Εδώ και αρκετούς μήνες έχει ξεσπάσει σ όλη τη χώρα μια κινδυνολογική υστερία που αφορά τη Χρυσή Αυγή, που φτάνει έως και σε βλακώδεις παραλληλισμούς με τη Γερμανία του μεσοπολέμου.
Έτσι τη στιγμή που τα καθάρματα των υπερεθνικών θεσμών (ΕΕ, ΔΝΤ κλπ) σε συνεργασία με τους ντόπιους νενέκους της πολιτικής και οικονομικής ηγεσίας στραγγαλίζουν τον Ελληνικό λαό αλλά και τους μετανάστες που ζουν στην Ελλάδα, τη στιγμή που ξεπουλιέται ο εθνικός πλούτος και οι εργασιακές συνθήκες γίνονται αντίστοιχες μ αυτές μιας κινεζικής θυγατρικής εταιρίας, τη στιγμή που εξευτελίζονται ηλικιωμένοι με γαστρεντερίτιδα στην αναμονή των επειγόντων περιστατικών στα νοσοκομεία, μια ολόκληρη γκάμα από οργανώσεις, ομάδες και πρωτοβουλίες που κινούνται στον εξωκοινοβουλευτικό χώρο, έχουν κάνει μπαϊράκι τον αντιφασισμό κι έχουνε πέσει με τα μούτρα σε μια πάγια εκστρατεία ενάντια στο μπαμπούλα της Χρυσής Αυγής. Λες και η Χρυσή Αυγή είναι υπαίτια για όλα τα παραπάνω κι αν ανακοπεί η εκλογική της επιρροή θα λυθούν όλα τα δεινά που υπομένει ο λαός μας. Κι αυτό σε πλήρη σύμπλευση με την προπαγάνδα της τρικομματικής κυβερνητικής αλητείας για “συσπείρωση των δημοκρατικών δυνάμεων ενάντια στα άκρα” και “συνταγματική θωράκιση ενάντια στο ρατσισμό”.
Όμως παρά το αποπροσανατολιστικό προφανές, δηλαδή τη στόχευση της Χρυσής Αυγής κι όχι των υπερεθνικών θεσμών και των ντόπιων λακέδων, η εκστρατεία αυτή υποκρύπτει και μερικά ακόμα πράγματα που οι αφελείς(;) των ομάδων αυτών δεν καταλαβαίνουν.
Οι ομάδες αυτές, που αυτοχαρακτηρίζονται ως «ομάδες πολιτών», «αναρχικές», «αντεξουσιαστικες», «αριστερές», «αυτόνομες», «φοιτητικές» κλπ, προ κρίσης και προ εκλογικής ανόδου της Χρυσής Αυγής δεν είχαν ποτέ κάποιες στέρεες  πολιτικές βάσεις, κάποιο πολιτικό πρόγραμμα και θέσεις για την «κοινωνική ανατροπή» όπως ήταν και είναι η συνήθης ορολογία τους.
Η φτώχεια στην ΕλλάδαΧωρίς να μπαίνουν όλες στο ίδιο σακί, αφού στη σοβαρότητα και στη συνεπεία μεταξύ των ομάδων αυτών υπάρχουν αρκετές διαφοροποιήσεις, σε γενικές γραμμές η δράση τους και ο λόγος τους  αφορούν διαμαρτυρίες για τα ανθρώπινα δικαιώματα, συμπαράσταση σε κοινωνικούς αγώνες εργαζομένων ή κατοίκων,  κυνηγητό με την αστυνομία,υπεράσπιση της πολιτικής τους αυτονομίας σε σημείο αυτοσκοπού, αντισυμβατικό κι εναλλακτικό τρόπο ζωής.
Μάλιστα, ο αντισυμβατικός κι εναλλακτικός τρόπος ζωής σε συνάφεια με την πομπώδη  συνθηματολογία εναντία στο κεφάλαιο, το κράτος, τους δημοσιογράφους, τους φασιστές, την αστυνομία ή την κοινωνία, ήταν και είναι οι κύριοι  ενοποιητικοί παράγοντες των ομάδων αυτών κι όχι κάποιο συγκεκριμένο κοινό όραμα για κοινωνική αλλαγή κι ένας συγκεκριμένος τρόπος για την επίτευξη της, ούτε βέβαια κάποιες ρεαλιστικές προτάσεις για διέξοδο από την κρίση και την άμεση ανακούφιση των θυμάτων της.
Μ’ άλλα λόγια τις ομάδες αυτές δεν τις χαρακτηρίζει η προσηλωμένη  στράτευση για ένα κοινό σκοπό, αλλά η διατήρηση της αυτονομίας τους, η απομάκρυνση κάθε άποψης την οποία θεωρούν «καπελωτική» και η αυτοεπιβεβαίωση τους. Και όλα αυτά επιτυγχάνονται με το εναλλακτικό life style που φοράει όμως ιδεολογικοπολιτική μάσκα.
Η φτώχεια στην ΕλλάδαΈτσι οι ομάδες αυτές αναπτύσσουν δικές τους πρακτικές  και λόγο που πηγάζουν όμως απ τη μικροσκοπική κοσμάρα τους κι όχι απ τις ανάγκες της κοινωνίας, ή από κάποια σοβαρή οικονομικοπολιτική ανάλυση. Αν και υπάρχουν  απόπειρες πολιτικής ανάλυσης, οι οποίες γίνονται με βάση κυρίως αναρχικούς και κομμουνιστές θεωρητικούς των οποίων το θεωρητικό έργο αφορά συνθήκες προ 100 και βάλε ετών, ή με βάση γραπτά χιλιοπροβεβλημένων από τα διεθνή καθεστωτικά μέσα ενημέρωσης  γκουρού της αριστεράς, τύπου Τσόμσκσι, Νέγκρι και Χαρντ.
Πέρα όμως από την πολιτική κατάντια των ομάδων αυτών, που δυστυχώς προσελκύουν πολλούς νέους και νέες μ’ αποτέλεσμα να τους εμποτίζουν με life style πολιτική κουλτούρα, ώστε η  επαναστατικότητά τους να εξαντλείται σε φιλολογικούς «κύκλους αυτομόρφωσης», σε πετροπόλεμο με τα ΜΑΤ, σε «συντροφικές κουζίνες» και μαθήματα χορού, στην πράξη στηρίζουν  κι υπερασπίζονται το κοινοβουλευτικό σύστημα που υποτίθεται πολεμούν.
Γιατί, πέρα από το γεγονός ότι τους καπιταλιστές τους ξεφεύγει μια πορδίτσα κάθε φορά που γίνεται μια «συντροφική κουζίνα», η μονομερής στόχευση εναντίον ενός κόμματος και η επίκληση του «φασιστικού κινδύνου» χωρίς σοβαρή εναλλακτική πρόταση, πρακτικά υπερασπίζεται τη συνταγματική νομιμότητα και λειτουργεί σαν ακτιβιστικός βραχίονας των υπόλοιπων κοινοβουλευτικών κομμάτων.
Στην πραγματικότητα, τα κόμματα του κοινοβουλευτικού τόξου, έχουν βρει στις ομάδες αυτές ότι ακριβώς (ίσως και περισσότερα) θα περίμεναν από τις νεολαίες τους, δηλαδή να πολεμάνε ένα κόμμα που τους αποσπά ψήφους. Γιατί όταν αυτές οι ομάδες λένε «όχι στους φασιστές» χωρίς να έχουν εναλλακτική πρόταση, κάνουν το ίδιο με τα κοινοβουλευτικά κόμματα τα οποία λένε κι αυτά «όχι στους φασιστές», αλλά με το συμπληρωματικό ακόλουθο: «ψηφίστε εμάς». Άθελά τους λοιπόν -και χωρίς αυτό να είναι ελαφρυντικό- με την αντιχρυσαυγίτικη μονομέρεια τους, σπρώχνουν το λαό στην αγκαλιά των άλλων κοινοβουλευτικών κομμάτων. Ας ειπωθεί ανοιχτά: άσχετα απ το αν το καταλαβαίνουν ή όχι, παίζουν το παιχνίδι του κοινοβουλευτικού συστήματος.
Αυτή η σχιζοειδής πραγματικότητα δεν είναι δύσκολο να ερμηνευτεί.
Από τη στιγμή που οι ομάδες αυτές δεν έχουν ανάλυση που να εξηγεί και να ερμηνεύει την σημερινή πραγματικότητα από την οποία να πηγάζουν άμεσοι και μακροπρόθεσμοι στόχοι, αλλά κυρίως από τη στιγμή που το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι ο αυτάρεσκος μικρόκοσμός τους και το αντισυμβατικό τους life style (πάντα ντυμένο με υπερεπαναστατικά συνθήματα), βγαίνουν μερικά συμπεράσματα.
Ωσάν η κοινωνία και η ιστορία να είναι διαχρονικά αδιαφοροποίητη, τους αρκεί απλά να καταγγέλλουν γενικά τον καπιταλισμό και το κράτος, είτε όταν εισβάλει ο Ναπολέων στην Αίγυπτο, είτε όταν απολύονται χιλιάδες σε μια λατινοαμερικάνικη χώρα, είτε όταν ο Πακιστανικός στρατός σφάζει για πλάκα μερικές εκατοντάδες χιλιάδες Μπαγκλαντεσιανούς, ή είτε όταν κάνουν πραξικόπημα οι συνταγματαρχαίοι του Παπαδόπουλου.
Η φτώχεια στην ΕλλάδαΤους νοιάζει μόνο να μην πειραχτεί ο κατά φαντασία ανατρεπτικός μικρόκοσμός τους. Δεν είναι λοιπόν παράξενο που ενώ η χώρα έχει μετατραπεί σε προτεκτοράτο, οι ομάδες αυτές έχουν κάνει ελάχιστα όσον αφορά το μνημόνιο και την αποικιοποίηση της Ελλάδας, ενώ απεναντίας όταν η τρικοματική κυβέρνηση για δικούς της επικοινωνιακούς και πολιτικούς λόγους έκλεισε κάποιες αντιεξουσιαστικές καταλήψεις, κινητοποιήσαν αρκετές χιλιάδες στους δρόμους για διαμαρτυρία.
Ότι επομένως έκαναν οι life style αριστερές, αυτόνομες, αντιεξουσιαστικές κλπ ομάδες προ της κρίσης και της ακροδεξιάς ανόδου, απτόητες συνέχισαν να το κάνουν και μετά: ενασχόληση με τα εσωτερικά τους θέματα, πρακτική άγνοια για το τι πραγματικά συμβαίνει στη χώρα και στον κόσμο, συναυλίες, αντιφασισμό, βιβλιοπαρουσιάσεις, τσάμπα φροντιστήρια,  καμιά πορεία και καμιά τζαμαρία, συντροφικές κουζίνες, αυτοαναφορά και αυτοεπιβεβαίωση, οτιδήποτε άλλο εκτός από την προσπάθεια θεμελίωσης ενός συνεπούς κι αξιόπιστου κινήματος με στόχους, που να τραβήξει με το μέρος του ένα μικρό κομμάτι  έστω της κοινωνίας.
Κι επειδή όσα δε φτάνει η αλεπού τα κάνει κρεμαστάρια, αυτό το life style τουρλουμπούκι το ονομάζουνε και πλούτο ριζοσπαστισμού κι ανατροπής. Ενώ δηλαδή οι Νατοϊκοί έχουνε πάρει φαλάγγι όλη τη μέση ανατολή και τη βόρεια Αφρική, ενώ η Ελλάδα καρατομείται, δεν έχουν πρόβλημα να διοργανώνουν συζητήσεις για τα δικαιώματα των ζώων και για τη δράση του Γιαγκούλα στη βορειοανατολική Πίνδο.Βάζουμε λίγο απ όλα στη σαλάτα και γίνεται ως δια μαγείας επανάσταση!
Αυτό με τη σειρά του σημαίνει ότι οι ιεραρχήσεις των δράσεών τους αποτελούν μέρος ενός άλλου σύμπαντος, του δικού τους. Ουδόλως τους ενδιαφέρει να δημιουργήσουν ένα σημείο αναφοράς, έναν πολιτικό φορέα, ώστε αυτός να μπορέσει να δείξει στο λαό μια διέξοδο πέρα από τα κόμματα του κοινοβουλίου.  Όπως λοιπόν ευθύνονται το καθένα με το δικό του τρόπο, τα κόμματα του κοινοβουλίου, έτσι κι αυτές οι ομάδες έχουν σημαντική ευθύνη για το γεγονός ότι αυτή την έλλειψη διεξόδου και προτάσεων ήρθε να την «καλύψει» η Χρυσή Αυγή, την οποία όμως …πολεμούν.
Axact

Ακτιβιστής

Μπορείτε να επικοινωνήσετε σχετικά με το παρόν άρθρο ή οτιδήποτε σχετίζεται με την ιστοσελίδα του "ακτιβιστή" ή ακόμη και για άρθρα ή απόψεις σας που επιθυμείτε να δημοσιεύσουμε στο email: chrivanovits@gmail.com

Προσθέσετε το σχόλιό σας:

2 comments:

  1. Επιτέλους, επιτέλους και ένα άρθρο στο διαδίκτυο σχετικό με την Χρυσή Αυγή που γράφτηκε από άνθρωπο που δεν φοράει παρωπίδες!
    …»Ας ειπωθεί ανοιχτά: άσχετα απ το αν το καταλαβαίνουν ή όχι, παίζουν το παιχνίδι του κοινοβουλευτικού συστήματος.»
    Ακριβώς εδώ στεκόμαστε! Καθημερινά διαβάζουμε άρθρα και «άρθρα» κάποιων συντακτών, που νομίζουν ότι «προσφέρουν» υπηρεσία στο όνομα της Δημοκρατίας, που περισσότερο ξεσπούν παρά γράφουν τεκμηριωμένα εναντίον της Χρυσής Αυγής. Και θα δεχόμασταν ως αναγνώστες την καλοπροαίρετη μεν, αλλά κουτσουρεμένη από πολιτική διορατικότητα αντίθεσή τους όσον αφορά την γένεση, ύπαρξη και εν τέλει είτε το θέλουμε , είτε όχι επίσημη παρουσία της Χ.Α. στην βουλή.
    Ξεχνούν λοιπόν συνεχώς οι αρθρογράφοι μέσα στην αδημονία τους να αυτο- και επαναβεβαιώσουν με τα γραφόμενά τους την «δημοκρατικότητά» τους, κάτι σπουδαίο και συνάμα κύριο:
    Να συνδέουν την έλευση της Χ.Α. με τα πολιτικά «κατορθώματα» των αξιολύπητων πολιτικών μας επί δεκαετίες.
    Κανένας δεν υπεισέρχεται στους λόγους, κανένας δεν αρχίζει το άρθρο του αναζητώντας τις γενεσιουργές αιτίες, κανένας δεν «βρίζει» πρώτα τα λαμόγια του «συστήματος» και μετά την Χ.Α.
    Άλλο λοιπόν που δεν ήθελαν οι πολιτικοί μας! Έτσι (σκέφτονται), γράφετε εσείς αρθρογράφοι και διάβαζε λαουτζίκο για τα καθημερινά «αίσχη» της Χ.Α., απασχόλησε το μυαλό σου με τα ίδια και τα ίδια, μίσησε την «απέναντι» πλευρά (που Ε Μ Ε Ι Σ σου την «φορτώσαμε» με τα καμώματά μας) , βρες κάτι να (απ)ασχοληθείς και ‘μεις οι (πεντακάθαροι) και «πιστοί» στην «Δημοκρατία» ντε πολιτικοί «σου», είμαστε και πάλι εδώ για να συνεχίσουμε να σου πουλάμε «Δημοκρατιλίκι».
    Συνεχίστε να είστε (γράφοντες και αναγνώστες) «αγωνιστές της Δημοκρατίας»
    και νεροκουβαλητές μας και ‘μεις ξέρουμε πως θα σε φέρουμε και πάλι «βόλτα», μιας που μια ζωή έβαζες τα «ζήτω» και τον διορισμό της κορούλας σου στο δημόσιο, παραπάνω από την Ελλάδα.

    gnborn2shoot

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Να συμπληροσω κατι αγαπητοι φιλοι.Φτανουμε στο σχεδον απολυτο σημειο παρακμηs και παραλογισμου σε τουτο τον ταλαιπωρημενο τοπο.Οι περισσοτεροι ταχα μου αντιφασιστεs θεωρουν και πιστευουν οτι οπιοs μιλαει σημερα για Ελλαδα,για Πατριδα,για εθνικη συνηδειση,για αρχαια Ελλαδα και αρχαια ελληνικη φιλοσοφια η το πιο απλο βρε αδερφε να βαστηξει καποιοs μια ελληνικη σημαια ειναι αυτοματοs φασισταs και πρεπει να τον στειλουμε στην εντατικη μονο και μονο επειδη ολεs τιs αρχεs και τιs αξιεs του εθνουs μαs τιs εχουν ΣΦΕΤΕΡΙΣΤΕΙ κατι απανθρωπα ατομα σαν τουs χρυσαυγιτεs και οι γνωστοι πια προδοτεs πολιτικοι..Απαγορευεται δηλαδη δια ροπαλου να λεμε οτι ειμαστε και αισθανομαστε Ελληνεs..Ακριβωs το αναποδο αν καποιοs μιλησει με συμπαθεια για μεριδα μεταναστων που τελοs παντων υπαρχουν και σωστοι ανθρωποι αναμεσα τουs θεωρηται αυτοματοs απο τουs φασιστεs ωs αντιφαs!Nατο παλι το ξυλο!Ολεs αυτεs οι μεχρι σχιζοφρενειαs και εκτοs πραγματικοτηταs ιδεολογιεs μονο τυχαιεs δεν ειναι στην κατασταση που βρισκεται σημερα η κοινωνια μαs και το εθνοs των Ελληνων.Ειναι προκλητικα εσκεμενεs και σε μεγαλη διασπορα!Σκοποs τουs ειναι η σε μεγαλη εκταση καλλιεργιαs μισουs μεταξυ ανθροπων ξυνονταs παραλληλα παλιεs πληγεs εμφυλιου και βεντετεs..Σε οσουs εχουν ακομα την λογικη να μην εμπλεκονται με φανατισμο στιs παραπανω ιδεολογιεs ερχεται ο φοβοs που μαs επηρεαζει ακομα και να μιλησουμε ελευθερα μη τυχον μαs περασουν για φασιστεs η αντιφεs!Αντικειμενικοs σκοποs ολων αυτων?Εναs πολυ παλιοs και σιγουροs ανακατοσουραs εχθροs του λαου μαs,η διχονια,συγουρη και αποτελεσματικη.Oσο συμβαινουν ολα αυτα οι τρικολορε σωτηρεs ασελγουν ασυστολα και κατεξακολουθιση στο σωμα τηs Eλλαδαs..αλλα σαν ανθρωποs και Ελληναs διατηρω τιs ελπιδεs μου για τον τοπο μαs καθοτι ξερω και βλεπω οτι υπαρχουν πολλοι ανθρωποι και Ελληνεs που μπορουν να σκεφτονται ακομα καθαρα,λογικα,με ανιδιοτελεια, ελευθερα χωριs φοβο και χωριs παθοs.Κουραγιο αδελφια...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Παρακαλώ αφήστε το μήνυμά σας. Προσπαθήστε να σχολιάζετε χωρίς προσβλητικούς και συκοφαντικούς χαρακτηρισμούς. Σχόλια που θα θεωρηθούν συκοφαντικά ή θα περιέχουν βωμολοχίες θα απορρίπτονται.