Καταπέλτης για την κυβέρνηση αποδεικνύεται ο αντιπρόεδρος του Αρείου Πάγου Χρήστος Τζανερίκος, ο οποίος καταγγέλλει πρωτοφανή παρέμβαση στη Δικαιοσύνη με το επιχειρούμενο εκλογικό μπλόκο στο Εθνικό Κόμμα Έλληνες.

Κάνει λόγο για «πρωτοφανή για τα δικαστικά χρονικά ρύθμιση, που θεσμοθετεί την ολομέλεια πολιτικού τμήματος του Αρείου Πάγου» αλλά και φωτογραφική διάταξη που έχει στο «στόχαστρο» τον ίδιο ως αντιπρόεδρο του Αρείου Πάγου.

Αναφέρεται σε «ευθεία παρέμβαση στη λειτουργία του Αρείου Πάγου», επισημαίνοντας ότι «ουδέποτε έχει προβλεφθεί ολομέλεια τμήματος συγκροτούμενη απ’ όλους του Δικαστές αυτού».

«Η ρύθμιση, που εισάγεται με την επίμαχη τροπολογία, παρά την κατ’ επίφαση αιτιολογία της, δηλαδή της ”θωράκισης της όποιας απόφασης του Αρείου Πάγου” για την ανακήρυξη ή μη κομμάτων, που αναφέρονται στο άρθρο 32 του π. δ. 26/2012, ώστε να μη μπορεί αυτή να αμφισβητηθεί, αποτυπώνει, φωτογραφικά, τη δυσπιστία και την έλλειψη εμπιστοσύνης στο πρόσωπό μου» τονίζει ακόμη ο ίδιος και υπογραμμίζει πως σε πρόσφατη συνέντευξή του ο υπουργός Εσωτερικών, Μάκης Βορίδης «υπέδειξε στους Δικαστές του Α1 τμήματος ποια θα πρέπει να είναι η κρίση τους, για το συγκεκριμένο θέμα».

Όλο αυτό το διάστημα το bankingnews (ΒΝ) με επιμονή αλλά και ακλόνητα επιχειρήματα καταδείκνυε την αντισυνταγματικότητα αλλά και αντιδημοκρατικότητα της εν λόγω τροπολογίας, που παραβιάζει κατάφωρα το σημαντικότερο δικαίωμα του Έλληνα πολίτη στο πλαίσιο της Αστικής Δημοκρατίας, να εκλέγει δηλαδή ο ίδιος τα κόμματα και τους βουλευτές που θα τον εκπροσωπούν.
Δεν μπορεί ένας νόμος να ορίζει ποιο κόμμα θα κατέλθει ή όχι στις εκλογές.
Το δικαίωμα της επιλογής πρέπει να το έχει μόνο ο λαός, αυτό επιτάσσει η αστική δημοκρατία που υποστηρίζουμε και όλοι υπηρετούμε.

Αναλυτικά η δήλωση του Αντιπροέδρου του Αρείου Πάγου Χρήστου Τζανερίκου:

Με βάση την τροπολογία – προσθήκη του ΥΠΕΣ, με την οποία τροποποιείται η παρ. 1 του άρθρου 32 του π. δ. 26/2012, εισάγεται η πρωτοφανής για τα δικαστικά χρονικά ρύθμιση, που θεσμοθετεί την ολομέλεια πολιτικού τμήματος του Αρείου Πάγου. Πρωτοφανής, καθόσον αποτελεί ευθεία παρέμβαση στη λειτουργία του Αρείου Πάγου, αφού τόσο κατά το άρθρο 23 του προϊσχύσαντος Ν. 1756/1988, όσο και κατά το άρθρο 27 του ήδη ισχύοντος Ν. 4938/2022:
«…Κάθε τμήμα συγκροτείται από τον Πρόεδρο και τέσσερις (4) αρεοπαγίτες…» και όχι από το σύνολο των αρεοπαγιτών, που υπηρετούν σ’ αυτό, ο αριθμός των οποίων, σημειωτέον, δεν είναι ο ίδιος σε όλα τα τμήματα, αλλά μπορεί να μεταβάλλεται, με σχετικές αποφάσεις της Ολομέλειας του Αρείου Πάγου ή σε έκτακτες περιπτώσεις με πράξεις του Προέδρου του ΑΠ, που εγκρίνονται από την ολομέλεια αυτού.
Ουδέποτε έχει προβλεφθεί ολομέλεια τμήματος συγκροτούμενη απ’ όλους του Δικαστές αυτού.
Να σημειωθεί, ακόμη, ότι σε περίπτωση ισοψηφίας σε «ολομέλεια» τμήματος με άρτιο αριθμό Δικαστών, αφού οι πολυμελείς συνθέσεις (άρθρο 4 Ν. 1756/1988 και ήδη ισχύοντος 4938/2022) πρέπει να έχουν περιττό αριθμό, θα έπρεπε να εισαχθεί (δίκην σωματείου) ρύθμιση ότι υπερισχύει η γνώμη του Προέδρου του.
Η ρύθμιση, που εισάγεται με την επίμαχη τροπολογία, παρά την κατ’ επίφαση αιτιολογία της, δηλαδή της «θωράκισης της όποιας απόφασης του Αρείου Πάγου» για την ανακήρυξη ή μη κομμάτων, που αναφέρονται στο άρθρο 32 του π. δ. 26/2012, ώστε να μη μπορεί αυτή να αμφισβητηθεί, αποτυπώνει, φωτογραφικά, τη δυσπιστία και την έλλειψη εμπιστοσύνης στο πρόσωπό μου, εκ μέρους της Κυβέρνησης, που είχε τη σχετική νομοθετική πρωτοβουλία, αναφορικά με την άσκηση της διακριτικής μου ευχέρειας να ορίζω την (πενταμελή) σύνθεση του τμήματος του οποίου είμαι Πρόεδρος.
Άραγε οι εκατοντάδες χιλιάδες αποφάσεις των τμημάτων του Αρείου Πάγου, που έχουν εκδοθεί ή θα εκδοθούν με τις πενταμελείς τους συνθέσεις και όχι από τις ολομέλειές τους δεν είναι θωρακισμένες και μπορεί να αμφισβητούνται;
Η δεύτερη προσθήκη, κατά την οποία το Α1 τμήμα του ΑΠ, μπορεί να ζητεί στοιχεία για την τεκμηρίωση της σχετικής του κρίσης, από τις κατά περίπτωση αρμόδιες ή άλλες αρχές ήταν εντελώς περιττή, αφού με την ήδη ισχύουσα από τον περασμένο Φεβρουάριο ρύθμιση το τμήμα ελέγχει και αυτεπαγγέλτως τη συνδρομή των προϋποθέσεων ανακήρυξης,
Στο πλαίσιο, επομένως, της αυτεπάγγελτης έρευνάς του, από που θα αντλούσε τα στοιχεία, για την τεκμηρίωση της κρίσης του; από τον μπακάλη της γειτονιάς;

Τέλος, δεν πρέπει να διαφεύγει της προσοχής μας ότι ο ΥΠΕΣ, προαναγγέλλοντας την τροπολογία σε εκπομπή της ΕΡΤ την Πέμπτη 06-04-2023, παρενέβη, ανεπίτρεπτα, ευθέως στην κρίση του Α1 τμήματος του ΑΠ, αφού δήλωσε, μεταξύ άλλων:
«Δεν μπορεί να υπάρχει μια βαθιά αντίφαση, από τη μια μεριά το ποινικό τμήμα της δικαιοσύνης (σημ: ξέχασε να πει κατωτέρου του ΑΠ Δικαστηρίου) να τον καταδικάζει (τον Κασιδιάρη) ως αρχηγό εγκληματικής οργάνωσης και να έρχεται ένα άλλο τμήμα της δικαιοσύνης επίσης, το Α1 του Αρείου Πάγου, που λέει ότι είναι πολιτικός αρχηγός».
Δηλαδή, ο ΥΠΕΣ, εμμέσως, πλην σαφώς υπέδειξε στους Δικαστές του Α1 τμήματος ποια θα πρέπει να είναι η κρίση τους, για το συγκεκριμένο θέμα.

Βορίδης: Στη Δημοκρατία νομοθετεί η Βουλή

Χωρίς να απαντά στην ουσία της καταγγελίας του αντιπροέδρου του Αρείου Πάγου και προέδρου του Α1 Τμήματος ο υπουργός Εσωτερικών Μάκης Βορίδης υποστηρίζει πως «σε δημοκρατικά πολιτεύματα η νομοθέτηση ανήκει στην αρμοδιότητα της Βουλής και όχι στην επιλογή του κάθε δικαστή».
«Η Κυβέρνηση σέβεται την ανεξαρτησία της Δικαιοσύνης και δεν αντιπαρατίθεται με αυτήν» σημειώνει ο υπουργός Εσωτερικών αποκρύπτοντας πως παρεμβαίνει απροκάλυπτα και με τον πλέον ωμό τρόπο.
Ισχυρίζεται πως το περιεχόμενο της τροπολογίας για την απαγόρευση του κόμματος Έλληνες κατοχυρώνει πως θα υπάρχουν «περισσότερα μάτια, εγκυρότερη κρίση, χωρίς καμία εξαίρεση δικαστή του αρμόδιου τμήματος από τη σύνθεση».
Ο υπουργός Εσωτερικών ασκεί κριτική και στον ΣΥΡΙΖΑ κάνοντας λόγο μάλιστα για ανεξήγητη στάση στο επίμαχο θέμα.

Αναλυτικά η δήλωση Βορίδη:

«Η Κυβέρνηση σέβεται την ανεξαρτησία της Δικαιοσύνης και δεν αντιπαρατίθεται με αυτήν. Επισημαίνουμε ότι για μία μείζονος σημασίας επικείμενη κρίση που αφορά την συμμετοχή στις εκλογές κομμάτων που έχουν ως ιδρυτικά τους μέλη ή ως υποψήφιους τους ή ως πραγματικούς αρχηγούς καταδικασμένους για το κακούργημα της ηγεσίας εγκληματικής οργανώσεως, η θέση της Κυβέρνησης είναι απλή: περισσότερα μάτια, εγκυρότερη κρίση, χωρίς καμία εξαίρεση δικαστή του αρμόδιου τμήματος από τη σύνθεση.
Η νομοθετική πρωτοβουλία της Κυβέρνησης θωρακίζει την κρίση της Δικαιοσύνης, όποια και αν θα είναι αυτή. Τονίζεται ότι η σύνθεση του Α1 Τμήματος είναι δεδομένη και ουδόλως επηρεάζεται από την κυβερνητική νομοθετική πρωτοβουλία. Σε κάθε περίπτωση, είναι αυτονόητο ότι σε δημοκρατικά πολιτεύματα η νομοθέτηση ανήκει στην αρμοδιότητα της Βουλής και όχι στην επιλογή του κάθε δικαστή.
Είναι δε μάλλον ανεξήγητη η στάση του ΣΥΡΙΖΑ που προτιμά για ένα τέτοιο ζήτημα κατ’ επιλογήν περιορισμένη σύνθεση δικαστηρίου αντί για την ολομέλεια του δικαστικού σχηματισμού.
Σε ό,τι με αφορά, ουδέποτε προεξόφλησα την κρίση της Δικαιοσύνης, αντιθέτως κατ’ επανάληψη έχω δηλώσει ότι προφανώς δεν μπορώ να την προδικάσω αλλά εξήγησα τον λόγο που κατέστησε αναγκαία την ήδη υφιστάμενη νομοθετική ρύθμιση. Χωρίς αυτήν άλλωστε δεν θα υπήρχε δυνατότητα της σχετικής κρίσεως από το Α1 Τμήμα του Αρείου Πάγου».

ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ: Ο Μητσοτάκης με τους τραγικά ερασιτεχνικούς χειρισμούς του μετατρέπεται στον μεγαλύτερο χορηγό της Ακροδεξιάς

«Ο κ. Μητσοτάκης με τους τραγικά ερασιτεχνικούς χειρισμούς του μετατρέπεται στον μεγαλύτερο χορηγό της Ακροδεξιάς.
Αφού μαζί με το ΠΑΣΟΚ ψήφισε μία τροπολογία, που δυστυχώς αποδείχτηκε φιάσκο, σήμερα έρχεται να διορθώσει το λάθος με ένα μεγαλύτερο λάθος», υπογραμμίζει ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ.
Σε ανακοίνωσή του ο ΣΥΡΙΖΑ –ΠΣ αναφέρει ότι «όπως καταγγέλει και ο Αντιπρόεδρος του Αρείου Πάγου, η νέα τροπολογία που κατατέθηκε στη Βουλή συνιστά πρωτοφανή στα χρονικά παρέμβαση στη Δικαιοσύνη και στην λειτουργία του Αρείου Πάγου».
«Το μόνο που καταφέρνει ο κ. Μητσοτάκης όμως με αυτές τις συνταγματικές ακροβασίες είναι να προσδίδει αντισυστημικά χαρακτηριστικά και να φουσκώνει τα ποσοστά της ακροδεξιάς.
Δεν μας άκουσε όταν προειδοποιούσαμε και απέρριψε την τροπολογία που είχαμε καταθέσει και αποτελούσε την μόνη λύση για τον αποκλεισμό των νεοναζί.
Τώρα, σε αυτήν την παρωδία ας αναλάβει μόνος του την ευθύνη», καταλήγει ο ΣΥΡΙΖΑ.

ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ: Δυσάρεστες εξελίξεις με διαφωνίες δικαστών - Κυβερνητικές ευθύνες

Το ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής, με αιχμές αλλά και σαφή διάθεση να συμβάλει στον αποκλεισμό του εθνικού κόμματος Έλληνες, σχολίασε τα νέα δεδομένα που δημιουργούνται από τη πρωτοβουλία της κυβέρνησης να φέρει επιπρόσθετη ρύθμιση και τις διαφωνίες δικαστών.
«Αν είχε εισακουστεί η πρότασή μας για εισαγωγή του ζητήματος στην Ολομέλεια του Αρείου Πάγου, δεν θα είχαμε φτάσει στις σημερινές δυσάρεστες εξελίξεις.
Η νέα, μονομερής και πρόχειρη νομοθετική ρύθμιση της κυβέρνησης δεν θα χρειαζόταν», υπογραμμίζει το ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής θυμίζοντας ότι «από την πρώτη στιγμή τόνισε την ανάγκη άμυνας της Δημοκρατίας απέναντι στο φαινόμενο μιας εγκληματικής οργάνωσης, που κρύβεται υπό τον μανδύα πολιτικού κόμματος, την ώρα μάλιστα που η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας παρακολουθούσε αδρανής επί δυο χρόνια τα καταδικασμένα μέλη της Χρυσής Αυγής να κάνουν προεκλογική εκστρατεία μέσα από τη φυλακή».
ΤΟ ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ επισημαίνει ότι κατέθεσε τις προτάσεις του οδηγώντας σε ουσιαστικές και νομοτεχνικές βελτιώσεις της διάταξης για τον αποκλεισμό του νεοναζιστικού μορφώματος.
Δεσμεύεται μάλιστα πως «ως κόμμα του δημοκρατικού τόξου που σθεναρά και παγίως έχει σταθεί απέναντι στον νεοναζισμό, θα συνεισφέρουμε δημιουργικά με γνώμονα την υπεράσπιση της Δημοκρατίας και, όπως δήλωσε πρόσφατα ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής Νίκος Ανδρουλάκης, θα αγωνιστούμε για να μη βρει χώρο στη Βουλή το νεοναζιστικό μόρφωμα».

Βενιζέλος: Αδιανόητος θεσμικά ο διάλογος Βορίδη – Αντιπροέδρου Αρείου Πάγου

Ο Ευάγγελος Βενιζέλος με δήλωσή του προτείνει να νομοθετηθεί η αρμοδιότητα της Ολομέλειας του Αρείου Πάγου προκειμένου να αποφανθεί για το εθνικό κόμμα Έλληνες.
Ταυτόχρονα προειδοποιεί πώς δεν πρέπει να συνεχιστεί ο διάλογος ανάμεσα στον Υπουργό Εσωτερικών και στον Αντιπρόεδρο του Αρείου Πάγου, καλώντας τον να απέχει από οποιαδήποτε διαδικασία.
Ο κ. Βενιζέλος δήλωσε συγκεκριμένα: «Η δημόσια αντίδραση του Αντιπρόεδρου του Αρείου Πάγου - Προέδρου του Α1 Τμήματος για τη νομοθετική πρωτοβουλία της Κυβέρνησης με την οποία καθορίζεται ο δικαστικός σχηματισμός που θα κρίνει τη συνδρομή των προϋποθέσεων του άρθρου 32 της εκλογικής νομοθεσίας ( ΠΔ 26/2012, όπως ισχύει) και ο αδιανόητος θεσμικά δημόσιος διάλογός του με τον Υπουργό Εσωτερικών, καθιστούν αναγκαίες άμεσες κινήσεις που δεν θα επιτρέπουν σε κανέναν να θέσει, σε οποιοδήποτε επίπεδο, ζητήματα σχετικά με τα θεμελιώδη δικαιώματα στον νόμιμο δικαστή, τη δικαστική προστασία και ακρόαση και τη νόμιμη δίκη (άρθρα 8 και 20 παρ.1 Συντ., άρθρο 6 παρ.1 ΕΣΔΑ).
Προτείνω να οριστεί νομοθετικά ως αρμόδιος ο υφιστάμενος μείζων σχηματισμός του Αρείου Πάγου, η Ολομέλεια του, κατά τις ισχύουσες ως προς αυτήν ρυθμίσεις.
Θεωρώ αυτονόητο ότι ο κ. Αντιπρόεδρος του ΑΠ θα προβεί σε δήλωση αποχής από οποιαδήποτε σχετική διαδικασία».





Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου
Axact

Ακτιβιστής

Μπορείτε να επικοινωνήσετε σχετικά με το παρόν άρθρο ή οτιδήποτε σχετίζεται με την ιστοσελίδα του "ακτιβιστή" ή ακόμη και για άρθρα ή απόψεις σας που επιθυμείτε να δημοσιεύσουμε στο email: chrivanovits@gmail.com

Προσθέσετε το σχόλιό σας:

0 comments:

Παρακαλώ αφήστε το μήνυμά σας. Προσπαθήστε να σχολιάζετε χωρίς προσβλητικούς και συκοφαντικούς χαρακτηρισμούς. Σχόλια που θα θεωρηθούν συκοφαντικά ή θα περιέχουν βωμολοχίες θα απορρίπτονται.