της Karine Bechet-Golovko, Comite Valmy, 12-3-21

[Τροφή για σκέψη, κάποιου φιλοσοφικού ύψους, για την βίαιη εξέλιξη του ζωικού είδους μας στην μετά-νεωτερική εποχή, προσφέρει -επίκαιρα κατά την αργία της Καθαρής Δευτέρας- το κατωτέρω σύντομο δοκίμιο της λαμπρής Γαλλίδας καθηγήτριας της Φιλοσοφίας του Δικαίου, που τώρα διδάσκει στο Πανεπιστήμιο της Μόσχας. Η ποιότητα της αφετηρίας διαλογισμού που προσφέρει ανταμείβει γενναιόδωρα τον χρόνο της ανάγνωσής του.]

Μετάφραση/ Εισαγωγή: Μιχαήλ Στυλιανού

Όλος αυτός ο ψευδό-επιστημονικός οργασμός, που αναπτύσσεται γύρω από τον Κορωνοιό απλά θυμίζει αυτό το γνωμικό του Ραμπελέ που όλοι ξέρουν στα σχολικά θρανία αλλά ξεχνούνε μόλις μπαίνουν στον λεγόμενο ενήλικο βίο: «Επιστήμη χωρίς συνείδηση είναι η ερείπωση της ψυχής».

Αυτή η ικανότητα του ανθρώπου να λησμονεί, που έχει γίνει κανόνας της τέχνης του ζειν, έχει ολέθριες συνέπειες. Καταρχήν παραιτηθήκαμε της ανθρωπιάς και της ψυχής μας, για να παραδώσουμε, σε λογική συνέχεια, το σώμα μας και τα κύτταρά μας στα χέρια των «επιστημόνων», που κάνουν την τέχνη τους εργαλείο ισχύος. Αυτή η επιστήμη, που όφειλε να σώζει τον άνθρωπο, τον εποπτεύει, τον χρησιμοποιεί, τον εργαλειοποιεί. Έγινε διακύβευμα εξουσίας, όργανο ισχύος. Δεν είναι Επιστήμη. Και δεν είμαστε πλέον άνθρωποι.

Η Γαλλική επικαιρότητα συναρπάζεται ακόμη μια φορά με το θέμα μιας επιστημονικό-τεχνολογικό- εμπορικής πανοπλίας, που θα πρέπει να πάρει στα χέρια της την κορωνοποιημένη ζωή μας, την ύπαρξή μας ελαχιστοποιημένη στην βιολογική της διάσταση.

Ο εμβολιασμός, παρουσιαζόμενος ως η υποχρεωτική οδός εξόδου από αυτήν την υγειονομική κρίση, φαίνεται τελικά να μοιάζει με μια γιγάντια εμπορική επιχείρηση, που χρησιμοποιεί τους συντετριμμένους πληθυσμούς για μεγάλης κλίμακας δοκιμή προϊόντων που δοκιμάστηκαν βιαστικά, με ιδεολογικά κριτήρια.

Ενώ η ΕΕ απορρίπτει πάντα το ρωσικό εμβόλιο, που δεν παρουσιάζει δευτερεύοντα συμπτώματα, η ΄Αστρα Ζένεκα γίνεται δεκτή χωρίς πρόβλημα. Και η Γαλλία φαίνεται να είναι στην αιχμή του προοδευτισμού, όταν συνεχώς περισσότερες χώρες αναστέλλουν την χρήση της και άλλες την καθυστερούν έπειτα από θανάτους που συνέβησαν μετά τον εμβολιασμό. Η Γαλλία όμως εκτιμά ότι δεν υπάρχει κίνδυνος. Και η Ε Ε μάλιστα συνεχίζει την ζήτηση. Αντιμετωπίζοντας έλλειψη εμβολίων, παρακαλεί τις ΗΠΑ να της στείλουν.

Η Γαλλία λοιπόν και η Ε Ε χρησιμοποιούν τον πληθυσμό τους για να συνεχίσουν τον πειραματισμό ενός πρόωρα πιστοποιημένου εμβολίου, αφού οι δευτερεύουσες συνέπειές του τώρα αρχίζουν να εμφανίζονται. Η εμπορική διάσταση της επιχείρησης δεν πρέπει να περνά απαρατήρητη και οι δεσμοί μεταξύ αφενός του «Ιδρύματος Μπιλ Γκέητς»* και του πανεπιστημίου Όξφορντ για την παραγωγή του εμβολίου Ζένεκα και παράλληλα μεταξύ του Διεθνούς Οργανισμού Υγείας και του Ιδρύματος Γκέιτς, που είναι από τους μεγαλύτερους χρηματοδότες του, αυτή η εμπορική διάσταση επιτρέπει να υποτεθούν και λόγοι έξω-ιατρικοί γι’ αυτήν την σπουδή στην διάδοση του εμβολίου,

Όπως έγραφε ο Οπενχάιμερ στην εισαγωγή του βιβλίου του «Η επιστήμη και η λογική», η επιστήμη επηρεάζει την ζωή του ανθρώπου, το πώς βλέπει την κοινωνία, όπως και την αντίληψή του για τον εαυτό του:

«Η Επιστήμη τροποποίησε τις συνθήκες της ύπαρξης του ανθρώπου. Μετέβαλε τις υλικές συνθήκες, μεταμόρφωσε την εργασία μας και την ανάπαυση, την ισχύ των ατόμων και των ανθρωπίνων ομάδων, καθώς και τα όρια αυτής της ισχύος. Μετέβαλε τα μέσα, τα όργανα όπως και την ουσία της γνώσης μας, τις συνθήκες και την μορφή υπό τις οποίες κρίνουμε το γνήσιο και το πλαστό. Έχει μεταμορφώσει τις κοινωνίες μέσα στις οποίες διαβιούμε, αγαπούμε, διδασκόμαστε και ενεργούμε. Μας έχει δώσει το έντονο και διαπεραστικό συναίσθημα της εξέλιξης μέσα στο διάστημα του βίου μας. Κοντολογίς, οι επιστημονικές ιδέες ανανέωσαν την αντίληψη που σχηματίζουν οι άνθρωποι για τον εαυτό τους και για το σύμπαν.»

Και χάρις στον Κορωνοιό κανένας ηθικός φραγμός δεν μπορεί πλέον να εγερθεί σε αυτήν την «εξέλιξη», γιατί μοιάζει να εκλαμβάνεται -εσφαλμένα- ως οπισθοδρόμηση. Η επιστήμη δεν υπάρχει ανεξάρτητα από την κοινωνία και τον άνθρωπο, κατέχει μια θέση, μεταξύ άλλων, μέσα στις πολύπλοκες σχέσεις του, που συγκροτούν τον πολύτροπο άνθρωπο. Προστρίβεται με την ηθική, με την θρησκεία, με την φιλοσοφία, με την Ιστορία, με την παράδοση, με ότι υποχρεώνει τον περιορισμό εντός των ορίων που την καθιστούν ωφέλιμη, δηλαδή χωρίς φανατισμό, χωρίς ριζοσπαστισμό.

Αλλά οι μεταμοντέρνες κοινωνίες σκότωσαν τον Θεό για να ενθρονίσουν το αδύναμο άτομο, η Ιστορία αντικαταστάθηκε από ένα αφήγημα χωρίς ρίζα, η διάρκεια από την στιγμή, η ηθική και η φιλοσοφία από την ανοχή. Η επιστήμη έχει το πεδίο ελεύθερο. Μπορεί να γίνεται όργανο ανεμπόδιστα. Γίνεται όργανο των δυνάμεων, χάνοντας την επιστημονική φύση της.

Της δυνάμεως του χρήματος, καταρχήν. Γιατί ενώ οι εθνικές οικονομίες καταποντίζονται, ορισμένοι τομείς συνδεόμενοι με την φαρμακοβιομηχανία και τις τεχνολογίες πραγματοποιούν κέρδη. Της πολιτικής δύναμης επίσης, επειδή αποτελεί ένα είδος διακυβέρνησης. Διακυβέρνησης δια του φόβου και της επιτήρησης. Ανοικτή προς εκτίμηση, από αυτήν την άποψη, η πρόταση για υγειονομικά διαβατήρια για τον περιορισμό και τον έλεγχο των μετακινήσεων στο εξωτερικό και των κωδικών QR για τον έλεγχο των μετακινήσεων στο εσωτερικό. κ.λ.π. Αλλά η εξουσία περνά επίσης με την συντριβή των πληθυσμών, με την ανακοίνωση «προσωρινής δοκιμής» συστήματος επιτήρησης με βίντεο στα μέσα μαζικής κυκλοφορίας, για τον εντοπισμό όσων δεν φορούν την μάσκα. Και φυσικά τίποτα δεν είναι διαρκέστερο του προσωρινού.

Και ο χαλκάς της εξουσίας του χρήματος, σε σύζευξη με την πολιτική εξουσία, συσφίγγεται, συντηρείται, ενισχύεται, γίνεται σπείρα, αφού αυτές οι «ανακαλύψεις» ευνοούν και την φαρμακοβιομηχανία και τις τεχνολογικές επιχειρήσεις, επομένως τα εμπορικά τους συμφέροντα και την πολιτική εργαλειοποίησή τους.

Και η κοινωνία μεταμορφώνεται όσο και ο άνθρωπος. Τέλος ο πολύτροπος άνθρωπος, καλώς τον άνθρωπο κύτταρο, Homo Covidicus –που τον βγάζεις και τον κλείνεις κατά βούληση, που του βάζεις μάσκα και τον τρυπάς. Τέλος στην πολύμορφη κοινωνία, καλημέρα στην τυποποίηση.



*Bill Gates: Πολυδισεκατομμυριούχος της Microsoft και προπαγανδιστής και χρηματοδότης της παγκοσμιοποίησης, με μειωμένο πληθυσμό ρομποτανθρώπων.



Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου
Axact

Ακτιβιστής

Μπορείτε να επικοινωνήσετε σχετικά με το παρόν άρθρο ή οτιδήποτε σχετίζεται με την ιστοσελίδα του "ακτιβιστή" ή ακόμη και για άρθρα ή απόψεις σας που επιθυμείτε να δημοσιεύσουμε στο email: chrivanovits@gmail.com

Προσθέσετε το σχόλιό σας:

0 comments:

Παρακαλώ αφήστε το μήνυμά σας. Προσπαθήστε να σχολιάζετε χωρίς προσβλητικούς και συκοφαντικούς χαρακτηρισμούς. Σχόλια που θα θεωρηθούν συκοφαντικά ή θα περιέχουν βωμολοχίες θα απορρίπτονται.