ΤΡΙΤΗ 17/09 - 19:00΄ «Ξυπνάμε το χωριό μας»

Πατινάδα στους δρόμους της Άνω Περαίας με παραδοσιακή ζωντανή μουσική - Θα ακολουθήσει γλέντι στον προαύλιο χώρο του Ι.Ν. Μεταμορφώσεως του Σωτήρος, Άνω Περαία. Με τη συνεργασία του ΠΟΣΠ και του Συλλόγου Γυναικών «Αγάπη» Περαίας

ΠΕΜΠΤΗ 19/09 - 20:30 "Βραδιά JAZZ"

Με «Liaison Band» στο πάρκο Ανδρομέδας, δίπλα στο γήπεδο του Αχιλλέα, τέρμα Σμύρνης. Η Liaison band ενώνει τον ήχο του σαξοφώνου με την Jazz χροιά της φωνής και τα ιδιαίτερα εφέ των κρουστών δημιουργώντας μία μαγική “Lounge Groove” ατμόσφαιρα, αποτυπώνοντας διαχρονικές Latin/Soul μελωδίες με Groovy Beats, Lovely Vibes, Great Remixes σε ελληνικό και ξένο στίχο

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 20/09 - 20:00΄ «100+1 Χρόνια Περαία…το Πέρασμα στην Απέναντι Στεριά»

Αμφιθέατρο ΚΑΠΠΑ 2000 - Εκδήλωση Μνήμης - Αρχειακό Υλικό του 1ου Γυμνασίου Περαίας . Στην αφήγηση η Αναστασία Μιδελκου και τα μέλη της θεατρικής ομάδας Φυρδην Μιγδην με τους Νίκο Τσιριδη, Χρήστο Δελτσιδη υπό την συνοδεία Μικρασιατικής μουσικής. Συμμετοχή: Ευρωπαϊκή Χορωδία του Συλλόγου Γυναικών «Αγάπη» Περαίας.

Επιμέλεια συντονισμός Σωτήρης Αποστολίδης.

ΣΑΒΒΑΤΟ 21/09

19:30΄ Λαμπαδηδρομία με Πολιτιστικό Αντάμωμα

Εναρξη:1ο Δημοτικό Σχολείο Περαίας προς την κεντρική πλατεία της Περαίας παραλία με τη συνεργασία του ΠΟΣΠ

20:00΄ Αναπαράσταση Προσφυγικής εγκατάστασης με βάρκα με το 6ο Σύστημα Ναυτοπροσκόπων Περαίας

21:00΄Λαική βραδιά με την ορχήστρα του Βελλιάδη - Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής


ΚΥΡΙΑΚΗ 22/09

9:45΄ Δοξολογία, Ι.Ν. Μεταμορφώσεως του Σωτήρος, Άνω Περαία

10:30΄ Κατάθεση στεφάνων, Μνημείο Προσφυγικής Μνήμης, παραλία Περαίας

12:00΄ Γιορτή Φασολάδας, Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής με λαϊκό μουσικό ρεπερτόριο με τη συνεργασία του ΠΟΣΠ

20:00΄ “Το μπαούλο του παππού, αφηγείται” Επετειακή Εκδήλωση. Πνευματικό Κέντρο Ι.Ν. Μεταμορφώσεως του Σωτήρος. Παραδοσιακή Χορωδία και την Ευρωπαϊκή χορωδία του Συλλόγου Γυναικών «Αγάπη». Σε συνεργασία με τον Σύλλογος Γυναικών «Αγάπη»


ΔΕΥΤΕΡΑ 23/09 - 20:00΄ “Ύμνοι & Τραγούδια της Καρδιάς μας”

Αμφιθέατρο ΚΑΠΠΑ 2000 - Ύμνοι, Μικρασιατικά και τραγούδια του Σ. Κουγιουμτζή. Χοράρχης πατήρ Κ. Σαββίδης,Χορωδία του Πολιτιστικού Συλλόγου «Καλλίπολη». Σε συνεργασία με τον Πολιτιστικό Σύλλογο «Καλλίπολη»



Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου

ΓΕΝΕΘΛΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΕΡΑΙΑΣ 2024 ΔΗΜΟΥ ΘΕΡΜΑΙΚΟΥ

ΠΕΜΠΤΗ 19/09/2024

20:30΄ Βραδιά JAZZ με «Liaison Band»

πάρκο Ανδρομέδας

(δίπλα στο γήπεδο του Αχιλλέα, τέρμα Σμύρνης στην Ανω Περαία)

Η Liaison band ενώνει τον ήχο του σαξοφώνου με την Jazz χροιά της φωνής και τα ιδιαίτερα εφέ των κρουστών δημιουργώντας μία μαγική “Lounge Groove” ατμόσφαιρα, αποτυπώνοντας διαχρονικές Latin/Soul μελωδίες με Groovy Beats, Lovely Vibes, Great Remixes σε ελληνικό και ξένο στίχο

Ελευθερία Μυτιλιού: φωνή

Ηλίας Χατζηδημητρίου: σαξόφωνο

Στέλιος Σιαβός: κρουστά

Είσοδος Ελεύθερη




Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου


Τι είναι το ουσιαστικό;

Ουσιαστικό είναι οτιδήποτε από τα: σκέψη, λόγος, ενέργεια, προσδίδει ουσία στη ζωή μας, κάνοντας μας να νιώθουμε συναισθήματα, δύναμης, πληρότητας, ανάτασης, αξιοπρέπειας, υπερηφάνειας, ενθουσιασμού.
Πότε η ζωή μας είναι ουσιαστική;

Προφανώς όταν πραγματώνεται ό,τι εδώ και χιλιάδες χρόνια, η ανθρωποκοινωνία έθεσε σαν “σημαντικό” για την ατομική ζωή, την ανθρώπινη επαφή, αλλά και για την κοινωνική συνέχεια.
Επί παραδείγματι η θρησκεία. Σε τι χρειάζεται η θρησκεία; Θα μπορούσε να πει κανείς, σε τίποτε.
Αλλά τότε γιατί σε όλες τις γήινες ανθρώπινες ομάδες, διαπιστώνεται κάποιου είδους πίστης, λατρείας, θρησκείας, από την ιστορική και τις άλλες μελέτες;
Το ουσιαστικό, εγώ πιστεύω, των θρησκειών, είναι ότι μέσα από κάποιες διαδικασίες ήθελαν να δώσουν στους ανθρώπους, με στόχευση κυρίως στις μελλοντικές γενιές, γνώση και κανόνες χρήσιμους για την υγεία, την συνύπαρξη, την ελευθερία, την αναπαραγωγή, τον θάνατο, την υπενθύμιση ότι ο άνθρωπος δεν είναι μόνο σώμα αλλά και πνεύμα.
Η εντύπωση στη συλλογική μνήμη (παράδοση), ήταν για χιλιάδες χρόνια το μόνο μέσον μεταφοράς των πληροφοριών και των γνώσεων στον χώρο και τον χρόνο. Η γραφή, η τυπογραφία, το ραδιόφωνο, η τηλεόραση, το διαδίκτυο εφευρέθηκαν και καθιερώθηκαν αργότερα.
Την παλιά όμως εποχή κάπως έπρεπε να κρατηθούν ικανοί οι αριθμοί των μελών της ομάδας, άρα:
Μην σκοτώνεις τ'αδέρφια σου!
Κάπως έπρεπε να αποφύγουν τις γεννήσεις πολλών προβληματικών παιδιών, αλλά και να διευρύνουν τον κοινωνικό κύκλο, άρα:
Είναι αμαρτία να έρχονται σε σεξουαλική επαφή, γονείς με παιδιά αλλά και αδέρφια μεταξύ τους!
Ακόμη και σήμερα σε πολλές ανθρωποομάδες που δεν έχουν πρόσβαση στις τεχνολογικές καινοτομίες, η συλλογική μνήμη χτίζεται και συντηρείται με τον ίδιο παλιό τρόπο.

Τι είναι το τυπικό;

Τυπικό είναι μια διαδικασία που έχει εκπονηθεί και θεσμοθετηθεί, κάποτε από κάποιους για να ευνοήσει την προσέγγιση των ανθρώπων στο ουσιαστικό. Υπάρχουν όμως και τυπικά που έχουν εκπονηθεί με πονηριά ώστε να απομακρύνουν τους ανθρώπους από το ουσιαστικό. Ή τυπικά που μέσα από διάφορες ψυχολογικές μεταπτώσεις κάνουν τους ανθρώπους αδιάφορους. Προφανώς τα παλιά και άχρηστα τυπικά πρέπει ανά χρονικές περιόδους να κρίνονται ως τέτοια και αν χρειάζεται να καταργούνται ή να αντικαθίστανται. Αυτό όμως πρέπει να γίνεται με συζήτηση και αποδοχή, ποτέ με επιβολή. Βέβαια σε μια κοινωνία που συνυπάρχουν σωστά και φαύλα τυπικά είναι δύσκολη η διάκριση. Πολύ περισσότερο όταν από την ύπαρξη και συνέχεια κάποιων τυπικών, εξαρτάται η επαγγελματική, οικονομική ή άλλη, υπόσταση κάποιων.
Πάλι με παράδειγμα από τη θρησκεία.
Ο γάμος σε όλες τις θρησκείες, είναι τυπικά ένα κοινωνικό γεγονός, πράγμα που θέλει να υποδηλώσει την ευθύνη της ομάδας για τη νέα οικογένεια, την διαβεβαίωση στη νέα οικογένεια ότι “δεν είναι μόνοι” και ότι τα παιδιά τους θα είναι παιδιά όλων! Πόση διάβρωση έως σήμερα!.. Η σεξομανιακή “δυτική” κοινωνία, των περισσότερων από δύο φύλων, γελοιοποίησε τον γάμο και αποδομεί την οικογένεια...
Ακόμη:
Όταν δεν υπήρχαν πολλές εκκλησίες σαν κτίσματα, οι άνθρωποι ήταν πιο κοντά και πιο πνευματικοί. Όσο πιο πολλές και πιο μεγάλες, όσο πιο πλούσιες εκκλησίες χτίζονταν, τόσο οι άνθρωποι απομακρύνονταν μεταξύ τους και τόσο λιγότερο πνευματική ζωή προσπαθούσαν να βιώσουν.
Η χριστιανική λειτουργία είναι πλέον ένα τυπικό οπτικοακουστικό θέαμα, σε λίγο - πολύ άγνωστη γλώσσα, χωρίς ουσιαστική συμμετοχή των θρησκευόμενων.
Το «Αγαπάτε αλλήλους!», πραγματώνεται ίσως σε μία φαντασιακή σφαίρα, πλην ουδόλως στην κοσμική μας πραγματικότητα. Και απ'ότι φαίνεται δεν ενοχλείται κανείς!..
Μήπως, το τυπικό έχει υποκαταστήσει το ουσιαστικό στη ζωή μας; Μήπως, νομίζουμε ότι σκεφτόμαστε; Μήπως, νομίζουμε ότι συνομιλούμε, συζητούμε, συμφωνούμε; Μήπως, νομίζουμε ότι κάνουμε αυτό που θέλουμε; Μήπως, νομίζουμε ότι μετέχουμε στη ζωή μας;

Μήπως, είμαστε απλά θεατές της ζωής μας;

Κι αν όντως έχουμε χάσει κάθε ίχνος ουσίας, χαμένοι στην τυπολατρεία, τί φταίει; Εμείς αποκλειστικά; Ή και κάποιοι άλλοι; Εδώ να σταθούμε! Η ολιγαρχία του χρήματος που κυβερνά τον κόσμο, εφευρίσκει και συντηρεί πολλαπλά τυπικά ώστε οι “υπήκοοι” της να χάνουν την ουσία, να μπερδεύονται σε ένα τυπικό ανακύκλωσης ανθρώπινων ζωών που τροφοδοτεί με ενέργεια και ότι άλλο, την εξουσία της.
Ένα άλλο σημαντικό, είναι ότι το ουσιαστικό δεν σημαίνει αναγκαστικά μη τυπικό. Το ότι θα πάψουμε να ακολουθούμε τα τυπικά που μας επιβάλλονται από τις ομάδες που ανήκουμε, δεν σημαίνει ότι αυτόματα μπαίνουμε στον χώρο του ουσιαστικού. Παράδειγμα, η τυπική και τακτική παρακολούθηση της υγείας μας.
Ένα παράδειγμα όπου το τυπικό κατέστρεψε το ουσιαστικό, είναι η λειτουργία της “δημοκρατίας”!

«Έχουμε δημοκρατία;»

«Φυσικά! Δεν γίνονται εκλογές κάθε τόσο;».
Μα αυτό αρκεί για να επιβεβαιώνεται η συμμετοχή του “πολίτη” στα “κοινά”;
Φυσικά Όχι!
Δυστυχώς όμως, οι πολίτες εθισμένοι στο τυπικό, κάθε τόσο προσέρχονται στα εκλογικά κέντρα, ρίχνουν το χαρτάκι της “αρεσκείας” τους, σύντομα θα το κάνουν διαδικτυακά από το σπίτι και θα μένουν ήσυχοι ότι έκαναν το καθήκον τους!
Αυτά τα: “ισηγορία”, “ισονομία”, “ισοπολιτεία”, “παρρησία”, των αρχαίων Ελλήνων που θεσμοθέτησαν την δημοκρατία, τι ήταν; Πού χρειάζονταν; Έχουν, σχέση με την δημοκρατία; Ήταν οι πρόγονοι μας υπερβολικά λεπτολόγοι ή εμείς έχουμε χάσει κάθε αίσθηση μέτρου και ουσίας;
Και δεν είναι μόνο αυτό! Αδυνατούμε να συλλογιστούμε ότι αφού δεν έχουμε δημοκρατία, άρα έχουμε ολιγαρχία, άρα μας σέρνουν από τη μύτη, μας εκμεταλλεύονται, περνάνε αυτοί καλά κι εμείς χειρότερα!.. Γεννάμε παιδιά, για να μην λείψουν οι σκλάβοι από τους “αφέντες”...
Άλλο παράδειγμα, η οικονομία. Ισχύει για όλες τις “δυτικές” οικονομίες, αλλά θα περιοριστώ στην Ελληνική. Όλοι μας ξέρουμε ότι έχει σχεδόν μηδενιστεί η αγροτική μας παραγωγή, έχει πεθάνει η βιομηχανία και η βιοτεχνία. Με εντολές της Ευρωπαϊκής Ένωσης αφανίζεται όλο και περισσότερο η κτηνοτροφία, η πτηνοτροφία, η αλιεία, η μελισσοκομία. Η κυβέρνηση δανείζεται συνεχώς διογκώνοντας το χρέος, ιδιωτικό και δημόσιο! Ο τουρισμός που υποτίθεται ότι θα ήταν η σωτηρία μας, έχει γίνει αιτία διαφθοράς των Ελλήνων, όσο και αιτία καταστροφής του ιδιαίτερου Ελληνικού χρώματος, υπαίθρου και πόλεων, ηπειρωτικής και νησιωτικής χώρας! Τριανταδύο εκατομμύρια τουρίστες το 2023! Και περιμένουμε περισσότερους το 2024! Χώρα γκαρσονιών!
Δεν εκμεταλλευόμαστε τον λιγνιτικό μας πλούτο, ούτε τους υδρογονάνθρακες. Πουλήσαμε σε διεθνείς εταιρείες κάθε πλουτοπαραγωγική δυνατότητα! Αλλά εμείς πιστεύουμε το παραμύθι ότι “η οικονομία πάει καλά!”... Αφού το είπε και η τηλεόραση!..
Η εργασία, είναι ακόμη ένα παράδειγμα όπου το τυπικό καταβροχθίζει το ουσιαστικό.
Η συνεχής καθημερινά επαναλαμβανόμενη δαπάνη ανθρώπινης ενέργειας, υλικής και πνευματικής, που αποκαλείται εργασία, με αντάλλαγμα χρηματική αμοιβή, εκθειάζεται από όλους σαν το απαύγασμα της ανθρώπινης ύπαρξης. Ιδίως από τις “αριστερές” παρατάξεις. Κανείς όμως, απ'αυτούς που δεν είναι υποχρεωμένοι να την υποστούν, δεν θέλει να βάλει τον εαυτό του σ'αυτήν την βάσανο.
Όλοι μπορούμε να παρατηρήσουμε την αποβλάκωση στην οποία οδηγείται ο εργαζόμενος σε καθημερινή, ίδια επαναλαμβανόμενη εργασία, για πολλά χρόνια, με πενιχρή αμοιβή, ίσα ικανή να καλύψει βασικές ανάγκες, ποτέ όνειρα!.. Κι ακόμη, ότι, οι απόμαχοι αυτής της “τάξης”, κληρονομούν την ίδια νοοτροπία στους απογόνους τους, είτε από αδυναμία επιλογών, είτε από ανοησία.
Η παιδεία, έγινε εκπαίδευση και η μόρφωση, δεξιότητες. Το σχολείο έγινε τυπικό, έχασε κάθε ουσία αφού «αυτό ζητούσαν οι γονείς» που ποτέ δεν αξιώθηκαν παιδείας, ώστε να γνωρίσουν την ουσία της μόρφωσης.
Η τυπική καθημερινή παρουσία, των μαθητών, έγινε η βασική απόδειξη μαθητείας. Έτσι οι μαθητές, όπως οι εργάτες, εθίστηκαν σε κάτι που ήταν μακριά από την ουσιαστική μάθηση.
Στην ουσιαστική μάθηση πρέπει να συμπέσουν η όρεξη του διδάσκοντος, με την όρεξη του διδασκόμενου. Η ανάγκη “δοσίματος” της μιας πλευράς, με την περιέργεια “να γνωρίσω” της άλλης. Μια διαδικασία που δεν έχει χρόνο, δεν μπορεί να διακόπτεται από κουδούνια διαλείμματος, ούτε είναι δυνατόν να καθοριστεί το πότε και το πώς θα συμβεί!..
Οι εκπαιδευτικοί του δημόσιου σχολείου, παινεύονταν ότι έκαναν “φροντιστηριακό μάθημα”, ενώ οι περισσότεροι μαθητές τυπικά συμπλήρωναν μία θέση στην αίθουσα, που δικαιολογούσε τον μισθό του εκπαιδευτικού.
Και να πεις ότι τουλάχιστον συνδέθηκε το σχολείο με την αγορά εργασίας και οι απόφοιτοι έβρισκαν δουλειά σχετική με τα σπουδάγματα τους; Όχι! Κι εδώ χρειαζόταν “μέσον”, “γνωριμίες”, “μπαχτσίσια”. Α! ρε ραγιά Έλληνα!
Τώρα σου ετοιμάζουν το ψηφιακό σχολείο! Γιατί να πληρώνουν τόσες χιλιάδες εκπαιδευτικούς;
Τόσες χιλιάδες εκπαιδευτήρια; Θα έχεις το παιδί στο σπίτι, θα φροντίζεις να υπάρχει υπολογιστής και σύνδεση διαδικτύου και θα φροντίζεις το παιδί σου να μαθαίνει όσα δείχνει η οθόνη του υπολογιστή. Δεν τα έμαθε; Πρόβλημα σου!
Με αυτόν τον τρόπο, η πνευματική υποβάθμιση του λαού θα γκρεμιστεί στα τάρταρα.

Να θυμάστε ότι η επιστήμη συνέβαλλε σ'αυτό! Κι αν η επιστήμη εκπορνεύεται με τόσο αισχρό τρόπο, ενάντια στο συμφέρον της νεολαίας, τότε πείτε μου από πού θα μπορούσε να κρατηθεί ο λαός μας;...
Η δυνατότητα πληροφόρησης, τυπικά είναι μεγαλύτερη από κάθε άλλη ιστορική περίοδο, λόγω των πολλών και διαφόρων μέσων (ΜΜΕ και διαδίκτυο) που υπάρχουν στο σήμερα. Ποτέ όμως ο άνθρωπος δεν ήταν τόσο απληροφόρητος τόσο μπερδεμένος, τόσο εξαπατημένος από μια ολιγαρχία “ξύπνιων”, που έχουν υποβιβάσει τους πολλούς σε “ανδράποδα” κατά την αρχαία νοηματοδοσία, κορόιδα κατά την σημερινή.
Αυτό όπως όλα τα παραπάνω, οφείλονται στον πόλεμο που γίνεται ώστε οι άρχοντες που ελέγχουν το νόμισμα, το ιδιωτικό νόμισμα, να μην χάσουν εξουσία και προνόμια.
Εδώ είναι και η ουσία! Αυτοί θέλουν το “Χρήμα” τους, αδιαμφισβήτητο άρχοντα και βασιλέα.
Με αυτό επιτυγχάνουν και την Κοινωνική Οργάνωση όπως αυτοί την φαντάζονται και τους βολεύει: δηλαδή όλοι "οι άλλοι", υπήκοοι και σκλάβοι! Επιτυγχάνουν όπως θέλουν να έχουν την Γη και την Γνώση: δηλαδή στον απόλυτο έλεγχο τους, ιδιοκτησία τους!

Το θέμα είναι ότι για να επιτύχουν τον στόχο τους, διαιρούν τους ανθρώπους, τους φτωχοποιούν πνευματικά και υλικά, τους αποκόπτουν από την ιστορία τους, την ταυτότητα τους, από τους χαρισματικούς ανθρώπους που αν δεν μπορούν να τους εξαγοράσουν τότε θα τους εξοντώσουν.
Αυτό πού απομένει για τους πολλούς, είναι μια τυπική ζωή, ανούσια κι άχαρη!
Όλα θα ανατραπούν όταν οι άνθρωποι αποφασίσουν ότι δεν θέλουν να είναι σκλάβοι. Το χρήμα οφείλει να είναι στην υπηρεσία του Νοήμονος Όντος, του Λόγου, της Δημοκρατίας. Το χρήμα oφείλει να είναι υπηρέτης των πολλών και όχι δυνάστης τους.

Το Χρήμα υπηρέτης του Λόγου!
Αυτό είναι το ουσιαστικό που οφείλει να επιδιωχθεί στην σύγχρονη ιστορική συγκυρία!
Για να το θελήσουν όμως αυτό οι πολλοί, κάποιοι πρέπει να τους το δείξουν, αφού για τους περισσότερους σκλάβους, η ελευθερία είναι το “αδιανόητο”!
Κάποιοι, γενναίοι, αφού η πράξη τους αυτή θα τους φέρει σε αντίθεση με μια αδίστακτη εξουσία που φιμώνει κάθε αντίθετη άποψη, που θέλει να εξαφανίσει οποιονδήποτε που αψηφώντας την, υποδεικνύει στους σκλάβους ότι πρέπει να σηκώσουν κεφάλι.
Η Ελλάδα σαν χώρος σε ποιον ανήκει; Τυπικά στο λαό της, τους Έλληνες. Ουσιαστικά;
Ουσιαστικά “Ανήκωμεν εις την Δύσιν”, αλλά μας διεκδικεί και η Τουρκία. Ανήκουμε στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Ανήκουμε στους δανειστές μας. Λαός και χώρα! Έτσι μας λέει το πολιτικό μας σύστημα.
Έχουμε κυβέρνηση; Τυπικά ναι! Ουσιαστικά;
Όταν οι ίδιοι αυτοί που ψήφισες, κυβέρνηση και αντιπολίτευση, σε φτωχοποιούν, σου στερούν υγεία, παιδεία, κοινωνική πρόνοια, δικαιοσύνη, σου δείχνουν την πόρτα της εξόδου από την χώρα, ενώ καλοδέχονται εκατομμύρια Αφρικανούς κι Ασιάτες, σου αλλάζουν την ιστορία, τις παραδόσεις, παραδίνουν τον λαό στην κατάθλιψη, την νεολαία στην ανεργία, τι νομίζεις; Έχεις κυβέρνηση; Ή μήπως τοποτηρητές ταχείας εκποίησης του Ελληνικού χώρου σε Αμερικανούς, Γερμανούς, Τούρκους και άλλους;
Όπως φαίνεται, η αναζήτηση του ουσιαστικού σε παράλληλη σταδιακή απεξάρτηση από το τυπικό που αποπροσανατολίζει και βλάπτει, είναι η σωστή λύση.
Η προσπάθεια οφείλει να γίνει συγχρόνως, σε ατομικό επίπεδο, όσο και σε συλλογικό. Κανείς δεν είναι αυτάρκης, κανείς δεν θέλει να είναι μόνος, αλλά και κανείς δεν μπορεί να κάνει για σένα, αυτό που εσύ έχεις χρέος να κάνεις στον εαυτό σου, με τον εαυτό σου. Ιδίως στο ψυχοπνευματικό επίπεδο.
Η αναζήτηση του ουσιαστικού, είναι ουσιαστικά η αναζήτηση της αλήθειας. Η απόφαση να βάλουμε στη ζωή μας την αλήθεια, αρνούμενοι το ψέμα που μας ταΐζουν, θα είναι κάτι σε επίπεδο κοσμογονίας, κάτι σε επίπεδο αποκάλυψης, όταν οι πολλοί συλλογικά το αποφασίσουν και το πραγματώσουν.
Έως τότε προσπάθεια αλληλοκατανόησης, προσπάθεια πνευματικής ανόδου, επιδίωξη επαναφοράς των ιδανικών στη σκέψη μας και στη ζωή μας, αλληλεγγύη και ελπίδα !


Γιώργος Χαραλαμπίδης


Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου

Του Γιώργου Νικολαΐδη

Στην 10χρονη παρουσία του Συμβουλευτικού Σταθμού, υποστηρίχθηκαν πάνω από 500 οικογένειες εφήβων, πάνω από 150 έφηβοι στα «Κρούσματα» και επίσης σχολεία, προσφάτως δε αναβαθμίστηκε σε Σύλλογο.

Καλεί όλους όσους θεωρούν κοινωνικά χρήσιμη τη δράση του, να υποστηρίξουν το νεοσύστατο Σύλλογο, με την έγγραφή τους σε αυτόν ως μέλη και όπου κάθε εθελοντική προσφορά θα ήταν ευπρόσδεκτη.

Θα βρείτε τον Σύλλογο στα παρακάτω τηλέφωνα:

6977011364 Όλγα Χατζηδήμου

6955175741 Μαρία Φαλακίδου

6983009572 Σουζάννα Μαλακόζη

e-mail: sste.therma@gmail.com

Τηλ. για ραντεβού οικογένειας : 23920-25887 Κέντρο Κοινότητας Δήμου Θερμαϊκού


Δέχεται δωρεάν συμμετοχές εφήβων στα « Κρούσματα « -το μουσικό τμήμα του Συλλόγου-, τα δε μαθήματα και οι ανοιχτές πρόβες γίνονται κάθε Τρίτη 3-5 μμ στο ισόγειο του 1ου Γυμνασίου Περαίας ( Πηγάσου 6).

Το Δ.Σ. του Συλλόγου αποτελείται από τις εξής κυρίες:

Πρόεδρος : Όλγα Χατζηδήμου, π. επιμελήτρια του Δικαστηρίου Ανηλίκων Θεσσαλονίκης

Αντιπρόεδρος : Μαρία Φαλακίδου, δασκάλα ειδικής αγωγής

Γεν. Γραμματέας : Σουζάννα Μαλακόζη, φιλόλογος

Ειδ. Γραμματέας : Κατερίνα Νικολαΐδου, ψυχολόγος-συστημική ψυχοθεραπεύτρια

Ταμίας : Κατερίνα Ιωάννου- Φλωράν, Πρόεδρος του Συλλόγου ΕΝΤΟΣ#ΕΚΤΟΣ

Θεσ/νίκη για εφήβους σε δυσκολία.

Τακτικό μέλος : Χρυσούλα Αλεξανδρή, σ. εκπαιδευτικός και Βίκη Κουλτσιάκη, γυμνάστρια – θεραπεύτρια.

Δείτε το σχετικό μας βίντεο πατώντας https://youtu.be/awa1Q2EMBwU






Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου

Μια ακόμη ιστορία παράνοιας οδηγεί σε κλείσιμο - για πρώτη φορά από την ίδρυση του μοναδικού σχολείου των Ν. Επιβατών - δημιουργώντας αναστάτωση στη ζωή εκατοντάδων οικογενειών αλλά και φέρνοντας στην επιφάνεια διαχρονικές ευθύνες δημοτικών διοικήσεων του Δήμου Θερμαϊκού.

Πλέον στο Αρχιγένειο Διαπολιτισμικό  Σχολείο Νέων Επιβατών μπήκε λουκέτο από την Διοίκηση του Δήμου και οι μαθητές του διαμοιράζονται κατ' εντολή σε υπάρχοντα εκπαιδευτήρια της Περαίας.

Αιτία η αδιαφορία των διοικήσεων του Δήμου να δοθεί μια μόνιμη και σθεναρή λύση στο πρόβλημα της σχολικής στέγης. Ή καλύτερα πως η επιδίωξη περισσότερων ψηφηλακίων οδήγησε σε δημιουργία σχολικού συγκροτήματος στην Περαία και υποβαθμίστηκαν οι ανάγκες του Μπαξέ, που περιορίστηκε σε ένα σχολείο με "αιωρούμενες αίθουσες" στο προκάτ κατά κύριο λόγο δημοτικό σχολείο.

Το ιστορικό

Όπως γνωρίζουμε αλλά και διαβάζουμε σε ανάρτηση της κας Μαριάνθης Παλάζη, καθηγήτριας Νεώτερης Ιστορίας και κατοίκου των Ν. Επιβατών,  τ
ο Αρχιγένειο Δημοτικό Σχολείο του 1957 υπήρξε έργο του Συλλόγου Κυριών Νέων Επιβατών,  που ίδρυσαν και διοίκησαν για περισσότερο από 40 χρόνια απόφοιτες των Αρχιγενείων Διδασκαλείων Επιβατών Αν. Θράκης, ο οποίος ενεργοποίησε το δίκτυο αλληλεγγύης διασκορπισμένων Επιβατιανών κυρίως και διεκδίκησε, μεταξύ άλλων, το αρχιγένειο κληροδότημα. 

Με την ανάπτυξη των μικρών αρχικά χωριών και την κατακόρυφη αύξηση του πληθυσμού μετά την οικιστική (συχνά και άναρχη) ανάπτυξη μετά το '80, η αναγκαιότητα για δημιουργία σχολικής στέγης υποβαθμίστηκε με πρόχειρη προσθήκη στο κτίριο (το 1989) τριών σχολικών αιθουσών με υποτυπώδη στήριξη. Λέγεται πως παρακείμενες πολυκατοικίες μπάζωσαν τον τόπο όπου κατασκευάστηκαν. Αρνητικός παράγοντας - που προφανώς υποβαθμίστηκε - ήταν και το πρανές, επικληνές έδαφος του χώρου.
Μάλιστα εξ όσων μπορούμε να γνωρίζουμε είναι μάλλον απίθανο να έχει δοθεί άδεια για την προσθήκη και επέκταση αυτή.
Και μάλιστα για να καλυφθούν επιπλέον ανάγκες στέγασης μαθητών κτίστηκε (προκάτ) και άλλη μια αίθουσα με συνέπεια το πρόβλημα της στατικότητας να δημιουργεί ερωτήματα.

Έτσι η Σχολική επιτροπή παρέπεμψε το θέμα στην Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου να αποφανθεί για την στατικότητα, μιας και είχε οπτικά αποκαλυφθεί ύπαρξη κλίσης σε κάποιες αίθουσες.

Κατά τον πραγματοποιημένο έλεγχο της Τεχνικής Υπηρεσία πλέον των άλλων διαπιστώνεται πως η αποστράγγιση των ομβρίων αντί να διοχετεύονται μακράν του συγκροτήματος, συγκεντρώνονται μεταξύ των κτιρίων, και πιθανότατα "τρώνε" τα μπαζώματα της στήριξής τους.

Η απάντηση της Τεχνικής Υπηρεσίας είναι κόλαφος για την κατάσταση αφού διαπιστώνει πως σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να δώσει βεβαίωση στατικής επάρκειας για το συγκρότημα και μάλιστα δεδομένων πιθανών βροχοπτώσεων, πλημμυρών ή και πιθανής σεισμικής δραστηριότητας η συνέχιση της λειτουργίας του θα είναι επισφαλής. Και φυσικά συστήνεται η εκκένωση των αιθουσών.

Έτσι αναγκάζεται η σημερινή διοίκηση να βάλει λουκέτο μέχρι την αποκατάσταση  της λειτουργικότητας και της ασφάλειας της κατασκευής.
Μάλιστα οι πληροφορίες μας μιλάνε για ανάθεση σε ιδιωτική τενική εταιρεία των συστηματικών πλέον ελέγχων και προτάσεων για τα αναγκαία μέτρα που πρέπει να ληφθούν, αν μπορεί να σωθεί το κτιριακό συγκρότημα. Μελέτες βέβαια που εκτιμάται πως θα πάρουν αρκετό χρόνο.

Διαχρονικές οι ευθύνες

Εδώ θα πρέπει να θυμίσουμε μια προηγούμενη ιστορία που συνδέεται με το θέμα της σχολικής στέγης των Ν. Επιβατών αλλά και του Δήμου Θερμαϊκού συνολικότερα.
Υπήρχε δημοτικό οικόπεδο στον Μπαξέ χαρακτηρισμένο για σχολική στέγη. Μάλιστα πριν μερικά χρόνια υπήρξε αίτημα της Μητρόπολης Καλαμαριάς να αποχαρακτηριστεί και να γίνει δωρεά σ' αυτήν ώστε να αναγερθεί εκκλησία.
Επειδή έγινε γνωστό το ανοσιούργημα αυτό, έγραψαν τότε τα τοπικά μπλογκς, και ο Ακτιβιστής ανέδειξε με δημοσιεύματα ευτυχώς επικράτησαν φρονιμότερες σκέψεις και το "σχέδιο" εγκαταλείφθηκε.
Δεν γνωρίζουμε αν παρέμεινε ως έχει το χαρακτηρισμένο οικόπεδο. Ας μας πληροφορήσουν οι αρμόδιοι ή και οι εμπλεκόμενοι.
Αν πράγματι έτσι έχει η κατάσταση, ίσως να απαιτείται  η ΑΜΕΣΗ παρέμβαση του Δήμου για την ΜΟΝΙΜΗ ΛΥΣΗ ΕΝΟΣ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ που ταλανίζει από χρόνια την περιοχή και κυρίως τα παιδιά μας.

Η ανάρτηση της κας Μαριάνθης Παλάζη:

Ν. ΕΠΙΒΑΤΕΣ: ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΧΩΡΙΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Για πρώτη φορά, από την ίδρυση των Νέων Επιβατών το 1923, δεν θα λειτουργήσουν οι τάξεις της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης (2024/25).
Εδώ και δέκα χρόνια υπάρχει πρόβλημα κλίσης σε δύο από τις τρεις προκατασκευασμένες αίθουσες, που από τη δεκαετία του 1990 ενίσχυσαν το πέτρινο Αρχιγένειο Δημοτικό Σχολείο, χωρίς ωστόσο να ληφθούν μέτρα αποκατάστασης, ενώ προσφάτως έγιναν άλλες βελτιωτικές εργασίες (στον αύλειο χώρο), και από τις αρχές καλοκαιριού του 2024, υπήρχαν πληροφορίες για πρόβλημα και στο Αρχιγένειο («ρηγμάτωση»). Στις αρχές Αυγούστου, οι γονείς επισήμως πληροφορήθηκαν ότι κρίθηκε ακατάλληλη η λειτουργία του σχολείου από την Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου Θερμαϊκού. Τότε προτάθηκε να φιλοξενηθεί προσωρινά το σχολείο σε κτήριο στη γειτονική Περαία. Οπότε, εκτός από τη μεγάλη και δυσάρεστη ανατροπή της καθημερινότητας παιδιών και γονιών, προέκυψε και το πρόβλημα της μετακίνησης.
Αυτό δεν είναι το πρώτο πλήγμα που δέχεται η εκπαίδευση στους Ν. Επιβάτες. Προηγήθηκε η απώλεια της άδειας λειτουργίας Λυκείου, όταν η Κοινότητα Ν. Επιβατών εντάχθηκε στον νεοσύστατο Δήμο Θερμαϊκού (1998), και από τότε η άδεια χρησιμοποιείται για τη λειτουργία Λυκείου στην Περαία.
Από την ένταξη σε Δήμο κτίσθηκαν αρκετά σχολεία στην Περαία, αλλά κανένα στους Ν. Επιβάτες, ενώ υπήρχε ανάγκη μεγαλύτερου διδακτηρίου για το δημοτικό σχολείο, με τη δικαιολογία ότι δεν υπάρχει χώρος. Εκείνο που πραγματικά δεν υπήρχε ήταν βούληση διεκδίκησης, γιατί τίποτε δεν χαρίζεται.
Τα υπάρχοντα διδακτήρια των Ν. Επιβατών υπήρξαν αποτέλεσμα διεκδικήσεων. Το Αρχιγένειο Δημοτικό Σχολείο του 1957 υπήρξε έργο του Συλλόγου Κυριών Νέων Επιβατών, όπως έμεινε γνωστός ο σύλλογος που ίδρυσαν και διοίκησαν για περισσότερο από 40 χρόνια απόφοιτες των Αρχιγενείων Διδασκαλείων Επιβατών Αν. Θράκης, ο οποίος ενεργοποίησε το δίκτυο αλληλεγγύης διασκορπισμένων πατριωτών και διεκδίκησε, μεταξύ άλλων, το αρχιγένειο κληροδότημα (οι διεκδικήσεις τους έχουν δημοσιευθεί). Απώτερος στόχος του Συλλόγου Κυριών ήταν η δημιουργία ενός -έστω μικρού- Αρχιγένειου συγκροτήματος, που θα συνέχιζε την παράδοση του τόπου. Τον αγώνα αυτόν συνέχισαν νεότεροι και πέτυχαν την ίδρυση γυμνασιακού παραρτήματος (1979) και στη συνέχεια την ανέγερση Γυμνασίου, που συνοδεύτηκε με άδεια Λυκείου το 1986 (επίκειται έκδοση των κοινοτικών πεπραγμένων της περιόδου).
Εκείνο που ενέπνεε τις διεκδικήσεις ήταν η «φιλοπατρία» των προγόνων. Αυτή ενέπνευσε και στον εξ Επιβατών καταγόμενο Σαράντη Αρχιγένη το έργο που τον ανέδειξε σε εθνικό ευεργέτη, τα Αρχιγένεια Διδασκαλεία: διμερές εκπαιδευτικό συγκρότημα, θηλέων (1857-1922) και αρρένων (1868-1894), σε έκταση 40 στρεμμ. με 6 κτήρια, από τα οποία το θηλέων υπήρξε ένα από τα παλαιότερα και μακροβιότερα εκπαιδευτήρια για κορίτσια, ενώ το εκπαιδευτικό συγκρότημα στο σύνολό του ένα από τα μεγαλύτερα της ελληνορθόδοξης κοινότητας. Γιατί, σύμφωνα με τον Αρχιγένη, οι πρόγονοι «πάσαις δυνάμεσι ως εκ του υστερήματος εφρόντιζον προ παντός άλλου περί της διατηρήσεως των σχολείων θεωρούντες αυτά ως το πολυτιμότερον κειμήλιον της πατρίδος και δικαίως· εφρόντιζον δε καταβάλλοντες έκαστος το κατά δύναμιν, ότι το κατά δύναμιν και Θεώ φίλον» (1866).
• Επειδή, λοιπόν, δεν έχει γίνει κανένα έργο στους Ν. Επιβάτες από την ένταξή μας σε Δήμο,
• Επειδή κινδυνεύει να πληγεί η δυναμικότητα του δημοτικού μας σχολείου αν οι γονείς εγγράψουν τα παιδιά τους σε άλλα σχολεία,
• Επειδή οφείλουμε σχολεία στις νέες γενιές αλλά και στις παλαιότερες, για να μην είναι ανούσιες οι ετήσιες εκδηλώσεις μνήμης των ευεργετών,
• Επειδή τα σχολεία είναι καθοριστικά για την τοπική μας ύπαρξη και πολιτιστική συνέχεια,
• Επειδή, τέλος, οι τόποι υπάρχουν όσο τους υπερασπιζόμαστε

ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ

1) την ανέγερση διδακτηρίου για να στεγάσει το ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΝΕΩΝ ΕΠΙΒΑΤΩΝ
είτε στον ήδη υπάρχοντα χώρο, με την ανάδειξη του Αρχιγένειου Δημοτικού Σχολείου (και την κατάργηση όλων των υπολοίπων), το οποίο πρέπει να αναγνωρισθεί διατηρητέο και, αν δεν χρησιμοποιηθεί ως διδακτήριο, θα μπορούσε να λειτουργήσει ως Μουσείο Εκπαίδευσης, με ειδικό αφιέρωμα στα Αρχιγένεια Διδασκαλεία Επιβατών.
είτε σε νέο χώρο, με παράλληλη αναγνώριση του πέτρινου Αρχιγένειου Δημοτικού Σχολείου ως διατηρητέου, όπως προαναφέρθηκε.

2) την ανεύρεση χώρου για την ανέγερση ΛΥΚΕΙΟΥ στους ΝΕΟΥΣ ΕΠΙΒΑΤΕΣ.
Όλα αυτά στον άνω οικισμό Ν. Επιβατών για να αποτελέσουν ένα συγκρότημα (που θα μπορούσε να ονομαστεί Αρχιγένειο).
ΚΑΙ ΚΑΛΟΥΜΕ
τους κατοίκους, φίλους και καταγόμενους από τους Ν. Επιβάτες να υπογράψουν και να διαδώσουν.

Μαριάνθη Φ. Παλάζη
δρ. νεότερης ιστορίας

Παρακαλούνται οι κάτοικοι, οι φίλοι και οι καταγόμενοι από τους Ν. Επιβάτες να υποστηρίξουν την ανέγερση Δημοτικού Σχολείου και Λυκείου στους Ν. Επιβάτες, όπως και την αναγνώριση του Αρχιγένειου Δημοτικού Σχολείου ως διατηρητέου.
ΑΝΟΙΞΤΕ ΤΟΝ ΣΥΝΔΕΣΜΟ ΚΑΙ ΥΠΟΓΡΑΨΤΕ ΓΙΑ ΝΑ ΣΤΗΡΙΞΕΤΕ ΤΗΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ.
ΔΕΝ ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΠΟΣΟΥ.



Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου

Διαβάζω την ενδιαφέρουσα προσπάθεια των φορέων του Φουρνά Ευρυτανίας για να βρεθεί μια οικογένεια με μικρά παιδιά να κατοικήσει στο χωριό προκειμένου να συνεχιστεί η λειτουργία του Νηπιαγωγείου και του Δημοτικού Σχολείου∙ και την μεγάλη ανταπόκριση που συνάντησε αυτή η ανακοίνωση. Τελικά βρέθηκαν δύο πολύτεκνες οικογένειες με έξι και τέσσερα παιδιά αντίστοιχα. Θα μου επιτρέψετε, με αφορμή το παραπάνω, να ανεβάσω μια φορά ακόμη την πρόταση που έκανα πριν λίγα χρόνια με τον γενικό τίτλο «Αποκέντρωση και ‘’Κοινωνική Κινητικότητα’’».

«Γενική νομίζω είναι η εκτίμηση ότι, δυστυχώς, η κατάσταση της οικονομίας θα συνεχίσει να ταλαιπωρεί την χώρα μας. Και αυτό ανεξάρτητα από την όποια ιδεολογικοπολιτική οπτική γωνία του καθένα. Τα φαινόμενα θα ενταθούν, όσο τα χρόνια διαρθρωτικά προβλήματα της οικονομίας και ο παρακμιακός τρόπος ζωής συνεχίζονται με τον ίδιο τρόπο.

Πολλοί υποστηρίζουν ότι ένα από τα πολλά προβλήματα της ελληνικής οικονομίας είναι και το ζήτημα της παραγωγής και της κατανάλωσης βασικών προϊόντων, κυρίως προϊόντων διατροφής, με μεγάλες ποσότητες να εισάγονται. Το φαινόμενο εξελίσσεται σε συνδυασμό με την εγκατάλειψη της υπαίθρου, αυτό που έδειξε και η τελευταία απογραφή. Η ύπαιθρος και τα χωριά της ορεινής και της ημιορεινής Ελλάδας τις τελευταίες δεκαετίες έχουν υποστεί σημαντική μείωση του πληθυσμού τους λόγω της εσωτερικής κυρίως μετανάστευσης και των λαθεμένων πολιτικών. Τα αποτελέσματα είναι αυτά που ζούμε: από τη μια η αλματώδης αύξηση του πληθυσμού των πόλεων, κυρίως της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, αλλά και των πρωτευουσών των νομών, και από την άλλη περιοχές ολόκληρες που μαράζωσαν και παραγωγικές δυνατότητες που εγκαταλείφθηκαν, τόσο στον πρωτογενή τομέα όσο και στον τομέα της παραδοσιακής μεταποίησης.

Η κάποια πληθυσμιακή μεταστροφή, που αναμένονταν κατά την περίοδο της κρίσης και μετά, δεν έγινε. Ελπίζαμε και λέγαμε ότι άνθρωποι που έχουν οικογενειακές ρίζες στα χωριά, θα επιστρέψουν προκειμένου να αντιμετωπίσουν από καλύτερες συνθήκες το πρόβλημα της επιβίωσης, στα πλαίσια και της «λιτής ευημερίας». Υπήρχαν και υπάρχουν αυτές οι δυνατότητες, τη στιγμή που οι καλλιέργειες έχουν περιοριστεί στα ελάχιστα ή και καθόλου, τη στιγμή που ο δασικός πλούτος παραμένει ανεκμετάλλευτος, τη στιγμή που η οικογενειακή κτηνοτροφία έχει μαραζώσει.

Για να προσεγγίσουμε με ορθολογικό τρόπο την πραγματική οικονομία και να αντιμετωπιστεί με σωστό τρόπο η «μονοκαλλιέργεια» του τουρισμού, πρέπει να δοθεί έμφαση στην παραγωγική ανασυγκρότηση της τοπικής οικονομίας, στην τοπικοποίηση και στην αποκέντρωση. Να σταματήσει η συγκέντρωση στις πόλεις και να προχωρήσουμε στο δρόμο της βιώσιμης, αποκεντρωμένης, ισόρροπης, πολυκεντρικής κοινωνικής και οικονομικής ανάπτυξης αξιοποιώντας τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του κάθε τόπου και περιοχής.

Θα μου πείτε αυτά ακούγονται όμορφα ως θεωρία -μεγάλα λόγια!- αλλά στο δια ταύτα; Ας μιλήσουμε εδώ μόνο γι’ αυτό, που έχω αναφερθεί και άλλη φορά, την Κοινωνική Κινητικότητα. Οι επίσημες προσπάθειες του κράτους για την αντιμετώπιση των κοινωνικών αναγκών και την πρόνοια σήμερα είναι στην κατεύθυνση των επιδομάτων κατανάλωσης, των πάσης φύσεως “pass”, και της μερικής αντιμετώπισης της ανεργίας, της εξασφάλισης δηλαδή προσωρινών λύσεων. Τα διάφορα προγράμματα της Κοινωφελούς Εργασίας, με τις προσλήψεις μέσω του ΟΑΕΔ στους ΟΤΑ, είναι χωρίς καμιά προοπτική και συνέχεια∙ και δεν λύνεται το πρόβλημα. Αντίθετα τις περισσότερες φορές δημιουργούνται συνθήκες υποαπασχόλησης, αργομισθίας και υποτίμησης της προσωπικότητας των νέων, κυρίως, ανθρώπων. Τα προγράμματα Κοινωφελούς Εργασίας και οι πολιτικές των επιδομάτων, όπως υλοποιούνται σήμερα, δεν προσφέρουν καμιά προοπτική και διέξοδο για τους ωφελούμενους, άρα και για την ουσιαστική αντιμετώπιση των κοινωνικών αναγκών. Δεν κινούνται στην κατεύθυνση επίλυσης του προβλήματος της απασχόλησης, της ανάσχεσης της ανεργίας και της παραγωγικής ανασυγκρότησης της τοπικής οικονομίας, αλλά παγώνουν προσωρινά μια απαράδεκτα θλιβερή κατάσταση.

Ένα πρόγραμμα «Κοινωνικής Κινητικότητας» προσωρινής ή και μόνιμης εγκατάστασης απόρων και χρόνια ανέργων στην περιφέρεια, πιστεύουμε ότι είναι εφικτό να αποδώσει. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι να υπάρξουν φορείς στο επίπεδο της πρόνοιας, που θα οργανώσουν την αποστολή τέτοιων ατόμων ή οικογενειών στην ύπαιθρο και στα χωριά. Φορείς αποστολής και φορείς υποδοχής που θα μπορέσουν να δώσουν μονιμότερη διέξοδο σε αρκετούς από αυτούς τους χρόνια άνεργους, που δεν έχουν καμιά προοπτική. Κι αυτό δίνοντας παράλληλα περιεχόμενο σ’ ένα σχέδιο αποκέντρωσης των αστικών κέντρων. Υπάρχουν χωριά, που με την ελάχιστη βοήθεια της Πρόνοιας την πρώτη κρίσιμη περίοδο της προσαρμογής, θα μπορέσουν να απορροφήσουν και να «ζήσουν» αρκετές οικογένειες. Αυτό όμως θέλει οργάνωση. Θέλει να υπάρξει συντονισμός και συνεργασία. Να υπάρξουν οι Συντονιστές, οι Φορείς Αποστολής και οι Φορείς Υποδοχής. Να γίνει υπόθεση όλο και περισσότερων δυνάμεων της κοινωνίας.

Τον συντονισμό του Προγράμματος πρέπει να τον έχει το ίδιο το Υπουργείο σε στενή συνεργασία με τους κεντρικούς φορείς της αυτοδιοίκησης. Φορείς Αποστολής μπορεί να είναι ίσως δομές που σήμερα λειτουργούν στα πλαίσια των αστέγων και της κοινωνικής αλληλεγγύης. Φορείς Υποδοχής μπορούν αντίστοιχα να είναι αυτοδιοικητικές δομές, οι Δήμοι και οι Κοινότητες. Οι φορείς αυτοί μπορεί να απασχολούν εθελοντές ή και αμειβόμενους υπαλλήλους με ειδικότητες, που θα βοηθήσουν στην προετοιμασία αυτών των ανθρώπων στο να δεχθούν να ενταχθούν στο Πρόγραμμα και να προσαρμοστούν στις νέες συνθήκες διαβίωσης.

Ορισμένα συμπληρωματικά στοιχεία:

Το Πρόγραμμα πρέπει:

- Να έχει συγκεκριμένους και αναλυτικούς στόχους, που θα προσπαθήσει να τους προσεγγίσει απόλυτα. Αριθμό απόρων και ανέργων που θα προωθηθούν ανά έτος, αριθμό Φορέων Αποστολής που θα συμβάλουν στο πρόγραμμα, αριθμό Φορέων Υποδοχής, προϋπολογισμό κλπ. Τα οικονομικά, όπως σε κάθε κοινωνική δομή, θα καλύπτονται είτε από τον προϋπολογισμό του Υπουργείου -που πρέπει να ανακατανείμει τα ποσά, τα οποία σήμερα δαπανώνται σε δράσεις αστέγων και άλλες προνοιακές δομές και τα οποία αφορούν τους ίδιους τους ωφελούμενους- ή από χορηγίες και άλλες πηγές εσόδων.

- Να οργανώσει και να εκπαιδεύσει τους φορείς και να ενημερώσει την κοινωνία και τους φορείς των αστέγων και των απόρων. Οι Φορείς Αποστολής και Υποδοχής πρέπει να πιστοποιηθούν για να συμμετάσχουν στο Πρόγραμμα, όπως γίνεται σε όλα τα εθελοντικά προγράμματα, αν υπάρξουν εθελοντές.

- Να στελεχώσει υπηρεσίες του Υπουργείου και των Περιφερειών που θα συμμετάσχουν

- Να προβάλει και να προωθήσει τα κίνητρα για τον κάθε φορέα που θα συμμετάσχει στο Πρόγραμμα. Τα κίνητρα μπορεί να είναι ποικίλα: από οικονομικά -άμεσα και έμμεσα- έως ηθικής αμοιβής κλπ.

- Να ελέγχει τακτικά με συσκέψεις, ημερίδες και συνέδρια την πορεία των στόχων και να παίρνει μέτρα βελτίωσης ή και τροποποίησης των παραμέτρων.

Ο Σύμβουλος ορίζεται από τον Φορέα Υποδοχής, είναι υπεύθυνος για την παροχή προσωπικής υποστήριξης στους ωφελούμενους και συμβάλλει στην ενσωμάτωσή τους στην τοπική κοινωνία. Διαδραματίζει επίσης σημαντικό ρόλο κατά τη συζήτηση με τον ωφελούμενο σχετικά με τη στέγαση και την εργασία. Οι ωφελούμενοι μπορούν να απευθύνονται στον Σύμβουλο για κάθε πρόβλημα. Υπάρχει η πιθανότητα να είναι ο ίδιος φορέας, φορέας αποστολής και φορέας υποδοχής στο Πρόγραμμα, αρκεί να έχει τοπικά παραρτήματα στις περιοχές που θα δραστηριοποιηθεί. Για να συμμετάσχει στο πρόγραμμα, θα πρέπει να έχει πιστοποιηθεί από τον Συντονιστή.

Όλα αυτά θα πρέπει να γίνουν αντικείμενο μιας σοβαρής καμπάνιας ενημέρωσης όλων των μερών και των ενδιαφερομένων. Πιθανόν να προκύψουν φόβοι και καχυποψίες από τους μόνιμους κατοίκους των περιοχών της υπαίθρου, γι’ αυτό θέλει προσοχή, πώς θα περάσει στις τοπικές κοινωνίες και με ποιον τρόπο. Η αλληλεγγύη είναι εργαλείο για την κοινωνική συνοχή, δεν είναι «φιλανθρωπία», αλλά είναι πολύ θεωρητικό στοιχείο για την μεγάλη πλειοψηφία των συνανθρώπων μας.

Στα πλαίσια του Σχεδίου επιβάλλεται ο έλεγχος και η βελτίωση του δικτύου υποδομών, κυρίως η απρόσκοπτη λειτουργία των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, των φορέων Υγείας και Παιδείας, καθώς και η περαιτέρω ψηφιοποίηση των βασικών τομέων επικοινωνίας με τις δημόσιες και δημοτικές υπηρεσίες εξαλείφοντας τους γραφειοκρατικούς πυρήνες τους. Αυτά, σε συνδυασμό με μια στοχευμένη στρατηγική για τη δημογραφική ανάκαμψη, θα πρέπει να είναι στη συζήτηση για την κατανομή των ευρωπαϊκών πόρων και του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων για την επόμενη περίοδο.»

Στέφανος Σταμέλλος

[Πηγή: https://www.e-ecology.gr/politiki-oikologia/apokentrosi-kai-koinoniki-kinitikotita/]



Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου

Maria Markoyiannopoulou

Περι κακοποίησης γυναίκας ο λόγος

Ζω στην Αγία Τριάδα ένα χωριό του Δήμου Θερμαϊκού
Γνωρίζω και καλημερίζω πολύ κόσμο καθημερινά και ξεχωρίζω τους καλοσυνάτους ανθρώπους από τα μάτια και το χαμόγελο τους
Σοκαρίστηκα πραγματικά όταν έμαθα πως μια κοπέλα μητέρα 2 μωρών εκτός των πιο μεγάλων παιδιών της έπεσε ΘΥΜΑ ΕΝΔΟΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗΣ ΒΙΑΣ
ΕΔΩ στην ΑΓΙΑ ΤΡΙΑΔΑ
δε μιλάμε για μια γυναίκα άγνωστη
Μιλάμε για μια κοπέλα εργαζόμενη μάνα με ο,τι αυτό σημαίνει για όσες ξέρουν που φέρνω στη σκέψη το πρόσωπο ,τα μάτια και το χαμόγελο της ενώ γράφω
Η κοπέλα ΝΟΣΗΛΕΥΕΤΑΙ ΣΟΒΑΡΑ ΤΡΑΥΜΑΤΙΣΜΕΝΗ
είμαστε ΣΟΒΑΡΟΙ ;;;
Πίστεψες ότι με αυτόν τον τρόπο θα τη ΣΥΝΕΦΕΡΕΙΣ ;;θα το ξανασκεφτεί το να χωρίσετε ;Με αυτόν τον τρόπο σκέφτηκες ότι θα γίνει η γυναίκα που ερωτεύθηκες ;;
ΟΧΙ δε θα γίνει τίποτα από όσα ήθελες ακόμα και αν σταματήσει η ανάσα της
Ακόμα και αν στην επόμενη σου επίθεση ΔΕ ΓΛΥΤΩΣΕΙ
θα ορφανέψουν τα παιδιά σου
Εσύ θα ΛΙΩΣΕΙΣ στη φυλακή
Και αυτό που ήθελες ΔΕ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΠΟΤΕ
ΣΟΚΑΡΙΣΤΗΚΑ με αυτά που έμαθα για αυτό το κορίτσι στην Αγία Τριάδα
Πίστεψε στον έρωτα και έλαμπαν τα μάτια της όταν χαμογελούσαν και τα αυτιά της που θα εφερνε στον κόσμο τα παιδιά σας
Και μη μου πεις δικαιολογίες -ΚΑΜΜΙΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΙΑ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ !
Ε όχι ρε συ δεν της άξιζε αυτό
ΛΥΠΑΜΑΙ ΠΟΛΥ που βρέθηκες σε αυτήν την κατάσταση κορίτσι μου
Εύχομαι τα ασφαλιστικά μέτρα να βάλουν ένα τέλος στη βία
Εύχομαι η βία να μην είναι η μόνη σχέση που σας συνδέει
Εύχομαι να μπορέσεις να συνέλθεις πλήρως ,να πατήσεις στα πόδια σου ξανά και να μου χαμογελάσεις ξανά με την καλημέρα σου και το υπέροχο καλοσυνάτο σου βλέμμα
ΠΕΡΑΣΤΙΚΑ στο σώμα σου και πολύ ΔΥΝΑΜΗ στη ψυχή σου
Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου

Αποκαλυπτικά είναι τα δημοσιεύματα της γνωστής γαλλικής εφημερίδος Le Figaro για τις αφίξεις παρανόμων μεταναστών στις χώρες της Μεσογείου και για την αποτυχία χωρών όπως η Ελλάς και η Ισπανία, να διαχειρισθούν το πρόβλημα.εφημερίδα «Εστία»

Ειδικότερα συμφώνως την έγκυρη εφημερίδα κατά 222% έχουν αυξηθεί οι μεταναστευτικές ροές εφέτος στην Ελλάδα (και να σκεφθεί κανείς ότι ακόμη το έτος δεν έχει τελειώσει) σε σχέση με το παρελθόν έτος 2023. Την ίδια στιγμή αύξηση 155% παρουσιάζουν οι ροές παρανόμων μεταναστών προς την Ισπανία.

Θα υπέθετε κανείς, βλέποντας τα στοιχεία αυτά, ότι υπάρχει μια συνολική αύξησις μεταναστευτικών ρευμάτων δια της θαλάσσιας οδού της Μεσογείου. Δεν είναι όμως έτσι.

Διότι την ίδια στιγμή οι παράνομοι μετανάστες που φθάνουν στην Ιταλία μειώθηκαν κατά 65% σε σχέση με το παρελθόν έτος.

Αφού πρώτα παραθέτει το στοιχείο αυτό, η Le Figaro αναφέρει:

Με ιδιαίτερη ικανοποίηση προβάλλεται η εβδομαδιαία ενημέρωσις του ιταλικού υπουργείου Εσωτερικών για την μετανάστευση. Ο υπουργός Ματτέο Πιαντενόσι, στενός φίλος και πρώην σύμβουλος του Ματτέο Σαλβίνι, είναι το πρόσωπο της μάχης εναντίον της παράνομης μεταναστεύσεως της οποία ηγείται η Πρωθυπουργός Τζόρτζια Μελόνι. Και η ικανοποίησις αυτή είναι απολύτως δικαιολογημένη. Η αντιμετώπισις της μεταναστεύσεως αποτελούσε προτεραιότητα για την Μελόνι και την κυβέρνησή της. Αρχικά όμως τα αποτελέσματα ήσαν πενιχρά, καθώς κατά το 2023 οι προσπάθειες παρανόμων αφίξεων στην Ιταλία σχεδόν διπλασιάσθηκαν με τον Πιαντενόσι να δηλώνει στην La Stampa ότι τα δεδομένα στις 31 Δεκεμβρίου 2023 «δεν συνάδουν με τους στόχους που είχε θέσει η κυβέρνησις».

Ο ίδιος όμως πλέον, επιβεβαιώνει ότι η διπλωματικές προσπάθειες που έχει αναλάβει η Τζώρτζια Μελόνι ήδη αποδίδουν καρπούς. Τονίζει ότι «η συνεργασία με τις Αρχές της Τυνησίας και της Λιβύης κατέστησε δυνατή την ανακοπή κατά το ήμισυ τουλάχιστον των αφίξεων μεταναστών».

Η Ιταλία λοιπόν επέτυχε, εκεί που η Ελλάς και η Ισπανία αποτυγχάνουν. Δεν πρόκειται δηλαδή για ζήτημα αντικειμενικών συνθηκών, αλλά για ζήτημα κυβερνητικής αποτελεσματικότητος. Η ιταλική κυβέρνησις είναι αποτελεσματική, η ελληνική δεν είναι. Ούτε η ισπανική.

Ο λόγος είναι απλός. Η Ιταλία ακολούθησε πολιτική διττής προσεγγίσεως. Αφ’ ενός μέτρα προστασίας των συνόρων και αφ’ ετέρου διπλωματικές πρωτοβουλίες συνεργασίας με τις χώρες από τις οποίες εκκινούν οι παράνομοι μετανάστες.

Ως προς το πρώτο σκέλος, πέρα από την καθαρά αστυνομική πτυχή της προστασίας των συνόρων, έθεσε ένα πολύ περιοριστικό πλαίσιο για αυτούς που υπό την «βιτρίνα» ΜΚΟ προέβαιναν σε διακίνηση παρανόμων μεταναστών. Ο υποκριτικός ανθρωπισμός τους αντιμετωπίσθηκε επιτυχώς από τις ιταλικές αρχές, οι οποίες μάλιστα εξέθεσαν τις παράνομες δραστηριότητές τους.

Στην Ελλάδα απεναντίας οι ΜΚΟ αλωνίζουν ανεξέλεγκτα. Υπάρχουν συνοικίες των Αθηνών, πολύ κοντά στο κέντρο μάλιστα, που βρίθουν γραφείων και εγκαταστάσεων ποικιλονύμων ΜΚΟ, για τις οποίες ουδείς γνωρίζει τι ακριβώς κάνουν.

Γνωρίζουμε όμως ότι οι διακινητές παρανόμων μεταναστών, δεν μπορούν να επιτελέσουν το εγκληματικό τους έργο αν δεν έχουν συνεργάτες στις χώρες στις οποίες προσπαθούν να τους αποβιβάσουν.

Το δεύτερο σκέλος έχει να κάνει με διπλωματικές κινήσεις προς χώρες όπως η Τυνησία και η Λιβύη, τις οποίες ανέφερε ο Ματτέο Πιαντενοσι. Είτε δια της ισχύος, είτε δια της προβολής ωφελημάτων που μπορούν να έχουν οι χώρες αυτές από την συνεργασία τους με την Ιταλία πείθονται να ανακόψουν τις μεταναστευτικές ροές.

Η Ελλάς απεναντίας έχει κάνει μιαν ατελέσφορη συμφωνία με την Τουρκία, η οποία ουδόλως την έχει τηρήσει μέχρι στιγμής.

Πέρα όμως από αυτά, επειδή η Τζόρτζια Μελόνι είναι διορατική πολιτικός έχει ήδη διαμορφώσει σχέδιο για την αντιμετώπιση του προβλήματος στην ρίζα του. Στην υποσαχάρια Αφρική. Πρόκειται για το «Σχέδιο Ματτέι» το οποίο προβλέπει ιταλικές επενδύσεις στην Αφρική ώστε να υπάρχουν εργασίες και να αποτραπεί η οικονομική εξαθλίωση των ανθρώπων που είναι βασικό αίτιο μεταναστεύσεως.

Δια του τρόπου αυτού υπάρχει τεράστιο οικονομικό όφελος για τις ιταλικές επιχειρήσεις που αποκτούν πρόσβαση στο χαμηλού κόστους εργατικό δυναμικό της Αφρικής, χωρίς να χρειάζεται να το φέρνει στην Ευρώπη. Παρ’ ότι το σχέδιο αυτό θα έδιδε τεράστια στρατηγικά πλεονεκτήματα συνολικώς στην Ευρωπαϊκή Ένωση, οι σχετικές προτάσεις της Τζόρτζια Μελόνι προς τις Βρυξέλλες δεν έχουν τύχει ανταποκρίσεως.

Κινήσεις υψηλής πολιτικής όπως αυτή, δεν γίνονται κατανοητές από τους γραφειοκράτες που ελέγχουν τα ευρωπαϊκά όργανα. Η Ελλάς βεβαίως θα μπορούσε να αποδεχθεί τις προτάσεις συνεργασίας που έχουν γίνει.

Όμως φαίνεται και στην Αθήνα υπάρχει δυσκολία κατανοήσεως του Σχεδίου. Για αυτό και εδώ οι μεταναστευτικές ροές αυξήθηκαν κατά 222%, ενώ στην Ιταλία μειώθηκαν κατά 65%.


πηγή



Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου