Articles by "ΝΕΑ"

Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΝΕΑ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Υπογραμμίζοντας τις θεμελιώδεις αρχές της καλόπιστης συνεργασίας και της θεσμικής ισορροπίας, οι οποίες απαιτούν από κάθε θεσμικό όργανο της ΕΕ να ενεργεί αυστηρά εντός των ορίων των εξουσιών που του ανατίθενται από τις Συνθήκες, το Γενικό Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης ακύρωσε σήμερα την απόφαση του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου (ΕΕΣ) με την οποία απορρίφθηκε το αίτημα της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας, βάσει του άρθρου 19 του Κανονισμού Υπηρεσιακής Κατάστασης, να επιτρέψει την κοινοποίηση από τα μέλη του προσωπικού πληροφοριών που αποκτήθηκαν κατά την εκτέλεση των καθηκόντων τους.
Η Γενική Εισαγγελέας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, Laura Kövesi, χαιρετίζει την απόφαση του Γενικού Δικαστηρίου στην υπόθεση έφεσης (T-99/25) : «Πρόκειται για μια ιστορική απόφαση, οι συνέπειες της οποίας, ελπίζω, θα γίνουν πλήρως κατανοητές σε όλα τα θεσμικά όργανα, τους φορείς, τις υπηρεσίες και τους οργανισμούς της ΕΕ. Το Δικαστήριο της ΕΕ το κατέστησε απολύτως σαφές: οι έρευνες της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας είναι προς το συμφέρον της ΕΕ και τα θεσμικά όργανα που λαμβάνουν αιτήματα για άρση ασυλιών δεν μπορούν να καθορίσουν τους όρους υπό τους οποίους η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία εξουσιοδοτείται να διεξάγει αυτές τις έρευνες. Οι κανόνες εμπιστευτικότητας και οι ασυλίες υπάρχουν για την προστασία της ορθής λειτουργίας των θεσμικών οργάνων και όχι για να εμποδίσουν την αποκάλυψη της αλήθειας. Η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία θα συνεχίσει να εκπληρώνει την εντολή της ανεξάρτητα και αμερόληπτα, καθοδηγούμενη μόνο από αποδεικτικά στοιχεία και το νόμο».

Στην απόφασή του, το Γενικό Δικαστήριο έκρινε λεπτομερέστερα ότι τα «συμφέροντα της Ένωσης» που μπορούν να δικαιολογήσουν την άρνηση χορήγησης άδειας για την αποκάλυψη πληροφοριών που σχετίζονται με την εργασία σε δικαστικές διαδικασίες πρέπει απαραίτητα να είναι συμφέροντα μεγάλης σημασίας που είναι ζωτικής σημασίας για την Ευρωπαϊκή Ένωση, κάτι που δεν προέκυπτε από την προσβαλλόμενη απόφαση.

Επιπλέον, το Δικαστήριο έκρινε σαφώς ότι η θέση του ΕΕΣ -η οποία συνέδεε την ακρόαση μαρτύρων με το ζήτημα της ασυλίας των υπό έρευνα προσώπων- βασιζόταν σε εσφαλμένη ερμηνεία του δικαίου της ΕΕ.

Το Δικαστήριο κατέστησε σαφές ότι η εξουσία αξιολόγησης του κατά πόσον πρέπει να αρθεί η ασυλία δεν μπορούσε να παρέχει στο εν λόγω θεσμικό όργανο την εξουσία να αμφισβητήσει την εκτίμηση της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας σχετικά με τα πραγματικά περιστατικά στα οποία βασίζεται η έρευνα ή τον τρόπο διεξαγωγής της έρευνας. Διαφορετικά, αυτό θα είχε ως αποτέλεσμα να στερηθεί η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία τη δυνατότητα να ασκήσει πλήρως τις εξουσίες που της ανατίθενται από το άρθρο 28(1) του κανονισμού για την Ευρωπαϊκή Εισαγγελία.

Όσον αφορά τα προηγούμενα αιτήματα της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας για άρση της ασυλίας, το Γενικό Δικαστήριο έκρινε ότι το Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο δεν έχει λάβει έγκυρη απόφαση και ότι είναι προς το συμφέρον της Ευρωπαϊκής Ένωσης να επιτρέψει στην Ευρωπαϊκή Εισαγγελία να συγκεντρώσει πρόσθετα αποδεικτικά στοιχεία καθ' όλη τη διάρκεια της έρευνας, μεταξύ άλλων μέσω των καταθέσεων αξιωματούχων της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Η παρούσα απόφαση θα επιτρέψει στην Ευρωπαϊκή Εισαγγελία να συνεχίσει την έρευνά της συλλέγοντας αμερόληπτα αποδεικτικά στοιχεία υπέρ ή κατά του προσώπου ή των προσώπων που αποτελούν αντικείμενο της έρευνας, και να λάβει τυχόν μέτρα που ενδέχεται να είναι κατάλληλα σύμφωνα με το ισχύον νομικό πλαίσιο.

Η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία (EPPO) είναι η ανεξάρτητη εισαγγελία της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Είναι υπεύθυνη για τη διερεύνηση, τη δίωξη και την παραπομπή στη δικαιοσύνη εγκλημάτων κατά των οικονομικών συμφερόντων της ΕΕ.
(Λουξεμβούργο, 10 Ιουνίου 2026) 



Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου

Ο Διοικητής του ΝΑΤΟ στην Ευρώπη Alexus Grynkevich αποκάλεσε... «κοινή πρακτική» την επιδρομή ουκρανικών drone στις ελληνικές ακτές


Σε μία τοποθέτηση βόμβα προέβη στις 19/5, ο Ανώτατος Συμμαχικός Διοικητής του ΝΑΤΟ στην Ευρώπη, Alexus Grynkevich, όχι μόνο υποβαθμίζοντας τον εντοπισμό ενός ουκρανικού drone στις ακτές της Λευκάδας, αλλά και τονίζοντας, ότι «τέτοιες τακτικές είναι κοινές σε συγκρούσεις όπως αυτή της Ουκρανίας», σύμφωνα με το πρακτορείο Tass.
«Δεν συμμερίζομαι τους φόβους ότι αυτός ο πόλεμος θα μεταφερθεί στη Μεσόγειο. Τέτοιες τακτικές είναι κοινές σε συγκρούσεις όπως αυτή της Ουκρανίας, όπου υπάρχει ασυμμετρία ισχύος. Αλλά δεν συμμερίζομαι αυτήν την ανησυχία ακόμα. Θα το παρακολουθούμε στενά», τόνισε χαρακτηριστικά ο Ανώτατος Διοικητής του ΝΑΤΟ στην Ευρώπη.
Όπως γίνεται αντιληπτό, η υποβάθμιση του περιστατικού από τα πλέον επίσημα χείλη του ΝΑΤΟ καταμαρτυρά την μηδαμινή επιρροή της ελληνικής κυβέρνησης στο διεθνές στερέωμα, ενώ ουσιαστικά δίνει στο καθεστώς του Κιέβου το πράσινο φως, προκειμένου να διεξάγει επιθετικές επιχειρήσεις στη Μεσόγειο, και συνακόλουθα, σε ελληνικά ύδατα.
Κι όλα αυτά ενώ η κυβέρνηση Μητσοτάκη εξακολουθεί να τάσσεται εμμονικά στη λάθος πλευρά της Ιστορίας, δηλαδή ενάντια στη Ρωσία, τη στιγμή που προσφέρει πακτωλό χρημάτων στο καθεστώς Zelensky, μέσω του νατοϊκού προγράμματος PULSE.
Είναι αυτή η εξωτερική πολιτική που έχει μετατρέψει την Ελλάδα από χώρα σε... χώρο, όπως πλέον επιβεβαίωσαν και με τη βούλα οι «σύμμαχοί» μας στο ΝΑΤΟ.

Οι δηλώσεις του Διοικητή του ΝΑΤΟ που άδειασαν με πάταγο την κυβέρνηση Μητσοτάκη


Το NATO «δεν ανησυχεί για εξάπλωση της ουκρανικής σύγκρουσης στη Μεσόγειο Θάλασσα μετά την ανακάλυψη ενός ουκρανικού ναυτικού drone Magura V5 στα ελληνικά χωρικά ύδατα», τόνισε πιο συγκεκριμένα ο Ανώτατος Συμμαχικός Διοικητής των Συμμαχικών Δυνάμεων στην Ευρώπη Alexus Grynkevich σε συνέντευξη Τύπου μετά τη συνάντηση των Αρχηγών Άμυνας του NATO.
O Alexus Grynkevich, Ανώτατος Διοικητής των νατοϊκών δυνάμεων στην Ευρώπη

«Δεν συμμερίζομαι τους φόβους ότι αυτός ο πόλεμος θα μεταφερθεί στη Μεσόγειο. Τέτοιες τακτικές είναι κοινές σε συγκρούσεις όπως αυτή της Ουκρανίας, όπου υπάρχει ασυμμετρία ισχύος. Αλλά δεν συμμερίζομαι αυτήν την ανησυχία ακόμα. Θα το παρακολουθούμε στενά», δήλωσε απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με το αν το NATO φοβάται ότι οι προσπάθειες της Ουκρανίας να επιτεθεί σε δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν ρωσικά πετρελαιοειδή στη Μεσόγειο θα μπορούσαν να απειλήσουν την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας.

Ο εντοπισμός του Cossai Mamack στις ακτές της Λευκάδας και οι επιχειρήσεις κατά του ρωσικού στόλου


Επισημαίνεται, ότι στις αρχές Μαίου ελληνικά και διεθνή ΜΜΕ μετέδιδαν ότι ένας Έλληνας ψαράς ανακάλυψε ένα ουκρανικό μη επανδρωμένο σκάφος, συγκεκριμένα ένα Cossai Mamack, το οποίο περιείχε πυροκροτητές, μεγάλη ποσότητα εκρηκτικών και μια αναμμένη μηχανή, σε μια σπηλιά κοντά στη Λευκάδα στο Ιόνιο Πέλαγος.
Σύμφωνα με πολυάριθμες αναφορές διεθνώς, αλλά και όπως υπενόησε το πόρισμα του Υπουργείου Αμύνης, η τρέχουσα εκτίμηση των ειδικών είναι ότι το drone μπορεί να είχε προετοιμαστεί «για επίθεση σε πλοίο που φόρτωνε καύσιμα σε ρωσικό λιμάνι».



Μάλιστα, μεταγενέστερα ρεπορτάζ αποκάλυψαν το drone περιείχε μεταξύ 100 και 300 κιλά εκρηκτικών, τα οποία κατασχέθηκαν και καταστράφηκαν από ειδικούς πυροτεχνουργούς.
Οι πληροφορίες αυτές επιβεβαιώθηκαν αργότερα από τους Έλληνες Υπουργούς Εξωτερικών και Άμυνας, Γιώργο Γεραπετρίτη και Νίκο Δένδια, οι οποίοι ενημέρωσαν τους ομολόγους τους στην ΕΕ και το NATO για το περιστατικό.

Δεκάδες ουκρανικά drones απειλούν την Ελλάδα - Επιχείρηση χάους στη Μεσόγειο


Παράλληλα, συγκλονιστικές αποκαλύψεις βλέπουν το φως της δημοσιότητας για το ουκρανικό drone, που εντοπίστηκε στη Λευκάδα, καθώς όχι μόνο δεν αποτελούσε εξαίρεση, αλλά φέρεται να είναι μέρος ενός ευρύτερου στόλου drones, τα οποία το καθεστώς του Κιέβου έχει εξαπολύσει στη Μεσόγειο για να πλήξει τα ρωσικά τάνκερ, μεταφέροντας στη «γειτονιά» μας το θέατρο των πολεμικών συγκρούσεων.
Συγκεκριμένα, το ουκρανικό Cossack Mamai δεν είναι το μοναδικό μη επανδρωμένο όχημα επιφανείας (USV-Unmanned Surface Vehicle) ουκρανικής ιδιοκτησίας και ναυπήγησης που επιχειρούσε στην ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου, αλλά ένα από πολλά.



Άλλωστε, όπως είχε αποκαλύψει το Bankingnews, οι Ουκρανοί είχαν προειδοποιήσει την Αθήνα ότι για το Κίεβο, τα πλοία του «σκιώδους στόλου» και τάνκερ που μπορεί να μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο ή άλλο καύσιμο αποτελούν νόμιμο στόχο.
Η Αθήνα έχει στείλει ήδη μήνυμα στην Ουκρανία απαιτώντας να αποσύρει τα εναπομείναντα drones από τις ακτές της, ενώ παράλληλα εκπέμπει σήμα κινδύνου στους εταίρους της για τους κινδύνους ασφαλείας και περιβάλλοντος.
Παρά ταύτα, ο Volodymyr Zelensky προέβη σε μία πρωτοφανή διπλωματική περιφρόνηση της χώρας μας, αφού το ουκρανικό ΥΠΕΞ αρνήθηκε οποιαδήποτε επικοινωνία με την Αθήνα, αφήνοντας τον Γ. Γεραπετρίτη να... περιμένει στο ακουστικό του, σύμφωνα με πληροφορίες που διέρρευσαν στον έντυπο Τύπο.

Μήνυμα πανικού στην Ουκρανία από το ΥΠΕΞ: «Μαζέψτε τα drones σας από τις ελληνικές ακτές»


Τα ευρήματα του Ελληνικού Γενικού Επιτελείου Στρατού δείχνουν ότι το εντοπισμένο drone αποδείχθηκε ότι ήταν ένα ουκρανικό μοντέλο "Kossack Mamai", και όχι ένα Magura, το οποίο επιχειρούσε στο πλαίσιο μιας ευρύτερης επιχείρησης του Κιέβου στην Ανατολική Μεσόγειο, μεταδίδει με τη σειρά του, το ουκρανικό μέσο UA.news.
Η Αθήνα στέλνει ήδη μήνυμα στην Ουκρανία απαιτώντας να αποσύρει τα εναπομείναντα drones από τις ακτές της, ενώ παράλληλα εκπέμπει σήμα κινδύνου στους εταίρους της για τους κινδύνους ασφαλείας και περιβάλλοντος.
Σύμφωνα με πηγές, η συσκευή μεταφέρθηκε από ένα πλοίο χωρίς μόνιμη βάση νηολόγησης, το οποίο επισκέφθηκε τη Λιβύη, αν και η εκτόξευση του drone από την ουκρανική βάση της Λιβύης θεωρείται απίθανη από το Ελληνικό Γενικό Επιτελείο.



Μέρος των πληροφοριών για την έρευνα παραχωρήθηκε στους Έλληνες από τις Ηνωμένες Πολιτείες, και ένα προσχέδιο των συμπερασμάτων έχει ήδη υποβληθεί στον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη.
Η Ελλάδα εξετάζει επί του παρόντος το ενδεχόμενο να προσφύγει στον ΟΗΕ λόγω της ανεξέλεγκτης χρήσης drones εκτός των ζωνών ένοπλης σύγκρουσης με τη Ρωσική Ομοσπονδία, ενώ αναμένονται επαφές στο ανώτατο πολιτικό επίπεδο για τη λήψη διευκρινίσεων.
Υπενθυμίζεται ότι, στις 7 Μαΐου, εντοπίστηκε ένα ουκρανικό ναυτικό drone στις νότιες ακτές της Λευκάδας, ενώ ααργότερα μεταφέρθηκε για ανάλυση από εμπειρογνόμωνες της ΕΥΠ και των Ενόπλων Δυνάμεων στον Σκαραμαγκά.

Η μεγάλη επιχείρηση των Ουκρανών στη Μεσόγειο που απειλεί άμεσα τα ελληνικά ύδατα και τα νησιά


Τα στοιχεία δείχνουν καθαρά ότι το καμικάζι-drone ήταν μέρος μεγαλύτερης αποστολής, σχεδιασμένης από το Κίεβο.
Τα σκάφη αυτά είναι εξαιρετικά δυσδιάκριτα.
Το σήμα τους δεν υπερβαίνει το μέγεθος ενός τζετ-σκι, καθιστώντας τον εντοπισμό τους δύσκολο έως αδύνατο.
Πηγές από όλες τις συναρμόδιες υπηρεσίες ανέφεραν στην Καθημερινή ότι το συγκεκριμένο ναυτικό drone μεταφερόταν από πλοίο χωρίς σταθερή βάση, με διαδρομές που περιλάμβαναν και τη Λιβύη.
Δεν πρόκειται για μεμονωμένο περιστατικό, αλλά για έναν απροσδιόριστο αριθμό μη επανδρωμένων σκαφών.



Οι ίδιες πηγές σημειώνουν ότι οι Ουκρανοί είχαν προειδοποιήσει νωρίτερα την Αθήνα πως τα πλοία του «σκιώδους στόλου» και τα τάνκερ που μεταφέρουν παράνομα πετρέλαιο ή καύσιμα αποτελούν νόμιμο στόχο για τις ουκρανικές δυνάμεις.
Αν και η απόσταση μεταξύ της προειδοποίησης και της πραγματικής δράσης παραμένει σημαντική, η ύπαρξη αυτής της αόριστης προειδοποίησης προκάλεσε έντονη εγρήγορση στις ελληνικές υπηρεσίες ασφαλείας.

Απίστευτο - Το Κίεβο ταπείνωσε την κυβέρνηση Μητσοτάκη... ο Sybiha δεν σηκώνει τα τηλέφωνα


Εντωμεταξύ, η ο Ουκανός ΥΠΕΞ Andriy Sybiha απέρριψε οιαδήποτε επικοινωνία με τον Γιώργο Γεραπετρίτη για το θέμα του drone, επικαλούμενος.. φόρτο εργασίας, όπως αποκαλύφθηκε στον ελληνικό έντυπο Τύπο.
Η ελληνική διπλωματία δείχνει αδυναμία και παράλυση με αφορμή την άρνηση της ουκρανικής πλευράς να πραγματοποιηθεί τηλεφωνική επικοινωνία μεταξύ των δύο υπουργών που θεωρείται αυτονόητη σε χώρες με φιλικές σχέσεις παρά την ξεκάθαρη στήριξη της Αθήνας προς το Κίεβο από την πρώτη μέρα του πολέμου.
Παρά την επανειλημμένη προσπάθεια της ελληνικής πλευράς να οριστεί το τηλεφωνικό «ραντεβού», η ουκρανική πλευρά το παραπέμπει αόριστα, ισχυριζόμενη ότι οι υπουργοί θα συναντηθούν στο πλαίσιο άλλης διεθνούς συνεδρίασης.

Με κατευθυνόμενες διαρροές η κυβέρνηση συγκαλύπτει την ουκρανική αυθαιρεσία στη Μεσόγειο

Το διπλωματικό πρόγραμμα των επόμενων εβδομάδων περιλαμβάνει τη σύνοδο υπουργών Εξωτερικών του ΝΑΤΟ στο Χέλσινμποργκ με προτεραιότητα στις προετοιμασίες για τη σύνοδο κορυφής στην Αγκυρα και την επείγουσα ενίσχυση της Ουκρανίας, καθιστώντας απίθανη οποιαδήποτε ουσιαστική παρέμβαση του Γεραπετρίτη.
Η χαμένη ευκαιρία φαίνεται να ήταν στις Βρυξέλλες, στις 11 Μαΐου, όταν το θέμα ήταν ακόμη «καυτό» και η Ελλάδα είχε μεγαλύτερα μέσα πίεσης σε επίπεδο Ε.Ε.



Οποιαδήποτε διμερής συνάντηση θα περιοριστεί πιθανότατα σε αοριστολογίες περί κοινών στόχων, χωρίς δεσμεύσεις για την αποφυγή επανάληψης περιστατικού με drone.
Παράλληλα, η κυβέρνηση επένδυσε σε ψευδείς διαρροές για να ελέγξει τα μέσα ενημέρωσης, όπως στην περίπτωση του καλωδίου Ελλάδας – Κύπρου – Ισραήλ.
To πολιτικό αφήγημα της ΝΔ, ουσιαστικά απέκρυπτε την πραγματικότητα: από τις 7 Μαΐου, όταν εντοπίστηκε το drone, η ελληνική κυβέρνηση απέφευγε επικοινωνία με το Κίεβο, υποτίθεται εν αναμονή πορίσματος του ΓΕΕΘΑ.

Γνώριζαν όλοι εκτός από την κυβέρνηση Μητσοτάκη - Αποκαλύψεις για την κινητή βάση εκτόξευσης USV στη Μεσόγειο


Η επιθετική ενέργεια με το ουκρανικό drone στη Λευκάδα προκάλεσε σοβαρά προβλήματα στην κυβέρνηση, που εξακολουθεί να θεωρεί τον Zelensky σύμμαχο.
Αντίστοιχα, Γάλλοι, Ρώσοι και Ισπανοί γνώριζαν την κίνηση ουκρανικού φορτηγού για συντονισμό χτυπημάτων στη Μεσόγειο, ενώ οι Έλληνες υπουργοί εμφανίστηκαν «ξαφνιασμένοι».
Οι πρώτες υποτιμητικές δηλώσεις αντικαταστάθηκαν από σοβαροφανείς σχολιασμούς, χωρίς όμως να δεσμευτεί το Κίεβο.
Το Intelligence Online αποκάλυψε ότι ήδη από τις 31 Μαρτίου η «Ομάδα 13» της ουκρανικής στρατιωτικής κατασκοπίας χρησιμοποιούσε bulk carrier από την Οδησσό ως κινητή βάση εκτόξευσης USV στη Μεσόγειο.
Το πλοίο κινούνταν σε διεθνή ύδατα, εκτοξεύοντας USV και συνεχίζοντας την πορεία του, ενώ πίσω από τα φαινομενικά σκουριασμένα ύφαλά του λειτουργούσε κέντρο επιτήρησης με προηγμένα συστήματα.
Το drone εκτελούσε την αποστολή του και το πλοίο είχε ήδη αποχωρήσει...

www.bankingnews.gr


Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου

από το Moon of Alabama

Η επίσκεψη του Προέδρου Τραμπ στην Κίνα ολοκληρώθηκε.

Προέβλεψα ότι αυτό το ταξίδι δεν θα οδηγούσε σε συγκεκριμένα αποτελέσματα :
«Ο Τραμπ πηγαίνει στο Πεκίνο με το καπέλο στο χέρι. Ως συνήθως, θα προσπαθήσει να μπλοφάρει για να καταφέρει μια δήθεν «νίκη». Θα ενεργήσει σαν οι Ηνωμένες Πολιτείες να βρίσκονται σε θέση ισχύος. Οι Κινέζοι θα είναι ευγενικοί, αλλά δεν θα ξεγελαστούν».
Αυτό το ταξίδι ήταν πολύ κακώς προετοιμασμένο. Οι Σέρπα δεν συναντήθηκαν εκ των προτέρων για να αντιμετωπίσουν τα σοβαρά ζητήματα μεταξύ των δύο χωρών. Δεν υπάρχουν σημαντικές συμβάσεις ή συνθήκες προς υπογραφή.

Μια ελπίδα ήταν να πουληθούν περίπου 500 αεροσκάφη Boeing σε αρκετές κινεζικές αεροπορικές εταιρείες. Με την επιστροφή του, ο Τραμπ ισχυρίστηκε ότι η Κίνα θα αγόραζε 200 αεροσκάφη. Το κινεζικό Υπουργείο Εξωτερικών αρνήθηκε να επιβεβαιώσει αυτές τις πληροφορίες . Η τιμή της μετοχής της Boeing υποχώρησε.

Περίπου είκοσι επιχειρηματίες συνόδευσαν τον Τραμπ σε αυτό το ταξίδι. Αλλά φαίνεται ότι κανένας τους δεν είχε κάποια αποστολή ή έργο να φέρει εις πέρας. Δεν επιτεύχθηκαν συμφωνίες, δεν υπογράφηκαν συμβόλαια.

Ο Τραμπ πρότεινε την άρση του εμπάργκο των ΗΠΑ στις πωλήσεις ορισμένων παλαιότερων τσιπ τεχνητής νοημοσύνης της NVIDIA στην Κίνα. Η Κίνα αρνήθηκε, καθώς πλέον κατασκευάζει τα δικά της τσιπ με παρόμοιες προδιαγραφές.

Η κινεζική πλευρά ανέφερε ως κύρια αποτελέσματα των συνομιλιών μια «νέα τοποθέτηση» και μια «εποικοδομητική στρατηγική σταθερότητα».

Η «νέα τοποθέτηση» συνίσταται στο να θεωρούνται οι Ηνωμένες Πολιτείες και η Κίνα ως ίσες, με την Κίνα να βρίσκεται αντικειμενικά σε καλύτερη θέση.

Η «εποικοδομητική στρατηγική σταθερότητα» θα μπορούσε να ερμηνευτεί ως συμβουλή προς τις Ηνωμένες Πολιτείες να παραμείνουν σιωπηλές και ήσυχες όσο η Κίνα κάνει τις δουλειές της:

«Ο Πρόεδρος Xi τόνισε σαφώς ότι η «εποικοδομητική στρατηγική σταθερότητα» σημαίνει θετική σταθερότητα βασισμένη στη συνεργασία, υγιή σταθερότητα με ανταγωνισμό εντός κατάλληλων ορίων, σταθερή σταθερότητα με διαχειρίσιμες διαφορές και διαρκή σταθερότητα με προβλέψιμη ειρήνη. Αυτές οι «τέσσερις σταθερότητες» σκιαγραφούν ένα σαφές και εφικτό σχέδιο για τις σχέσεις Κίνας-ΗΠΑ. Δεν πρόκειται για προσωρινό μέτρο, αλλά για μακροπρόθεσμη προσέγγιση. Δεν είναι παιχνίδι μηδενικού αθροίσματος, αλλά για αμοιβαία επωφελή και win-win συνεργασία. Οι «τέσσερις σταθερότητες» προωθούν τη στρατηγική σταθερότητα με εποικοδομητική στάση και διασφαλίζουν μακροπρόθεσμη ανάπτυξη μέσω αυτής της σταθερότητας, αποδεικνύοντας πλήρως ότι οι σχέσεις Κίνας-ΗΠΑ είναι μια σχέση μεγάλων δυνάμεων πλήρως ικανή να βοηθήσει η μία την άλλη να πετύχει και να ευημερήσει μαζί.»

Ενώ ο Τραμπ βρισκόταν στην Κίνα, περίπου τριάντα κινεζικά πλοία διέσχισαν το Στενό του Ορμούζ σε συντονισμό με τις ιρανικές αρχές. Επειδή ο Τραμπ βρισκόταν στην Κίνα, τα αμερικανικά πλοία αποκλεισμού στον Κόλπο του Ομάν δεν τόλμησαν να επιχειρήσουν να σταματήσουν αυτά τα πλοία. Αυτό δημιούργησε ένα προηγούμενο που θα επιτρέψει στη κινεζική θαλάσσια κυκλοφορία να συνεχιστεί.

Για την Κίνα, το στενό είναι ανοιχτό.



Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου

Σε βραδυφλεγή  βόμβα εξελίσσεται, για τον δύσμοιρο χώρο της λεγόμενης "αριστεράς", η επανεμφάνιση του αποτυχημένου Τσίπρα μετά από την πενταετή αγρανάπαυση, ενδοσκόπηση και περισυλλογή του.
Αντικειμενικά ο αποτυχημένος πρώην πρωθυπουργός διεμβόλισε τα δύο από τα τρία κόμματα στα οποία διασπάστηκε ο Σύριζα. Μαζικές αποχωρήσεις και προσχωρήσεις στην υβριδική προσπάθεια του Ιθακήσιου πρώην από αρκετά μέλη και βουλευτές της Νέας Αριστεράς. Το ίδιο συμβαίνει και στον Σύριζα όπου πολλοί βουλευτές, θεωρώντας πως έτσι διασφαλίζουν την πολιτική τους ύπαρξη σπεύδουν να δηλώσουν πίστη στον παλιό αρχηγό της "πρώτης φοράς αριστερά".
Έτσι δεν θέλει πολύ το κλίμα αυτής της λιγκβινταριστικής πολιτικής του να το υφίστανται είτε με αφωνία είτε με οργή διάφοροι πόλοι των υπό διάλυση "αριστερών" κομμάτων.

Για "αφωνία", έλλειψη πρωτοβουλιών και αναποφασιστικότητα κατηγόρησε τον "προεδρεύοντα" Φάμελλο του Σύριζα ο Παύλος Πολάκης, αφού δεν φάνηκε διατεθημένος ούτε καν να τοποθετηθεί στην "προκλητική" πρόταση Χατζησωκράτη: 
  • να ενσωματωθεί ο Σύριζα στο ανύπαρκτο ακόμα κόμμα Τσίπρα
  • να κατατεθεί το όνομα και το σήμα του Σύριζα στον Άρειο Πάγο
  • και να μεταβιναστεί η περιουσία και η κρατική επιχορήγηση στο ανύπαρκτο κόμμα Τσίπρα
Και ενώ ο Φάμελλος έως τώρα έπαιζε το ρόλο του Πόντιου Πιλάτου ή αν προτιμάτε του μουγκοφάμελλου, εξεμάνη και προχώρησε στην άμεση διαγραφή του Πολάκη.

Εδώ η ανάρτηση Πολάκη:



Η δήλωση του Φάμελλου

«Η προσβλητική και επιθετική ανάρτηση του Παύλου Πολάκη δεν μπορεί να γίνει ανεκτή. Το αισχρό υπονοούμενο ότι έχω κρυφή ατζέντα και υπηρετώ συμφέροντα και αποφάσεις που δεν έχουν ληφθεί στα συλλογικά Όργανα είναι απολύτως ανυπόστατο και απαράδεκτο.

Ο Παύλος Πολάκης κάνει λόγο για "αφωνία" και "έλλειψη πρωτοβουλίας" την εβδομάδα που εγώ και οι σύντροφοί μου βρεθήκαμε δίπλα στους εργαζόμενους στο Λαϊκό νοσοκομείο, πραγματοποιήσαμε επίσκεψη στη Λέσβο για τον αφθώδη πυρετό, συναντηθήκαμε με την Πανελλήνια Συνδικαλιστική Ομοσπονδία Νοσηλευτικού Προσωπικού, πραγματοποίησα δύο ομιλίες στη Βουλή, συναντηθήκαμε με την ΠΟΕ-ΟΤΑ στηρίζοντας τους εργαζόμενους και την Αυτοδιοίκηση.

Ενώ την ίδια εβδομάδα με δήλωσή μου ξεκαθάρισα ότι ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ είναι έτοιμος να συμβάλλει σε μία ενωτική προοδευτική απάντηση, η οποία επείγει για να φύγει το συντομότερο αυτή η καταστροφική κυβέρνηση.

Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ στην τελευταία Κεντρική Επιτροπή, με συντριπτική πλειοψηφία, αποφάσισε ότι η μόνη προοπτική είναι η ανασύνθεση και η ενότητα του προοδευτικού χώρου και όχι οι μοναχικές πορείες και η περιχαράκωση.

Επιμένω σε αυτή την επιλογή και αγωνίζομαι για την επιτυχία της, διότι αυτή είναι και η κοινωνική απαίτηση.

Δεν θα επιτρέψω προσωπικές στρατηγικές και φήμες να σκιάσουν τη σοβαρότητα και τη συνέπεια του κόμματος και των συλλογικών του αποφάσεων, επιδιώκοντας ένα διαφορετικό πολιτικό σχέδιο.

Και δεν επιτρέπω σε κανέναν να θίγει την πολιτική μου ηθική και αξιοπρέπεια».

Η απάντηση Πολάκη

«Έσπασα το παγκόσμιο ρεκόρ. Τρεις πρόεδροι στη σειρά με διαγράφουν από την Κοινοβουλευτική Ομάδα», δήλωσε από την πλευρά του ο κ. Πολάκης, αντιδρώντας στη διαγραφή του.

Ο πρόεδρος του κόμματος προέβη στην εν λόγω απόφαση μετά από ανάρτηση που έκανε νωρίτερα σήμερα ο κ. Πολάκης και στην οποία επιτίθετο στον πρόεδρο του κόμματος, με αφορμή το κόμμα Τσίπρα.

Ο κ. Πολάκης τονίζει μάλιστα ότι ο κ. Φάμελλος τον διέγραψε «χωρίς καμία δικαιολογία».

«Δυστυχώς τόσος είναι και προφανώς παρακολουθεί τη διάλυση χωρίς να θέλει ή να μπορεί να αντιδράσει», αναφέρει μεταξύ άλλων.






Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου

Μια νέα τεχνολογία από ερευνητές του City University του Χονκ Κονγκ σε συνεργασία με το Southern University of Science and Technology στην Κίνα μας παρουσιάζει τις μπαταρίες του μέλλοντος οι οποίες θα μπορούσαν να γίνουν πιο ασφαλείς, πιο ανθεκτικές και πολύ πιο φιλικές προς το περιβάλλον.

Ειδικότερα, η ομάδα παρουσίασε μια μη τοξική μπαταρία νερού, η οποία δημοσιεύτηκε στο Nature Communications και υπόσχεται να φέρει τη βιώσιμη αποθήκευση ενέργειας πιο κοντά στην πράξη.

Όπως μας εξηγούν οι υπεύθυνοι της έρευνας, το σημαντικότερο χαρακτηριστικό της συγκεκριμένης τεχνολογίας βρίσκεται στη μοριακή δομή της μπαταρίας. Αυτό που κατάφεραν δηλαδή, ήταν να δημιουργήσουν ένα άκαμπτο πλέγμα που θυμίζει κηρήθρα και προστατεύει τα υλικά από τη φθορά που συνήθως εμφανίζεται με την πάροδο του χρόνου.

Χάρη σε αυτό τον σχεδιασμό η μπαταρία μπορεί να αντέξει έως και 120.000 κύκλους φόρτισης κάτι που θεωρητικά μεταφράζεται σε διάρκεια ζωής που μπορεί να φτάσει ακόμη και τα 300 χρόνια.

Η διαφορά της σε σχέση με τις κλασικές μπαταρίες λιθίου είναι επίσης σημαντική στο κομμάτι της ασφάλειας. Αντί για εύφλεκτα και επιβλαβή χημικά, το νέο σύστημα χρησιμοποιεί ηλεκτρολύτη με ουδέτερο pH, το οποίο μειώνει δραστικά τον κίνδυνο ανάφλεξης ενώ παράλληλα διασφαλίζει ότι η μπαταρία δεν επιβαρύνει το περιβάλλον με τοξικά απόβλητα.

Πηγή: Nature Communications



Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου

Μια νέα γενιά θεραπειών που ξεκίνησε από την ογκολογία φαίνεται να ανοίγει έναν εντελώς νέο δρόμο για την αντιμετώπιση των αυτοάνοσων νοσημάτων. Όπως επισημαίνεται και σε πρόσφατη ανάλυση του New Scientist, τα λεγόμενα CAR-T κύτταρα γενετικά τροποποιημένα κύτταρα του ανοσοποιητικού δοκιμάζονται πλέον σε παθήσεις όπως ο λύκος, με αποτελέσματα που οι ίδιοι οι ερευνητές χαρακτηρίζουν «εντυπωσιακά».

Τι είναι τα CAR-T κύτταρα και γιατί αλλάζουν το παιχνίδι

Τα CAR-T (Chimeric Antigen Receptor T-cells) είναι Τ-λεμφοκύτταρα που λαμβάνονται από τον ίδιο τον ασθενή, τροποποιούνται γενετικά στο εργαστήριο ώστε να στοχεύουν συγκεκριμένα κύτταρα και στη συνέχεια επανεισάγονται στον οργανισμό.

Όπως αναφέρει και το cancer.gov η τεχνολογία αυτή αναπτύχθηκε αρχικά για καρκίνους του αίματος, όπως η λευχαιμία, και έχει ήδη οδηγήσει σε θεαματικές υφέσεις σε ασθενείς που δεν ανταποκρίνονταν σε άλλες θεραπείες.

Το νέο στοιχείο είναι ότι οι επιστήμονες άρχισαν να βλέπουν τα αυτοάνοσα νοσήματα με έναν παρόμοιο τρόπο: όχι απλώς ως «δυσλειτουργία», αλλά ως αποτέλεσμα συγκεκριμένων «λανθασμένων» κυττάρων που επιτίθενται στον ίδιο τον οργανισμό.

Γιατί τα αυτοάνοσα μοιάζουν τελικά με τον καρκίνο

Σύμφωνα με πρόσφατη δημοσίευση στο Frontiers in Immunology, τα αυτοάνοσα νοσήματα μπορεί να οφείλονται σε μεταλλάξεις σε βασικά γονίδια που ελέγχουν την «εκκαθάριση» των επικίνδυνων ανοσοκυττάρων.

Αυτό σημαίνει ότι κάποια κύτταρα που θα έπρεπε να καταστραφούν, επιβιώνουν και επιτίθενται σε υγιείς ιστούς. Με άλλα λόγια, το πρόβλημα δεν είναι απλώς η υπερδραστηριότητα του ανοσοποιητικού, αλλά η παρουσία «ελαττωματικών» κυττάρων κάτι που θυμίζει έντονα τον καρκίνο.

Τα πρώτα αποτελέσματα: «σχεδόν θαυματουργά»

Οι πρώτες κλινικές εφαρμογές σε ασθενείς με σοβαρό λύκο στη Γερμανία έδειξαν ότι τα CAR-T κύτταρα μπορούν να εξαλείψουν τα προβληματικά κύτταρα και στη συνέχεια να εξαφανιστούν, επιτρέποντας στο ανοσοποιητικό να επανέλθει.

Αυτό ήταν εντελώς απροσδόκητο. Σε καρκινοπαθείς, τα CAR-T κύτταρα παραμένουν για χρόνια στο σώμα και συχνά προκαλούν σοβαρές παρενέργειες. Στα αυτοάνοσα, όμως, φαίνεται ότι ο οργανισμός τα απομακρύνει φυσικά μετά τη δράση τους.

Ακόμη πιο εντυπωσιακό είναι ότι οι επικίνδυνες παρενέργειες όπως η εγκεφαλική φλεγμονή δεν εμφανίζονται στον ίδιο βαθμό.

Ποιες ασθένειες στοχεύονται ήδη

Όπως επισημαίνεται και στο New Scientist μέχρι σήμερα, τα CAR-T κύτταρα έχουν δοκιμαστεί ή δοκιμάζονται σε παθήσεις όπως:

Συστηματικός ερυθηματώδης λύκος

Μυασθένεια gravis

Ελκώδης κολίτιδα

Υπάρχουν ακόμη μελέτες που εξετάζουν τη χρήση τους ακόμη και σε παθήσεις όπως το άσθμα, διευρύνοντας σημαντικά το πεδίο εφαρμογής.

Είναι όντως «θεραπεία»;

Οι επιστήμονες παραμένουν επιφυλακτικοί. Στην ογκολογία, απαιτούνται τουλάχιστον πέντε χρόνια παρακολούθησης για να μιλήσουμε για ίαση. Στα αυτοάνοσα, τα δεδομένα είναι ακόμη περιορισμένα.
Ωστόσο, σε περιπτώσεις όπου τα «λανθασμένα» κύτταρα εξαλείφονται πλήρως, υπάρχει σοβαρή πιθανότητα να μιλάμε για κάτι πολύ κοντά σε οριστική θεραπεία.

Τα εμπόδια: κόστος και πρόσβαση

Όπως αναφέρει και το springer.com η μεγαλύτερη πρόκληση σήμερα είναι το κόστος. Η διαδικασία εξατομίκευσης της θεραπείας είναι ιδιαίτερα ακριβή, καθώς απαιτεί λήψη και επεξεργασία κυττάρων για κάθε ασθενή.

Ωστόσο, νέες τεχνολογίες όπως τα “off-the-shelf” CAR-T (έτοιμα κύτταρα από δότες) και τα «in vivo» CAR-T (δημιουργία τους απευθείας μέσα στο σώμα) υπόσχονται να μειώσουν σημαντικά το κόστος και να κάνουν τη θεραπεία πιο προσβάσιμη.
Γιατί υπάρχει τόσος ενθουσιασμός

Περίπου 1 στους 10 ανθρώπους παγκοσμίως ζει με κάποιο αυτοάνοσο νόσημα. Μέχρι σήμερα, οι περισσότερες θεραπείες απλώς καταστέλλουν τα συμπτώματα.
Η δυνατότητα να στοχεύσουμε και να εξαλείψουμε την ίδια την αιτία της νόσου αλλάζει ριζικά την προοπτική.

Και παρότι η επιστήμη κρατά ακόμη μικρό καλάθι, ένα είναι σαφές: τα CAR-T κύτταρα δεν αποτελούν απλώς μια νέα θεραπεία. Μπορεί να είναι η αρχή μιας νέας εποχής στην ιατρική.

huffingtonpost.gr


Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου

από το RT France

Μια απλή προγονική τεχνική που έχει εγκατασταθεί στα άνυδρα βουνά του Σίντι Ίφνι, στο νότιο Μαρόκο, καθιστά δυνατή τη δέσμευση της υγρασίας της ομίχλης και τη μετατροπή της σε πόσιμο νερό, το οποίο παρέχεται σε εκατοντάδες ανθρώπους στις τοπικές κοινότητες σε μια περιοχή που πλήττεται σοβαρά από την ξηρασία.

Για την καταπολέμηση της λειψυδρίας, μια απλή αλλά εξαιρετικά αποτελεσματική λύση έφερε χαρά σε πολλά μαροκινά χωριά. Το μαροκινό ίδρυμα Dar Si Hmad εγκατέστησε 124 πάνελ πλέγματος σε υψόμετρο 1.200 μέτρων στο όρος Boutmezguida στα βουνά Anti-Atlas του νοτιοδυτικού Μαρόκου. Αυτό το σύστημα αποτελείται από γιγάντια δίχτυα που συμπυκνώνουν την υγρασία από το θαλασσινό αεράκι και την ομίχλη που συχνά στεφανώνει τις βουνοκορφές, μετατρέποντάς την σε πόσιμο νερό, όπως ανέφερε ο μαροκινός τύπος στις 12 Απριλίου. Οι σταγόνες νερού που συλλαμβάνονται από τα δίχτυα διοχετεύονται στη συνέχεια σε μεγάλες δεξαμενές αποθήκευσης πριν διανεμηθούν στις αγροτικές κοινότητες των γύρω χωριών.


Έως και 100.000 λίτρα νερού την ημέρα

Χάρη σε αυτήν την αρχαία τεχνική που χρησιμοποιούσαν οι πρώτοι κάτοικοι των Καναρίων Νήσων, 160 νοικοκυριά έχουν πρόσβαση σε έως και 100.000 λίτρα πόσιμου νερού ημερησίως. Αυτό το νερό διανέμεται μέσω ενός υπόγειου δικτύου εξοπλισμένου με προπληρωμένους μετρητές. Επιπλέον, για τη βελτιστοποίηση της κατανάλωσης και την πρόληψη της σπατάλης, κάθε οικογένεια λαμβάνει μηνιαίο επίδομα 5.000 λίτρων νερού. Ως αποτέλεσμα, η ζωή γίνεται πολύ πιο εύκολη για τους κατοίκους, καθώς αυτό το σύστημα τους γλιτώνει από τον κόπο να μεταφέρουν νερό για τις καθημερινές τους ανάγκες με γαϊδουράκι από τις λίγες εναπομείνασες ενεργές πηγές στην περιοχή.


Ένα βιώσιμο έργο σε πλήρη ανάπτυξη

Μετά από έξι χρόνια ανάπτυξης, το έργο έχει αποδείξει την αποτελεσματικότητά του. Οι δικαιούχοι κοινότητες καταβάλλουν μια μέτρια συνεισφορά για τη συντήρηση των δικτύων. Η αποτελεσματικότητα και η απλότητα αυτού του βιώσιμου έργου έχουν προσελκύσει ξένους εταίρους και δωρητές, τα κεφάλαια των οποίων αναμένεται να χρησιμοποιηθούν για την εγκατάσταση 80 νέων πάνελ φέτος. Αυτά τα πάνελ θα παρέχουν ηλεκτρική ενέργεια σε άλλες κοινότητες που βρίσκονται στις πλαγιές των μαροκινών βουνών, προσφέροντας έτσι πολλά υποσχόμενες προοπτικές σε αυτήν την άνυδρη περιοχή του Μαρόκου.

Πηγή: RT France



Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου