Δικαστική συνδρομή ζητά με έγγραφο του ο Εισαγγελέας της Άγκυρας από τον Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου στην Αθήνα, ώστε να κινηθεί δικαστική διαδικασία αγωγής αποζημίωσης κατά πιλότου της ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας τον οποίο κατηγορούν για την κατάρριψη τουρκικού F16 στις 8 Οκτωβρίου 1996.

Σύμφωνα με το δικόγραφο από την κατάρριψη είχε σκοτωθεί ο τούρκος κυβερνήτης του αεροσκάφους, Ναΐλ Ερντογάν (φωτό), και είχε τραυματισθεί ο συγκυβερνήτης Οσμάν Τσιτσικλί.

Όπως αναφέρει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων επικαλούμενο το κατηγορητήριο ο έλληνας αξιωματικός της πολεμικής Αεροπορίας κατηγορείται ότι αναχαιτίζοντας το τουρκικό αεροσκάφος με το αεροσκάφος τύπου Μιράζ 2000 το οποίο κυβερνούσε, το κατέρριψε μέσα στα διεθνή χορικά ύδατα και μάλιστα κάνοντας χρήση πυραύλου.

Ο έλληνας αξιωματικός κατηγορείται επίσης και για παράβαση νόμων του τουρκικού κράτους, όπως αυτοί της προστασίας της ανεξαρτησίας, της ενότητας, της ακεραιότητας και της ασφάλειας του τουρκικού κράτους!

Τη νομική διαδικασία κινεί η οικογένεια του τούρκου κυβερνήτη, η σορός του οποίου μαζί με τα συντρίμμια του αεροπλάνου δεν ανασύρθηκε ποτέ, με τη βοήθεια ενώσεων αποστράτων αξιωματικών και εθνικιστικών οργανώσεων της γειτονικής χώρας. Μάλιστα, αυτή τη φορά στην υπόθεση ενεπλάκη και ο Οσμάν Τσιτσικλί, διασωθείς συγκυβερνήτης του αεροπλάνου, ο οποίος το είχε εγκαταλείψει κάνοντας χρήση του μηχανισμού αυτόματης εκτίναξης του καθίσματος του, όταν διαπίστωσε ότι πέφτει.

Ο Τσιτσικλί, ο οποίος την εποχή εκείνη δήλωνε σε ελληνικά μέσα ενημέρωσης ότι η πτώση του αεροπλάνου οφειλόταν πιθανότατα σε μηχανική βλάβη (βίντεο) δήλωσε «παρών» στη διαδικασία και ότι διεκδικεί και αυτός αποζημίωση συνολικού ύψους 1 εκατομμυρίου ευρώ.

Στην αγωγή, η πτήση του τουρκικού F-16 στο Αιγαίο χαρακτηρίζεται «εκπαιδευτική πτήση ρουτίνας» που ξεκίνησε από την αεροπορική βάση του Μπαλίκεσίρ.


Το ιστορικό της πτώσης

Ο τούρκος συγκυβερνήτης του τουρκικού F-16 διεσώθη τότε από ελληνικά σκάφη μέσα στον χώρο ευθύνης της Ελλάδας, γεγονός που επιβεβαιώνει το ότι το ατύχημα συνέβη κατά την παραβίαση του ελληνικού εναέριου χώρου. Επισημαίνεται, επίσης, ότι ο διασωθείς Τούρκος που συμμετέχει σήμερα στη διαδικασία της δικαστικής αγωγής είχε ευχαριστήσει τις ελληνικές Αρχές που τον διέσωσαν και τον περιέθαλψαν στο νοσοκομείο της Χίου, ενώ είχε μεταφερθεί με ένα ελληνικό C-130 στο στρατιωτικό αεροδρόμιο της Σμύρνης.

Σύμφωνα με τα όσα είχαν γίνει γνωστά τότε, σε αντιπερισπασμό της ελληνοκυπριακής άσκησης «Νικηφόρος», τέσσερα τουρκικά βομβαρδιστικά τύπου F4 Phantom πραγματοποιούσαν άσκηση συνοδευόμενα από δυο τουρκικά F-16, που κινήθηκαν στον χώρο ευθύνης της Ελλάδας, νοτιοδυτικά της Χίου, στον εναέριο χώρο μεταξύ Χίου και Σάμου. Όταν τα τουρκικά αεροσκάφη εντοπίσθηκαν από τα ελληνικά ραντάρ απογειώθηκαν δυο ελληνικά αεροσκάφη τύπου Μιράζ 2000 για να τα αναγνωρίσουν και να τα αναχαιτίσουν.

Περίπου στις 3:00 το μεσημέρι της 8ης Οκτωβρίου 1996 τα τουρκικά αεροσκάφη συναντήθηκαν με τα ελληνικά και άρχισε η διαδικασία της αναγνώρισης και της αναχαίτισης. Κάποια στιγμή και μετά από σκληρούς ελιγμούς αποφυγής, ένα από τα δυο τουρκικά αεροσκάφη ανέφερε ότι βρίσκεται εκτός ελέγχου και θα εγκαταλειφθεί από τους χειριστές του.

Από τότε τα σενάρια που ακούστηκαν είναι πολλά, ωστόσο η επίσημη θέση που αποδέχθηκαν και οι δύο πλευρές είναι ότι δεν υπήρξε κατάρριψη του τουρκικού αεροσκάφους. Άλλες πηγές πάντως υποστηρίζουν ότι ο έλληνας πιλότος, πιθανότατα από κάποιο λάθος, κατέρριψε το τουρκικό F-16.

Axact

Ακτιβιστής

Μπορείτε να επικοινωνήσετε σχετικά με το παρόν άρθρο ή οτιδήποτε σχετίζεται με την ιστοσελίδα του "ακτιβιστή" ή ακόμη και για άρθρα ή απόψεις σας που επιθυμείτε να δημοσιεύσουμε στο email: chrivanovits@gmail.com

Προσθέσετε το σχόλιό σας:

0 comments:

Παρακαλώ αφήστε το μήνυμά σας. Προσπαθήστε να σχολιάζετε χωρίς προσβλητικούς και συκοφαντικούς χαρακτηρισμούς. Σχόλια που θα θεωρηθούν συκοφαντικά ή θα περιέχουν βωμολοχίες θα απορρίπτονται.