Έχω μεγαλώσει με τους Πυξ-Λαξ και τις παλιές επιτυχίες τους στα σχολικά και τα φοιτητικά μου χρόνια, οπότε στην ιδέα της γυναίκας μου να πάμε στο Ολυμπιακό Στάδιο χθες στο "re-union" της μπάντας αυτής δεν με βρήκε αντίθετο. Από την πρώτη στιγμή που πλησιάσαμε στο γήπεδο καταλάβαμε πως θα είχε πάρα πολύ κόσμο, καθώς είδαμε μέχρι και λεωφορεία που είχαν ΄ρθει από την επαρχία!!
Δυσκολεύτηκα και ταλαιπωρήθηκα πολύ να αγοράσω εισιτήριο καθώς είχε μόνο δύο σημεία πώλησης, αλλά τελικώς βρεθήκαμε εγκαίρως στις κερκίδες του Σταδίου. Ο κόσμος πολύς (πάνω από 40.000 σίγουρα) και η διάθεση όλων ήταν πολύ ανεβασμένη από την πρώτη στιγμή. Στις κερκίδες βρίσκονταν οι μεγαλύτερες ηλικίες ενώ στην "αρένα" οι νεότεροι που ομολογουμένως είχαν δημιουργήσει μια ατμόσφαιρα ενθουσιασμού και αδημονίας.
Δέκα λεπτά μετά την καθορισμένη ώρα έναρξης ξεκίνησε η συναυλία με ένα εντυπωσιακό σκηνικό όπου προσομοιωνόταν ένας παλμογράφος να καταγράφει χτύπους καρδιάς που επιταχύνονταν καθώς πλησίαζε η εκκίνηση. Λίγα λεπτά μετά οι Πυξ-Λαξ βρέθηκαν στην σκηνή τραγουδώντας μια από τις μεγαλύτερες επιτυχίες τους μπροστά σε ένα κοινό που τους αποθέωνε. Ο ήχος ήταν επιεικώς απαράδεκτος και τα πρώτα τρία τραγούδια κυριολεκτικά δεν τα ακούσαμε, καθώς ένας ακανόνιστος θόρυβος έφτανε στα αυτιά μας. Φυσικά η κατάσταση βελτιώθηκε στην συνέχεια, πάντως ο ήχος σε καμία περίπτωση δεν έφτασε στα επίπεδα που όφειλε να είναι για τις υψηλές απαιτήσεις μιας τέτοιας συναυλίας. Θεωρώ την επιλογή των τραγουδιών αποτυχημένη, καθώς περιελάμβανε πάρα πολλά αργά και δυσνόητα τραγούδια (χρυσόψαρα στην γυάλα κτλ) ενώ δεν είχε κλασικά γρήγορα κομμάτια τη μπάντας που θα ξεσήκωναν τον κόσμο (λ.χ. "ακροβατώ", "έφυγες αλήτισσα κτλ)

Οι Πύξ-Λαξ, στην μεγαλύτερη στιγμή της καριέρας τους τόσο σε ατομικό όσο και σε συλλογικό επίπεδο, ήταν εντελώς υποτονικοί και δεν στάθηκαν στο ύψος των περιστάσεων σε κανένα σημείο της συναυλίας. Ειδικά ο Μπάμπης Στόκας πρέπει να έκανε παγκόσμιο ρεκόρ ως βασικός τραγουδιστής σε συναυλία που δεν τραγούδησε ούτε μια συλλαβή. Στα μισά τραγούδια που είπε, απήγγειλε τα λόγια σαν σε σχολική εθνική εορτή, ενώ στα άλλα μισά έδινε τον λόγο...στο κοινό τόσο συχνά που καταντούσε εκνευριστικό απορρυθμίζοντας την αίσθηση του τραγουδιού στον ακροατή. Ο Φίλιππος Πλιάτσικας σαφώς προσπάθησε πολύ περισσότερο από τον συνάδελφο του, αλλά γενικώς ήταν υποτονικός και φαινόταν λίγο...κουρασμένος. Γενικά η αίσθηση που απέπνεε η μπάντα ήταν αυτή της κούρασης, σαν να είχαν ταξιδέψει οδικώς από Αλεξανδρούπολη, να είχαν σταματήσει στον Λεβέντη για κρουασάν και τουαλέτα και είχαν φτάσει στο Ολυμπιακό Στάδιο λίγες στιγμές πριν αρχίσει η συναυλία.

Η άλλη εντύπωση που αποκόμισα ήταν ότι μπροστά μου δεν βρισκόταν ένα συγκρότημα, αλλά δύο τρεις ξεχωριστοί οργανοπαίχτες που αναγκαστικά βρέθηκαν επί σκηνής. Είναι χαρακτηριστικό πως οι δύο βασικοί τραγουδιστές δεν είπαν ούτε ένα τραγούδι μαζί, ενώ καλά-καλά δεν κοιτάζονταν καν, σαν να ήταν τσακωμένοι. Η κοπέλα με το ακορντεόν χαμογελούσε χαρούμενα και συνεχώς, αλλά αυτό δεν έφτανε για να αμβλύνει τις εντυπώσεις αποξένωσης που έβγαζαν οι δύο βασικοί τραγουδιστές του γκρούπ.

Τελικώς η συναυλία ήταν τόσο απαίσια; Όχι ήταν πολύ επιτυχημένη λόγω της φοβερής ατμόσφαιρας και της συγκινητικής συμμετοχής του πλήθους που στην κυριολεξία πήρε από το χεράκι το γκρουπ και το ανέβασε (ενώ κανονικά όφειλε να γίνει το αντίθετο). Ο κόσμος ήταν φανταστικός, έδινε παλμό και πάθος, ενώ ακόμη και στην κερκίδα μας που ο μέσος όρος ηλικίας ήταν μεγαλύτερος, υπήρχε πολύ μεγάλος ενθουσιασμός και συμμετοχή (μας βοήθησε και το αλκοόλ λίγο, αλλά και χωρίς καύσιμα δεν πας πουθενά). Στον στίχο "πετάς τα ρούχα σου ψηλά" έβλεπες πάνω από 2000 μπλουζάκια καπέλα και ότι άλλο να πετάγονται ψηλά στον αέρα. Ο κόσμος το ένιωθε βαθιά (ίσως πιεσμένος και από τις καταστάσεις;) και έβγαζε μια δυναμική που σε ανέβαζε, σε ψυχαγωγούσε, σε έφτιαχνε.   Μετά από ένα διωράκι, που οι καλύτερες στιγμές του ήταν προς το τέλος, η συναυλία τελείωσε με πυροτεχνήματα που υποδήλωναν μάλλον ότι οφείλαμε να αποχωρήσουμε και να μην "ζητάμε και άλλο". Έφυγα με την γυναίκα μου έχοντας ανάμεικτα συναισθήματα. Ευχαριστημένος για τις στιγμές που έζησα σε αυτές τις δύο ώρες, αλλά λυπημένος γιατί συνειδητοποιώ (για άλλη μια φορά) πως όταν κάτι καλό παρακμάζει καλύτερα θα ήταν να το αφήνουμε στην μνήμη του κοινού στο ύψος που βρισκόταν και να μην το βουλιάζουμε στην σύγχρονη του μετριότητα. 

πηγή
Axact

Ακτιβιστής

Μπορείτε να επικοινωνήσετε σχετικά με το παρόν άρθρο ή οτιδήποτε σχετίζεται με την ιστοσελίδα του "ακτιβιστή" ή ακόμη και για άρθρα ή απόψεις σας που επιθυμείτε να δημοσιεύσουμε στο email: chrivanovits@gmail.com

Προσθέσετε το σχόλιό σας:

7 comments:

  1. Συμφωνώ απόλυτα με τα λεγόμενα σου. Μετά το τέλος της συναυλίας και κατά τη διάρκεια αυτής λέλεγα συνεχώς στην παρέα μου ότι δεν είναι ωραίο αυτό που κάνουν, ότι είναι υποτονικοί, ότι φαίνεται να μην έχουν κάνει πρόβα - τουλάχιστον αυτό κατάλαβα σε ορισμένα σημεία και ας μην έχω μουσικές γνώσεις - και άλλα πολλά. Και όλοι με χαρακτήριζαν περίεργη, πολύ απαιτητική, ότι δεν ικανοποιούμαι με τίποτα. Αυτό που τους είπα και λέω και τώρα σε όποιον διαφωνεί είναι να δουν τη τελευταία συναυλία στο Λυκαβυττό το 2004 και να συγκρίνουν. Καμία όμοιότητα. Ο Μάνος έλειψε πολύ εχθές. Αν ήταν αυτός θα ήταν όλα διαφορετικά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Γιώργος Οικονόμου14 Ιουλίου 2011 στις 11:43 π.μ.

    Σαφώς πάνω από 40.000 άτομα! τα υπολόγισα γύρω στους 70-80.000 καθώς στην αρένα δεν έπεφτε καρφίτσα και οι κερκίδες ηταν γεμάτες! Α Π Α Ρ Α Δ Ε Κ Τ Ο Σ Η Χ Ο Σ !!!!!! Η μόνη δικαιολογία που μπορώ να φανταστώ είναι ο ηχολήπτης να είχε πρόβλημα ακοής!!!
    Ενα μόνιμο βουητό που δεν ξεχώριζε κιθάρα ή φωνή, ανύπαρκτα ντράμς και ειδικά τα πιατίνια. Δυστυχώς αποτυχία γενική εκτος του κόσμου που είχε απίστευτη συμμετοχή και παλμό!!!!!!!!! Κ Ρ Ι Μ Α ! ! ! !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Απαραδεκτος ηχος!Δεν ακουσα μια λεξη.Ευτυχως που ηξερα τους στιχους κι ακουγα τη φωνη μου και διασκεδασα!!!!!!!!!!!!Αυτα οσον αφορα τη θυρα 8.Διοτι ο γιος μου ειπε οτι στην αρενα δεν υπηρχε προβλημα.Συγχαρητηρια στον κοσμο που εδωσε πνοη στη συναυλια ,στον κοσμο αυτο που του αξιζε πιο επαγγελματικη αντιμετωπιση κι οχι αρπαχτη της μιας βραδιας.........

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Απλά να σας εκφράσω την πικρία & την απογοήτευση, για την παντελώς κακό-ηχη χτεσινή συναυλία στο ΟΑΚΑ. Η άποψη δεν είναι μόνο προσωπική μου, αλλά μεταφέρω τις εντυπώσεις μιας ολόκληρης θύρας (24) που απ’ τα πρώτα λεπτά δεν αντέξαμε τον χειρίστου είδους ήχο/ηχώ και τραπήκαμε σε φυγή. Θέλω να πιστεύω ότι προηγήθηκαν δοκιμές και ειλικρινά απορώ για το αποτέλεσμα.

    Κρίμα γιατί αδικήθηκε το αγαπημένο μας συγκρότημα (αν και όντως μόνο συγκρότημα δεν ήταν χτες), οι εξαιρετικοί μουσικοί (ο Θανάσης ζωγράφισε με το κλαρίνο), αλλά και όλοι εμείς που σπεύσαμε από πέρυσι να προμηθευτούμε τα ... καλοπληρωμένα εισιτήρια για το γεγονός αυτό. Αυτό που ζήσαμε χτες θύμιζε επιεικώς, ερασιτεχνική-σχολική παράσταση. Κρίμα... "Γιατί έπαψε αγάπη να θυμίζει..."

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Η συναυλία ΔΥΣΤΗΧΩΣ ηταν απαράδεκτη .
    Το περιμεναμε πως και πως αλλα απογοητευτήκαμε για τους πιο κατω λογους
    1) η αρχική σκηνη ηταν στην μεση του γηπέδου και οχι στο πέταλο , με συνεπεια να δωσουμε λεφτα για να τους εχουμε απέναντι οταν τραγουδανε αλλα δυστηχως εκει που την εβαλαν τη σκηνη δεν βλεπαμε τιποτα .
    2)Ο ηχος ηταν ΧΑΛΙΑ, εξω απο την αρενα δεν ακουγοταν τιποτα παρα μονο ενα συνεχες βουητο ,δεν ησουν σε θεση να καταλάβεις ουτε τα λογια , ουτε να ξεχωρίσεις την μουσικη
    3)Τα ηχεια ηταν στημενα κοντρα στον αερα ,και η καλυψη ηταν για κανενα σταδιακι 20.000 θεατων οχι για 80.000
    4) δεν υπηρχε κανενας ελενχος , οποιος ηθελε έμπαινε σε οποια θυρα ηθελε ασχετα με τι ειχε πληρωσει και στο τελος προέτρεψαν το κοινο απο την αρενα να ανέβει στις θύρες .
    5) Ο Πλιατσικας !!! τι να πω χαλια , με το ζορι να τραγουδήσει
    δυστυχώς πήγαμε μια παρεα 12 φιλοι και φυγαμε ολοι πολυ δυσαρεστημένοι
    ΗΤΑΝ ΜΙΑ ΑΚΟΜΑ ΑΡΠΑΧΤΗ ,
    ΚΡΙΜΑ ΓΙΑΤΙ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑΝ ΝΑ ΓΡΑΨΟΥΝ ΙΣΤΟΡΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ΤΕΛΙΚΑ ΟΛΟ ΤΟ ΠΑΝΩ ΔΙΑΖΩΜΑ ΕΙΧΕ ΤΡΟΜΕΡΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΗΧΟΥ!ΚΙ ΕΜΕΙΣ ΣΤΗ ΘΥΡΑ 12 ΤΑ ΙΔΙΑ ΧΑΛΙΑ ΕΝΑ ΒΟΥΗΤΟ ΑΚΟΥΓΑΜΕ ΚΙ ΑΝΑΓΚΑΣΤΗΚΑΜΕ ΝΑ ΚΑΤΕΒΟΥΜΕ ΣΤΗ 13 ΓΙΑ ΝΑ ΑΚΟΥΜΕ ΥΠΟΦΕΡΤΑ.ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΑ ΗΤΑΝ ΜΕΤΡΙΟΙ ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ ΤΗΝ ΕΥΑ ΟΤΙ ΤΟ 2004 ΗΤΑΝ ΣΑΦΩΣ ΚΑΛΥΤΕΡΟΙ.ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΤΕΛΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΤΡΑΓΟΥΔΙΩΝ ΜΟΥ ΑΡΕΣΑΝ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ Η "ΦΩΤΙΑ" ΚΑΙ Η "ΣΥΝΟΥΣΙΑ ΜΥΣΤΙΚΗ"!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΤΥΚΑ !!!ΕΒΛΕΠΑ ΑΥΤΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΚΑΙ ΕΛΕΓΑ ΟΤΙ ΣΗΜΕΡΑ ΘΑ ΖΗΣΟΥΜΕ ΦΟΒΕΡΕΣ ΚΑΙ ΣΥΓΚΙΝΗΤΙΚΕΣ ΣΤΙΓΜΕΣ !!!ΑΛΛΑ ΜΕΓΑΛΗ ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΣΗ!!!!!!Ο ΗΧΟΣ ΗΤΑΝ ΤΡΑΓΙΚΟΣ ΚΑΙ ΑΠΑΙΣΙΟΣ !ΔΕΝ ΑΚΟΥΓΑΜΑΙ ΤΙΠΟΤΑ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Παρακαλώ αφήστε το μήνυμά σας. Προσπαθήστε να σχολιάζετε χωρίς προσβλητικούς και συκοφαντικούς χαρακτηρισμούς. Σχόλια που θα θεωρηθούν συκοφαντικά ή θα περιέχουν βωμολοχίες θα απορρίπτονται.