Με μία ιδιαίτερη υπόθεση δανειολήπτη ασχολήθηκε η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας της ΓΣΕΕ η οποία απαιτούσε εκτός από εξατομικευμένη μελέτη και ευαισθητοποιημένη διαχείριση.

Ο δανειολήπτης που προσήλθε, έχασε τη σύζυγο του η οποία ήταν και εγγυήτρια του δανείου του. Κατόπιν ενημερώθηκε από δικηγορικό γραφείο ότι προχωρούν οι νομικές ενέργειες για την οφειλή του, ύψους 63.275€ την οποία δεν κατάφερε να τακτοποιήσει λόγω της υγείας και απώλειας της συζύγου του.

Μετά από διερευνητικές συζητήσεις με τη δικηγορική εταιρεία διαχείρισης απαιτήσεων της Τράπεζας, η λύση που εγκρίθηκε είναι:η διαγραφή ποσού ύψους 55.775,65€ και
η εξόφληση του δανείου με την καταβολή 7.500€ σε 3 άτοκες δόσεις.

H ΕΕΚΕ παρέχει από το 2010 στους καταναλωτές υποστήριξη και συμβουλευτική για την εξωδικαστική ρύθμιση των οφειλών τους προς τα πιστωτικά ιδρύματα.

Καλούνται οι καταναλωτές που αντιμετωπίζουν οποιοδήποτε πρόβλημα στη ρύθμιση των οφειλών τους, να επικοινωνούν με την Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας στα ακόλουθα στοιχεία επικοινωνίας:On line φόρμα υποβολής αιτήματος:

https://eeke.gr/activities-of-e-e-k-e-2/rithmisi-ofilon/
e-mail: info@eeke.gr
Τel :210-8817730
Web: www.eeke.gr
fb: www.facebook.com/enosikatanaloton/


Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου

Ο ελληνικός λαός πληροφορείται μέσω του ελληνικού και του ξένου τύπου την έναρξη, στις 16-12-2022, της άσκησης μυστικής και προσωπικής διπλωματίας του Έλληνα πρωθυπουργού Κ. Μητσοτάκη με τον Τούρκο Πρόεδρο διά της Άννας Μαρίας Μπούρα, προϊσταμένης του Διπλωματικού Γραφείου του πρωθυπουργού.

Η Άννα Μαρία Μπούρα είχε στις Βρυξέλλες από τις 16 Δεκεμβρίου 2022 αλλεπάλληλες συναντήσεις με τον εκπρόσωπο της Τουρκικής Προεδρίας Ιμπραχίμ Καλίν, προσωπικό σύμβουλο του Τούρκου πρόεδρου Ρ.Τ. Ερντογάν. Οι συναντήσεις πραγματοποιήθηκαν υπό την εποπτεία του συμβούλου Εξωτερικής Πολιτικής και Πολιτικής Ασφαλείας της γερμανικής Καγκελαρίας, πρέσβη Γενς Πλέτνερ, δηλαδή του συμβούλου τού Όλαφ Σόλτς.

Η γερμανική Ντόιτσε Βέλε μας ενημέρωσε ότι “Έλληνες και Τούρκοι αξιωματούχοι διεξάγουν διπλωματία με μυστικές συναντήσεις με τη διαμεσολάβηση της Γερμανίας”.
Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος της Γερμανίας είπε ότι “το περιεχόμενο του διαλόγου είναι λογικό και απόρρητο. Ο πρωθυπουργός της Ελλάδας και ο Τούρκος πρόεδρος αντέδρασαν θετικά στην παρέμβαση της Γερμανίας διότι θα υπάρξει κάποιο όφελος”

Ερωτούμε εάν το “λογικό περιεχόμενο” είναι η επανειλημμένα και διαχρονικά διατυπωμένη Τουρκική και Γερμανική λογική “μισά-μισά στο Αιγαίο” και εάν το απόρρητο περιεχόμενο είναι απόρρητο μόνο για τον ελληνικό λαό!

Επίσης ερωτούμε εάν το “κάποιο όφελος” από την παρέμβαση της Γερμανίας θα αφορά τα γερμανοτουρκικά χρηματιστηριακά, εμπορικά και στρατηγικά συμφέροντα ελέγχου της ΝΑ Μεσογείου σε βάρος των ελληνικών νόμιμων συμφερόντων στις ελληνικές θαλάσσιες ζώνες.

Ο κ. Καλίν υποστήριξεδημόσια ότι «ελήφθησαν αποφάσεις» στις Βρυξέλλες!! Ξένοι δε διπλωμάτες γνωρίζουν τις λεπτομέρειες αυτών των ελληνοτουρκικών διαβουλεύσεων και αναφέρουν ότι περιλαμβάνει «σχέδιο συμφωνίας» ήάτυπο «προσύμφωνο» με συμφωνηθείσα διμερή διαδικασία «διαδοχικών σταδίων προσέγγισης» για όλα τα θέματα, που θα επιτυγχάνονται με κινήσεις της κάθε πλευράς.

Από όλα τα παραπάνω προκύπτει ότι ο Κ. Μητσοτάκης ασκεί τόσο προσωπική όσο και μυστική διπλωματία για τις διαχρονικές παράνομες τουρκικές διεκδικήσεις της ελληνικής εδαφικής κυριαρχίας.

Ο ελληνικός λαός και η ελληνική Βουλή δεν έχουν ενημερωθεί μέχρι σήμερα από τον πρωθυπουργό:

- Εάν η Τουρκία έχει άρει τα εμπόδια οποιουδήποτε διαλόγου μαζί της, που είναι η απόφαση της τουρκικής εθνοσυνέλευσης του 1995 για τη χρήση βίας σε βάρος της ελληνικής εδαφικής ακεραιότητας και την κρατική επιθετική πολιτική περί Γαλάζιας πατρίδας καθώς και γαλάζιων τουρκικών νησιών στο Αιγαίο.

- Ποιες είναιοιπολιτικές ή νομικές κατευθυντήριες οδηγίες, που οπρωθυπουργός έχει δώσει στην κ. Μπούρα.

- Για ποιες απ' όλες ή για όλες τις παράνομες τουρκικές διεκδικήσεις του ελληνικού νησιωτικού εδάφους και των αποκλειστικών ελληνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων έρευνας και εκμετάλλευσης φυσικών πόρων των ελληνικών θαλασσίων ζωνών της χωρικής θάλασσας, της ΑΟΖ και της Υφαλοκρηπίδας καθώς και των ελληνικών αποκλειστικών αρμοδιοτήτων μπορεί να διαπραγματευθεί η κ. Μπούρα με τον κ. Καλίν, και

- πού κατέληξαν ή τι συμφώνησαν η κ. Μπούρα με τον κ. Καλίν μετά τις συζητήσεις κατά τις παραπάνω συναντήσεις στις Βρυξέλλες.

Όμως, ο Κ. Μητσοτάκης δεν νομιμοποιείται, κατά τους διεθνείς και εθνικούς κανόνες, να ασκεί, σαν να είναι προπολεμικός ηγεμόνας – αυτοκράτορας - φεουδάρχης του ελληνικού εδάφους, μυστική διπλωματία διμερούς πολιτικής διαπραγμάτευσης, και ιδιαίτερα συνομολόγηση συμφωνίας για την ελληνική εδαφική κυριαρχία (ελληνικά χερσαία, θαλάσσια και εναέρια σύνορα και εκχώρησης αποκλειστικού χαρακτήρα ελληνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων και δικαιοδοσιών στις ελληνικές εναέριες και θαλάσσιες ζώνες του Αιγαίου).

Η άσκηση της διπλωματίας, ήδη από τη λήξη του πρώτου παγκοσμίου πόλεμου, και ιδιαίτερα μετά το δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο, έπαψε να είναι μυστική και προσωπική υπόθεση της αυτοκρατορικής ηγεσίας ή των κρατικών ηγεσιών.

Η κατάργηση της μυστικής διπλωματίας και η εφαρμογή της αρχής της αυτοδιάθεσης των λαών, διακηρύχθηκαν το 1918 από τον Αμερικανό Πρόεδρο Ουίλσων -”κήρυκα του ευαγγελίου του διεθνούς δικαίου”- ως απαραίτητοι όροι για την ειρήνευση του κόσμου μετά τον Α' παγκόσμιο πόλεμο.

Οι τύχες των λαών δεν μπορούν να ρυθμίζονται “βάσει του κακόφημου παιγνίου της ισορροπίας των δυνάμεων. Όλες οι εδαφικές διαφορές πρέπει να ρυθμίζονται σύμφωνα με τα συμφέροντα και τη θέληση του λαού…”

Γι’ αυτό, όλα τα παραπάνω ενσωματώθηκαν στον Χάρτη της Κοινωνίας των Εθνών.

Μετά δε το τέλος του Β' Παγκοσμίου πολέμου, κατά το διεθνές δίκαιο, η άσκηση μυστικής διπλωματίας αποτελεί τέλεση διεθνούς εγκλήματος κατά της ειρήνης. Το Δικαστήριο της Νυρεμβέργης καταδίκασε τους Ναζί διπλωμάτες για την ένωση (Anschluss) της ναζιστικής Αυστρίας και της ναζιστικής Γερμανίας, παρότι οι Ναζί διπλωμάτες υπεστήριξαν ότι υπήρχε συναίνεση των ηγεσιών των δύο μερών.

Οι διατάξεις του Προοιμίου και του Χάρτη των Ηνωμένων Εθνών, της Οικουμενικής Διακήρυξης Δικαιωμάτων του Ανθρώπου και των διατάξεων της Σύμβασης για την δημιουργία της ΟΥΝΕΣΚΟ του 1945, υποχρεώνουν την κυβέρνηση να μην περιφρονήσει τη θέληση του ελληνικού λαού.
Η “θέληση του λαού είναι το θεμέλιο του κύρους των δημοσίων εξουσιών”, κατά τις διατάξεις του άρθρου 21 της ΟΔΔΑ/ ΗΕ. “Η ειρήνη επί μόνων των οικονομικών και πολιτικών συμφώνων των κυβερνήσεων δεν θα μπορούσε να επιφέρει την ομόρρυθμο διαρκή και ειλικρινή συναίνεση των λαών......”

Επίσης, ο πρωθυπουργός και η σύμβουλός του δεν νομιμοποιούνται να κάνουν διάλογο - διαπραγματεύσεις για τη συνομολόγηση διεθνούς συμφωνίας διότι δενείναι τα αρμόδια πολιτειακά όργανα. Κατά την διεθνή και εθνική νομοθεσία, ο Έλληνας Υπουργός των Εξωτερικών είναι το αρμόδιο πολιτειακό όργανο να δίδει ώθηση για διπλωματικές διαπραγματεύσεις και να δίδει σχετικές εντολές για την νόμιμη άσκηση των αρμοδιοτήτων των διεθνών σχέσεων από τους διπλωματικούς υπαλλήλους των αρμόδιων υπηρεσιών του ΥΠΕΞ, που έχουν την ευθύνη της προάσπισης της ελληνικής εδαφικής κυριαρχίας και των εθνικών συμφερόντων καθώς και την άσκηση διαπραγμάτευσης εν ονόματι της ελληνικής Πολιτείας.

Ερωτούμε εάν η κυρία Μπούρα ως προσωπική επιλογή του πρωθυπουργού και η προϋπηρεσία της στην Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Εξωτερικής Δράσης, που ο ρόλος της ήταν η αποτελεσματικότερη εξυπηρέτηση των συμφερόντων της ευρωπαϊκής εξωτερικής πολιτικής, έχει τις παραπάνω απαιτούμενες νόμιμες προϋποθέσεις για την εξυπηρέτηση των εθνικών συμφερόντων.

Επίσης ο Κ. Μητσοτάκης δεν έχει νόμιμο δικαίωμα να συνομολογεί οποιαδήποτε συμφωνία υπό καθεστώς στρατιωτικής τουρκικής απειλής ή χρήσεως βίας καθώς και άλλης πολιτικής ή οικονομικής απειλής, χωρίς να εφαρμόζονται οι αρχές της αυτοδιαθέσεως των λαών, της μη επέμβασης στις εσωτερικές υποθέσεις των λαών, της κυρίαρχης ισότητας και ανεξαρτησίας των κρατών, κατά την Διεθνή Σύμβαση της Βιέννης του 1969 για το Δίκαιο των Συνθηκών.

Η παρέμβαση δε της Γερμανίας - ακόμη και εάν συναινεί ο πρωθυπουργός - δεν είναι νόμιμη, διότι δεν θεμελιώνεται στην αρχή της λαϊκής κυριαρχίας, στην ελεύθερη συναίνεση του ελληνικού λαού και αποκλείεται, κατά το διεθνές δίκαιο, εφόσον πρόκειται για ελληνικά ζητήματα εδαφικής κυριαρχίας, όπως η επέκταση και η οριοθέτηση των ελληνικών θαλασσίων ζωνών, η αποστρατικοποίηση των νησιών κλπ., που περιλαμβάνονται στην ελληνική αποκλειστική εσωτερική δικαιοδοσία των αρμόδιων ελληνικών πολιτειακών οργάνων.

Συνεπώς ο κ. Μητσοτάκης έχει διεθνή και εθνική ευθύνη να μην ασκεί μυστική διπλωματία περιφρονώντας τους διεθνείς και ελληνικούς κανόνες και αρχέςκαθώς και τον ελληνικό λαό για την νόμιμη άσκηση διπλωματίας με σκοπό την επίτευξη ειρήνης και την προάσπιση της ελληνικής εδαφικής ακεραιότητας. Η εδαφική ακεραιότητα είναι αξία του διεθνούς δικαίου και δεν αποτελεί αντικείμενο διαλόγου, διότι στην ιεράρχηση των αξιών που προστατεύει το διεθνές δίκαιο, προηγείται η εδαφική ακεραιότητα και η δυνατότητα εξασφαλίσεως της από κάθε κράτος.

Ο ελληνικός λαός δεν δεσμεύεται νομικά και πολιτικά από τη μυστική και προσωπική διπλωματία, είτε αφορά μυστικό διάλογο, είτε συνομολόγηση και κατάρτιση τελικών μυστικών συμφωνιών ή σχεδίου μυστικής συμφωνίας του πρωθυπουργού Κ. Μητσοτάκη με τον Ερντογάν, ή της συμβούλου του Α. Μπούρα με τον Τούρκο σύμβουλο Καλίν, διότι είναι παράνομες διεθνείς πράξεις εκτός συμβατικών κανόνων του διεθνούς δικαίου και κανόνων του ελληνικού συντάγματος, καθώς και γενικά της ισχύουσας ελληνικής νομοθεσίας.

Το Ε.ΠΑ.Μ. καταγγέλλει την μυστική διπλωματία που ασκεί ο Πρωθυπουργός ως διεθνή εγκλήματα κατά της ειρήνης και τις τυχόν μυστικές συμφωνίες ως αξιόποινες πράξεις εσχάτης προδοσίας.

Αθήνα, 6 Φεβρουαρίου 2023
Η Πολιτική Γραμματεία του Ε.ΠΑ.Μ.


Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου

Ο δήμος Θέρμης, δια της Αντιδημαρχίας Πολιτικής Προστασίας και της Διεύθυνσης Κοινωνικής Πολιτικής, αναλαμβάνει πρωτοβουλία για τη συγκέντρωση ανθρωπιστικής βοήθειας για τους πληγέντες από το σεισμό στην Τουρκία και τη Συρία. Η συγκέντρωση των ειδών πρώτης ανάγκης ξεκινά από σήμερα Τρίτη 7 Φεβρουαρίου 2023 και θα διαρκέσει μέχρι την Παρασκευή 17 Φεβρουαρίου 2023. Οι πολίτες οι οποίοι ενδιαφέρονται να προσφέρουν τρόφιμα και άλλα είδη πρώτης ανάγκης μπορούν να απευθύνονται στα εξής σημεία:

· Τα Γραφεία της Πολιτικής Προστασίας Θέρμης (στο 2ο χιλιόμετρο Θέρμης Τριαδίου, οδός Γιώργου Κουγιάμη, κτίριο Οικονομικής Υπηρεσίας), πρωινές ώρες από τις 08.00 έως τις 15.00 και απογευματινές ώρες κάθε Δευτέρα, Τετάρτη, Παρασκευή και Κυριακή από τις 18.30 έως 20.30.

· Το Κοινωνικό Παντοπωλείο του δήμου Θέρμης καθημερινά πρωινές ώρες από τις 08:00 έως τις 14:00.

· Τα γραφεία της Πολιτικής Προστασίας Μίκρας στην Καρδία, απογευματινές ώρες κάθε Δευτέρα, Τετάρτη Παρασκευή και Κυριακή, από τις 18.30 έως τις 20.30.

· και σε όλες τις Κοινότητες του Δήμου Θέρμης, καθημερινά πρωί από τις 08:30 έως τις 13:30 και απόγευμα από τις 18.00 έως τις 20:30, ενώ την Κυριακή από τις 11:00 ως τις 13:00 και από τις 18:30 έως τις 20:30.

Τα είδη πρώτης ανάγκης που μπορείτε να προσφέρετε είναι: τρόφιμα μακράς διάρκειας (όσπρια, κονσέρβες, μπισκότα, ξηρούς καρπούς, βρεφικές τροφές και άλλες συσκευασμένες τροφές μακράς διάρκειας, εμφιαλωμένα νερά και χυμούς). Επίσης βρεφικές πάνες, κουβέρτες, κλινοσκεπάσματα, είδη ρουχισμού, παπούτσια και είδη ατομικής υγιεινής.

Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι πολίτες μπορούν να επικοινωνούν με το τηλέφωνο της Πολιτικής Προστασίας στο 2310478041, του Κοινωνικού Παντοπωλείου 231466691, ή με τον αντιδήμαρχο Πολιτικής Προστασίας Κωνσταντίνο Κουγιουμτζίδη στο 6972312198 ή την εντεταλμένη δημοτική σύμβουλο Κοινωνικής Πολιτικής Φανή Χατζηδημητρίου στο 6932761788.



Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου


"Ανάπτυξη" και "Αξιοποίηση" αλλά για ποιόν;", είναι το θέμα της κατατοπιστικής εκδήλωσης που διοργανώνει την προσεχή Δευτέρα 13 Φεβρουαρίου 2023, ώρα 18:00 στην αίθουσα του δημοτικού συμβουλίου Θερμαϊκού, στους Νέους Επιβάτες, η Επιτροπή Πρωτοβουλίας Πολιτών Θερμαϊκού "Σώστε το Κάμπινγκ". Στην ημερίδα θα παρουσιαστούν ενδιαφέρουσες εισηγήσεις για το πως θα μπορούσε να αξιοποιηθεί σωστά το κάμπινγκ της Αγίας Τριάδας, αλλά και τα προβλήματα που θα προκύψουν αν υλοποιηθούν τα σχέδια του ΤΑΙΠΕΔ.

Εισηγητές στην εκδήλωση θα είναι οι:

-Γιάννης Κρεστενίτης, καθηγητής Περιβάλλοντος στην Πολυτεχνική Σχολή του ΑΠΘ, πρώην πρόεδρος του Οργανισμού Ύδρευσης Θεσσαλονίκης.

-Ανδρέας Κουράκης, πρώην πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος/Τμήμα Κεντρ. Μακεδονίας, πρώην αντιδήμαρχος Περιβάλλοντος Δήμου Θεσσαλονίκης

-Αθηνά Παναγιώτου, περιβαλλοντολόγος, πρώην πρόεδρος του Φορέα Διαχείρισης Θερμαϊκού Κόλπου.

-Ευστράτιος Μάνος, Πολεοδόμος-Χωροτάκτης, , MSc Περιβαλλοντικού Σχεδιασμού, Σύμβουλος Αστικής και Τοπικής Ανάπτυξης.

Θα ακολουθήσουν ερωτήσεις και παρεμβάσεις από εκπροσώπους φορέων της περιοχής αλλά και πολίτες που θα παρακολουθήσουν την εκδήλωση



Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου

Μια ιδιαίτερα συγκινητική εκδήλωση μνήμης για τον πρόωρα αδικοχαμένο φίλο Λευτέρη Παπαδόπουλο, παρακολούθησα την περασμένη Παρασκευή 3/2/23 στην αίθουσα συνεδριάσεων του Δήμου Θεσσαλονίκης.

Παρουσία της οικογένειας του και με συντονισμό της εκδήλωσης από την δημοσιογράφο Μαρία Στύλου, μια πλειάδα συνεργατών και φίλων του, όλων στελεχών του ΠΑΣΟΚ όπως και ο Λευτέρης, αναφέρθηκαν στον πηγαίο χαρακτήρα του, στην εντιμότητά του, την εργατικότητα, την οργανωτικότητα που τον διέκρινε, τον πρωτοπόρο ρόλο που διαδραμάτισε στην πρόληψη με τις εκπομπές για την υγεία αλλά και για την δημιουργία των "Γιατρών εντός Συνόρων" και τις παρεμβάσεις με επισκέψεις κλιμακίων σε παραμεθόριες περιοχές της χώρας που ακόμη είναι νωπές στη μνήμη των κατοίκων.

Κοινό το απόσταγμα της όμορφης και λιτής εκδήλωσης μνήμης πως ο Λευτέρης παραμένει ζωντανός και θα σηματοδοτεί την απλότητα, την αποτελεσματικότητα, την εντιμότητα και την δοτικότητα προς τους συνανθρώπους του.





Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου

Με ιδιαίτερη ανησυχία διαβάσαμε την καταγγελία των εργαζομένων του Νέου Μουσείο Ακρόπολης. Είναι αδιανόητο το Διοικητικό Συμβούλιο και ο Διευθύνων Σύμβουλος να αγνοούν τις εντολές της Κυβέρνησης και του ΥΠΠΟΑ, σχετικά με τις συνθήκες αντιμετώπισης των ακραίων καιρικών φαινομένων που βιώνουμε.

Καταγγέλλουμε και εμείς λοιπόν, αυτή την ενέργεια, καθώς επίσης θέλουμε να πούμε στη Διοίκηση και στον Διευθύνοντα Σύμβουλο του Νέου Μουσείου Ακρόπολης, ότι το μουσείο δεν είναι ιδιοκτησία τους. Είναι ένας δημόσιος φορέας και για να λειτουργήσει άψογα χρειάζεται οι εργαζόμενοί του να νιώθουν ότι είναι και αυτοί υπάλληλοι με ίσα δικαιώματα με τους υπόλοιπους εργαζόμενους σε άλλους φορείς του Δημοσίου.

Καταγγέλλουμε επίσης και τις προσπάθειες παρακώλυσης συνδικαλιστικού έργου των εκλεγμένων εκπροσώπων των εργαζομένων, είτε αυτοί είναι αορίστου χρόνου, είτε συμβασιούχοι.

Ελπίζουμε να μην επαναληφθούν τέτοιες ενέργειες.


Για την Εκτελεστική Γραμματεία
της Π.Ε.Υ.Φ.Α. (Πανελλήνια Ένωση Υπαλλήλων Φυλάξεως Αρχαιοτήτων)


Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου

Την ώρα που δεκάδες υγρότοποι απειλούνται με υποβάθμιση ή και εξαφάνιση, συχνά στο όνομα μιας κακώς νοούμενης "ανάπτυξης", υπάρχουν ευτυχώς και περιπτώσεις που μας κάνουν να αισιοδοξούμε!

Οι παράκτιοι υγρότοποι του ποταμού Ανθεμούντα (Τσαΐρια ή Παράκτιο Έλος Περαίας και Παράκτιο Έλος Μίκρας) εξακολουθούν να αντιστέκονται, όσο σκληρά κι αν προσπάθησαν να τους αποξηράνουν από το 1940 ως σήμερα.


Πρόσφατα σχέδια για δημιουργία «Βιομηχανικού-Τεχνολογικού Πάρκου» εντός της υγροτοπικής περιοχής, προκάλεσαν την κινητοποίηση πολιτών και φορέων που οδήγησε σε μια ιστορική γνωμοδότηση του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) με την οποία αποφεύχθηκε η εξαφάνιση ενός σημαντικού ενδιαιτήματος για το απειλούμενο Νεροχελίδονο, και άλλων προστατευόμενων ειδών, που αποτελεί κριτήριο για την ένταξη του υγρότοπου στις περιοχές #Natura2000.

Στο σκεπτικό της γνωμοδότησης τονίζεται ότι τόσο το Σύνταγμα όσο και οι ισχύοντες νόμοι και Συμβάσεις προστατεύουν τους υγρότοπους ανεξάρτητα εάν αυτοί έχουν υπαχθεί σε ειδικά θεσμοθετημένο προστατευτικό καθεστώς, και άρα η απόφαση του ΣτΕ ανοίγει τον δρόμο για τη διατήρηση ΟΛΩΝ των υγροτόπων που δεν έχουν ενταχθεί σε κάποιο καθεστώς προστασίας.






Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου

Μια περιοχή υψηλής αρχαιολογικής σημασίας στη Σιθωνία Χαλκιδικής καταστράφηκε στο βωμό της απληστίας και του χρήματος. Και είναι ενδεικτική του ρόλου που διαδραματίζουν οι δημόσιες υπηρεσίες στην περιοχή όπου «ποιούν τη νήσσαν».

Η περιοχή που βρίσκεται από το 1812 το Μετόχι της Μονής Ζωγράφου που ανήκει στο Αγιον Όρος βρίσκεται στο Δήμο Σιθωνίας. Η διοίκηση της Μονής είχε δώσει προς ενοικίαση συγκεκριμένη έκταση σε εταιρία βουλγαρικών συμφερόντων για την δημιουργία μπιτς μπαρ που βρίσκεται σε αδειοδοτημένο κάμπινγκ στην περιοχή. Κι εδώ αρχίζουν οι αυθαιρεσίες.



Τον Απρίλη του 2019, η εταιρεία δεν περιορίστηκε στην αδειοδοτημένη περιοχή αλλά τοποθέτησε τροχοβίλες καταστρέφοντας δεκάδες στρέμματα δασικής έκτασης χωρίς ποτέ να πάρει άδεια από την υπηρεσία πολεοδομίας του Δήμου Σιθωνίας όπου επικεφαλής της διοίκησης ήταν ο Γιάννης Τζίτζιος. Η περιοχή είναι χαρακτηρισμένη Δ.Δ. (δάση και δασική έκταση) ενώ ο χώρος που μεταφέρθηκαν τα μπάζα και τα χώματα είναι περιοχή Νατούρα. Για να τοποθετηθούν οι τροχοβίλες χρειάστηκε να γίνουν χωματουργικές εργασίες με ένα τεράστιο σκάμμα. Μάλιστα οι υπηρεσίες υπολόγισαν τις παράνομες εκσκαφές στα 21.000 κυβικά χώματος. Όλος αυτός ο όγκος μεταφέρθηκε κατά 50% στη θάλασσα(!) και κατά 50% στη ζώνη Νατούρα προκαλώντας οικολογική καταστροφή σε έναν ιδιαίτερο χώρο της Σιθωνίας. Παρά τις επανειλημμένες καταγγελίες της αντιπολίτευσης του Δήμου Σιθωνίας όλες οι υπηρεσίες, Δασαρχείο, Πολεοδομία, Αρχαιολογική Υπηρεσία δεν παρενέβησαν αφήνοντας το έργο να ολοκληρωθεί. Μόνο αφότου ολοκληρώθηκαν οι τροχοβίλες κι η εταιρεία αιτήθηκε διαμόρφωση του χώρου και μετά από αφόρητες πιέσεις και καταγγελίες τόσο από την αντιπολίτευση του Δήμου όσο και από την Ιερά Μονή Ζωγράφου, επενέβη το Δασαρχείο ύστερα από τρία χρόνια και επέβαλε πρόστιμο μόλις 18.000 ευρώ για την καταπάτηση δασικής έκτασης ενώ στην ουσία σκάφθηκε ολόκληρο βουνό.

Η αρχαιολογική υπηρεσία παρενέβη κι αυτή μετά την ολοκλήρωση του έργου. Η αστυνομία παρενέβαινε κάθε φορά που γινόταν καταγγελία αλλά ποτέ δεν σταμάτησε το έργο.

Κοντολογίς, όλες οι αρμόδιες υπηρεσίες, ενώ ήταν εις γνώση της οικολογικής καταστροφής που συντελούνταν, άφησαν το έργο να εξελιχθεί και να ολοκληρωθεί χωρίς η εταιρεία να έχει καμία άδεια στα χέρια της για τις συγκεκριμένες εκτάσεις. Αφότου ολοκληρώθηκε, η εταιρεία προσπάθησε να νομιμοποιήσει το έργο μέσω του νόμου περί αυθαιρέτων.

Τα στοιχεία της εφημερίδας είναι στη διάθεση του αρμόδιου αντιεισαγγελέα.

πηγή: karfitsa.gr

Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου