Λεφτά και υπάρχουν και χαρίζονται από τον Σαμαρά: 100 εκ. ευρώ στους γνωστούς εργολάβους για τα μπόνους ...επανεκκίνησης(!)

Προκαταβολή 25 εκατ. ευρώ και για το έργο Μαλιακός - Κλειδί.
Εκτινάσσονται στα ύψη τα μπόνους στους εργολάβους για να ξεκινήσουν τα έργα


Χρυσός «κουμπαράς» αποδεικνύεται το ελληνικό Δημόσιο για τους εργολάβους, καθώς συνεχίζει να τροφοδοτεί με ρευστότητα τους εθνικούς αυτοκινητοδρόμους σε μια περίοδο που οι τράπεζες περνούν από κόσκινο τις νέες συμβάσεις. 

Η γενναία παραχώρηση της κυβέρνησης να αποζημιώσει τους κατασκευαστές με 353 εκ. ευρώ για διεκδικήσεις προηγούμενων ετών που κατά πληροφορίες ενδέχεται να αυξηθούν κατά 100 εκ. ευρώ με τα μπόνους επανεκκίνησης(!), αρχίζει να υλοποιείται.

Σε πρώτη φάση με τις δύο ωριμότερες συμβάσεις παραχώρησης από πλευράς συμφωνιών μεταξύ δημοσίου-τεχνικών εταιρειών και τραπεζών και στη συνέχεια και με τις υπόλοιπες (Ιόνια και Κεντρική Οδός).

Μετά την Ολυμπία Οδό που τις προηγούμενες εβδομάδες εισέπραξε 60 εκ. ευρώ για να τρέξουν τα έργα στην Κορίνθου-Πατρών, το γκρουπ των εργολάβων που κατασκευάζει το Μαλιακός-Κλειδί του ΠΑΘΕ (Vinci, Hochtief, Άκτωρ, J&P Άβαξ, ΑΕΓΕΚ) «ξεκλειδώνει» με τη σειρά του, την πρώτη προκαταβολή της δόσης των αποζημιώσεων. Την περασμένη εβδομάδα, ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης, κ. Σταύρος Καλογιάννης, υπέγραψε την απόφαση με την οποία εγκρίνεται το ποσό των 25 εκ.. ευρώ για την Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου.
Πρόκειται για μία από τις πλέον ωφελημένες μεγάλες εργολαβίες των συμβάσεων παραχώρησης, η οποία, πριν από ένα μήνα, είχε εισπράξει επιπλέον 22 εκ. ευρώ (απομένουν επιπλέον περίπου 60 εκ. ευρώ). Τότε, ήταν η αποζημίωση που έχει επιδικάσει η διαιτησία για καθυστέρηση στην παράδοση χώρων για την λειτουργία των πλευρικών διοδίων της Λεπτοκαρυάς. Αυτοδιαψεύδεται όμως το υπουργείο που ισχυρίζεται πως με τις αποζημιώσεις κλείνει ο γύρος των διεκδικήσεων για τα έργα. Τον ίδιο αυτοκινητόδρομο είχε ευεργετήσει στο παρελθόν και η κυβέρνηση της ΝΔ, όταν προεκλογικά είχε υπογράψει συμπληρωματική σύμβαση για το έργο ύψους 169 εκ. ευρώ. Ήταν για τη Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης που έπρεπε να συμπεριληφθεί στις τρεις δίδυμες σήραγγες του έργου, που δεν είχε προβλέψει εξαρχής η πολιτεία!

Η Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου έχε εισπράξει συγχρόνως γενναία αποζημίωση και για την απόφαση της προηγούμενης κυβέρνησης (ΠΑΣΟΚ) να μην λειτουργήσουν για κοινωνικούς λόγους τα διόδια στην Πιερία (Αιγίνιο), τα οποία πλέον φυσικά λειτουργούν κανονικά. Το πολύμηνο σφράγισμα του σταθμού που τελικά λειτουργεί από τις αρχές του χρόνου κόστισε στο ελληνικό δημόσιο 7,5 εκ. ευρώ. Η συνέχει αναμένεται να δοθεί με το μπόνους επανεκκίνησης των έργων που εκτιμάται ότι θα φτάσει τα 23 εκ. ευρώ.

Είναι φανερό πέραν κάθε αμφιβολίας, ότι το δημόσιο πληρώνει τα σφάλματα των προηγούμενων κυβερνήσεων που θεώρησαν επιπόλαια ότι οι παραχωρήσεις θα μπορούσαν να γίνουν στον… αυτόματο πιλότο, προβλέποντας δυσβάσταχτους όρους σε περίπτωση αθέτησης συμφωνιών και καθυστερήσεων. Όπως και έγινε. Σήμερα ακόμη και οι τράπεζες ζητούν να επιμεριστεί το ρίσκο, πιέζοντας το δημόσιο να βάλλει περισσότερα χρήματα στα έργα αλλά και τους παραχωρησιούχους. Πληροφορίες αναφέρουν ότι στην περίπτωση του Μαλιακός - Κλειδί οι τράπεζες ζήτησαν η ίδια συμμετοχή των εργολάβων να αυξηθεί κατά 70 εκ. ευρώ.

Η Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο διεργασιών για την οριστική συμφωνία για το έργο. Πληροφορίες αναφέρουν ότι μέχρι τα τέλη του μήνα θα έχει υπογραφεί η αναθεωρημένη σύμβαση με το Δημόσιο, η οποία εν συνεχεία θα πάει προς έγκριση στη ΕΕ και τη βουλή. Η συμφωνία με τις τράπεζες έχει ήδη κλείσει.

 Μαριάννα Τζάννε για το newmoney.gr

πηγή
Axact

Ακτιβιστής

Μπορείτε να επικοινωνήσετε σχετικά με το παρόν άρθρο ή οτιδήποτε σχετίζεται με την ιστοσελίδα του "ακτιβιστή" ή ακόμη και για άρθρα ή απόψεις σας που επιθυμείτε να δημοσιεύσουμε στο email: chrivanovits@gmail.com

Προσθέσετε το σχόλιό σας:

0 comments:

Παρακαλώ αφήστε το μήνυμά σας. Προσπαθήστε να σχολιάζετε χωρίς προσβλητικούς και συκοφαντικούς χαρακτηρισμούς. Σχόλια που θα θεωρηθούν συκοφαντικά ή θα περιέχουν βωμολοχίες θα απορρίπτονται.