Μίκης και ο Ρίτσος, τραγούδια των οποίων ακούστηκαν στον «Ολύμπιον», ήταν αριστεροί, δεν έλεγαν «ούτε δεξιά ούτε αριστερά».
Οι χώρες κυβερνώνται από παρατάξεις ή κόμματα που έχουν δομή, στελέχη, παράδοση, αρχηγούς, προγράμματα. Δεν μπορούν να κυβερνηθούν από θολά «κινήματα» και πρόσωπα της συγκυρίας, που, εκμεταλλευόμενα τραγωδίες, εκπέμπουν συγκίνηση, αναμασούν αντιπολιτικές ατάκες και διανθίζουν τις ομιλίες τους με «πατρίδα, θρησκεία, οικογένεια». Αυτά τα έλεγαν οι παλιοί εθνικόφρονες, τα λένε και οι νεότεροι αυτού του είδους, όπως ο Πλεύρης. Δεν χρειαζόμαστε άλλες τέτοιες «Ελπίδες».
Δεν πρέπει να υπάρχει καμιά αυταπάτη. Η Καρυστιανού και το μόρφωμά της δεν έχουν καμιά σχέση με τον προοδευτικό κόσμο. Και όσοι «παραπλανηθούν» ανήκουν στην κατηγορία των καιροσκόπων.
Διαβάζω με ενδιαφέρον όσους εντοπίζουν στην πορεία της Μαρίας Καρυστιανού αυτό που θα λέγαμε «σύνδρομο της Βόρειας Ελλάδας». Μια ακατανίκητη ροπή προς την αντιεπιστημονική ερμηνεία του κόσμου και τον αντιδυτικισμό. Προς τις διάφορες ψεκασμένες θεωρίες συνωμοσίας, τη θρησκοληψία, την πατριδοκαπηλία, την επιστροφή στη δραχμή και τον διογκωμένο φιλορωσισμό.
Δεν γεννήθηκαν τυχαία, λένε, στη Βόρεια Ελλάδα οι Ψωμιάδηδες, οι Βελόπουλοι και οι Νατσιοί. Εντοπίζουν εκεί, σε υπέρμετρο βαθμό, τον ψυχολογικό διχασμό της σύγχρονης Ελλάδας που δεν έχει αποφασίσει ακόμη αν ανήκει στα Βαλκάνια ή στην Ευρώπη.
Η εκδήλωση του νέου εγχειρήματος στο «Ολύμπιον» ανέδειξε ένα χύμα και αλλοπρόσαλλο κοινό που προκάλεσε δικαιολογημένα έκπληξη και ειρωνείες. Ένα μείγμα παράξενων ανθρώπων, μεταξύ Ακροδεξιάς και Ακροαριστεράς, μεταξύ Νίκης και ΣΥΡΙΖΑ εμφανίστηκε εκεί. Μπορεί η Αριστερά να την ανέδειξε ως μάνα των Τεμπών και πασιονάρια της Δικαιοσύνης, αλλά η Καρυστιανού επέλεξε τη Δεξιά και ειδικά ό,τι εκπροσωπείται από θρησκόληπτους, αντιεμβολιαστές, δραχμιστές και, κυρίως, από διάφορους περιθωριακούς και ελαφροΐσκιωτους τύπους. Επιπλέον εμφάνισε και μια ιδιαίτερη συμπάθεια προς το Ξανθό Γένος. Σχολιάστηκε από πολλούς ότι πολλά από τα πρόσωπα που εμφανίζονται στο κόμμα της Καρυστιανού μοιάζουν περισσότερο ως πρωταγωνιστές εκπομπής της Αννίτας Πάνια. Κάποιοι ανάμεσά τους λειτουργούν ως εκπρόσωποι του ρωσικού σκοταδισμού και αντιδυτικισμού. Αλλά υπάρχουν και μπόλικοι που έρχονται από έναν κόσμο μιας καλλιτεχνικής και πνευματικής υποκουλτούρας.
Να και γραφικοί και παλαβοί κατ' άλλους:
Μόνο στην Ελλάδα ένα τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα (όπως συμβαίνει, δυστυχώς, παντού) θα έπαιρνε αυτές τις εξωφρενικές διαστάσεις. Και θα έκανε κάποιους ανθρώπους να πιστεύουν ότι μπορούν να μεταμφιεστούν σε κήνσορες και τιμωρούς, ενώ, υπό άλλες συνθήκες, θα παρέμεναν απλώς γραφικοί. Τόσο γραφικοί ώστε να λένε ότι θα βάλουν τους πολιτικούς φυλακή, θα γίνουν πρωθυπουργοί, θα κάνουν τους φτωχούς πλούσιους και θα λύσουν όλα τα προβλήματα. Προκαλώντας φυσικά μόνο γέλια στον περίγυρό τους. Αλλά η Βουλή δεν χωράει, πραγματικά, άλλους παλαβούς θαυματοποιούς. Το 2015 αναμετρηθήκαμε με μια παρέα που έπαιξε τη χώρα στα ζάρια. Όπως φαίνεται, το 2027 θα αναμετρηθούμε με μεγάλες δόσεις γραφικότητας και τρέλας. Πόσο να αντέξουμε.
Καιρός ήταν να επιστρατεύσουν και τον Ψωμιάδη:
«Ακόμα μια φορά ιδρύεται ένα κόμμα το οποίο τάζει. Όλα ωραία ακούγονται κυρία Καρυστιανού και πάρα πολύ ρομαντικά. Μπορεί στην ουσία να γίνει κάτι απ’ αυτά; Και δυστυχώς δεν βλέπω να αγγίζεις και τους νέους. Δεν το λέω εγώ, ο Ζορό τα λέει! Όχι ο Μπαντέρας αλλά ο Ζορό της καρδιάς μας».Δεν θα σας περάσει καθάρματα .... όση χολή κι αν βγάζετε εναντίον του κινήματος που ήρθε για να μείνει και που θα σας ΑΝΑΤΡΕΨΕΙ !!

Του Γιώργου Χαρβαλιά
Mια υπηρεσία που αναμφισβήτητα έχει προσφέρει στον τόπο η Μαρία Καρυστιανού είναι η ανάταξη της χαμένης ελπίδας. Η αποκατάσταση της πεποίθησης δηλαδή ότι αξίζει να παλεύεις για το δίκιο σου ακόμη και σε ένα περιβάλλον που μοιάζει εκ των προτέρων ναρκοθετημένο.
Η «Μαρία των Τεμπών» είχε το σθένος να τα βάλει με μια αδίστακτη εξουσία, αναζητώντας δικαιοσύνη για την αδικοχαμένη κόρη της και για όλα τα παιδιά μας που έφυγαν εκείνη τη μοιραία νύχτα. Παρότι ανώνυμη, μια απλή πολίτης από εκείνη την έρμη αστική τάξη που εξαϋλώνεται μέσα στη λαίλαπα του οικονομικού μας εξανδραποδισμού, η Καρυστιανού κατάφερε να σταθεί όρθια. Όχι απαραίτητα να νικήσει, αλλά να παλέψει με αξιοπρέπεια και να κλονίσει μια κυβέρνηση που πέρασε αλώβητη από άλλες συμπληγάδες.
Από κει και πέρα οι υπηρεσίες που μπορεί να προσφέρει η ίδια στην πολιτική ζωή του τόπου μέλλουν να κριθούν. Η ελπίδα που γέννησε στη συνείδηση του λοβοτομημένου Έλληνα των Μνημονίων δεν είναι βέβαιο ότι θα μετουσιωθεί σε ελπίδα για τη σωτηρία μιας παραπαίουσας χώρας όπως υπονοεί το όνομα του κόμματος που ανακοίνωσε προχθές.
Η κάθοδός της στον πολιτικό στίβο είναι ασφαλώς καλοδεχούμενη στον βαθμό που αποτελεί συνταγματικό δικαίωμα κάθε Έλληνα πολίτη, και ειδικά ανθρώπων που ενσαρκώνουν κοινωνικούς αγώνες. Πλην όμως οι πραγματικές συνθήκες της ελληνικής κοινοβουλευτικής ζούγκλας μπορεί να αποδειχτούν εξαιρετικά ανθυγιεινές για κάποιον που δεν διαθέτει την απαιτούμενη εκπαίδευση, την εμπειρία, κυρίως όμως τον κυνισμό και την αναισθησία των επαγγελματιών της πολιτικής.
Υπό την έννοια αυτή αναμενόμενα ήταν και τα δηλητηριώδη σχόλια για τον ερασιτεχνισμό ή και τη γραφικότητα της προχθεσινής εκδήλωσης στο Ολύμπιον. Πλην όμως, άτοπα. Γιατί κανείς δεν μπορούσε να έχει την απαίτηση από μία παιδίατρο, μία δικηγόρο, έναν ανήσυχο δημοσιογράφο που ζει στη Ρωσία, και μια ακτιβίστρια με καλλιτεχνικές ανησυχίες από την Καλιφόρνια να στήσουν στο άψε σβήσε προεκλογική συγκέντρωση προδιαγραφών… υπερπαραγωγής, όπως αυτές που οργανώνει η Νέα Δημοκρατία στο Βελλίδειο ξοδεύοντας έναν σκασμό λεφτά.
Η εκδήλωση, λοιπόν, της περασμένης Πέμπτης ήταν προδήλως ερασιτεχνική. Ο Θανάσης Αυγερινός και η Κατερίνα Μουτσάτσου βγήκαν στη σκηνή χωρίς να έχουν ποτέ στο παρελθόν συναντηθεί διά ζώσης. Υποψιάζομαι ότι δεν είχαν προλάβει να κάνουν ούτε μία πρόβα. Ήταν προφανές ότι αυτοσχεδίαζαν. Αλλά και δεν το έκρυβαν. Έμοιαζαν περισσότερο με εθελοντές, παρά με επαγγελματίες.
Και η ίδια η Μαρία Καρυστιανού στην παρθενική προεκλογική ομιλία της, χωρίς να κομπιάζει, δεν έβγαζε στόφα επαγγελματία πολιτικού. Είχε όμως πάθος και μάτι που γυαλίζει.
Είναι απαραίτητα «ντεφό» για τον ηγέτη και τα πρωταγωνιστικά στελέχη ενός νεοπαγούς κόμματος ο ερασιτεχνισμός; Η φανερή δηλαδή έλλειψη πολιτικής τριβής και εμπειρίας; Κανονικά θα σας έλεγα πως ναι. Σε μία κοινωνία όμως που έχει μπουχτίσει από τους επαγγελματίες της πολιτικής και τους θεωρεί συλλήβδην απατεώνες, κλέφτες και ανήθικους, ίσως και να μην είναι.
Στην Ελλάδα του καθεστώτος Μητσοτάκη αυτό ακριβώς συμβαίνει. Ένα μικρό τμήμα της κοινωνίας περνάει καλά γιατί νέμεται μέσα από βρόμικες και αδιαφανείς διαδικασίες τα λεφτά των υπολοίπων και οι άλλοι, οι πολλοί, βαρυγκομούν, ασφυκτιούν και ενίοτε μουντζώνουν.
Κουβεντιάζοντας τις προάλλες με έναν εξαιρετικά έμπειρο δημοσκόπο, από τους ελάχιστους «μη πιασμένους», μου εξέφρασε την άποψη ότι το πολιτικό σκηνικό αλλάζει άρδην. Με τρία νέα κόμματα που προσελκύουν και απογοητευμένους ή και εξοργισμένους πρώην ψηφοφόρους της Νέας Δημοκρατίας το κυβερνών κόμμα μπορεί σε επόμενες μετρήσεις να μη γράφει ούτε «2» μπροστά. Όπερ σημαίνει ότι, αν γίνονταν οι εκλογές αύριο, δύσκολα θα ξεπερνούσε το κρίσιμο ψυχολογικό κατώφλι του 25% για να πριμοδοτηθεί από το εκλογικό bonus.
Τον ρώτησα ειδικά για τη Μαρία Καρυστιανού και μου είπε ότι μέχρι να φτάσουμε στις κάλπες, που κατά την εκτίμησή του θα στηθούν την άνοιξη του 2027 και όχι τον ερχόμενο Σεπτέμβριο (ο Μητσοτάκης απλώς μπλόφαρε για να αφήσει τους αντιπάλους του να ανοίξουν τα χαρτιά τους), θα την έχουν κατασπαράξει τα σκυλιά του συστήματος. Με τις διάφορες ανοησίες περί «ρωσοκίνητων», «φυτευτών» ή γυρολόγων, αλλά και με τις αθλιότητες της «Ομάδας Αλήθειας» και των άλλων τρολ με τα ουκρανικά σημαιάκια που θα σπεύσουν να χλευάσουν όποιες αδυναμίες είναι φυσικό ένα κίνημα πολιτών με ετερόκλητο ακροατήριο να έχει στη γέννησή του.
Αν όμως, μου είπε ο δημοσκόπος, καταφέρει η Καρυστιανού να φτάσει σχετικά αλώβητη μέχρι τις κάλπες, γυρνώντας την καμπάνια μίσους υπέρ της, τότε μπορεί να διεκδικήσει ένα διψήφιο ποσοστό και να τρίβουμε τα μάτια μας.
«Ξέρεις», συνέχισε ο συνομιλητής μου, «για πρώτη φορά ξαναβλέπουμε ένα φαινόμενο που συναντούσαμε στα χρόνια των Μνημονίων. Έναν κόσμο φοβισμένο, μοιρολατρικό και άβουλο, που προσπαθεί να επιβιώσει σιτιζόμενος από το πελατειακό κράτος κι έναν άλλο κόσμο απασφαλισμένο και έξαλλο, έτοιμο να πει το “γαία πυρί μειχθήτω”. Δεν τον ενδιαφέρει τι θα απογίνει την επόμενη μέρα, αρκεί να ξεκουμπιστούν και κυρίως να λογοδοτήσουν οι «μαφιόζοι» της κυβέρνησης Μητσοτάκη.
Είναι ακριβώς -μου είπε- το ίδιο βουβό εκείνο κύμα εξέγερσης απέναντι στην πολιτική ορθότητα και την «ευρωπαϊκή κανονικότητα» που έδωσε το 61% στο δημοψήφισμα του 2015. Αν δούμε θεαματική προσέλευση στη πρώτη κάλπη και η Καρυστιανού, προτάσσοντας την κάθαρση, καταφέρει να εισπράξει την τιμωρητική ψήφο, θα πάει καλά. Μία αύξηση 10% στη συμμετοχή, που θα προκύπτει σχεδόν εξ ολοκλήρου από ψηφοφόρους που επιθυμούν να αποδοκιμάσουν την κυβέρνηση, θα αλλάξει πλήρως τα δεδομένα. Και θα ανατρέψει τη στρατηγική της Ν.Δ. που ποντάρει σε έναν δεύτερο επαναληπτικό γύρο.
Προσωπικά, σας εξομολογούμαι ότι δεν συμμερίζομαι αυτή την ανάλυση γιατί υποτιμά τα ανακλαστικά του καθεστώτος και όλων όσα το στηρίζουν. Αν το σύστημα μυριστεί κίνδυνο από την Καρυστιανού, θα σπεύσει να τη λιώσει. Με τρόπους που δυσκολεύεστε να φανταστείτε. Εδώ μιλάμε για αδίστακτα καθάρματα που νοθεύουν, μπροστά στα μάτια μας, τις κοινοβουλευτικές διαδικασίες, ακριβώς για να μην έρθει η ώρα της λογοδοσίας. Μιλάμε για εισαγγελείς εντεταλμένους υπαλλήλους της κυβέρνησης, που δεν θα έχουν κανένα πρόβλημα να στραμπουλήξουν τους νόμους για να πετάξουν το κόμμα της έξω από την εκλογική διαδικασία. Μιλάμε για πανίσχυρους χορηγούς, όπως οι τράπεζες που μπροστά στον κίνδυνο να φορολογηθούν θα επιστρατεύσουν τα μέσα ενημέρωσης που χρηματοδοτούν για να πρωτοστατήσουν στη δολοφονία χαρακτήρα της ίδιας και των συνεργατών της. Μακάρι να έχει δίκιο ο δημοσκόπος που βλέπει την έκπληξη. Αλλά δυστυχώς η πολιτική είναι δύσκολος στίβος για ερασιτέχνες…
Mια υπηρεσία που αναμφισβήτητα έχει προσφέρει στον τόπο η Μαρία Καρυστιανού είναι η ανάταξη της χαμένης ελπίδας. Η αποκατάσταση της πεποίθησης δηλαδή ότι αξίζει να παλεύεις για το δίκιο σου ακόμη και σε ένα περιβάλλον που μοιάζει εκ των προτέρων ναρκοθετημένο.
Η «Μαρία των Τεμπών» είχε το σθένος να τα βάλει με μια αδίστακτη εξουσία, αναζητώντας δικαιοσύνη για την αδικοχαμένη κόρη της και για όλα τα παιδιά μας που έφυγαν εκείνη τη μοιραία νύχτα. Παρότι ανώνυμη, μια απλή πολίτης από εκείνη την έρμη αστική τάξη που εξαϋλώνεται μέσα στη λαίλαπα του οικονομικού μας εξανδραποδισμού, η Καρυστιανού κατάφερε να σταθεί όρθια. Όχι απαραίτητα να νικήσει, αλλά να παλέψει με αξιοπρέπεια και να κλονίσει μια κυβέρνηση που πέρασε αλώβητη από άλλες συμπληγάδες.
Από κει και πέρα οι υπηρεσίες που μπορεί να προσφέρει η ίδια στην πολιτική ζωή του τόπου μέλλουν να κριθούν. Η ελπίδα που γέννησε στη συνείδηση του λοβοτομημένου Έλληνα των Μνημονίων δεν είναι βέβαιο ότι θα μετουσιωθεί σε ελπίδα για τη σωτηρία μιας παραπαίουσας χώρας όπως υπονοεί το όνομα του κόμματος που ανακοίνωσε προχθές.
Η κάθοδός της στον πολιτικό στίβο είναι ασφαλώς καλοδεχούμενη στον βαθμό που αποτελεί συνταγματικό δικαίωμα κάθε Έλληνα πολίτη, και ειδικά ανθρώπων που ενσαρκώνουν κοινωνικούς αγώνες. Πλην όμως οι πραγματικές συνθήκες της ελληνικής κοινοβουλευτικής ζούγκλας μπορεί να αποδειχτούν εξαιρετικά ανθυγιεινές για κάποιον που δεν διαθέτει την απαιτούμενη εκπαίδευση, την εμπειρία, κυρίως όμως τον κυνισμό και την αναισθησία των επαγγελματιών της πολιτικής.
Υπό την έννοια αυτή αναμενόμενα ήταν και τα δηλητηριώδη σχόλια για τον ερασιτεχνισμό ή και τη γραφικότητα της προχθεσινής εκδήλωσης στο Ολύμπιον. Πλην όμως, άτοπα. Γιατί κανείς δεν μπορούσε να έχει την απαίτηση από μία παιδίατρο, μία δικηγόρο, έναν ανήσυχο δημοσιογράφο που ζει στη Ρωσία, και μια ακτιβίστρια με καλλιτεχνικές ανησυχίες από την Καλιφόρνια να στήσουν στο άψε σβήσε προεκλογική συγκέντρωση προδιαγραφών… υπερπαραγωγής, όπως αυτές που οργανώνει η Νέα Δημοκρατία στο Βελλίδειο ξοδεύοντας έναν σκασμό λεφτά.
Η εκδήλωση, λοιπόν, της περασμένης Πέμπτης ήταν προδήλως ερασιτεχνική. Ο Θανάσης Αυγερινός και η Κατερίνα Μουτσάτσου βγήκαν στη σκηνή χωρίς να έχουν ποτέ στο παρελθόν συναντηθεί διά ζώσης. Υποψιάζομαι ότι δεν είχαν προλάβει να κάνουν ούτε μία πρόβα. Ήταν προφανές ότι αυτοσχεδίαζαν. Αλλά και δεν το έκρυβαν. Έμοιαζαν περισσότερο με εθελοντές, παρά με επαγγελματίες.
Και η ίδια η Μαρία Καρυστιανού στην παρθενική προεκλογική ομιλία της, χωρίς να κομπιάζει, δεν έβγαζε στόφα επαγγελματία πολιτικού. Είχε όμως πάθος και μάτι που γυαλίζει.
Είναι απαραίτητα «ντεφό» για τον ηγέτη και τα πρωταγωνιστικά στελέχη ενός νεοπαγούς κόμματος ο ερασιτεχνισμός; Η φανερή δηλαδή έλλειψη πολιτικής τριβής και εμπειρίας; Κανονικά θα σας έλεγα πως ναι. Σε μία κοινωνία όμως που έχει μπουχτίσει από τους επαγγελματίες της πολιτικής και τους θεωρεί συλλήβδην απατεώνες, κλέφτες και ανήθικους, ίσως και να μην είναι.
Στην Ελλάδα του καθεστώτος Μητσοτάκη αυτό ακριβώς συμβαίνει. Ένα μικρό τμήμα της κοινωνίας περνάει καλά γιατί νέμεται μέσα από βρόμικες και αδιαφανείς διαδικασίες τα λεφτά των υπολοίπων και οι άλλοι, οι πολλοί, βαρυγκομούν, ασφυκτιούν και ενίοτε μουντζώνουν.
Κουβεντιάζοντας τις προάλλες με έναν εξαιρετικά έμπειρο δημοσκόπο, από τους ελάχιστους «μη πιασμένους», μου εξέφρασε την άποψη ότι το πολιτικό σκηνικό αλλάζει άρδην. Με τρία νέα κόμματα που προσελκύουν και απογοητευμένους ή και εξοργισμένους πρώην ψηφοφόρους της Νέας Δημοκρατίας το κυβερνών κόμμα μπορεί σε επόμενες μετρήσεις να μη γράφει ούτε «2» μπροστά. Όπερ σημαίνει ότι, αν γίνονταν οι εκλογές αύριο, δύσκολα θα ξεπερνούσε το κρίσιμο ψυχολογικό κατώφλι του 25% για να πριμοδοτηθεί από το εκλογικό bonus.
Τον ρώτησα ειδικά για τη Μαρία Καρυστιανού και μου είπε ότι μέχρι να φτάσουμε στις κάλπες, που κατά την εκτίμησή του θα στηθούν την άνοιξη του 2027 και όχι τον ερχόμενο Σεπτέμβριο (ο Μητσοτάκης απλώς μπλόφαρε για να αφήσει τους αντιπάλους του να ανοίξουν τα χαρτιά τους), θα την έχουν κατασπαράξει τα σκυλιά του συστήματος. Με τις διάφορες ανοησίες περί «ρωσοκίνητων», «φυτευτών» ή γυρολόγων, αλλά και με τις αθλιότητες της «Ομάδας Αλήθειας» και των άλλων τρολ με τα ουκρανικά σημαιάκια που θα σπεύσουν να χλευάσουν όποιες αδυναμίες είναι φυσικό ένα κίνημα πολιτών με ετερόκλητο ακροατήριο να έχει στη γέννησή του.
Αν όμως, μου είπε ο δημοσκόπος, καταφέρει η Καρυστιανού να φτάσει σχετικά αλώβητη μέχρι τις κάλπες, γυρνώντας την καμπάνια μίσους υπέρ της, τότε μπορεί να διεκδικήσει ένα διψήφιο ποσοστό και να τρίβουμε τα μάτια μας.
«Ξέρεις», συνέχισε ο συνομιλητής μου, «για πρώτη φορά ξαναβλέπουμε ένα φαινόμενο που συναντούσαμε στα χρόνια των Μνημονίων. Έναν κόσμο φοβισμένο, μοιρολατρικό και άβουλο, που προσπαθεί να επιβιώσει σιτιζόμενος από το πελατειακό κράτος κι έναν άλλο κόσμο απασφαλισμένο και έξαλλο, έτοιμο να πει το “γαία πυρί μειχθήτω”. Δεν τον ενδιαφέρει τι θα απογίνει την επόμενη μέρα, αρκεί να ξεκουμπιστούν και κυρίως να λογοδοτήσουν οι «μαφιόζοι» της κυβέρνησης Μητσοτάκη.
Είναι ακριβώς -μου είπε- το ίδιο βουβό εκείνο κύμα εξέγερσης απέναντι στην πολιτική ορθότητα και την «ευρωπαϊκή κανονικότητα» που έδωσε το 61% στο δημοψήφισμα του 2015. Αν δούμε θεαματική προσέλευση στη πρώτη κάλπη και η Καρυστιανού, προτάσσοντας την κάθαρση, καταφέρει να εισπράξει την τιμωρητική ψήφο, θα πάει καλά. Μία αύξηση 10% στη συμμετοχή, που θα προκύπτει σχεδόν εξ ολοκλήρου από ψηφοφόρους που επιθυμούν να αποδοκιμάσουν την κυβέρνηση, θα αλλάξει πλήρως τα δεδομένα. Και θα ανατρέψει τη στρατηγική της Ν.Δ. που ποντάρει σε έναν δεύτερο επαναληπτικό γύρο.
Προσωπικά, σας εξομολογούμαι ότι δεν συμμερίζομαι αυτή την ανάλυση γιατί υποτιμά τα ανακλαστικά του καθεστώτος και όλων όσα το στηρίζουν. Αν το σύστημα μυριστεί κίνδυνο από την Καρυστιανού, θα σπεύσει να τη λιώσει. Με τρόπους που δυσκολεύεστε να φανταστείτε. Εδώ μιλάμε για αδίστακτα καθάρματα που νοθεύουν, μπροστά στα μάτια μας, τις κοινοβουλευτικές διαδικασίες, ακριβώς για να μην έρθει η ώρα της λογοδοσίας. Μιλάμε για εισαγγελείς εντεταλμένους υπαλλήλους της κυβέρνησης, που δεν θα έχουν κανένα πρόβλημα να στραμπουλήξουν τους νόμους για να πετάξουν το κόμμα της έξω από την εκλογική διαδικασία. Μιλάμε για πανίσχυρους χορηγούς, όπως οι τράπεζες που μπροστά στον κίνδυνο να φορολογηθούν θα επιστρατεύσουν τα μέσα ενημέρωσης που χρηματοδοτούν για να πρωτοστατήσουν στη δολοφονία χαρακτήρα της ίδιας και των συνεργατών της. Μακάρι να έχει δίκιο ο δημοσκόπος που βλέπει την έκπληξη. Αλλά δυστυχώς η πολιτική είναι δύσκολος στίβος για ερασιτέχνες…
του Μανώλη Κοττάκη
Η Μαρία Καρυστιανού είναι πλέον πολιτικός αρχηγός και θα αξιολογηθεί από το εκλογικό σώμα με την ίδια αυστηρότητα που κρίθηκαν στο παρελθόν και άλλοι αστέρες του αντισυστημικού μπλοκ, οι οποίοι απεδείχθησαν διάττοντες... Θα την αξιολογήσουμε κι εμείς και στο σωστό και στο λάθος.
Αυτό που μας εντυπωσιάζει για την ώρα είναι πόσο παλαιά εργαλεία χρησιμοποιεί το Μέγαρο Μαξίμου για να αντιμετωπίσει την κυρία Καρυστιανού πριν καλά καλά αρθρώσει την πρώτη πολιτική της λέξη. Γιατί τα εργαλεία αυτά ξεπερνούν την εσωτερική πολιτική αντιπαράθεση και αγγίζουν τις διεθνείς σχέσεις της χώρας σε μια περίοδο πολύ λεπτών ισορροπιών.
Ειδικά στα εθνικά μας θέματα. Κατηγορείται η κυρία Καρυστιανού, και μάλιστα από κορυφαίους υπουργούς, ότι ιδρύει κόμμα του Πούτιν, κόμμα ρωσικό, κόμμα που υπακούει στις εντολές ξένων, κόμμα που φλερτάρει με εχθρική αυταρχική δύναμη. Θα αντιπαρέλθω το γεγονός ότι κάνουν κριτική στην ιατρό για ξένη κηδεμονία πολιτικοί που δείχνουν στις τηλεοπτικές κάμερες με υπερηφάνεια τα μανικετόκουμπά τους με τη σημαία των ΗΠΑ – μανικετόκουμπα με την ελληνική δεν έχουν;
Υπουργοί που πωλούν αντικομμουνισμό στην Ελλάδα, αλλά δέχονται να εφαρμόζονται επί της κεφαλής τους και επί της ακοής τους κομμουνιστικές πρακτικές των σοβιέτ: Παρακολουθήσεις του ιδιωτικού τους βίου τύπου Στάζι. Θα τα αντιπαρέλθω γιατί τα ζητήματα στην πολιτική είναι στρατηγικά και όχι προσωπικά.
Υπάρχουν τέσσερα μεγάλα θέματα που πρέπει να απαντήσει το συγκεκριμένο ρεύμα των «ακροκεντρώων» της πατρίδας μας, γιατί δεξιούς δεν τους λες.
Το πρώτο: Αν έχει ένα πρόβλημα από Βορρά αυτή τη στιγμή η κυβέρνηση, αυτό ονομάζεται Πούτιν ή Ζελένσκι; Το «Ρωσικό» κόμμα είναι το θέμα ή το «Ουκρανικό» κόμμα που κατάπιε τη γλώσσα του στην υπόθεση με το drone που θα κατέστρεφε περιβαλλοντικά το Ιόνιο και θα προκαλούσε αιματοχυσία; Απαντήσεις, παρακαλώ. Γιατί, αν πρέπει να απολογείται κάποιος εδώ είναι το πασίγνωστο κόμμα του φιλότουρκου Ζελένσκι, ο οποίος τα 80 από τα 110 δισ. ευρώ με τα οποία τον ενίσχυσε η Ε.Ε. τα έστειλε σε εργοστάσια των ΗΠΑ και της Τουρκίας. Η Καρυστιανού θα απολογηθεί γι’ αυτά, λοιπόν, ή κάποια άλλα παλικάρια που συγκροτούν τα ελληνικά τάγματα του Αζόφ;
Το δεύτερο: Το 2022 «κηρύξαμε» διά στόματος πρωθυπουργού τον πόλεμο στη Ρωσία και ο κ. Μητσοτάκης δήλωσε ότι θα πρέπει να πολεμήσουμε μέχρι τέλους για να νικηθεί ο Πούτιν. Το 2026 ξέρουμε ότι ο Πούτιν δεν έχασε και είναι συνομιλητής του προέδρου των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ, του προέδρου Σι και συντόμως και της Ε.Ε. Πόσο σοφό είναι, λοιπόν, να συνεχίζουμε να κραυγάζουμε σαν να μη συνέβη τίποτε και να επιτιθέμεθα στους Ρώσους επ’ αφορμή της ιδρύσεως του κόμματος Καρυστιανού; Είναι σοβαρή εξωτερική πολιτική αυτή; Τι κόστος θα έχει αυτή η ανοησία στα Ελληνοτουρκικά και στο Κυπριακό;
Το τρίτο: Και αυτά να μην είχαν συμβεί, εδώ έχουμε ένα νέο δεδομένο που προκύπτει από πλήθος ιστορικών πηγών.. ακόμα και από το βιβλίο «Ελευθερία» της Μέρκελ, το βιβλίο του Τσίπρα «Ιθάκη», οι δηλώσεις κορυφαίων στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ, τα πρακτικά του συμβουλίου πολιτικών αρχηγών του 2015, όπως δημοσιεύθηκαν στα «Νέα», οι συνεντεύξεις του Προέδρου της Δημοκρατίας Προκόπη Παυλόπουλου κ.ά.
Το νέο δεδομένο είναι ότι ο Πούτιν που κατηγορείται ως ο εχθρός της Ευρώπης, που βυσσοδομεί για τη διάλυσή της αρνήθηκε να αξιοποιήσει την ελληνική κρίση για να πλήξει το ευρωπαϊκό νόμισμα. Αρνήθηκε να παίξει τον ρόλο του «Μόσκοβου» που του επιφύλαξε η ανιστόρητος κομμουνιστική συνιστώσα του ΣΥΡΙΖΑ που τίποτε δεν διδάχθηκε από την τακτική του Στάλιν στη Γιάλτα (είχε στον νου του να κερδίσει τον ζωτικό χώρο των ανατολικών χωρών της αυλής του και όχι τον Γράμμο και το Βίτσι). Και όχι μόνο αρνήθηκε, τηλεφώνησε κιόλας και ενημέρωσε. Εδωσε στο «πιάτο» στη Μέρκελ τους αυτοσχεδιασμούς των συριζαίων που ονειρεύονταν πως θα λύσουν το πρόβλημα της χώρας με 5 δισ. ευρώ από την Gazprom.
Αντιθέτως, όπως προκύπτει από προσεκτική ανάγνωση του βιβλίου του Βαρουφάκη, επιχειρηματικές συνιστώσες της Δύσης... σε συνεργασία με τέως πλέον χώρες της Ε.Ε. ήταν αυτές που εργάστηκαν αόκνως πάνω στο σχέδιο διάλυσης της ευρωζώνης μέσω της εξόδου της Ελλάδας από το ευρώ. Αντί, λοιπόν, κάποιοι να τολμήσουν να «δείξουν» την ευρωπαϊκή πρωτεύουσα όπου έχουν τις καταθέσεις τους ως υποκινητή της κρίσεως, δείχνουν ακόμη τη Μόσχα μέσω Καρυστιανού;
Αντιθέτως, όπως προκύπτει από προσεκτική ανάγνωση του βιβλίου του Βαρουφάκη, επιχειρηματικές συνιστώσες της Δύσης... σε συνεργασία με τέως πλέον χώρες της Ε.Ε. ήταν αυτές που εργάστηκαν αόκνως πάνω στο σχέδιο διάλυσης της ευρωζώνης μέσω της εξόδου της Ελλάδας από το ευρώ. Αντί, λοιπόν, κάποιοι να τολμήσουν να «δείξουν» την ευρωπαϊκή πρωτεύουσα όπου έχουν τις καταθέσεις τους ως υποκινητή της κρίσεως, δείχνουν ακόμη τη Μόσχα μέσω Καρυστιανού;
Ας ρίξουν μια ματιά τουλάχιστον ακόμα και στα ντοκιμαντέρ του σταθμού τους. Θα βρουν μια αλήθεια με ακρίβεια «Χιλιοστού», ώστε να μην εκτίθενται αθωώνοντας τον Πούτιν για το ευρώ τη νύχτα και να τον καταδικάζουν ταυτόχρονα ως υποκινητή ίδρυσης κόμματος στην Ελλάδα το πρωί! Άτοπον. (Τα ίδια έκαναν και στον πόλεμο. Κάθε πρωί κατήγγελλαν τον Πούτιν για την εισβολή και για το ενεργειακό μονοπώλιο, και κάθε βράδυ κουβαλούσαν το πετρέλαιό του με τον σκιώδη πειρατικό στόλο των ιδιοκτησιών τους.)
Αυτοί οι αυτοματισμοί πρέπει κάποτε να λήξουν. Δεν κάνουν κακό στην Καρυστιανού, η Ελλάς έχει από απόψεως πολιτισμικών και ορθόδοξων δεσμών αισθήματα φιλίας για τον ομόδοξο λαό. Κακό στη χώρα κάνουν γιατί δείχνουν ότι αρνούνται να παραδεχθούν τη νέα πραγματικότητα που τους ξεπέρασε. Οι Αμερικανοί μιλάνε πλέον με όλους. Και με τους Ρώσους. Εμείς δεν θα μιλάμε με κανέναν; Ξυπνάτε, λυκόπουλα.
πηγή: dimokratia.gr
Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου
του ακτιβιστή
Όπως ήταν αναμενόμενο, με τη ανακοίνωση της Διακήρυξης Αρχών του κόμματος "ΕΛΠΙΔΑ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ" του Ανεξάρτητου Κινήματος Πολιτών της Μαρίας Καρυστιανού, στην πλήρως επιτυχημένη εκδήλωση της περασμένης Πέμπτης στο Ολύμπιον, επιδεινώθηκε η επιχείρηση διαστρέβλωσης, παραπλάνησης και προβοκάτσιας από το σύμπαν διαβρωμένο πολιτικό σύστημα.
Στα απόνερα της εκδήλωσης θα πρέπει να ενταχθούν τόσο η καταδρομική και προφανώς προβοκατόρικη εμφάνιση - έξω από το Ολύμπιον - του καταδικασμένου πρώην περιφερειάρχη Ψωμιάδη αλλά και η περιφορά του την επόμενη μέρα στα ελεγχόμενα κανάλια και εκπομπές ενορχηστρωμένες από την ομάδα αλητείας.
Τριγμοί επίσης επιχειρήθηκε να προκληθούν στην αισιοδοξία του κόσμου για την μεγαλειώδη Διακήρυξη Αρχών, όπως ανακοινώθηκε από την Μαρία Καρυστιανού, που ανατρέπει τη συμβατική και μίζερη πολιτική των υπαρκτών πολιτικών σχηματισμών για το μέλλον της χώρας. Στο πλαίσιο αυτό μπορεί να ενταχθούν και απέλπιδες προσπάθειες αργυρώνητων δημοσιογράφων του συστήματος είτε να αποδομήσουν με αρθρογραφία τους μέρη της Διακήρυξης είτε να εκμεταλευτούν σε καθοδηγούμενες συνεντεύξεις την απειρία ή διστακτικότητα συνεντευξιαζομένων ώστε να δοθεί τροφή διαστρέβλωσης σε τρολς της ομάδας αλητείας και σε γειτονικές ΑΡΔίτικες τηλεοπτικές αναφορές.
Για το λόγο αυτό, φανταζόμαστε εκδόθηκε σήμερα η ανακοίνωση της Μαρίας Καρυστιανού με ανάρτησή της, με την οποία συνιστά ιδιαίτερη προσοχή σε φίλους του κινήματος για ότι διαβάζουν ή τους σερβίρουν στα σόσιαλ οι διάφοροι επιτείδιοι, εξαιρώντας ΜΟΝΟ τις επίσημες σελίδες του κόμματος και κύρια του https://xekiname.gr/ όπου θα αναρτώνται επίσημα οι θέσεις του κόμματος αλλά και θα δημοσιεύονται τα στελέχη του κινήματος μαζί με το πλήρες βιογραφικό τους.
Νομίζουμε πως ορθά πράττει το κίνημα, αν και ελαφρώς καθυστερημένα, γιατί η επίθεση των βρώμικων καλοθελητών είχε αρχίσει προ πολλού και φυσικά θα ενταθεί με ένταση το επόμενο χρονικό διάστημα.
ΠΟΤΕ ΟΜΩΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΡΓΑ.
Ακολουθεί η πλήρης ανάρτηση:
Οι βασικές αρχές και οι στόχοι τού υπό ίδρυση Κινήματός μας "ΕΛΠΙΔΑ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ - ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΚΙΝΗΜΑ ΠΟΛΙΤΩΝ ΜΑΡΙΑ ΚΑΡΥΣΤΙΑΝΟΥ" περιλαμβάνονται στην Ιδρυτική Διακήρυξη, την οποία η επικεφαλής του Κινήματος παρουσίασε χθες στο ΟΛΥΜΠΙΟΝ της Θεσσαλονίκης και είναι αναρτημένη στη ιστοσελίδα μας: https://xekiname.gr/ όπου και θα αναρτώνται οι μόνες θέσεις που εκφράζουν το Κίνημά μας.
Στην ίδια βάση, στελέχη του κινήματος μας είναι ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ και ΜΟΝΟ τα πρόσωπα που θα δημοσιευθούν στην ιστοσελίδα του κινήματος μας μαζί με το πλήρες βιογραφικό τους.
Γι' αυτό παρακαλούμε να επιδεικνύεται ιδιαίτερη προσοχή στα υποκινούμενα από πανικόβλητους για ό,τι έρχεται δημοσιεύματα, που επιχειρούν να διαστρεβλώσουν και να παρουσιάσουν θέσεις μεμονωμένων υποστηρικτών του Κινήματος ως θέσεις του ίδιου του Κινήματος.
Και αυτό βέβαια το κάνουν ακριβώς επειδή δεν μπορούν να αντικρούουν το σαφές και στέρεο περιεχόμενο της Ιδρυτικής Διακήρυξης.
Συνεπώς για το Κίνημά μας ισχύει μόνο ό,τι αναρτάται στην επίσημη ιστοσελίδα και τα επίσημα κοινωνικά μας δίκτυα, όπου και θα αναρτηθούν και οι επίσημες θέσεις, τις οποίες επεξεργάζονται με επιτυχή αποτελέσματα οι άρτια οργανωμένες ομάδες μας, οι οποίες αποτελούνται από επιστήμονες και ειδικούς με εξαιρετική κατάρτιση και μεγάλη εμπειρία ανά αντικείμενο ενδιαφέροντος (οικονομία, δικαιοσύνη, παιδεία, εξωτερική πολιτική - άμυνα, υγεία κ.ο.κ.).Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου
Μια πολύ δυνατή και κυρίως ΕΝΤΙΜΗ δημοσιογραφική πένα πήρε θέση με ανάρτησή της στο πλευρό του υπό ίδρυση κόμματος της Μαρίας Καρυστιανού.
Ο Θανάσης Αυγερινός στηρίζει την κινηματική διάσταση του εγχειρήματος.
Η ανάρτησή του:
Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου
Θα είναι αναμφίβολα μια ιστορική στιγμή για τη μεταχουντική περίοδο, το οριστικό ίσως τέλος της Μεταπολίτευσης και του δι(στην ουσία μονο-)κομματισμού των «επαγγελματιών» πολιτικών, που οδήγησαν στη χρεοκοπία της χώρας και τα ταπεινωτικά μνημόνια.Για πρώτη φορά επιχειρείται η δημιουργία δύναμης θεσμικής υπέρβασης τής - κατά τον καθηγητή Γ.Κοντογιώργη - «κοινοβουλευτικής μοναρχίας» μέσω μιας «μετωπικής» συμπόρευσης διαφορετικής αφετηρίας πατριωτικών πολιτικών και κοινωνικών δυνάμεων, που γνωρίστηκαν και ενώθηκαν με αφορμή την εγκληματική τραγωδία των Τεμπών και τη σκανδαλώδη συγκάλυψη των ακόμη αγνώστων αιτίων και των πραγματικών ενόχων της.Κεντρικό πρόταγμα η πάταξη της διαφθοράς του πολιτικού προσωπικού και των «κολλητών» τους, η πραγματική και όχι στα χαρτιά ανεξαρτησία της δικαιοσύνης, η αντιμετώπιση ζωτικών προβλημάτων και η αναβάθμιση του υπό κατάρρευση βιοτικού επιπέδου της πλειονότητας των πολιτών, η δημιουργία συνθηκών για επιστροφή όσων έφυγαν αναγκαστικά από τη χώρα, η διεύρυνση της νομιμοποίησης και της αντιπροσωπευτικότητας της δημοκρατίας μας, η ενίσχυση του ρόλου των ενεργών πολιτών, οι οποίοι και προσπαθούν να ανακτήσουν τον έλεγχο της ζωής τους και να αρθρώσουν κάποιες συντεταγμένες λύσεις για το πολύπλευρο και πολυπλόκαμο υπαρξιακό ζήτημα της χώρας.Δεν θα μπορούσα να λείπω από μια τέτοια ιστορική συγκυρία, δεν θα μπορούσα να μη συμμεριστώ την κοινή αγωνία και την Ελπίδα ότι ευρύτατες δυνάμεις αξίζει κι έχουν την πρωτοφανή ευκαιρία να προσπαθήσουν να αλλάξουν το μέχρι σήμερα πολιτικό παράδειγμα...
της Μαρίας Καρυστιανού
Μάρθη μου,
σήμερα η σκέψη μου σταματά σε εκείνα τα πρωινά που δεν ξημέρωσαν με το χαμογελό σου και στα «σ’ αγαπώ» που έμειναν μετέωρα στον αέρα.
10 Μαίου, ύμνος στο πιο ιερό πρόσωπο στη ζωή μας και στην πιο ανιδιοτελή αγάπη.
Εκείνη που δεν σταματά στην απώλεια, αλλά συνεχίζει να αναπνέει μέσα από τον αγώνα για ένα καλύτερο αύριο.
Για εμένα, η μητρότητα ξαφνικά άλλαξε μορφή.
Έγινε η απόφαση να μην επιτρέψω στη λήθη να σβήσει τη δικαίωση.
Η σημερινή ημέρα τιμά την πιο δυνατή αγκαλιά που νικάει τον χρόνο.
Κλείνεις τα μάτια και νιώθεις το παιδί σου να κρατά το χέρι σου και έτσι παίρνεις δύναμη να συνεχίσεις να στέκεσαι όρθια.
Και έτσι η μητρότητα μετατρέπεται σε ανάγκη να πολεμάς για τον κόσμο που στερήθηκαν άδικα τα παιδιά.
Και έτσι τα τα δάκρυα και ο πόνος γίνονται κουράγιο.
Οι αναμνήσεις γίνονται φάρος που καθοδηγεί.
Έτσι η αγάπη δεν τελειώνει εκεί που σταματά η ανάσα, αλλά εκεί που σταματά η μνήμη.
Γιατί η μάνα δεν είναι μόνο αυτή που ανατρέφει, είναι και αυτή που περιφρουρεί τα παιδιά της, ακόμα κι όταν εκείνα δεν μπορούν πια να μιλήσουν.
Χρόνια Πολλά στις γλυκές μητέρες που παλεύουν μόνες με τις σκιές, που δεν δέχονται το «έτσι είναι τα πράγματα», που γίνονται η φωνή εκείνων που έφυγαν άδικα, που κρατούν την ελπίδα ζωντανή μέσα από τα ερείπια, που μετατρέπουν τον πόνο σε ασπίδα για τα παιδιά όλου του κόσμου.
Στις μητέρες που δεν λύγισαν, που δεν συμβιβάστηκαν και που διδάσκουν πως η αγάπη της μάνας είναι η πιο ανίκητη δύναμη.
Στις μητέρες που κοιτούν τον ουρανό και χαμογελούν με πόνο, αλλά και σε εκείνες που η αγκαλιά τους είναι το μόνο ασφαλές καταφύγιο στον κόσμο.
Και η δική μας "γιορτή" θα έρθει τη μέρα που τα παιδιά μας θα είναι περήφανα για τον κόσμο που τους παραδώσαμε.
Μέχρι τότε, κάθε μέρα είναι μια μέρα ευθύνης και επίμονου αγώνα που δεν θα σταματήσουμε, παρά μόνο αν πετύχουμε τη δικαίωση.
Τη δικαίωση για τα παιδιά όλου του κόσμου!
Μάρθη μου,
σήμερα η σκέψη μου σταματά σε εκείνα τα πρωινά που δεν ξημέρωσαν με το χαμογελό σου και στα «σ’ αγαπώ» που έμειναν μετέωρα στον αέρα.
10 Μαίου, ύμνος στο πιο ιερό πρόσωπο στη ζωή μας και στην πιο ανιδιοτελή αγάπη.
Εκείνη που δεν σταματά στην απώλεια, αλλά συνεχίζει να αναπνέει μέσα από τον αγώνα για ένα καλύτερο αύριο.
Για εμένα, η μητρότητα ξαφνικά άλλαξε μορφή.
Έγινε η απόφαση να μην επιτρέψω στη λήθη να σβήσει τη δικαίωση.
Η σημερινή ημέρα τιμά την πιο δυνατή αγκαλιά που νικάει τον χρόνο.
Κλείνεις τα μάτια και νιώθεις το παιδί σου να κρατά το χέρι σου και έτσι παίρνεις δύναμη να συνεχίσεις να στέκεσαι όρθια.
Και έτσι η μητρότητα μετατρέπεται σε ανάγκη να πολεμάς για τον κόσμο που στερήθηκαν άδικα τα παιδιά.
Και έτσι τα τα δάκρυα και ο πόνος γίνονται κουράγιο.
Οι αναμνήσεις γίνονται φάρος που καθοδηγεί.
Έτσι η αγάπη δεν τελειώνει εκεί που σταματά η ανάσα, αλλά εκεί που σταματά η μνήμη.
Γιατί η μάνα δεν είναι μόνο αυτή που ανατρέφει, είναι και αυτή που περιφρουρεί τα παιδιά της, ακόμα κι όταν εκείνα δεν μπορούν πια να μιλήσουν.
Χρόνια Πολλά στις γλυκές μητέρες που παλεύουν μόνες με τις σκιές, που δεν δέχονται το «έτσι είναι τα πράγματα», που γίνονται η φωνή εκείνων που έφυγαν άδικα, που κρατούν την ελπίδα ζωντανή μέσα από τα ερείπια, που μετατρέπουν τον πόνο σε ασπίδα για τα παιδιά όλου του κόσμου.
Στις μητέρες που δεν λύγισαν, που δεν συμβιβάστηκαν και που διδάσκουν πως η αγάπη της μάνας είναι η πιο ανίκητη δύναμη.
Στις μητέρες που κοιτούν τον ουρανό και χαμογελούν με πόνο, αλλά και σε εκείνες που η αγκαλιά τους είναι το μόνο ασφαλές καταφύγιο στον κόσμο.
Και η δική μας "γιορτή" θα έρθει τη μέρα που τα παιδιά μας θα είναι περήφανα για τον κόσμο που τους παραδώσαμε.
Μέχρι τότε, κάθε μέρα είναι μια μέρα ευθύνης και επίμονου αγώνα που δεν θα σταματήσουμε, παρά μόνο αν πετύχουμε τη δικαίωση.
Τη δικαίωση για τα παιδιά όλου του κόσμου!
Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου
Με βαθιά συγκίνηση και αίσθημα ιστορικής ευθύνης, τα μέλη της Περιφερειακής Οργάνωσης Πολιτών Κρήτης υποδέχονται την επίσημη απάντηση της Μαρίας Καρυστιανού, η οποία ανταποκρίνεται στο κάλεσμά μας και αναλαμβάνει πλέον και επίσημα την ηγεσία του Ανεξάρτητου Κινήματος Πολιτών.
Η γυναίκα που έγινε το σύμβολο του αγώνα για την αλήθεια και την αξιοπρέπεια, ενώνει τη φωνή της με τους πολίτες της Κρήτης και ολόκληρης της Ελλάδας, μετατρέποντας μια αυθόρμητη κοινωνική ανάγκη σε μια οργανωμένη θεσμική δύναμη διεκδίκησης.Στο μήνυμά της προς την Οργάνωσή μας, η κ. Καρυστιανού αναγνωρίζει την αντοχή και την αποφασιστικότητα της Κρήτης, δηλώνοντας έτοιμη να ανταποκριθεί στη «βαριά και ιστορική ευθύνη» της ηγεσίας ενός κινήματος που συνδημιουργήθηκε από συμπατριώτες μας στην Ελλάδα και την ομογένεια.
Το Μήνυμα της Μαρίας ΚαρυστιανούΗ κ. Καρυστιανού σε μήνυμα της προς την Περιφερειακή Οργάνωση Πολιτών Κρήτης, αναφέρει χαρακτηριστικά:
"Αγαπητές φίλες και φίλοι, σας ευχαριστώ από καρδιάς για την ετοιμότητα και στήριξη σας σε αυτό το κίνημα που μας ένωσε όλους.
Η αποφασιστικότητα και η εμπιστοσύνη, που επιδεικνύετε αποτελούν για μένα το πιο ισχυρό στήριμα. Μου δίνετε τη δύναμη να συνεχίσω μαζί σας τον ιερό αγώνα για δικαιοσύνη και δημοκρατία, για μια Ελλάδα που δεν θα μας πληγώνει, αλλά θα μας αγκαλιάζει, για μια πατρίδα προστάτιδα των παιδιών μας και των επόμενων γενεών.
Αποδέχομαι με τιμή και αίσθημα ευθύνης την παρότρυνση σας να τεθώ επικεφαλής του Ανεξάρτητου Κινήματος Πολιτών, που χτίζουμε μέρα με τη μέρα όλοι μαζί.Δεν είμαστε απλώς μια ομάδα, είμαστε μια μεγάλη οικογένεια που μεγαλώνει συνεχώς, επειδή την ενώνει η αλήθεια και η αγάπη για το δίκαιο. Γνωρίζετε καλά ότι η φωνή μας προκαλεί στους λεηλατούντες τη χώρα μας πανικό, ότι κι αν μηχανεύονται αυτοί που φοβούνται την κάθαρση, δεν πρόκειται να μας αναχαιτίσουν. Η δική μας πορεία είναι ενωτική, κοιτάζει μόνο μπροστά και δεν έχει γυρισμό. Είμαστε πολλοί, περισσότεροι από όσο τολμάτε να φανταστείτε και συνεχίζουμε ενωμένοι το ταξίδι για το δίκαιο και την αλήθεια.
Πολλές από τις σκέψεις και τις αγωνίες σας αποτέλεσαν έμπνευση για την ιδρυτική μας διακήρυξη, που τις επόμενες μέρες θα καταθέσουμε στον Άρειο Πάγο και θα παρουσιαστεί επίσημα μέσα στον Μάιο. Θα είναι τεράστια η χαρά και η τιμή αν είστε παρόντες αυτή την ξεχωριστή στιγμή, να σφίξουμε τα χέρια, να γίνουμε μια αγκαλιά και να πάρουμε δύναμη ο ένας από τον άλλο.Καλή αντάμωση και καλή συμπόρευση στο δρόμο του δικαίου. Σας ευχαριστώ θερμά για όλα!"
Συμπόρευση και ΔράσηΗ Περιφερειακή Οργάνωση Πολιτών Κρήτης καλεί κάθε πολίτη να στηρίξει αυτή την προσπάθεια. Με τη Μαρία Καρυστιανού στην πρώτη γραμμή, ο κοινός αγώνας για τη συνολική αναγέννηση της πατρίδας μας, την αποκατάσταση των θεσμών και την προάσπιση των δημοκρατικών αξιών, αποκτά πλέον ουσιαστική δυναμική και μια καθαρή φωνή που εκφράζει τις ανάγκες της ελληνικής κοινωνίας.
Με μήνυμά της για τη σημερινή ιστορική μέρα της Εργατικής Πρωτομαγιάς και συνδέοντας τις τραγικές απώλειες ζωών διαχρονικά από τον ηρωϊκό θάνατο των αγωνιστών του Μάη του '36 μέχρι τον εγκληματικό θάνατο των θυμάτων των Τεμπών, καλεί τον λαό να σταθεί ενωμένος, αποκρούοντας τις σειρήνες του διαβρωμένου συστήματος, τους υπηρέτες της διαπλοκής και τους βαστάζους της διαφθοράς.
Αποκρούστε τα ψεύδη και τις συκοφαντίες.
Μείνετε ενωμένοι.
Αυτός ο Μάϊος θα είναι ιστορικός. Το Κίνημα Πολιτών της Μαρίας Καρυστιανού θα είναι ο οδηγός της αλλαγής που έχουμε ανάγκη.

Σε πανελλαδική δημοσκόπηση, που καταγράφει την εκλογική δύναμη των κομμάτων, προχώρησε ο στατιστικολόγος και πολιτικός αναλυτής Νίκος Καρδούλας.
Η δημοσκόπηση πραγματοποιήθηκε μέσω ερωτηματολογίου με sms σε κινητά τηλέφωνα, σε πανελλαδική βάση δεδομένων.
Η δημοσίευση του Νίκου Καρδούλα
Πανελλαδική δημοσκόπηση Ν. Καρδούλα: Μεγάλη πτώση ΝΔ – Μάχη για τη 2η θέση μεταξύ ΠΑΣΟΚ και Καρυστιανού – 4ο το κόμμα Τσίπρα
Είναι η πρώτη φορά που ερευνάται ταυτόχρονα η πρόθεση ψήφου για τα κόμματα Καρυστιανού και Τσίπρα μαζί με τα υπάρχοντα κόμματα, ώστε να υπάρχει μία ρεαλιστική εικόνα ως προς τη διαμόρφωση του πολιτικού σκηνικού, αφού τόσο η κ. Καρυστιανού, όσο και ο κ.Τσίπρας δήλωσαν ότι θα είναι παρόντες όποτε και αν γίνουν οι εκλογές.
Η ΝΔ παρουσιάζει μεγάλη πτώση στο ποσοστό της (17 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με τις εθνικές εκλογές του 2023 και 5 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με τις ευρωεκλογές του 2024), για τη δεύτερη θέση αναμένεται να δοθεί μάχη μεταξύ του ΠΑΣΟΚ και του κόμματος Καρυστιανού, ενώ το κόμμα Τσίπρα καταλαμβάνει την τέταρτη θέση.
Ταυτότητα έρευνας
Η έρευνα απευθύνθηκε μέσω ερωτηματολογίου με sms στα κινητά τηλέφωνα της δικής μου πανελλαδικής βάσης δεδομένων, η οποία όποτε χρησιμοποιήθηκε σε εκλογές από το 2015 μέχρι και το 2019, έπεσε πάντα μέσα στις εκτιμήσεις ψήφου, κόντρα σε εκτιμήσεις άλλων εταιρειών. Τα χιλιάδες αποσταλέντα ομαδικά sms πληρώθηκαν από εμένα.
Η έρευνα διεξήχθη από 25 έως 29 Απριλίου 2026 και συμμετείχαν σε αυτή 1.250 άτομα άνω των 17 ετών, τα οποία απάντησαν στις παρακάτω 4 ερωτήσεις:
– Εάν είχαμε σήμερα εθνικές εκλογές εσείς ποιο από τα παρακάτω κόμματα θα ψηφίζατε;
– Σε ποια επαγγελματική ομάδα ανήκετε;
– Σε ποια ηλικιακή ομάδα ανήκετε;
– Ποιο είναι το φύλο σας;
Ανάλυση – Αποτελέσματα
Αρχικά έγινε στάθμιση των αποτελεσμάτων πρόθεσης ψήφου της έρευνας βάσει των επαγγελματικών και ηλικιακών ομάδων και του φύλου και στη συνέχεια έγινε αναγωγή στα έγκυρα με αναλογική αναγωγή των λευκών, άκυρων και αποχής (2,5%).
Οι αναποφάσιστοι της έρευνας ήταν μόλις 5,5% και στη συνέχεια έγινε η εκτίμηση ψήφου με αναλογική αναγωγή των αναποφάσιστων.
Στην παρούσα έρευνα παρουσιάζεται μόνο η εκτίμηση ψήφου για να μη δημιουργούνται εσφαλμένες εντυπώσεις με την πρόθεση ψήφου και τους αναποφάσιστους, όπως συμβαίνει σε πολλές χώρες (ΗΠΑ, Καναδάς, Γερμανία, Γαλλία και Βρετανία), όπου παρουσιάζεται απευθείας η εκτίμηση εκλογικής επιρροής.
Στον παρακάτω πίνακα απεικονίζονται τα κόμματα, το εύρος διακύμανσης της εκτίμησης ψήφου βάσει του στατιστικού σφάλματος της έρευνας (διάστημα εμπιστοσύνης 95%) και το εύρος διακύμανσης των αντίστοιχων εδρών των κομμάτων που θα εισέρχονταν στη Βουλή εάν είχαμε σήμερα εκλογές, όπου παρατηρείται:

Η δημοσκόπηση πραγματοποιήθηκε μέσω ερωτηματολογίου με sms σε κινητά τηλέφωνα, σε πανελλαδική βάση δεδομένων.
Η δημοσίευση του Νίκου Καρδούλα
Πανελλαδική δημοσκόπηση Ν. Καρδούλα: Μεγάλη πτώση ΝΔ – Μάχη για τη 2η θέση μεταξύ ΠΑΣΟΚ και Καρυστιανού – 4ο το κόμμα Τσίπρα
Είναι η πρώτη φορά που ερευνάται ταυτόχρονα η πρόθεση ψήφου για τα κόμματα Καρυστιανού και Τσίπρα μαζί με τα υπάρχοντα κόμματα, ώστε να υπάρχει μία ρεαλιστική εικόνα ως προς τη διαμόρφωση του πολιτικού σκηνικού, αφού τόσο η κ. Καρυστιανού, όσο και ο κ.Τσίπρας δήλωσαν ότι θα είναι παρόντες όποτε και αν γίνουν οι εκλογές.
Η ΝΔ παρουσιάζει μεγάλη πτώση στο ποσοστό της (17 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με τις εθνικές εκλογές του 2023 και 5 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με τις ευρωεκλογές του 2024), για τη δεύτερη θέση αναμένεται να δοθεί μάχη μεταξύ του ΠΑΣΟΚ και του κόμματος Καρυστιανού, ενώ το κόμμα Τσίπρα καταλαμβάνει την τέταρτη θέση.
Ταυτότητα έρευνας
Η έρευνα απευθύνθηκε μέσω ερωτηματολογίου με sms στα κινητά τηλέφωνα της δικής μου πανελλαδικής βάσης δεδομένων, η οποία όποτε χρησιμοποιήθηκε σε εκλογές από το 2015 μέχρι και το 2019, έπεσε πάντα μέσα στις εκτιμήσεις ψήφου, κόντρα σε εκτιμήσεις άλλων εταιρειών. Τα χιλιάδες αποσταλέντα ομαδικά sms πληρώθηκαν από εμένα.
Η έρευνα διεξήχθη από 25 έως 29 Απριλίου 2026 και συμμετείχαν σε αυτή 1.250 άτομα άνω των 17 ετών, τα οποία απάντησαν στις παρακάτω 4 ερωτήσεις:
– Εάν είχαμε σήμερα εθνικές εκλογές εσείς ποιο από τα παρακάτω κόμματα θα ψηφίζατε;
– Σε ποια επαγγελματική ομάδα ανήκετε;
– Σε ποια ηλικιακή ομάδα ανήκετε;
– Ποιο είναι το φύλο σας;
Ανάλυση – Αποτελέσματα
Αρχικά έγινε στάθμιση των αποτελεσμάτων πρόθεσης ψήφου της έρευνας βάσει των επαγγελματικών και ηλικιακών ομάδων και του φύλου και στη συνέχεια έγινε αναγωγή στα έγκυρα με αναλογική αναγωγή των λευκών, άκυρων και αποχής (2,5%).
Οι αναποφάσιστοι της έρευνας ήταν μόλις 5,5% και στη συνέχεια έγινε η εκτίμηση ψήφου με αναλογική αναγωγή των αναποφάσιστων.
Στην παρούσα έρευνα παρουσιάζεται μόνο η εκτίμηση ψήφου για να μη δημιουργούνται εσφαλμένες εντυπώσεις με την πρόθεση ψήφου και τους αναποφάσιστους, όπως συμβαίνει σε πολλές χώρες (ΗΠΑ, Καναδάς, Γερμανία, Γαλλία και Βρετανία), όπου παρουσιάζεται απευθείας η εκτίμηση εκλογικής επιρροής.
Στον παρακάτω πίνακα απεικονίζονται τα κόμματα, το εύρος διακύμανσης της εκτίμησης ψήφου βάσει του στατιστικού σφάλματος της έρευνας (διάστημα εμπιστοσύνης 95%) και το εύρος διακύμανσης των αντίστοιχων εδρών των κομμάτων που θα εισέρχονταν στη Βουλή εάν είχαμε σήμερα εκλογές, όπου παρατηρείται:

– Η Νέα Δημοκρατία προηγείται στην εκτίμηση ψήφου και το ποσοστό της βάσει του στατιστικού σφάλματος κυμαίνεται από 21% έως 26% και ακολουθούν το ΠΑΣΟΚ (13% – 17%), το Κόμμα Καρυστιανού (12,5% – 16,5%), το Κόμμα Τσίπρα (9,5% – 12,5%), η Ελληνική Λύση (5,5% – 8,5%), το ΚΚΕ (5% – 8%), η Φωνή Λογικής (3% – 6%), η Πλεύση Ελευθερίας (2,5% – 5,5%), ο ΣΥΡΙΖΑ και το Μερα25 (και τα δύο 1,5% – 3,5%), οι Δημοκράτες (1% – 3%), η Νίκη και οι Σπαρτιάτες (και τα δύο 0,5% – 1,5%), η Νέα Αριστερά (0% – 1%) και το Άλλο Κόμμα (3,5% – 5,5%).

– Εάν είχαμε σήμερα εκλογές θα εισέρχονταν στη Βουλή τα εξής 8 κόμματα: Η Νέα Δημοκρατία της οποίας οι έδρες θα κυμαίνονταν από 82 έως 104 και ακολουθούν το ΠΑΣΟΚ (47 – 54 έδρες), το Κόμμα Καρυστιανού (46 – 52 έδρες), το Κόμμα Τσίπρα (35 – 40 έδρες), η Ελληνική Λύση (21 – 25 έδρες), το ΚΚΕ (20 – 24 έδρες), η Φωνή Λογικής (13 – 17 έδρες) και η Πλεύση Ελευθερίας (11 – 15 έδρες).

– Ο σχηματισμός κυβέρνησης θα μπορούσε να χαρακτηρισθεί ως «εξίσωση για δυνατούς λύτες».
ΝΙΚΟΣ ΚΑΡΔΟΥΛΑΣ: Τοπογράφος Μηχανικός του Ε.Μ.Π., MSc στην Αγγλία, πρώην καθηγητής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, Στατιστικολόγος, Πολιτικός Αναλυτής, Συνταγματάρχης ε.α. και υποψήφιος βουλευτής της ΝΔ το 2023 στην Περιφερειακή Ενότητα Λάρισας
Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου

– Εάν είχαμε σήμερα εκλογές θα εισέρχονταν στη Βουλή τα εξής 8 κόμματα: Η Νέα Δημοκρατία της οποίας οι έδρες θα κυμαίνονταν από 82 έως 104 και ακολουθούν το ΠΑΣΟΚ (47 – 54 έδρες), το Κόμμα Καρυστιανού (46 – 52 έδρες), το Κόμμα Τσίπρα (35 – 40 έδρες), η Ελληνική Λύση (21 – 25 έδρες), το ΚΚΕ (20 – 24 έδρες), η Φωνή Λογικής (13 – 17 έδρες) και η Πλεύση Ελευθερίας (11 – 15 έδρες).

– Ο σχηματισμός κυβέρνησης θα μπορούσε να χαρακτηρισθεί ως «εξίσωση για δυνατούς λύτες».
ΝΙΚΟΣ ΚΑΡΔΟΥΛΑΣ: Τοπογράφος Μηχανικός του Ε.Μ.Π., MSc στην Αγγλία, πρώην καθηγητής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, Στατιστικολόγος, Πολιτικός Αναλυτής, Συνταγματάρχης ε.α. και υποψήφιος βουλευτής της ΝΔ το 2023 στην Περιφερειακή Ενότητα Λάρισας
Η αντίστροφη μέτρηση για τα «αποκαλυπτήρια» του κόμματος της Μαρίας Καρυστιανού έχει ήδη ξεκινήσει. Μετά το πρώτο δεκαήμερο του Μαΐου αναμένεται το Ανεξάρτητο Κίνημα Πολιτών να αποκτήσει όνομα και ιδρυτική διακήρυξη αφήνοντας πίσω αυτό το πέπλο ερωτηματικών που έχει δημιουργηθεί γύρω από αυτό. Η Μαρία Καρυστιανού έχει δημιουργήσει έναν στενό κύκλο έμπιστων ανθρώπων με τις διαρροές σχετικά με το υπό διαμόρφωση κόμμα να είναι ελάχιστες.
Το όνομα του κόμματος και το χρονοδιάγραμμα
Όλο αυτό το διάστημα, από την πρώτη Απριλίου που ανακοίνωσε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης το νέο της ξεκίνημα, η Μαρία Καρυστιανού, βρίσκεται σε συνεχείς συσκέψεις. Η Μαρία Καρυστιανού θέλει να βαδίζει πάνω σε σταθερό έδαφος, γι’ αυτό κιόλας δεν βιάζεται να προχωρήσει σε επίσημες ανακοινώσεις για το κόμμα.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η ομάδα καλείται να επιλέξει ανάμεσα σε δύο ονομασίες. Στοχεύουν σε ένα όνομα δυναμικό, αλλά παράλληλα και αισιόδοξο. Όπως καθορίζεται από το κοντινό της περιβάλλον, το όνομα δεν θα έχει καμία σχέση με την τραγωδία των Τεμπών ή την λέξη «Οξυγόνο» που ήταν κεντρικό σύνθημα στα συλλαλητήρια.
Σύμφωνα πάλι με άλλες πληροφορίες, δεν υπάρχει καμία προσπάθεια από την ομάδα του κόμματος να «προλάβει» τον πρώην πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα και το κόμμα του.
Τα πρόσωπα γύρω από τη Μαρία Καρυστιανού
Πέραν από το όνομα, η Μαρία Καρυστιανού πρέπει να λάβει και μία απόφαση για τα πρόσωπα του κόμματος. Γίνονται συνεχώς ανακατατάξεις και προσπάθεια για να αποδοθεί ένας συγκεκριμένος ρόλος στο κάθε πρόσωπο. Μέχρι στιγμής υπάρχει ένας στενός πυρήνας λίγων ατόμων γύρω από την Μαρία Καρυστιανού που μαζί προσπαθούν να φτάσουν στην τελική του μορφή.
Πηγές αναφέρουν ότι πολλοί ήταν εκείνοι που χτύπησαν την πόρτα της Μαρίας Καρυστιανού, χωρίς όμως εκείνη να την ανοίγει. Πρόκειται ακόμη και για πολιτικούς που βρίσκονται αυτή την στιγμή στην Βουλή. Οι εν ενεργεία βουλευτές προέρχονται από όλο το πολιτικό φάσμα, η προσπάθειά τους, όμως, να βρουν πολιτική στέγη στο εγχείρημα της Μαρίας Καρυστιανού βρήκε αδιέξοδο.
Ως πλουραλιστικό χαρακτηρίζεται το υπό διαμόρφωση κόμμα από εκείνους γνωρίζουν. Η «ομάδα» απαρτίζεται από πρόσωπα που είναι ναι μεν πολιτικοποιημένα και ενεργά, αλλά απείχαν το τελευταίο διάστημα. Προέρχονται από όλα τα κοινωνικά στρώματα, ενώ οι πληροφορίες λένε ότι πρόκειται για άτομα «αντισυστημικά», αλλά όχι άτομα των άκρων.
Ένα πρόσωπο που φαίνεται πως είναι δίπλα στην Μαρία Καρυστιανού και κοντά στο κόμμα είναι η δικηγόρος της, Μαρία Γρατσία. Το κοντινό περιβάλλον Καρυστιανού διαψεύδει πάντως την οποιαδήποτε επαφή της με τον πρώην πρωθυπουργό και ανεξάρτητο πλέον βουλευτή, Αντώνη Σαμαρά. Οι ίδιοι άνθρωποι απορρίπτουν και άλλα ονόματα, όπως αυτό του Νίκου Γαλανού (πρώην βουλευτής ΚΚΕ που πέρασε και από άλλα κόμματα της αριστεράς). Πάντως, εκατοντάδες πρόσωπα, έχουν επικοινωνήσει με το κόμμα από την στιγμή της ανακοίνωσης της διαδικτυακής του πλατφόρμας με κεντρικό σύνθημα «Ξεκινάμε».
Η «πρωτοποριακή» εκδήλωση παρουσίασης του νέου φορέα
Όταν η «ομάδα» και το όνομα κλειδώσουν, η Μαρία Καρυστιανού θα πρέπει να προχωρήσει στο επόμενο στάδιο, που είναι αυτό της παρουσίασής του. Πηγές σημειώνουν ότι δεν θα πρόκειται για μία συνηθισμένη παρουσίαση κόμματος σε κάποιον χώρο εκδηλώσεων ή σε κάποιο συνεδριακό κέντρο.
Χωρίς ακόμα να έχει παρθεί η τελική απόφαση, μία από τις επιλογές που έχει πέσει στο τραπέζι θέλει την Μαρία Καρυστιανού να εξετάζει το ενδεχόμενο το «λανσάρισμα» του νέου φορέα να πραγματοποιηθεί σε έναν σημειολογικό χώρο με ιδιαίτερη σημασία.
Απάντηση για τις «μαζικές αποχωρήσεις»
Μετά από δημοσιεύματα και ανακοινώσεις που κάνουν λόγο για κλίμα δυσαρέσκειας στο στρατόπεδο της Μαρίας Καρυστιανού στην Θεσσαλονίκη και αποχωρήσεις δεκάδων προσώπων, το κοντινό της περιβάλλον κάνει λόγο για αποχώρηση μόνο δύο ατόμων, μία γυναίκας προερχόμενης από το ΠΑΣΟΚ και ενός άνδρα από την Πλεύση Ελευθερίας, οι οποίοι όπως ξεκαθαρίζεται, έφυγαν για προσωπικούς λόγους και όχι εξαιτίας ιδεολογικών ζητημάτων.
Της Άντζυ Κούκη
Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου
Ολομέτωπη εμετική επίθεση ψευδολογίας με "πηγή" ΤΟ Β(Λ)ΗΜΑ" και ρεπόρτερ αυτής της αηδίας κάποιον Βασίλη Κυριακούλη.
Επιχειρειρεί να χτυπήσει την Μαρία Καρυστιανού με φανταστικές υποθέσεις διασπάσεων στο κίνημα πολιτών που είναι σύσσωμο στο πλευρό της και πριν την ανακοίνωση της Διακήρυξης Αρχών του νέου κόμματος.
Εμπλέκει μάλιστα, χωρίς να αναφέρει τίποτα φυσικά συγκεκριμένο, την οργάνωση της Θεσσαλονίκης.
ΑΡΔάκια, δουλικά, τρομοκρατημένοι συστημικοί, υποτακτικοί, δεξιοί διεφθαρμένοι και "αριστεροί" του κ@λ@υ ΑΞΙΟΣ ο ΜΙΣΘΟΣ ΣΑΣ ...... αλλά κανείς δεν μασάει.
ΕΡΧΟΜΑΣΤΕ με τη ΜΑΡΙΑ μπροστάρισσα.
ΤΡΕΜΕΤΕ....
.jpg)
ΞΕΚΙΝΑΜΕ
Ποιοι Είμαστε
Είμαστε ένα ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΚΙΝΗΜΑ ΠΟΛΙΤΩΝ που γεννιέται από τη βάση, από την κοινή μας ανάγκη να έρθει επιτέλους η αλλαγή.
Όλοι εμείς
Είμαστε άνθρωποι με διαφορετικές καταβολές, με ποικίλες διαδρομές, κινηματικές ή όχι, κάθε ηλικίας και εμπειρίας. Δεν μας χωράει μια ταμπέλα.
Μας ενώνει ένα κοινό όραμα: ότι ΑΞΙΖΟΥΜΕ ΜΙΑ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΧΩΡΑ.
Και μια κοινή ανάγκη: ΝA ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΟΥΜΕ ΤΙΣ ΥΠΑΡΞΙΑΚΕΣ ΑΠΕΙΛΕΣ για την κοινωνία και την πατρίδα μας. Κουβαλάμε μέσα μας ιστορίες διαφορετικές, αλλά κοινά όνειρα και μεγάλη δυσπιστία σε όσους οδήγησαν τη χώρα στα σημερινά πολλαπλά αδιέξοδα.
Είμαστε γυναίκες και άνδρες, χωρίς διαχωρισμούς και διακρίσεις, σπουδαστές, φοιτητές, άνεργοι ή εργαζόμενοι, στη γη, σε εργοστάσιο, εργαστήριο, σκηνή ή γραφείο, υπάλληλοι, επαγγελματίες και επιχειρηματίες, επιστήμονες και καλλιτέχνες, νέοι και μεγαλύτεροι σε ηλικία, που ονειρεύονται και δημιουργούν καθημερινά ένα καλύτερο ΚΟΙΝΟ ΑΥΡΙΟ.
Είμαστε άνθρωποι που βλέπουμε την αδικία και δεν γυρίζουμε το κεφάλι αλλού, που αισθανόμαστε καλύτερα δείχνοντας αλληλεγγύη στον συνάνθρωπο, κάθε φορά, που κάποιος σκοντάφτει ή δυσκολεύεται να ακολουθήσει.
#ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΠΙΔΑ
Γεννηθήκαμε από τη Λαϊκή Υπόδειξη
Το ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΚΙΝΗΜΑ ΠΟΛΙΤΩΝ γεννήθηκε από τη λαϊκή υπόδειξη. Από τη στιγμή που ένα ισχυρό αίτημα μιας ομάδας ανθρώπων για δικαιοσύνη ανέδειξε τη διάσπαρτη παθογένεια ενός ολόκληρου κράτους.
Ήταν η στιγμή που συνειδητοποιήσαμε ότι οι δίκαιοι και ανιδιοτελείς αγώνες μας δεν είναι μικροί, αδύναμοι, μεμονωμένοι – είναι συλλογικοί και μπορούν να νικήσουν.
Συλλογική Ταυτότητα
Δεν γεννηθήκαμε για να υπηρετήσουμε προσωπικά συμφέροντα, ατομικές φιλοδοξίες, δόλιους υπολογισμούς, οικογενειακές ή ολιγαρχικές ατζέντες. Είμαστε ένα ακηδεμόνευτο κίνημα που ανήκει σε όλους όσοι πιστεύουν στις κοινές αξίες μας και θέλουν να δράσουν γι' αυτές.
Στάση Ζωής
Ξεκινάμε, προχωράμε και θα δώσουμε τη μάχη για όσα πολύτιμα μας στέρησαν. Έχοντας λάβει τη γενναία απόφαση να μη σωπάσουμε απέναντι στην αδικία και την ατιμωρησία.
Ίσες Φωνές
Κάθε φωνή μετράει εξίσου. Δεν υπάρχουν αφεντικά, ιδιοκτήτες ή προύχοντες, μόνο συμπολίτες, που δουλεύουν για το κοινό καλό.
#ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΠΙΔΑ
Ποιοι Είμαστε
Είμαστε ένα ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΚΙΝΗΜΑ ΠΟΛΙΤΩΝ που γεννιέται από τη βάση, από την κοινή μας ανάγκη να έρθει επιτέλους η αλλαγή.
Όλοι εμείς
Είμαστε άνθρωποι με διαφορετικές καταβολές, με ποικίλες διαδρομές, κινηματικές ή όχι, κάθε ηλικίας και εμπειρίας. Δεν μας χωράει μια ταμπέλα.
Μας ενώνει ένα κοινό όραμα: ότι ΑΞΙΖΟΥΜΕ ΜΙΑ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΧΩΡΑ.
Και μια κοινή ανάγκη: ΝA ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΟΥΜΕ ΤΙΣ ΥΠΑΡΞΙΑΚΕΣ ΑΠΕΙΛΕΣ για την κοινωνία και την πατρίδα μας. Κουβαλάμε μέσα μας ιστορίες διαφορετικές, αλλά κοινά όνειρα και μεγάλη δυσπιστία σε όσους οδήγησαν τη χώρα στα σημερινά πολλαπλά αδιέξοδα.
Είμαστε γυναίκες και άνδρες, χωρίς διαχωρισμούς και διακρίσεις, σπουδαστές, φοιτητές, άνεργοι ή εργαζόμενοι, στη γη, σε εργοστάσιο, εργαστήριο, σκηνή ή γραφείο, υπάλληλοι, επαγγελματίες και επιχειρηματίες, επιστήμονες και καλλιτέχνες, νέοι και μεγαλύτεροι σε ηλικία, που ονειρεύονται και δημιουργούν καθημερινά ένα καλύτερο ΚΟΙΝΟ ΑΥΡΙΟ.
Είμαστε άνθρωποι που βλέπουμε την αδικία και δεν γυρίζουμε το κεφάλι αλλού, που αισθανόμαστε καλύτερα δείχνοντας αλληλεγγύη στον συνάνθρωπο, κάθε φορά, που κάποιος σκοντάφτει ή δυσκολεύεται να ακολουθήσει.
#ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΠΙΔΑ
Γεννηθήκαμε από τη Λαϊκή Υπόδειξη
Το ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΚΙΝΗΜΑ ΠΟΛΙΤΩΝ γεννήθηκε από τη λαϊκή υπόδειξη. Από τη στιγμή που ένα ισχυρό αίτημα μιας ομάδας ανθρώπων για δικαιοσύνη ανέδειξε τη διάσπαρτη παθογένεια ενός ολόκληρου κράτους.
Ήταν η στιγμή που συνειδητοποιήσαμε ότι οι δίκαιοι και ανιδιοτελείς αγώνες μας δεν είναι μικροί, αδύναμοι, μεμονωμένοι – είναι συλλογικοί και μπορούν να νικήσουν.
Συλλογική Ταυτότητα
Δεν γεννηθήκαμε για να υπηρετήσουμε προσωπικά συμφέροντα, ατομικές φιλοδοξίες, δόλιους υπολογισμούς, οικογενειακές ή ολιγαρχικές ατζέντες. Είμαστε ένα ακηδεμόνευτο κίνημα που ανήκει σε όλους όσοι πιστεύουν στις κοινές αξίες μας και θέλουν να δράσουν γι' αυτές.
Στάση Ζωής
Ξεκινάμε, προχωράμε και θα δώσουμε τη μάχη για όσα πολύτιμα μας στέρησαν. Έχοντας λάβει τη γενναία απόφαση να μη σωπάσουμε απέναντι στην αδικία και την ατιμωρησία.
Ίσες Φωνές
Κάθε φωνή μετράει εξίσου. Δεν υπάρχουν αφεντικά, ιδιοκτήτες ή προύχοντες, μόνο συμπολίτες, που δουλεύουν για το κοινό καλό.
#ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΠΙΔΑ
Η Μαρία Καρυστιανού και το Παράδειγμα της Μάχης
Η καθαρή στάση, η μαχητικότητα και η αποφασιστικότητα της Μαρίας Καρυστιανού, με τη σθεναρή στήριξη και τον κοινό αγώνα πολλών για δικαιοσύνη, αποκάλυψαν τις εγκληματικές ευθύνες, που όλοι γνωρίζαμε, αλλά λίγοι τολμούσαν να καταγγείλουν δυνατά και τόσο επίμονα.
Γι' αυτό και προσέλκυσε την προσοχή ολόκληρης της κοινωνίας, αλλά και τη συστράτευση ενός τεράστιου τμήματός της.
Όχι απλώς γιατί εκπροσώπησε ένα μέρος της, αλλά γιατί εξέφρασε κάτι βαθύτερο και συλλογικό. Το θάρρος της να σταθεί απέναντι στη διαφθορά, να μιλήσει για τις σκοτεινές πλευρές ενός ατιμώρητου για δεκαετίες πελατειακού συστήματος, έγινε έμπνευση για αμέτρητους ανθρώπους και γέννησε μια μεγάλη ελπίδα.
Είμαστε μαζί με τη Μαρία Καρυστιανού, όπως είμαστε μαζί με κάθε άνθρωπο που αρνείται να αποδεχτεί την αδικία ως κανονικότητα, με κάθε άνθρωπο, που τον "εμποδίζουν να βαδίζει".
Τι Διεκδικούμε
Θα αγωνιστούμε για την αναγέννηση της Ελλάδας και για ένα αληθινά Δημοκρατικό Κράτος Δικαίου, που δίνει την προτεραιότητα στον πολίτη και φροντίζει για όλους χωρίς διακρίσεις, με δικαιοσύνη, διαφάνεια, ισονομία, ισότητα, λογοδοσία και αξιοπρέπεια.
Δικαιοσύνη
Ζητάμε μια χώρα, που αγκαλιάζει τους πολίτες της και μια οργανωμένη πολιτεία, που φροντίζει για όλους. Ένα γνήσιο κράτος δικαίου, που θα αλλάζει τη ζωή μας διαρκώς προς το καλύτερο, δεν θα διαλέγει πλευρά, αλλά θα υπερασπίζεται την αλήθεια.
Διαφάνεια
Θέλουμε να γνωρίζουμε πώς λειτουργεί το κράτος μας, πώς ξοδεύονται τα χρήματά μας, ποιος αποφασίζει και γιατί, ποιος δίνει λόγο και σε ποιον.
Τέλος στην Ατιμωρησία
Ζητάμε να σταματήσει η θεσμοθετημένη εγκληματική ανευθυνότητα και ατιμωρησία, που επιτρέπει στους ισχυρούς να ξεφεύγουν από την ευθύνη, την έρευνα και τη λογοδοσία. Κανείς δεν είναι πάνω από το νόμο και όλοι είναι ίσοι απέναντί του.
Τις Ζωές μας Πίσω
Ζητάμε να ζήσουμε με αξιοπρέπεια. Να έχουμε μέλλον στη χώρα μας. Να μην αναγκαζόμαστε να φεύγουμε για να ονειρευτούμε ή να επιβιώσουμε. Θέλουμε να πετύχουμε την επιστροφή όσων έδιωξε η στέρηση, η αναξιοκρατία, η δυσπραγία, η αδικία.
Δημοκρατία
Παντού και σε κάθε χώρο. Με πλήρη δικαιώματα και αντίστοιχες υποχρεώσεις για όλους. Κριτήριό μας οι ανάγκες της συντριπτικής πλειονότητας του πληθυσμού της πατρίδας μας, ο σεβασμός και η στήριξη όλων των αδυνάτων, το εθνικό και κοινωνικό συμφέρον.
Ανεξαρτησία
Είμαστε ακηδεμόνευτοι και ανεξάρτητοι. Από κάθε οικογενειοκρατία, αριστοκρατία ή ολιγαρχία. Από κάθε εσωτερικό ή έξωθεν επιβαλλόμενο εκβιασμό. Από όλα τα ξένα συμφέροντα. Θέλουμε μια αξιοπρεπή Ελλάδα, που θα ανακτήσει τη φωνή της διεθνώς και δεν θα φοβάται να μιλήσει για την ιστορία και τις παραδόσεις της, για τα αδέρφια της εκτός συνόρων, να αναλαμβάνει πρωτοβουλίες συνεργασίας και ειρήνης στον ταραγμένο κόσμο, αξιοποιώντας το τεράστιο πολιτισμικό της κεφάλαιο.
#ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΠΙΔΑ
Το ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΚΙΝΗΜΑ ΠΟΛΙΤΩΝ Δεν Είναι το Τέρμα.
Είναι μόνο η Αφετηρία. Ένα ξεκίνημα που το κάνουμε όλοι μαζί. Με θάρρος, με αποφασιστικότητα, με την πεποίθηση ότι μαζί μπορούμε να αλλάξουμε την πορεία της χώρας μας.
Αυτή η αρχή δεν ανήκει σε κανέναν και ταυτόχρονα ανήκει σε όλους. Είναι το αποτέλεσμα της υπεύθυνης συνειδητοποίησης, της σταθερής απόφασης να μην παραμείνουμε αδρανείς και της κατασταλαγμένης βούλησης εκατομμυρίων ενεργών πολιτών. Είναι η πράξη που ακολουθεί τα λόγια, η κίνηση που ακολουθεί τη δίκαιη οργή και τη δυσφορία για το παλιό, το σάπιο και τους διαβρωμένους απολογητές του.
Πάμε μπροστά, όχι ο καθένας μόνος του, αλλά όλοι μαζί, όσο γίνεται περισσότεροι. Με σεβασμό στις διαφορές μας και πίστη στα κοινά μας όνειρα. Το ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΚΙΝΗΜΑ ΠΟΛΙΤΩΝ είναι εδώ. Και το διαμορφώνουμε όλοι εμείς. Σας καλούμε να γίνετε μέρος αυτού του ενωτικού αγώνα για την αναγέννηση της Ελλάδας. Γιατί οι πολίτες και οι λαοί μπορούν να γράφουν την ιστορία.
ΞΕΚΙΝΑΜΕ...
Σας ενημερώνουμε ότι σε σύντομο χρονικό σημείο το Κινημά μας θα γνωστοποιήσει την επωνυμία και την Ιδρυτική Διακήρυξή του.
Για οποιαδήποτε εκδήλωση ενδιαφέροντος συμμετοχής στο Κίνημα μας ή για τη στήριξη των εργασιών αυτού, παρακαλούμε επικοινωνήστε στο email: info@xekiname.gr
Σας ευχαριστούμε!
Η καθαρή στάση, η μαχητικότητα και η αποφασιστικότητα της Μαρίας Καρυστιανού, με τη σθεναρή στήριξη και τον κοινό αγώνα πολλών για δικαιοσύνη, αποκάλυψαν τις εγκληματικές ευθύνες, που όλοι γνωρίζαμε, αλλά λίγοι τολμούσαν να καταγγείλουν δυνατά και τόσο επίμονα.
Γι' αυτό και προσέλκυσε την προσοχή ολόκληρης της κοινωνίας, αλλά και τη συστράτευση ενός τεράστιου τμήματός της.
Όχι απλώς γιατί εκπροσώπησε ένα μέρος της, αλλά γιατί εξέφρασε κάτι βαθύτερο και συλλογικό. Το θάρρος της να σταθεί απέναντι στη διαφθορά, να μιλήσει για τις σκοτεινές πλευρές ενός ατιμώρητου για δεκαετίες πελατειακού συστήματος, έγινε έμπνευση για αμέτρητους ανθρώπους και γέννησε μια μεγάλη ελπίδα.
Είμαστε μαζί με τη Μαρία Καρυστιανού, όπως είμαστε μαζί με κάθε άνθρωπο που αρνείται να αποδεχτεί την αδικία ως κανονικότητα, με κάθε άνθρωπο, που τον "εμποδίζουν να βαδίζει".
Τι Διεκδικούμε
Θα αγωνιστούμε για την αναγέννηση της Ελλάδας και για ένα αληθινά Δημοκρατικό Κράτος Δικαίου, που δίνει την προτεραιότητα στον πολίτη και φροντίζει για όλους χωρίς διακρίσεις, με δικαιοσύνη, διαφάνεια, ισονομία, ισότητα, λογοδοσία και αξιοπρέπεια.
Δικαιοσύνη
Ζητάμε μια χώρα, που αγκαλιάζει τους πολίτες της και μια οργανωμένη πολιτεία, που φροντίζει για όλους. Ένα γνήσιο κράτος δικαίου, που θα αλλάζει τη ζωή μας διαρκώς προς το καλύτερο, δεν θα διαλέγει πλευρά, αλλά θα υπερασπίζεται την αλήθεια.
Διαφάνεια
Θέλουμε να γνωρίζουμε πώς λειτουργεί το κράτος μας, πώς ξοδεύονται τα χρήματά μας, ποιος αποφασίζει και γιατί, ποιος δίνει λόγο και σε ποιον.
Τέλος στην Ατιμωρησία
Ζητάμε να σταματήσει η θεσμοθετημένη εγκληματική ανευθυνότητα και ατιμωρησία, που επιτρέπει στους ισχυρούς να ξεφεύγουν από την ευθύνη, την έρευνα και τη λογοδοσία. Κανείς δεν είναι πάνω από το νόμο και όλοι είναι ίσοι απέναντί του.
Τις Ζωές μας Πίσω
Ζητάμε να ζήσουμε με αξιοπρέπεια. Να έχουμε μέλλον στη χώρα μας. Να μην αναγκαζόμαστε να φεύγουμε για να ονειρευτούμε ή να επιβιώσουμε. Θέλουμε να πετύχουμε την επιστροφή όσων έδιωξε η στέρηση, η αναξιοκρατία, η δυσπραγία, η αδικία.
Δημοκρατία
Παντού και σε κάθε χώρο. Με πλήρη δικαιώματα και αντίστοιχες υποχρεώσεις για όλους. Κριτήριό μας οι ανάγκες της συντριπτικής πλειονότητας του πληθυσμού της πατρίδας μας, ο σεβασμός και η στήριξη όλων των αδυνάτων, το εθνικό και κοινωνικό συμφέρον.
Ανεξαρτησία
Είμαστε ακηδεμόνευτοι και ανεξάρτητοι. Από κάθε οικογενειοκρατία, αριστοκρατία ή ολιγαρχία. Από κάθε εσωτερικό ή έξωθεν επιβαλλόμενο εκβιασμό. Από όλα τα ξένα συμφέροντα. Θέλουμε μια αξιοπρεπή Ελλάδα, που θα ανακτήσει τη φωνή της διεθνώς και δεν θα φοβάται να μιλήσει για την ιστορία και τις παραδόσεις της, για τα αδέρφια της εκτός συνόρων, να αναλαμβάνει πρωτοβουλίες συνεργασίας και ειρήνης στον ταραγμένο κόσμο, αξιοποιώντας το τεράστιο πολιτισμικό της κεφάλαιο.
#ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΠΙΔΑ
Το ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΚΙΝΗΜΑ ΠΟΛΙΤΩΝ Δεν Είναι το Τέρμα.
Είναι μόνο η Αφετηρία. Ένα ξεκίνημα που το κάνουμε όλοι μαζί. Με θάρρος, με αποφασιστικότητα, με την πεποίθηση ότι μαζί μπορούμε να αλλάξουμε την πορεία της χώρας μας.
Αυτή η αρχή δεν ανήκει σε κανέναν και ταυτόχρονα ανήκει σε όλους. Είναι το αποτέλεσμα της υπεύθυνης συνειδητοποίησης, της σταθερής απόφασης να μην παραμείνουμε αδρανείς και της κατασταλαγμένης βούλησης εκατομμυρίων ενεργών πολιτών. Είναι η πράξη που ακολουθεί τα λόγια, η κίνηση που ακολουθεί τη δίκαιη οργή και τη δυσφορία για το παλιό, το σάπιο και τους διαβρωμένους απολογητές του.
Πάμε μπροστά, όχι ο καθένας μόνος του, αλλά όλοι μαζί, όσο γίνεται περισσότεροι. Με σεβασμό στις διαφορές μας και πίστη στα κοινά μας όνειρα. Το ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΚΙΝΗΜΑ ΠΟΛΙΤΩΝ είναι εδώ. Και το διαμορφώνουμε όλοι εμείς. Σας καλούμε να γίνετε μέρος αυτού του ενωτικού αγώνα για την αναγέννηση της Ελλάδας. Γιατί οι πολίτες και οι λαοί μπορούν να γράφουν την ιστορία.
ΞΕΚΙΝΑΜΕ...
Σας ενημερώνουμε ότι σε σύντομο χρονικό σημείο το Κινημά μας θα γνωστοποιήσει την επωνυμία και την Ιδρυτική Διακήρυξή του.
Για οποιαδήποτε εκδήλωση ενδιαφέροντος συμμετοχής στο Κίνημα μας ή για τη στήριξη των εργασιών αυτού, παρακαλούμε επικοινωνήστε στο email: info@xekiname.gr
Σας ευχαριστούμε!
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)






.jpg)







-web.jpg)




.jpg)
