Αδυνατώ να θυμηθώ πότε ήταν η τελευταία φορά που μια διαφήμιση σχολιάστηκε τόσο έντονα και δίχασε σε τέτοιο βαθμό. «Διέλυσε το διαδίκτυο (με επιτυχία)!» σχολιάζουν ορισμένοι, ενώ άλλοι υποστηρίζουν πως «είναι ότι χειρότερο έχω δει στην ζωή μου!». Ο λόγος γίνεται –φυσικά- για το πολυσυζητημένο εορταστικό διαφημιστικό spot γνωστής εταιρείας παιχνιδιών όπου πρωταγωνιστεί η Άντζελα Δημητρίου, το οποίο έχει φέρει τα πάνω-κάτω τις τελευταίες μέρες. Αν (*για κάποιο ανεξήγητο λόγο*) δεν έχετε δει ακόμα την εν λόγω διαφήμιση και δεν έχει πάρει κάτι το αυτί σας, μπορείτε να την παρακολουθήσετε στο παρακάτω video:

Πέραν όμως των ποικίλων απόψεων και γνωμών που εκφράστηκαν για όλα τα.. ενδιαφέροντα και άξια σχολιασμού σημεία της διαφήμισης αρχικά, η ένταση δεν άργησε να εκδηλωθεί. Αφορμή, για να ανοίξει ο ασκός του Αιόλου, στάθηκε (κυρίως) η φράση την οποία λέει στο κλείσιμο της διαφήμισης η τραγουδίστρια: «Χτύπα. Χτύπα σαν άντρας!», φράση που κατηγορείται ότι προωθεί και περνάει σεξιστικό μήνυμα προς το κοινό. Η έκταση η οποία έχει πάρει το συγκεκριμένο θέμα είναι αρκετά μεγάλη, με την μεγαλύτερη αντίδραση να έρχεται από το «Κέντρο Ισότητας» το οποίο απαίτησε την αφαίρεση του σημείου που ακούγεται η επίμαχη φράση.

Προσωπικά, όταν πρωτοείδα την διαφήμιση γέλασα και μου φάνηκε πολύ έξυπνη και πετυχημένη. Τόσο η παραλλαγή των στοίχων του τραγουδιού –ορισμένοι θεώρησαν ότι καταστράφηκε ένα διαχρονικό λαϊκό τραγούδι-, όσο και το συνολικό concept, την κάνουν πολύ «πιασάρικη» και σίγουρα είναι κάτι που το βλέπεις και σου μένει. Έπειτα, ακούγοντας τις ανησυχίες και τις ενστάσεις σχετικά με το τι μπορεί να περικλείει η φράση που ενόχλησε, προβληματίστηκα και σκέφτηκα μήπως, όντως, δεν πρέπει να μου φαίνεται αστεία. Στην συνέχεια, προβληματίστηκα ξανά διότι θεώρησα πως αν δεν είχε επικεντρωθεί κάποιος σε αυτή την φράση και δεν είχε εκφράσει την ανησυχία του εντόνως, εμένα (και φαντάζομαι και αρκετού κόσμου ακόμα) δεν θα μου είχε πάει ποτέ το μυαλό ότι περνιέται μήνυμα υπέρ της σωματικής βίας εναντίον των γυναικών, αφού αντιμετώπισα το σημείο αυτό της διαφήμισης ως άκρως χιουμοριστικό, με το «χτύπα» να αναφέρεται, καθαρά, στο αυγό.


Επομένως, τι ακριβώς συμβαίνει εδώ; Μπορεί μια διαφήμιση να επηρεάσει σε τόσο μεγάλο βαθμό, είτε στο άμεσο είτε στο μακρινό μέλλον, έτσι ώστε να χρήζει προσαρμογής ή μήπως συνεχώς προσπαθούμε να πιαστούμε από κάπου και να φαγωθούμε με τα ρούχα μας; Υποβόσκει κάποια αόρατη/διαφανής απειλή η οποία πρέπει να αντιμετωπιστεί άμεσα ή έχουμε αρχίσει και χάνουμε σιγά-σιγά το χιούμορ μας και σε όλα εντοπίζουμε κάτι αρνητικό; Σαφώς και υπάρχουν ζητήματα τα οποία είναι αρκετά λεπτά και δεν θα έπρεπε να "θίγονται" με «ακατάλληλο» τρόπο, ακόμα και με έναν σχετικά έμμεσο και κωμικό, όμως πόσο σίγουροι είμαστε αν και πότε αυτό πραγματικά γίνεται?


Σε καμία περίπτωση δεν αμφισβητώ την ισχύ και την επιρροή που μπορεί να ασκηθεί μέσα από την εκάστοτε διαφήμιση, όμως θα ήθελα κάποιος να μου λύσει την εξής απορία: Μένοντας μόνο στο «χτύπα! Χτύπα σαν άντρας!»και αγνοώντας όλα τα υπόλοιπα, βλέπουμε.. το "δέντρο" ή το "δάσος";


Εις το επανιδείν... +Vaggelis Episkopou

Αναδημοσίευση από το φιλικό yannidakis.net
Axact

Ακτιβιστής

Μπορείτε να επικοινωνήσετε σχετικά με το παρόν άρθρο ή οτιδήποτε σχετίζεται με την ιστοσελίδα του "ακτιβιστή" ή ακόμη και για άρθρα ή απόψεις σας που επιθυμείτε να δημοσιεύσουμε στο email: chrivanovits@gmail.com

Προσθέσετε το σχόλιό σας:

0 comments:

Παρακαλώ αφήστε το μήνυμά σας. Προσπαθήστε να σχολιάζετε χωρίς προσβλητικούς και συκοφαντικούς χαρακτηρισμούς. Σχόλια που θα θεωρηθούν συκοφαντικά ή θα περιέχουν βωμολοχίες θα απορρίπτονται.