Σχεδόν 20 ημέρες μετά την τραγωδία στα Τέμπη τα ερωτήματα για τα αίτια και ειδικά για το ποια ηλεκτρονικά συστήματα λειτουργούσαν και θα μπορούσαν να αποτρέψουν το δυστύχημα παραμένουν.

Μάλιστα τις τελευταίες ημέρες έχει προκύψει πολιτική κόντρα (…) για το αν λειτουργούσε η τηλεδιοίκηση στη Λάρισα, ωστόσο όπως φαίνεται το κτίριο της τηλεδιοίκησης έχει μετατραπεί σε ένα ατελείωτο γιαπί.

Ο χώρος μοιάζει εγκαταλειμμένος στην τύχη του, ενώ πλέον έχει μετατραπεί σε ένα ατελείωτο εργοτάξιο, όπου έχουν ξηλωθεί τα πάντα ακόμα και η οροφή, όπου πραγματοποιούνται εργασίες προκειμένου να φτιαχτεί από την αρχή και να τοποθετήσουν νέα και σύγχρονα μηχανήματα.

Σύμφωνα με τους εργαζομένους το κτίριο λειτουργούσε μέχρι το 2019, χωρίς να είναι γνωστό σε ποιο βαθμό και πόσο λειτουργικό ήταν.

Πάντως αν λειτουργούσε σωστά το κτίριο της τηλεδιοίκησης σύμφωνα με τους εργαζομένους θα έσωζε ζωές, καθώς οι σταθμάρχες θα είχαν τη δυνατότητα να δουν σε πραγματικό χρόνο πού και σε ποια γραμμή βρίσκονται οι αμαξοστοιχίες.

Έτσι σύμφωνα με έμπειρους σιδηροδρομικούς θα είχε φανεί ότι τα δύο τρένα είναι στην ίδια γραμμή και θα είχε αποφευχθεί η μεγαλύτερη σιδηροδρομική τραγωδία στα ελληνικά χρονικά.

Η εικόνα πάντως είναι αποκαλυπτική για το αν λειτουργούσε η τηλεδιοίκηση, καθώς υπάρχουν παντού κρεμασμένα καλώδια παντού, πεταμένα τεφτέρια και παραπέμπει πιο πολύ σε οικοδομή παρά στο πλέον κομβικό κτίριο διοίκησης ενός σιδηροδρομικού σταθμού.



Γεραπετρίτης: Η τηλεδιοίκηση Λάρισας λειτουργούσε κανονικά το βράδυ του δυστυχήματος

Στους λανθασμένους χειρισμούς και τις κάκιστες επιλογές του σταθμάρχη απέδωσε την τραγωδία στα Τέμπη ο αρμόδιος υπουργός Γιώργος Γεραπετρίτης μιλώντας στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής (…).

Σύμφωνα με τον υπουργό, το κέντρο τηλεδιοίκησης της Λάρισας λειτουργούσε κανονικά, κάτι που όπως είπε αποδεικνύεται από το γεγονός, ότι όλη εκείνη την ημέρα, όλες οι δρομολογήσεις αμαξοστοιχιών, έγιναν με αυτόματη χάραξη, μέσω του κέντρου τηλεδιοίκησης. «Όλες οι δρομολογήσεις. Λειτουργούσε στο ακέραιο» υπογράμμισε ο υπουργός (…).

«Εγώ το επισκέφθηκα και έχω μια προσωπική εικόνα. Είναι ένας πύργος ελέγχου, ο οποίος έχει 8,5 χιλιόμετρα διαδρομή. Είναι 5,5 χιλιόμετρα Λάρισα και βόρεια και 3 χιλιόμετρα, περίπου, Λάρισα και νότια. Όταν βρέθηκε, λοιπόν, στη Λάρισα και έδωσε την χάραξη της πορείας χειροκίνητα, στη συνέχεια, για 5,5 χιλιόμετρα, αφαιρουμένου του μικρού διαστήματος που έπεσε σε διαγώνιο, είχε τη δυνατότητα, μπροστά στον πίνακα, να δει την κίνηση της αμαξοστοιχίας» είπε (…).


ΟΣΕ: «Πλήρως ανακριβή» όσα αναφέρονται για την ύπαρξη πλήρους τηλεδιοίκησης το 2019


Παράλληλα, ο ΟΣΕ, με δελτίο Τύπου από τις 6 Μαρτίου του 2023, διαψεύδει τόσο την σημερινή όσο και την προηγούμενη κυβέρνηση, του ΣΥΡΙΖΑ, για τη λειτουργία συστήματος τηλεδιοίκησης στη Λάρισα μέχρι το 2019.

Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά, «σε συνέχεια δημοσιευμάτων που παρουσιάστηκαν στα ΜΜΕ σχετικά με τη λειτουργικότητα της τηλεδιοίκησης του Σταθμού της Λάρισας και επειδή όσα αναφέρονται για την ύπαρξη πλήρους τηλεδιοίκησης το 2019 είναι απολύτως ανακριβή, ο Οργανισμός αποσαφηνίζει τα εξής:

»Τον Ιούλιο του 2015 μετά την πυρκαγιά στην περιοχή του Λιτοχώρου, η τηλεδιοίκηση Λάρισας υποβαθμίστηκε σημαντικά και πρακτικά έπαψε να λειτουργεί ως πλήρης τηλεδιοίκηση.

»Η μόνη δυνατότητα που διατηρούσε το σύστημα τηλεδιοίκησης ήταν η παρακολούθηση της διαδρομής από την είσοδο της Λάρισας έως την είσοδο των Νέων Πόρων.

»Δεν υπήρχε δυνατότητα τηλεχειρισμών για τη χάραξη διαδρομών μεταξύ των Σταθμών, παρά μόνο διευθέτηση μεμονομένων αλλαγών τροχιάς.

»Μετά τη φωτιά του Ιουλίου του 2019 στην περιοχή της Ζάχαρης Λάρισας, κατεστράφησαν τα καλώδια και ο εξοπλισμός και η τηλεδιοίκηση Λάρισας βγήκε ολοκληρωτικά εκτός λειτουργίας και καταργήθηκε.

»Στα πλαίσια της αναβάθμισης που πρόσφατα ενεργοποιήθηκε το Νοέμβριο του 2022, λειτουργούσε και λειτουργεί η σηματοδότηση στο τμήμα Παλαιοφάρσαλος – Λάρισα, η οποία μέσω του τοπικού πίνακα χειρισμού στο Σταθμό της Λάρισας έχει τη δυνατότητα χάραξης διαδρομής στο Σταθμό της Λάρισας, με κατεύθυνση τους Νέους Πόρους (χωρίς ενδείξεις φωτοσημάτων) και με τη δυνατότητα παρακολούθησης των συρμών σε μία απόσταση περίπου 5 χιλιομέτρων μετά και 3 χιλιόμετρα πριν από το Σταθμό της Λάρισας».


Πρόεδρος εργαζομένων ΟΣΕ: «Η τηλεδιοίκηση στη Λάρισα δεν λειτουργούσε»


Ξεκάθαρος πως η τηλεδιοίκηση στη Λάρισα δεν λειτουργούσε, εμφανίστηκε και ο πρόεδρος εργαζομένων του ΟΣΕ, Νίκος Τσικαλάκης μιλώντας στο Action24 (σημείωση Ημεροδρόμου: ανάλογη τοποθέτηση έγινε από τον κ.τσικαλάκη και στην εκπομπή του Νίκου Μπογιόπουλου στον Real fm, 16/3/2023 – εδω:

«Επειδή είναι καινούργιος στο υπουργείο, ίσως δεν του έχει διευκρινιστεί σωστά από τους κυρίους που τον ενημερώνουν για την κατάσταση. Η τηλεδιοίκηση, αν λειτουργούσε, θα ήταν από το Παλαιοφάρσαλο έως το Πλατύ», είπε αρχικά.

«Αυτό σημαίνει ότι θα είχαν και εικόνα του συμβάντος, πριν συμβεί, θα έβλεπαν ότι το τρένο είναι στην άλλη γραμμή… τέτοια τεχνολογία δεν υπάρχει. Υπήρχε, αλλά καταστράφηκε», συμπλήρωσε.

Ακόμα σημείωσε πως ίσως ο υπουργός δεν είχε ενημερωθεί σωστά καθώς στη Λάρισα λειτουργεί ο τοπικός χειρισμός του σταθμού που σημαίνει όμως χάραξη δρομολογίου για λίγα χιλιόμετρα.

«Αυτό που λειτουργεί στη Λάρισα είναι ο τοπικός χειρισμός του σταθμού. Έχει εικόνα 7-10 χλμ. του σταθμού του, 1-2 χλμ. πριν τον σταθμό και 1-2 χλμ. μετά. Το επίμαχο κλειδί ήταν εντός των ορίων του τοπικού χειρισμού. Έχει εικόνα για την επίμαχη αλλαγή από την κονσόλα που έχει στον σταθμό του. Αυτό δεν είναι τηλεδιοίκηση, είναι ο τοπικός πίνακας χειρισμού», είπε χαρακτηριστικά (…).

πηγη: in.gr



Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου


Axact

Ακτιβιστής

Μπορείτε να επικοινωνήσετε σχετικά με το παρόν άρθρο ή οτιδήποτε σχετίζεται με την ιστοσελίδα του "ακτιβιστή" ή ακόμη και για άρθρα ή απόψεις σας που επιθυμείτε να δημοσιεύσουμε στο email: chrivanovits@gmail.com

Προσθέσετε το σχόλιό σας:

0 comments:

Παρακαλώ αφήστε το μήνυμά σας. Προσπαθήστε να σχολιάζετε χωρίς προσβλητικούς και συκοφαντικούς χαρακτηρισμούς. Σχόλια που θα θεωρηθούν συκοφαντικά ή θα περιέχουν βωμολοχίες θα απορρίπτονται.