Πρόκειται για δύο πλωτά μηχανήματα (γερανός και ρυμουλκό) μεγάλων διαστάσεων που εγκαταλείφθηκαν από το 2001 στο αλιευτικό καταφύγιο Αγγελοχωρίου δημιουργώντας προβλήματα  στην διέλευση των αλιευτικών σκαφών και θέτοντας σε περιβαλλοντικούς κινδύνους  την θαλάσσια περιοχή εξ αιτίας πιθανής μόλυνσης.
Ο τότε δήμος Μηχανιώνας προχώρησε σε διάφορες ενέργειες με στόχο την απομάκρυνση του ναυαγίου (;) ξεκινώντας αρχικά μια αλληλογραφία με το Κεντρικό Λιμεναρχείο Θεσσαλονίκης (2005).
Παράλληλα κλήθηκε η εταιρεία "ΤΕΧΝΙΚΑ ΕΡΓΑ Η ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ ΕΠΕ" ως ιδιοκτήτης των Π/Γ "ΓΟΛΙΑΘ" και Ρ/Κ "ΤΩΝΗΣ" να απομακρύνει τα μηχανήματα. 
Γιατί όπως ο ν. Νόμος 2881/2001 «Ρύθμιση θεμάτων ανέλκυσης ναυαγίων και άλλες διατάξεις» ορίζει ο δήμος πρέπει να καλέσει τον ιδιοκτήτη "να προβεί στις αναγκαίες  ενέργειες, για να εξαλειφθεί κάθε κίνδυνος και να αποτραπεί κάθε δυσμενής συνέπεια από την ύπαρξη του ναυαγίου, δηλώνοντας συγχρόνως ότι σε διαφορετική περίπτωση θα προβεί στις ενέργειες αυτές με ευθύνη και με δαπάνες του κυρίου, οι οποίες σε περίπτωση μη άμεσης καταβολής, καταλογίζονται σε βάρος του και εισπράττονται σύμφωνα με τις διατάξεις περί είσπραξης δημοσίων εσόδων". Και έτσι έπραξε.
Από εδώ όμως ξεκινούν τα παράλογα: 
Το μεν Λιμεναρχείο, επικαλούμενο τον ν. 2881/2001 ζητά επιτακτικά από τον Δήμο Μηχανιώνας να απομακρύνει το "επικίνδυνο" ναυάγιο γιατί αυτός είναι ο φορέας διαχείρισης του λιμένα Αγγελοχωρίου (2006).
Παράλληλα δεν μπορούμε να καταλάβουμε πως  από την δικαιοσύνη κρίθηκε ότι η "ΤΕΧΝΙΚΑ ΕΡΓΑ Η ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ ΕΠΕ" "δεν διατηρεί ιδιοκτησιακό καθεστώς" επί του επίμαχου πλωτού γερανού. Και έτσι προφανώς παράδοξα και άδοξα λήγει η λογική διεκδίκηση τήρησης των υποχρεώσεων των ιδιοκτητών.

Ερώτημα πρώτο: Είναι αγνώστου ιδιοκτήτη λοιπόν το ναυάγιο;

Έκτοτε ο δήμος προχωράει σε ανοιχτούς πλειοδοτικούς διαγωνισμούς (ουσιαστικά προσφέροντας το σκραπ) προκειμένου για την απομάκρυνση των ναυαγίων (2007).
Οι δύο πρώτοι διαγωνισμοί κρίθηκαν άγονοι (δεν έλαβε μέρος κανένας πλειοδότης).
Στον τρίτο αναδείχθηκε ανάδοχος που όμως παραιτήθηκε πριν αναλάβει το έργο (2008).
Μ' αυτά κι μ' αυτά φτάνουμε λίγο πριν το 2010 που αποφασίζεται να δοθεί από τον δήμο το ποσό των 53000 € (με απευθείας ανάθεση) σε εργολάβο να κάνει την ανέλκυση και να πάρει και το σκραπ. Η απόφαση αυτή όμως του δήμου Μηχανιώνας  δεν εγκρίνεται ούτε από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας αλλά ούτε κι από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Θεσσαλονίκης.

Με τον νέο Καλλικρατικό δήμο Θερμαϊκού γίνονται επί Αλεξανδρή δύο απόπειρες μειοδοτικών διαγωνισμών. Ο πρώτος κηρύχθηκε άγονος και στον δεύτερο αν και υπήρξε  ανάδοχος αυτός παραιτήθηκε ξανά (12ος/2010)

Για την ώρα γλιτώνουμε σαν δήμος τα έξοδα ανέλκυσης αλλά το ναυάγιο συνεχίζει ατάραχο στην θέση του σκουριάζοντας στο λιμάνι του Αγγελοχωρίου.

Το ζήτημα φαίνεται να παίρνει μια καλύτερη τροπή όταν βρίσκεται μια κοινοπραξία που δέχεται να αναλάβει την ανέλκυση χωρίς κόστος και μάλιστα αποδεχόμενη να καταβάλει στο ∆ήµο Θερµαϊκού το ποσό των 18,00 € ανά τόνο σκραπ, και δεσμευόμενη φυσικά να τηρήσει   τους κανόνες ασφαλείας και τις προϋποθέσεις που ορίζονται από τη σχετική νοµοθεσία και τις ισχύουσες διατάξεις για την ανάσυρση.
Το ΔΣ  εγκρίνει την απευθείας ανάθεση του έργου στην κοινοπραξία "ΚΟΧΛΙΑΣ Α.Τ.Ε.Β.Ε." και "ECO METAL - ΠΑΡΤΗΣ Γ" (2011). 
Τώρα παρ' ότι η Αποκεντρωμένη Διοίκηση εγκρίνει τη νομιμότητα της απόφασης έρχεται η άρνηση συγκατάθεσης του ΚΛΘ για την απαιτούμενη άδεια ανέλκυσης γιατί δεν έγινε πλειοδοτικός διαγωνισμός.
Ιστορίες τρέλας του ελληνικού δημοσίου .....

Φθάνοντας στο σήμερα με τη αρ. απόφασης 404/2015 της Οικονομικής Επιτροπής ορίζονται οι όροι ανοιχτού μειοδοτικού διαγωνισμού για την ανέλκυση και απομάκρυνση των πλωτών μηχανημάτων "ΓΟΛΙΑΘ" και "ΤΩΝΗΣ".  Η απόφαση είναι ομόφωνη, με συνυπογραφή όλων των παρατάξεων.
Και βέβαια θα κοστίσει χρήμα για τον Δήμο.
Μήπως όμως μπορούσε να γίνει κάτι άλλο;
Μήπως θα μπορούσε να γίνει ένα νέος πλειοδοτικός διαγωνισμός στον οποίο θα μπορούσε να συμμετέχει η κοινοπραξία στην οποία είχε ανατεθεί το έργο το 2011;
Φυσικά και αντιλαμβανόμαστε την 15ετή "οδύσσεια" μέσα από τη σκύλα και χάρυβδη της γραφειοκρατίας, αλλά ποιός μπορεί να είναι ευτυχής με αυτήν την κατάληξη; 

ακτιβιστής
Ευχαριστούμε τον αντιδήμαρχο Οικονομικών κ. Παναγιώτη Μήλιο για τις πληροφορίες που μας έδωσε.

Σχετικές αναρτήσεις:

Άρνηση του λιμεναρχείου Θεσσαλονίκης να δώσει άδεια για την ανέλκυση των ναυαγίων στο Αγγελοχώρι


Axact

Ακτιβιστής

Μπορείτε να επικοινωνήσετε σχετικά με το παρόν άρθρο ή οτιδήποτε σχετίζεται με την ιστοσελίδα του "ακτιβιστή" ή ακόμη και για άρθρα ή απόψεις σας που επιθυμείτε να δημοσιεύσουμε στο email: chrivanovits@gmail.com

Προσθέσετε το σχόλιό σας:

0 comments:

Παρακαλώ αφήστε το μήνυμά σας. Προσπαθήστε να σχολιάζετε χωρίς προσβλητικούς και συκοφαντικούς χαρακτηρισμούς. Σχόλια που θα θεωρηθούν συκοφαντικά ή θα περιέχουν βωμολοχίες θα απορρίπτονται.