του ακτιβιστή

Δεν ξέρω πόσο πολιτισμό αντέχουμε ....
Δεν ξέρω πόσο πολιτισμένοι μπορεί να θεωρούμαστε ...
Δεν διαθέτω κανένα αλάθητο ...
Την άποψή μου απλά καταθέτω ...
χωρίς φόβο και χωρίς πάθος.

Απογοητεύτηκα για άλλη μια φορά εξαιτίας της αντιμετώπισης που έτυχε η δημοσίευση προσωπικής άποψης ενός Επανομίτη (που δεν γνωρίζω προσωπικά) του Χρήστου Ευαγγελινού, για τη λειτουργία του Πολιτιστικού Συλλόγου Επανομής, στο μπλογκ του Αιθερόπλωου (ΜΙ ΤΟΥ ΝΟΥ ΤΣ, ΜΠΑΪΡΑΜ(Ι) (πολιτιστικός σύλλογος επανωμής). Σε πολλά (αν όχι σε όλα) συμφωνώ μαζί του και είναι απόψεις που κατά καιρούς έχω εκφράσει σε αναρτήσεις στον ακτιβιστή. Ίσως να χρησιμοποίησε λέξεις που ενόχλησαν αν και πιστεύω ότι η κατακλείδα ήταν αυτή που τσίγκλισε και εξαγρίωσε ορισμένους υπερασπιστές του βαλτωμένου "πολιτιστικού" status quo της Επανομής αλλά και του Θερμαϊκού γενικώτερα. Θα μπορούσαμε να πούμε πολλά για τον τρόπο λειτουργίας των πολιτιστικών συλλόγων, την χρηματοδότησή τους, το επίπεδο πολιτιστικών εκδηλώσεων που προσφέρουν, το αλισβερίσι τους με τις κατά καιρούς δημοτικές αρχές, την ουσιαστική παρέμβασή τους σε υπαρκτά προβλήματα της τοπικής κοινωνίας και άλλα πολλά. Αλλά δεν είναι σκοπός αυτού του πόστ.

Απλά θέλω να καταδείξω για άλλη μια φορά του πόσο δύσκολο είναι να γίνει αποδεκτή (όχι να υιοθετηθεί ή να δικαιολογηθεί) η διαφορετική άποψη.

Αρκεί να πεις ανοιχτά αυτό που σκέφτεσαι ....

και τότε βγαίνουν τα μαχαίρια ....

όχι με επιχειρήματα και διάθεση αντιπαράθεσης που να οδηγήσει σε σύνθεση των αντιθέσεων ...


Αποκαλύπτεται για άλλη μια φορά η ανάγκη περισσότερου πλέον ΕΚ-πολιτισμού που χρήζει η μικρή (και η μεγαλύτερη) κοινωνία μας (εδώ)


Πόσο πολύ μακριά είμαστε από το

Και να αδερφέ μου του Γιάννη Ρίτσου

Και να αδερφέ μου
που μάθαμε να κουβεντιάζουμε
ήσυχα, ήσυχα κι απλά.
Καταλαβαινόμαστε τώρα
δε χρειάζονται περισσότερα.

Κι αύριο λέω θα γίνουμε
ακόμα πιο απλοί.
Θα βρούμε αυτά τα λόγια
που παίρνουνε το ίδιο βάρος
σ’ όλες τις καρδιές, 
σ’ όλα τα χείλη, 
έτσι να λέμε πια
τα σύκα σύκα
και τη σκάφη σκάφη.

Κι έτσι που να χαμογελάνε οι άλλοι
και να λένε:
"Τέτοια ποιήματα
σου φτιάχνω εκατό την ώρα".
Αυτό θέλουμε κι εμείς.
Γιατί εμείς δεν τραγουδάμε
για να ξεχωρίσουμε, αδελφέ μου, 
απ’ τον κόσμο.
Εμείς τραγουδάμε
για να σμίξουμε τον κόσμο
Axact

Ακτιβιστής

Μπορείτε να επικοινωνήσετε σχετικά με το παρόν άρθρο ή οτιδήποτε σχετίζεται με την ιστοσελίδα του "ακτιβιστή" ή ακόμη και για άρθρα ή απόψεις σας που επιθυμείτε να δημοσιεύσουμε στο email: chrivanovits@gmail.com

Προσθέσετε το σχόλιό σας:

6 comments:

  1. Το κείμενο του Ευαγγελινού ήταν οξύτατο ,ρατσιστικό ,και ισοπεδωτικό.Οι αντιδράσεις σε γενικές γραμμές ,ήπιες τηρουμένων των αναλογιών. Έλλειψη σεβασμού διακρίνω μόνο από πλευράς του Ευαγγελινού για τις προσπάθειες τόσων ανθρώπων.Είναι άλλο η διαφορετική άποψη και άλλο ένα προσβλητικό και χυδαίο κείμενο που μοναδικός του σκοπός είναι να προκαλέσει.Αυτός που κρίνει θα πρέπει να είναι έτοιμος να κριθεί. Συγχαρητήρια στο δ.σ. του συλλόγου που δεν απάντησε στην πρόκληση.Και να μην απαντήσει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πως ακριβως γίνεται η δημοσίευση σχολίου;;;αναρτειται απευθείας ή κατόπιν εγκρίσεως του διαχειριστή ;;;

      Διαγραφή
  2. Εδώ θα αντιστρέψουμε την πραγματικότητα. Δηλαδή ακτιβιστή μόνο ο κ. Χρήστος Ε. μπορεί να εκφράζεται ελεύθερα; ή ρατσιστικά (και άρα φασιστικά), αν μπορείς να δεις την άποψη πίσω από τις λέξεις θειάτσα, βλάχα, ταγιέρ, ματομπούκαλα, σαντουίτσ. Ωραίοι είστε, σκοτώνεται τον πατέρα σας (διάλογο) και μετά διαμαρτύρεστε που μείνατε ορφανοί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Κύριε Ιβάνοβιτς μαλλον αντιλαμβάνεστε διαφορετικά την έννοια του διαλόγου και της κουβέντας που τόσο πολυ επιθυμείτε με το ποίημα στον επίλογο του άρθρου σας.Διαλογος κύριε Ιβάνοβιτς δεν σημαίνει γράφω την άποψη μου σε ενα μπλογκ και το κοινοποιώ δημόσια ώστε απλα να το διαβάσουν κάποιοι.Αυτο δεν ειναι διαλογος αλλα δελτίο τύπου κύριε Ιβάνοβιτς.Διαλογος ειναι να κοιτάμε τα μάτια του αλλου καθως μιλάει,να νιώθουμε τις κουβέντες του μεσα μας και φυσικά το ιδιο να συμβαίνει και προς την αντίθετη κατεύθυνση.Ο διαλογος κύριε Ιβάνοβιτς θελει τουλάχιστον δυο για να γίνει, εκτος βέβαια αν πάνω στον παροξυσμό σας και στον οίστρο σας μπερδευτε την οθονη και το πληκτρολόγιο με άτομα υπαρκτά και νομίζετε οτι κάνετε διάλογο.Τελος θα πρεπει να καταλάβει η κριτική να δέχεται κι αυτή κριτική.Δεν υπήρξα ποτε μελος του συγκεκριμένου συλλογου όμως η κληρονομιά που κουβαλάει ειναι τεράστια και δεν μπορει να την αναιρέσει κάποιο άστοχο δελτιο τύπου που αναρτήθηκε σε κάποιο μπλογκ.Αυτα λοιπον απο έναν υπερμαχο της πραγματικής έννοιας του διαλόγου.Καληνυχτα σας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. @ Ανώνυμο 1:28
    Αν και δεν είμαι αντίθετος με την ανωνυμία (ειδικά όταν πρόκειται να αποκαλύψει ατασθαλίες - διαπλοκές - αλισβερίσια κλπ και ο καταγγέλλων θέλει να προστατευθεί από διάφορα κέντρα εξουσίας και παραεξουσίας) πιστεύω ότι δεν σας τιμά να επιζητάτε τον ειλικρινή και έντιμο διάλογο και να σχολιάζεται ανώνυμα.
    Φυσικά και ουσιαστικός διάλογος μπορεί να γίνει μέσω κατάθεσης απόψεων - θέσεων - προτάσεων με ένα κείμενο σε ιστολόγιο του διαδικτύου ΕΠΩΝΥΜΑ. Συνήθως έτσι ξεκινά στα χρόνια που διανύουμε. Πριν γινόταν (και εξακολουθεί και γίνεται σε ορισμένους τόπους) στα καφενεία, στα κομμωτήρια ή αλλού. Σήμερα θεσμοθετημένος διάλογος στις τοπικές κοινωνίες υπάρχει μέσα από κινήσεις πολιτών, κινήματα και συλλογικότητες. Αλλά εκεί δυστυχώς υπάρχει περιορισμένη συμμετοχή. Αναγνωρίζω ότι είναι μεγαλύτερη η συμμετοχή, αλλά χωρίς διάλογο (ουσιαστικό, για σημαντικά ζητήματα που θα έπρεπε να απασχολούν την κάθε τοπική κοινωνία) σε Συλλόγους Παράδοσης (και όχι Πολιτιστικούς όπως κακώς επιγράφονται), σε ποδοσφαιρικούς συλλόγους και σε εκκλησιαστικές οργανώσεις. Άλλοι προφανώς είναι οι σκοποί και οι τρόποι λειτουργίας των ανωτέρω ομάδων και δεν με απασχολεί στην απάντησή μου. Όπως δεν με απασχόλησε στην ανάρτησή μου αν ο Σύλλογος που αναφέρεστε έχει σημαντική διαδρομή, κληρονομιά και παρακαταθήκη. Εγώ στάθηκα στον τρόπο που αντιμετωπίστηκε μια συγκεκριμένη κριτική προσέγγιση (οξεία ή όχι, για μένα είναι δευτερεύον, στέκομαι στην ουσία (ή τουλάχιστον προσπαθώ)και γι' αυτό και οι παραπομπές στο μπλογκ που γράφτηκαν και που απέφυγα να επαναλάβω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ο διαλογος προυποθετει και σεβασμο στην διαφορετικοτητα και καλη προαιρεση.Μακαρι οι νεοι να θελουν αλλαγες...αυτο ομως δε σημαινει οτι μπορουν να εξευτελιζουν τοσο χυδαια και υποτιμητικα εναν συλλογο που εχει μεγαλη δραστηριοτητα και εθελοντισμο και ποιοτητα και ηθος.Ας συμμετεχουν και οι νεοι-ευχης εργον-για να δωσουν τη δροσερη πνοη τους...εξ αλλου το μελλον ανηκει στους νεους!!!!ας το διεκδικησουν με πολιτισμενο ομως τροπο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Παρακαλώ αφήστε το μήνυμά σας. Προσπαθήστε να σχολιάζετε χωρίς προσβλητικούς και συκοφαντικούς χαρακτηρισμούς. Σχόλια που θα θεωρηθούν συκοφαντικά ή θα περιέχουν βωμολοχίες θα απορρίπτονται.