Παρ'ότι η προσωπική άποψή μας είναι ιδιαίτερα απαισιόδοξη σχετικά με την Θαλάσσια Αστική Συγκοινωνία Θεσσαλονίκης, που καρκινοβατεί για περισσότερο από 30 χρόνια και εμφανίζεται κατά καιρούς για να "δείξει" ότι μια μεγάλη επένδυση είναι καθ'οδόν και να προσελκύσει το ενδιαφέρον των κατοίκων, αυτοδιοικητικών και δημοσιογράφων, θα παρακολουθήσουμε την εκδήλωση που διοργανώνει η "Συμπολιτεία Θερμαϊκού", αυτή την Πέμπτη 30 Ιουνίου 2016, στις 7:30 μ.μ. στην αίθουσα του δημοτικού συμβουλίου Θερμαϊκού στους Νέους Επιβάτες.

Στα καίρια ερωτήματα σχετικά με τη Θαλάσσια Αστική Συγκοινωνία της Θεσσαλονίκης, αναμένεται  να απαντήσουν οι τρεις εισηγητές:

-Ο πρόεδρος της «Εγνατίας Οδού Α.Ε.», Απόστολος Αντωνούδης

-Η συγκοινωνιολόγος Δέσποινα Καραρήγα και,

-Ο διευθυντής στρατηγικού σχεδιασμού υποδομών των μεταφορών της Θεσσαλονίκης, Μιχάλης Τσιτώτας.

Οι απορίες και οι προβληματισμοί που υπάρχουν σχετικά με το έργο αυτό, είναι σοβαρές και οι πειστικές απαντήσεις που πρέπει έγκαιρα να δοθούν θα κρίνουν και το βαθμό υλοποίησης της ΘΑΣΘ, ώστε να μην έχει την τύχη της περιβόητης «υποθαλάσσιας αρτηρίας». Ζητούνται λοιπόν απαντήσεις σε θέματα όπως:

-Ποιες μπορούν να είναι οι πηγές χρηματοδότησης του έργου (δημόσια, ευρωπαϊκή, ιδιωτική;) και ποιος ο φορέας λειτουργίας (δημόσιος- δημοτικός, ιδιωτικός;). Είναι αναγκαία η επιδότηση του εισιτηρίου;
- Μιλάμε για αστική συγκοινωνία και όχι για τουριστική ατραξιόν, άρα η διάρκεια, η συχνότητα και το κόστος των δρομολογίων θα πρέπει να είναι τέτοια που θα κάνουν ελκτική τη ΘΑΣΘ.
-Σύνδεση και διαλειτουργικότητα του έργου με τα υπόλοιπα μέσα μεταφοράς. Η ΘΑΣΘ για να είναι λειτουργική δεν μπορεί να είναι ξεκομμένη από τα υφιστάμενα ή μελλοντικά δίκτυα συγκοινωνιών.
-Ποιες είναι οι προβλέψεις για την προσβασιμότητα και την στάθμευση των ΙΧ στις στάσεις; είναι αναγκαίο να προβλεφθούν πάρκινγκ, και φυσικά
- Ποιοι οι κίνδυνοι για το περιβάλλον και ειδικά για τις ακτές μας; Μήπως πρέπει να εξεταστούν με μεγάλη προσοχή όλα τα τεχνικά έργα (κυματοθραύστες, εξέδρες-υποδομές στάσεων κλπ);.

Στις παραπάνω ερωτήσεις θα μπορούσαν επίσης να προστεθούν και οι ακόλουθες:

- Μπορεί αυτή η συγκοινωνία να εξυπηρετεί ένα σημαντικό αριθμό πολιτών καλύτερα από τα λεωφορεία, ώστε να την προτιμούν κάποιοι;
- Μπορεί να υπάρχει πυκνότητα δρομολογίων ικανοποιητική για τους επιβάτες;
- Μπορεί ο επιβάτης να γνωρίζει εάν η διαδρομή θα τον ταλαιπωρήσει ή θα ματαιωθούν κάποια δρομολόγια λόγω κακοκαιρίας;
- Πόσοι θα επιβιβαστούν σε μία από τις ενδιάμεσες στάσεις για να αποβιβαστούν σε μία άλλη από αυτές;
- Όσοι κατοικούν κοντά στις στάσεις θα περπατήσουν 10΄- 15΄ από το σπίτι τους μέχρι την αποβάθρα, θα περιμένουν άλλα 10΄ (ή 30΄ λεπτά αν χάσουν το καραβάκι) και θα διαθέσουν άλλα 10΄ από την αποβίβαση μέχρι τον προορισμό τους. Όσοι κατοικούν σε μεγαλύτερες αποστάσεις από τις αποβάθρες δεν θα είναι καν πελάτες της «θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας».
- Η εκτίμηση ότι θα κινούνται με τη θαλάσσια συγκοινωνία 15.000 !!! επιβάτες την ημέρα είναι μόνο στη φαντασία αυτών που έκαναν τη σχετική μελέτη στην οποία και βάσισαν το κόστος του εισιτηρίου σε 2 – 2,5 ευρώ.
-Οικονομικά θα συμφέρει τους επιβάτες το σύστημα, ακόμα κι αν παραβλέψουν αποστάσεις, αβεβαιότητα καιρικών συνθηκών και χαμένο χρόνο; Πόσοι θα είναι πρόθυμοι να πληρώσουν πολλαπλάσιο αντίτιμο απ΄ αυτό του λεωφορείου;
- Γιατί θαλάσσια συγκοινωνία και όχι ανάπτυξη μέσων σταθερής τροχιάς που σαφώς πιο γρήγορα θα είναι και περισσότερο κόσμο θα μπορούσαν να καλύψουν ανεξάρτητα από καιρικές συνθήκες ;

Στην εκδήλωση έχουν προσκληθεί και θα συμμετάσχουν με παρεμβάσεις τους βουλευτές, δήμαρχοι, ειδικοί επιστήμονες, εκπρόσωποι φορέων, συλλόγων και κινημάτων πολιτών κ.α.
Axact

Ακτιβιστής

Μπορείτε να επικοινωνήσετε σχετικά με το παρόν άρθρο ή οτιδήποτε σχετίζεται με την ιστοσελίδα του "ακτιβιστή" ή ακόμη και για άρθρα ή απόψεις σας που επιθυμείτε να δημοσιεύσουμε στο email: chrivanovits@gmail.com

Προσθέσετε το σχόλιό σας:

0 comments:

Παρακαλώ αφήστε το μήνυμά σας. Προσπαθήστε να σχολιάζετε χωρίς προσβλητικούς και συκοφαντικούς χαρακτηρισμούς. Σχόλια που θα θεωρηθούν συκοφαντικά ή θα περιέχουν βωμολοχίες θα απορρίπτονται.