Το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, μετά την ολοκλήρωση των διαδικασιών ίδρυσης των νέων δομών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, και εν αναμονή της δημοσίευσης των Κοινών Υπουργικών Αποφάσεων σε ΦΕΚ, για ενημέρωση των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των γονέων τους, ανακοίνωσε τις νεοϊδρυθείσες δομές Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, σε όλη τη χώρα.

Οι εκατοντάδες ιδρύσεις αποσκοπούν στην, κατά το δυνατό καλύτερο τρόπο, κάλυψη των εκπαιδευτικών των αναγκών των μαθητών σε όλα τα σημεία της χώρας. Μετά από 8 χρόνια απραξίας και αδιαφορίας για τις συσσωρευμένες και αυξανόμενες ανάγκες της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, το Υπουργείο Παιδείας αναγνωρίζει την αναγκαιότητα ύπαρξης νέων δομών μαθησιακής υποστήριξης και αποδεικνύει για άλλη μια φορά την έμπρακτη υποστήριξη στην αναβάθμιση της ειδικής εκπαίδευσης και συνολικά της εκπαίδευσης και του εκπαιδευτικού έργου.

Συνολικά ιδρύονται σε όλη την επικράτεια 61 Τμήματα Ένταξης σε Νηπιαγωγεία, 344 Τμήματα Ένταξης σε Δημοτικά, 126 Τμήματα Ένταξης σε Γυμνάσια, ενώ επίσης ιδρύονται 9 Επαγγελματικά Γυμνάσια και Εργαστήρια Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και 5 ΕΕΕΕΚ.

Αναφορικά με την περιοχή Θεσσαλονίκης ιδρύονται 9 Τμήματα Ένταξης στην Ανατολική Θεσσαλονίκη και 21 Τμήματα Ένταξης στη Δυτική Θεσσαλονίκη.
Ειδικά για το δήμο Θερμαϊκού δημιουργούνται ένα τετραθέσιο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο, που θα εγκατασταθεί στο παλιό κτίριο του Δημοτικού Σχολείου Κερασιάς, το οποίο είναι κατάλληλο και μπορεί να στεγάσει τους μαθητές. Επίσης, αλλά τρία τμήματα ένταξης: το πρώτο τμήμα ένταξης ιδρύεται στο 3ο Δημοτικό Σχολείο Περαίας, το δεύτερο στο Δημοτικό Σχολείο Νέας Κερασιάς και το τρίτο στο 3ο Νηπιαγωγείο Επανομής.
Σύμφωνα με τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης, στο νέο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο πρόκειται να φοιτήσουν 30 μαθητές και μαθήτριες με διάφορες ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Ενώ όπως αναφέρουν τα στοιχεία της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης, στο Τ.Ε. του 3ου Δημοτικού Σχολείου Περαίας θα φοιτούν 12 μαθητές και μαθήτριες, στο Τ.Ε. του Δημοτικού Σχολείου Κερασιάς θα φοιτούν έξι μαθητές και στο Τ.Ε. του 3ου Νηπιαγωγείου Επανομής θα φοιτούν τέσσερις μαθητές.

Η διοίκηση του Δήμου Θερμαϊκού εξέδωσε δελτίο τύπου σχετικά με το θέμα:

Από την ανάληψη των καθηκόντων της η σημερινή διοίκηση του δήμου, έδωσε ιδιαίτερη βαρύτητα σε θέματα εκπαίδευσης και σχολικής στέγης. Στην ανατολική Θεσσαλονίκη δεν υπάρχει ειδικό δημοτικό σχολείο και οι ανάγκες είναι επιτακτικές.
Ο δήμος μας, προετοίμασε και υπέβαλε πλήρη πρόταση, ενώ η Αντιδημαρχία Παιδείας ήταν σε διαρκή επαφή με τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου και συγκεκριμένα:
1. Με το υπ’ αριθ. 179/11-12-2014 έγγραφο της γνωρίζει στο Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων το ποσό για τον υλικοτεχνικό εξοπλισμό του σχολείου.
2. Με το υπ’ αριθ. 18973/11-8-2015 έγγραφο της διαβιβάζει στην Δ/νση Α/θμιας Εκπ/σης Ανατ. Θεσ/νίκης την βεβαίωση δέσμευσης οικονομικών πιστώσεων για τα λειτουργικά έξοδα του σχολείου.
3. Με την υπ’ αριθ. 113/30-3-2016 απόφαση του, το Δημοτικό Συμβούλιο γνωμοδοτεί θετικά για την ίδρυση 4θέσιου δημοτικού σχολείου ειδικής αγωγής.
4. Με το υπ’ αριθ. 30/30-3-2016 έγγραφο της γνωρίζει στην Οικονομική Υπηρεσία του Δήμου τα λειτουργικά έξοδα του Ειδικού Σχολείου & των τμημάτων ένταξης.
5. Με το υπ’ αριθ. 5440/1-4-2016 έγγραφο διαβιβάζεται στην Δ/νση Α/θμιας Εκπ/σης Ανατ. Θεσ/νίκης η απόφαση του Δ.Σ. και βεβαιώσεις δέσμευσης οικονομικών πιστώσεων για τα λειτουργικά έξοδα του Ειδικού Σχολείου & των τμημάτων ένταξης.
Τελικά και κατόπιν δύο προσωπικών παραστάσεων του δημάρχου κ. Μαυρομάτη Ιωάννη στον υπουργό Παιδείας, επιτεύχθηκε η ίδρυση 4θέσιου δημοτικού σχολείου ειδικής αγωγής στο δήμο Θερμαϊκού και συγκεκριμένα στις εγκαταστάσεις του παλιού δημοτικού Νέας Κερασιάς (http://www.minedu.gov.gr/eidiseis/22728-10-08-16-anakoinonontai-oles-oi-neoidrytheises-domes-eidikis-agogis-kai-ekpaidefsis).

Ο δήμαρχος Θερμαϊκού δήλωσε ότι: «Το Σχολείο Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης είναι δημόσιο σχολείο, για παροχή ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης σε παιδιά με ειδικές ανάγκες. Παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, θεωρούνται τα άτομα που έχουν σημαντική δυσκολία μάθησης και προσαρμογής εξαιτίας σωματικών, διανοητικών, ψυχολογικών, συναισθηματικών και κοινωνικών ιδιαιτεροτήτων. Τα σχολεία αυτά, στελεχώνονται με το αναγκαίο διδακτικό και άλλο επιστημονικό, υποστηρικτικό και βοηθητικό προσωπικό και εφοδιάζονται με σύγχρονα μέσα. Τα παιδιά που φοιτούν σε αυτά, εντάσσονται σε ομάδες που συγκροτούνται λαμβανομένων υπόψη της ηλικίας και των ιδιαιτεροτήτων κάθε παιδιού, καθώς και της πολυθεματικά αξιολογημένης ειδικής αγωγής, που προσδιορίζεται για αυτά. Ο αριθμός των μαθητών στις ομάδες καθορίζεται, με βάση τις αξιολογημένες ανάγκες κάθε παιδιού. Με τον τρόπο αυτό η διοίκηση του δήμου Θερμαϊκού, πιστή στην τήρηση των προεκλογικών της δεσμεύσεων, θέτει στην υπηρεσία των δημοτών της, μια ακόμη εξαιρετική παροχή υπηρεσίας, που στοχεύει και αγκαλιάζει τις ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες».
Axact

Ακτιβιστής

Μπορείτε να επικοινωνήσετε σχετικά με το παρόν άρθρο ή οτιδήποτε σχετίζεται με την ιστοσελίδα του "ακτιβιστή" ή ακόμη και για άρθρα ή απόψεις σας που επιθυμείτε να δημοσιεύσουμε στο email: chrivanovits@gmail.com

Προσθέσετε το σχόλιό σας:

0 comments:

Παρακαλώ αφήστε το μήνυμά σας. Προσπαθήστε να σχολιάζετε χωρίς προσβλητικούς και συκοφαντικούς χαρακτηρισμούς. Σχόλια που θα θεωρηθούν συκοφαντικά ή θα περιέχουν βωμολοχίες θα απορρίπτονται.