«Ξέρεις ότι είσαι μόνος ή μόνη σου αυτή την στιγμή, όμως δεν μπορείς να αποβάλλεις από το μυαλό σου τη σκέψη πως υπάρχει και κάποια άλλη.. παρουσία στο χώρο. Μια παρουσία που σε περιεργάζεται και σε παρατηρεί, καθώς ακολουθεί κάθε βήμα σου, κρυμμένη ανάμεσα σε σκοτεινές γωνιές. Ίσως και να είναι «αυτό» που, ορισμένες φορές, σε κάνει να ορκίζεσαι στον εαυτό σου λέγοντας: «Μα θυμάμαι ότι έκλεισα την ντουλάπα…» καθώς την βλέπεις, για ένα άγνωστο λόγο, ανοιχτή. Ενδεχομένως, να είναι η.. φιγούρα που είδες απέναντι από το κρεβάτι σου να σε κοιτάει μέσα στο ημίφως, ένα πρωί που ξύπνησες· εκείνη που αφού ανοιγόκλεισες τα μάτια σου αντιλήφθηκες ότι ήταν, απλά, ένα κρεμασμένο παλτό και αγουροξυπνημένος το πέρασες για.. κάποιον (ή έτσι έπεισες τον εαυτό σου να πιστεύει). Μπορεί να είναι και η.. σιωπή που ακούγεται στην γραμμή «εκείνου» του τηλεφωνήματος· «εκείνου» που σου κάνουν μια συγκεκριμένη ώρα, χωρίς να απαντάει κανείς όταν ρωτάς «ποιός είναι;». Είναι, ίσως, η απόκοσμη ανάσα που σε ανύποπτη στιγμή σε διαπερνά και σε κάνει να ανατριχιάζεις, χωρίς να καταλαβαίνεις το λόγο. Μάλλον, είναι και η ίδια παρουσία που σε παρακολουθεί αυτή την στιγμή που διαβάζεις αυτό το κείμενο, και περιμένει να δει ποιά θα είναι η αντίδραση σου, τώρα που αντιλαμβάνεσαι την ύπαρξη της και συνειδητοποιείς ότι είναι… ακριβώς πίσω σου.»
Απόψε, θα περιπλανηθούμε για λίγο (παραπάνω θα ήταν.. ριψοκίνδυνο) στα άδυτα μιας διαφορετικής διάστασης, η οποία φημολογείται ότι είναι παράλληλη με την δική μας και μονοπωλεί το ενδιαφέρον εδώ και αρκετά χρόνια, παρά τα ανάμεικτα συναισθήματα και τους.. κινδύνους που λέγεται ότι κρύβει. Ταινίες, βιβλία και ιστορίες έχουν βασιστεί στα απόκρυφα του εν λόγω κόσμου, εκφράζοντας απόψεις και θέτοντας ερωτήματα σχετικά με την ύπαρξη οντοτήτων που δεν ανήκουν «εδώ».
![]() |
| Θεατρική Παράσταση (από βιβλίο) που εξερευνά την.. ρομαντική πλευρά των φαντασμάτων. |
| Βιβλίο "εποχής" που πρόσφατα μεταφέρθηκε και στην μεγάλη οθόνη 2 φορές. |
| Από τις πιο ατμοσφαιρικές ταινίες του είδους. Πραγματεύεται την ικανότητα θέασης νεκρών μέσα από τα μάτια ενός μικρού αγοριού. |
Προσοχή. Η πόρτα που πρόκειται να ανοίξετε διαβάζοντας αυτό το κείμενο, οδηγεί σε μονόδρομο χωρίς επιστροφή. Ότι μάθετε και ανακαλύψετε, θα είναι πλέον αδύνατο να ξεχαστεί και να σβηστεί από το μυαλό σας. Μερικές φορές, είναι καλύτερο να μην ξέρουμε…
Είστε ακόμα εδώ; Πολύ «ωραία». Καλώς ορίσατε στον κόσμο των πνευμάτων…
Φήμες και θεωρίες λένε πώς όταν κάποιος φύγει από την ζωή έχοντας αφήσει πίσω του ανεκπλήρωτες υποχρεώσεις, οι υποχρεώσεις αυτές γίνονται δεσμά, τα οποία τον εμποδίζουν να προχωρήσει στον «άλλο κόσμο». Το αποτέλεσμα; Ο αποθανών παραμένει «εδώ», ανάμεσα μας, και περιπλανιέται αιώνια είτε στο μέρος που απεβίωσε, είτε εκεί που θεωρεί «σπίτι» του, στοιχειώνοντας το. Οι λόγοι και ο τρόπος που απεβίωσε παίζουν σημαντικό ρόλο στο είδος στοιχειώματος που θα δημιουργηθεί, αφού το πνεύμα μπορεί είτε να θέλει να εκπληρωθούν έμμεσα οι σκοποί του, είτε να ζητήσει εκδίκηση για τον άδικο θάνατο του –με την τιμωρία των ενόχων-, είτε να προσπαθήσει να προειδοποιήσει και να προστατεύσει άλλα άτομα –δίνοντας διάφορα σημάδια- από έναν επικείμενο και παρόμοιο κίνδυνο. Προσπαθεί να επικοινωνήσει και να κάνει αισθητή την παρουσία του με διάφορους τρόπους, άλλοτε αρκετά εμφανείς και άλλοτε όχι τόσο.
Εμείς μπορούμε να αντιληφθούμε αυτά τα.. σημάδια στοιχειώματος; Αν ναι, θέλουμε;
Όσον αφορά το δεύτερο ερώτημα, δεν θέλουμε (μάλλον).
Και ενώ ο γυμνός οφθαλμός ενός ενήλικα δεν μπορεί (συνήθως) να συλλάβει ένα πνεύμα ή ένα φάντασμα, όπως τα ονομάζουμε, στην πορεία των χρόνων ανακαλύπτεται ένα μέσο που φαίνεται να μπορεί. Το φλας των φωτογραφικών μηχανών φημολογείται ότι έχει την ιδιότητα να αποτυπώνει αυτές τις παρουσίες στον χώρο, γεγονός που προκαλεί αντιδράσεις, ενστάσεις και αμφισβητήσεις. Ας αφήσουμε όμως την θεωρίακαι ας δούμε μερικά από τα είδη στοιχειώματος που έχουν καταγραφεί στον φωτογραφικό φακό ανά διαστήματα, καθώς και λίγα λόγια για τις ιστορίες τους:
- «Το κορίτσι που δεν υπήρξε εκεί» : Τον Νοέμβριο του 1995, το Wem Town Hall στη Αγγλία τυλίγεται στις φλόγες. Τυχαίος περαστικός τραβάει φωτογραφίες από το κτίριο καθώς φλέγεται και όταν τις εμφανίζει, παρατηρεί σε μία από αυτές την μορφή ενός κοριτσιού ανάμεσα στις φλόγες. Κανένα κορίτσι δεν κάηκε εκείνο το βράδυ, σύμφωνα με μάρτυρες του περιστατικού. Κάποιοι το συνέδεσαν όμως με την Jane Chum, νεαρό κορίτσι που το 1677 άναψε κατά λάθος μια μεγάλη φωτιά, η οποία κατέστρεψε πολλά σπίτια. Η ίδια, έχασε την ζωή στις φλόγες αυτές.
- «Απρόσκλητος επισκέπτης» : Γύρω στο 1950 στην περιοχή του Τέξας, η οικογένεια Cooper αποφασίζει να βγάλει μια φωτογραφία με όλα τα μέλη της, θέλοντας να απαθανατίσουν τις πρώτες στιγμές τους στο σπίτι που μόλις είχαν μετακομίσει. *Χωρίς περεταίρω σχόλια*.
Σας φαίνονται κάπως.. «μακρινά» τα παραπάνω περιστατικά; Αν ναι, τότε θα δούμε και μερικά πιο «κοντινά», ενδεχομένως πλησίον της περιοχής που κατοικείτε.
Όμως… αρκετά περιπλανηθήκαμε σε αυτόν τον περίεργο κόσμο και καλό θα ήταν να… τον αφήσουμε.Ίσως, κάποια στιγμή στο μέλλον να επιστρέψουμε.
Ξέρω ποιο μπορεί να είναι το πρώτο πράγμα που θα σκεφτεί κάποιος για όλα ή κάποια από τα παραπάνω:«Σίγουρα πρόκειται για ψεύτικες φωτογραφίες, αποτέλεσμα επεξεργασίας, και φαινόμενο "χαλασμένο τηλέφωνο" από ιστορίες-γεννήματα της φαντασία κάποιου μυαλού.» (κάποια -ίσως- είναι). Ξέρω όμως και ποιο είναι το δεύτερο το οποίο θα σκεφτεί -έστω και στιγμιαία- ακόμα και ο πιο μη πεπεισμένος καιαρνητικός: «Και αν, όμως, δεν είναι;». Το ποιο από τα δύο θα επιλέξετε, το αφήνω στην κρίση σας. Για την ώρα, ας συνεχίσουμε να αντιμετωπίζουμε τα.. "φαντάσματα" αυτού του κόσμου, όπως μπορούμε.
ΥΓ: Ελπίζω να μην γυρίσατε και να κοιτάξατε πίσω σας, όταν διαβάσατε την πρώτη παράγραφο του κειμένου.
Εις το επανιδείν... +Vaggelis Episkopou
αναδημοσίευση από yannidakis.net




Προσθέσετε το σχόλιό σας:
0 comments:
Παρακαλώ αφήστε το μήνυμά σας. Προσπαθήστε να σχολιάζετε χωρίς προσβλητικούς και συκοφαντικούς χαρακτηρισμούς. Σχόλια που θα θεωρηθούν συκοφαντικά ή θα περιέχουν βωμολοχίες θα απορρίπτονται.